Instant pecanje na divljoj vodi

Započeo srdjo_, 02 Jul 2009, 13:07:57

maverick

instant pecanje cu prakticirati vise nego sad...na svim odlascima na vikende na dunav....u pauzama po danu i nocu...zato sad i vjezbam...nema kod mene bas odustajanja....ali u ovom vremenu je to svakodnevno jer je smudj u zabrani  :ok:

zankiki

Ja ne mogu da zamislim tebe kako mirno sediš u čamcu i čekaš šarana!

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

tićo

Nemože to ni On samo se teši jer je sada zabrana za smuđa  :cheesy:

Mozemo mi ovde da pricamo o instant pecanju sarana i da iznosimo svoja misljenja i iskustva o pecanju recnog lisca na brzaka. Prosecne sarandzije se razlikuju u nekim detaljima u vezi prihrane, mamaca, prezentacije i sl., al neke sitnice mogu biti presudne.
Medjutim, ima i onih koji ne spadaju u prosecne jer su im ulovi daleko iznad proseka. Zamislite instant taktiku: uvece nabacis primamu, dodjes rano ujutro i do podne imas 5-6 sarana od 2-5kg. Eventualno istog dana po podne ubodes jos 3-4 komada i ... to je to. Sledece pecanje (sutra, prekosutra ili bilo kad) ista taktika, isto ili neko drugo mesto, isti ili slicni rezultati. Oni prosecni pecarodsi imaju jednog, dva ili ni jednog sarana u isto vreme, na svojim brizljivo hranjenim i odrzavanim mestima!
Ova prica je zanimljiva po tome sto ovaj nadprosecni kolega kod izbora mesta nema neke posebne kriterijume. Standardna (neka srednja) dubina, tvrdo dno, uglavnom ravno ili lagana kosina i bez nekih posebnih prepreka, panjeva i raznih podvodnih cudesa! Pribor standardni, osrednji, cak bih rekao skromniji, mamac obicni kuvani kukuruz, bez hranilica!
Toliko jednostavna instant taktika, bez puno filozofije, a ubitacna do bola, daleko iznad proseka, ali ocigledno sa nekom uzasno efikasnom sitnicom u celoj prici! Definitivno, covek je srusio mnoge teorije o pecanju sarana na rekama. Milina ga je gledati kako peca sa neverovatnim samopouzdanjem, bez nekog opterecivanja, velikog razmisljanja i filozofiranja.
Naravno, ova prica stoji kad su normalni uslovi za pecanje sto se tice hidroloskih i meteoroloskih uslova.

bogy man bites

Instant sarandzija ako ne sedne na hranjeno mesto ili blizu njega moze upecati samo sluchajno sharana i to ponekad. Jedina po mom misljenju uspesnost instant pecanja i to je veoma retko je situacija kad se mamci zabacuju shto se kaze na saransku stazu tj. liniju kojom se krece od mesta do mesta gde se hrani. Sve ostalo su sluchajni ulovi i statistichka greshka.
u Bogya svaka puska ubojita

knezevic76

Nikad nisam ciljano pecao sarana, bacim dubinku za baburu pa ako se zakaci prase onda bingo.
sa druge strane prisustvovao sam ciljnom pecanju sarana sa iskusnim sarandzijama i na reviru i na divljoj vodi i tu sam imao ulogu malog od meredova.Naime primetio sam da su to dva razlicita pristupa saranu.Ono na reviru im dodje kao rekreacija,zezanje, mnogo opustenije, ali na divljim vodama sasvim druga stvar, cak sam mogao i u vodi da zavrsim zbog mojih komentara.Znam sigurno da cu u neko dogledno vreme i sam krenuti saranskim vodama jer ove sarandzije sa kojima sam bio su to izdigle na neki do tad meni nepoznat nivo.
Elem za instant pecanje sarana na divljim vodama na dan-dva nece ni da cuju.E sad zasto, nemam pojma.Verovatno ima tu i nekih razloga koji su navedeni u temi.
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

Citat: bogy man bites poslato 26 Jul 2012, 15:01:36
Bogy, ti razmisljas kao vecina sarandzija, al ja i dalje tvrdim da je u ovoj prici slucajnost iskljucena. Uvece hranjenje, sutra pecanje! I tako, al samo tako, poslednjih dvadeset godina, koliko ga poznajem. Neki su pokusali da ga kopiraju, al bezuspesno. Jednostavno, uspeva brzo da primami i skoncentrise sarane i da ih zadrzi na mestu dok ne dodje da peca, al tako da se ne prejedu! Nije dosao da ih hrani, nego da ih peca! On ih ne trazi, nego ih "doziva" i "privodi" na lice mesta! Zato nikad ne peca na jednom mestu vise od dan ili dva, jer se ti privuceni sarani vremenom razidju tamo odakle su i dosli. E sad, sta, kako i sa cime to postize...???? naravno, bitno je da su uslovi dobri i da se saran krece, odnosno da nije bas zakucan za dno ko sto se ponekad desava.

