Jede li svaki dan

Započeo srdjan72, 16 Avgust 2010, 12:23:17

Ta informacija puno govori. Dakle, mozemo ocekivati da ce saran jesti cesce a pomalo, odnosno da nece jesti svaki dan samo ako ga u tome sprece znatni poremecaji hidrometeoroloskih faktora. Kad u povoljnim okolnostima nece satima da se javi na udicu, a mamci, lokacija i ostalo provereno, moze se zakljuciti da je taj dan vec nesto prezalogajio. Tada nema druge, nego ga cekati, bar dok mu ne proradi apetit, ili docekati "nekog gladnog putnika iz daleka". Jos pri tom treba imati na umu da ne jedu svi sarani u isto vreme...
Iz svih tih razloga ja nemam obicaj da tovarim mesto sa puno hrane, jer stalno pomislim upravo to: ako ga previse nahranim, time smanjujem verovatnocu da ce naleteti bas na moj mamac.
Pronadji, privuci, izazovi i na kraju, zaje.i ga!

Literatura je cudo,ali bih postavio pitanje koje sam juce vec postavio Damjanu.Naravno da znam da je riblji fond bio bogatiji ali mi u Obrenovcu imamo silose u kojima se skladiste zitarice a u koje se pre 90-tih dovozilo brodovima pa samim tim i mnogo prosipalo a produkt tome je da je u svakom momentu na lokaciji brdo ribe iako je to neskuvana zitarica i u ogromnoj kolicini.E,to me malo zbunjuje u bilo kakvoj prici o kolicini hrane i ucestalosti hranjenja?A,hvatalo se vise nego bilo gde.

Ako se riba zadrzava oko gomile hrane, to ne znaci i da ce da jede non-stop. Malo jede, malo ne jede, proba, ode pa se vrati... Riba (za razliku od coveka) uglavnom zna kad i koliko treba da jede a da se ne prejede. A ribe je nekad bilo mnogo vise...
U sustini, to mozes i sad da uradis kao test: istreses na nekoj izglednoj lokaciji par stotina kg zita i drugog zrnevlja, zabacis udice i posle nekoliko dana nesto ces skontati.

Prisnajem da nisam probao sa nekoliko stotina kila u cugu ali sa nekoliko desetina jesam i mozda sam pglu ali nista nisam zakljucio.Osim mozda tamo neke s'pocetka 90 tih kad sam pecao sa jednim kolegom na nekoj tamo lokaciji i mnoogo dugo se riba nejavlja i kolegi se smuci i dva dzaka nekuvanog kukuruza pociscenog sa dna cardaka koji sam ja doneo izruci na spot da bi vec sutradan saran krenuo i radio odredjeno vrema kao besan.E ali opet posle kratkog vremena stade a mi nemamo vise toliko kukuruza za daljnji eksperiment ili i dalje nas j...ono sto smo navodno znali ili culi nisam siguran sta pa nastavljamo sa redovnim hranjenjem i opet nehvatamo ribu.

Sa puno hrane privuce se paznja ribe, pocne da jede, najede se i ... kraj. To uopste ne mora da znaci da je riba pojela svu bacenu hranu. Jednostavno, probala je, jela je i nece vise.
Mozda se vec i ponavljam, al jedno je sigurno: nema te nase hrane ili taktike hranjenja koja ce sarana naterati da trajno ili  na duzi period odustane od svoje prirodne hrane. Zato postoji i ona druga taktika: lociras sarana na siroko, tako ga i hranis sa kukuruzom, al samo sa sakom-dve dnevno i tokom samog pecanja. Tada mu kukuruz dodje kao sporedna stvar, dezert svremena na vreme sa kojim nikad ne moze da pretera ili da se zasiti, onako, izmedju redovnih obroka od skoljki. Ovako, ako ga sa velikom kolicinom hrane "ubedis" da pojede saku ili dve kukuruza odjednom, i to nekuvanog, tesko je za ocekivati da ce sutra ponovo to uraditi. Onaj na ribnjaku  :takoje:, al recni divljak  :no:

nasa hrana koju bacamo u vodu,je ribi samo alternativa i zato nebi bilo normalno da riba zavisi samo od nase hrane,kao na nekim komercijalama.ja znam da kada ne dobijam sarana na mestu koje sam uredno hranio,da se tada saran hrani negde drugde i necim drugim,a na moju hranu mozda svrati samo na kratko u odredjeno doba dana,ili noci,jer saran ume da posecuje hranjena mesta iako se tu u tom periodu ne hrani intezivno.tako mi se desava da se riba uredno izbacuje u blizini hranilista,a tek ako se javi jedanput u toku dana,zvrcne i to je to,ode dalje.sada se uvek moze razmatrati dali smo mi negde pogresili,sta da smo hranili sa tom i tom hranom i zadrzali ribu na mestu,ali nije uvek do nas ,jer kao sto sam rekao riba ima dosta prirodne hrane u vodi.
zato sam ja jedan od onih koji mesto menja cesce u potrazi za ribom i njihovim prirodnim hranilistem i taj sistem mi je do sada davao naj bolje rezultate.dakle mozemo sarana pecati i hraniti na mestu gde se on prirodno ne hrani i bacati vecu kolicinu hrane,ali to mesto moze dati rezultate,ali i nemora jer ce ga riba retko posecivati i samo na kratko,a isto tako mozemo hraniti na saranskom prirodnom hranilistu,ili u njegovoj blizini i bacati mnogo manje hrane i imati mnogo vece rezultate,jer je tu riba dosta opustenija i dolazi mnogo cesce.medjutim prirodna hranilista se menjaju u toku godine zavisno sa temperaturom vode i vodostajem.sta su to prirodna hranilista:mesta bogata,skoljkicama,puzicima,racicima,odredjenom vrstom vodene trave,itd...

Hemingway

da svedemo na sustinu i slozimo kocke
znaci ustanovili smo da jede cesto iz razloga zato sto nema zeludac tu smo svi istog misljenja
temperatura igra veliku ulogu u intenzivnosti hranjenja veca T vise se hrani manja T manje
kuhani ili sirovi kukuruz mu sa ostalom nasom primamom dodje kao poslastica ili desert i tu smo istoga misljenja
pri velikim vodostajima i nadolazecoj vodi se nehrani i povlaci se u mirnije tokove gdje ima zaklon i nemora trositi energiju
kada voda pocne opadati jos uvijek je mutna ali mu nagovjestava prekid takvoga stanja i time samim se pocinje hraniti ...
u tim momentima mi nastupamo najuspjesnije jer ipak sa nasim atraktorima i aminokiselinama u hrani
dajemo intenzivnije signale gdje ima kaloricna hrana za njega
kolicinu hrane odredjujemo time sto pratimo temperature-znaci hladnija voda sporiji metabolizam manje hrane
vece temperature i sve obrnuto-svega vise
jesam li sta zaboravio ... ?
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

samo se nebih slozio sa tim,da se ne hrani u nadolazecoj mutnoj vodi.hrani se on i u mutnoj vodi,samo mu je ishrana malo drugacija i manje se hrani sa dna.odnosno u tom periodu izrazito mutne vode tesko uzima nase mamce.

Hemingvej, u pravu si da se kockice slazu, samo bih dodao da ima jos puno toga da se slozi. Koliko puta sam pomislio upravo to, aha, sad ga imam, tamo i tamo, na to i to, ujutro cu da ga razbijem... A kad sutra... :sad:
Evo jos jedan detalj, (o cemu sam vec negde pisao). Februar, voda 2-3 stepena, gruva Dunav, bas kao ovih dana, prilicno zamucen, sasvim slucajno dobijam sarana 7-8kg na tvistera. Sledecih dana
pecam na istom mestu na kukuruz, pomalo namirisan i dobijam jos nekoliko lepih komada, s tim sto sam jedno pre podne imao 4 pecanja, a hranjenje se svodila na saku-dve. pecao sam na dva stapa,a vrhovi stapova stalno su igrali.
Moj zakljucak tada je bio sledeci: nagli porast Dunava isterao je jato sarana i bele ribe iz nekih krtoga dalje od obale, riba se pokrenula, a pokrenuo se i apetit. Samo je trebalo napipati takvo mesto i ulov je bio tu. Inace, to je bio neki pescani zaliv i bez nekih znacajnih prepreka ili panjeva, sa mirnijim tokom. Dakle, sve nelogicno, i vreme i mesto i temperatura vode i aktivnost sarana, sve suprotno od onog sto sam do tada bio gotovo ubedjen. Eto, i to je saran!

Hemingway

ok Damjane akceptiram  :ok: kad kazes da si dobijao na nadolazecoj
vodi ...  ja nisam pa sam iz te perspektive i gledao na to  tako ...
medjutim kako TopMix gore rece " i to je Saran"  :ok:
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "

baćko

Šaran se nehrani  kada je  uplašen, kada spava i tokom  samog čina  mresta. Sve ostalo  vreme Šaran  provodi  u potrazi  za  hranom. Šta jede  i  u  koje  vreme je jako  opširna tema, čak toliko opširna da se neke  stvari  verovatno nikada neće saznati. Na neki  način  to mu je i zadnja  odbrana pred  nama, jer ak  je preživeo od praistorije do danas, od nas mu ipak  preti  istrebljenje. Ja sam praktikovao godinama pecanje  Šarana  u trougao gde su bila zastupljene tri potpuno različite teritorije. Uz desnu  obalu dva mesta jedno sa postepenim prelazom sa plitkog na dublje, i  drugo isto uz  desnu  obalu  sa većom dubinom i teškim  zaporima, i mesto  uz levu  obalu  gde je veča dubina bliže obali pa što se ide dalje prema  sredini reke tj prema  šporu  koji je negde na petini reke, sve ide pliće i  pliće. Specifičnost na toj levoj strani je  bila još jedna. Dunav je kroz kapiju  na  šporu tu  nabijao  svu  hranu koju je  nosio a na mestu gde sam pecao imao  sam čak i da tako  kažem u toj  dubini pri obali  izrazite pličake prepune  granja. Baš na tom  mestu  sam hvatao  Šarane i u  svim  zimskim mesecima sve dok mi  led nebi omogučio  da pecam. Same specifičnosti ćemo  dotaći verovatno neki   drugi put kada budemo  pomijali načine i  vrste ishrane. smiley033