bogy man bites

Tope znam za tog choveka chak su mu krali lopte kojima prihranjuje kaze mi kolega stari sharandzija da dodje i stane gde ima mesta nevazno gde i da najbolje prolazi. Kaze kopa glinu na titelskom bregu i shta josh u nju mesa niko ne zna al da ga primami svaki put. Ali to je jedan covek mozda ima jos koji negde ali instant pecanje a da nije na hranjenoj lokaciji ili blizu nje je po meni ako dodje,dodje konstantan ulov takvom taktikom je nemoguc.
u Bogya svaka puska ubojita

dcarp

ova poslednja boogieva recenica je odprilike sustina instant pecanja.dok sam
bio momak i birao dan i vreme isao sam nakon vikenda,ponedeljak da posolim i utorak od sabajle na vodu.prethodno za vikend kum izadje i hrani  u ritmu vikend instant pecanja i rezultati sareni a nakon vikenda 4 dan hranjenja ako ne saran amur skoro garantovano.tad sam i hvatao i zezao ga a danas obrnuto,mogu izaci samo vikendom i ulov shodno tome.tako da gledam da idem na isto mesto ili blize onih za koje znam od ranije da su davala ulov.
New thinking
New possibilities

Taj kolega zapravo dokazuje da dugotrajno hranjenje uopste nije presudna stvar kod lova sarana na reci. To dugotrajno i visednevno hranjenje nesumnjivo daje rezultate, dobre ili lose, kao neka navika koja se prenosi sa generacije na generaciju, ali, ako postoji neki drugi nacin da se riba na brzaka privuce i navede da uzme nase mamce na udicama, onda se bar mozemo preispitati u cemu to vecina sarandzija gresi i zasto ne postize jos bolje rezultate ako je to vec izvodljivo.

Hmm,vec se dugo lomim oko tog da je redovna prihrana majka u svim situacijama ali prethodnih mesec dana sam  nesto naucio.Vec mnogo puta je receno"LOKACIJA".Sad ponavljam i to je jedini ispravan recept za instant pecanje,naravno podrazumeva se sto Top-mix rece da se poklope i neki drugi parametri.
Zaista ne znam sta radi pomenuti ribolovac na Tisi a silno zelim da saznam(verovatno necu nikada).  :sad:

srce

Mozemo ga dozivati ako je u blizini,a ako nije, dzaba dozivanje.Ono sto je mene naucilo iskustvo(pecajuci godinama na Dunavu )je da se naravno krece,zadrzavajuci se povremeno na odredjenim mestima,ali u zavisnosti od uslova (sto se kaze kod mene:svaka je godina drugacija).Uopste ne mora da znaci da ce se pojaviti na istom mestu gde smo ga prosle godine uspesno pecali.Takodje i vreme zadrzavanja na pojedinim mestima varira . Cak i ne uzima isto hranu stalno.Dugo planiram da pocnem da vodim neki dnevnik(vodostaj,temperatura,protok,meseceve mene i slicno)ali me stalno nesto mrzi,iako mislim da bi daleko bolje prolazio.Tako da toplo preporucujem takav vid evidencije,jer uvek pokusavam da se setim kako je bilo prosle godine,pretprosle i dokle me secanje sluzi,i obicno kad uspem da se setim,cesto postizem jako dobar uspeh.
Ova godina je neverovatna jer je od pocetka godine na jednom veoma mirnom mestu ,ujedno i dosta plitkom uz obalu,i uzima skoro iskljucivo male mamce veoma nezno,tako da fider daje dobre rezultate ali posto su panjevi okolo svaki malo veci ooodeee...posto smo ga locirali,nacin i kvalitet hranjenja je veoma bitan ,ali avaj,kad god smo probali na adekvatan nacin slabo smo prolazili,poneki udarac i to obicno sitniji komadi,nahranis kukuruzom (naravno kuvanim ,aromatizovanim itd.)zabacis tri saranca i cekas,cekajuci uzmes fider da se zezas (secerac,cuk) i odma par kidanja,par otkacinjanja :sad: i izvadis nekog do 3kg,na sarance ni pip...i ajd sad budi ti pametan... :huh:
nikad ne veruj zeni koja laze

velika vecina sarandjija i dalje ne shvata,ili ne shvata dovoljno da kukuruz saranu nije prirodna hrana..,i da recni divljak kukuruz uzima u velikoj vecini slucajeva kada nema dovoljno prirodne hrane ili kada jednostavno odlepi..,kada mu se bas otvori dizna,i kada usisava sve redom...,iz mog iskustva,zatrpavanje mesta starim kukuruzom u velikim kolicinama,ne da ga nece privuci,vec je kontraproduktivno,i moze i sa tog mesta i da ga otera..ja vec godinama ne hranim kukuruzom kada pecam na rekama,jer sam video da od tog posla nema nista..,odabir mesta je pod br 1,sistemi su obavezno sa hranilicama...,na livadi ako se peca,a saran se ne krece,ne postoji ta hrana sa kojom cu ga privuci,a ako se krece onda ce ga vise manje privuci na kraci ili malo duzi period bilo koja hrana,a na nama i nasem umecu je da ga tad prevarimo,tj upecamo..,bas kako ga peca i vec pomenuti covek sa tise..samo u slucajevima kada se pokrene,i kada prorade usisivaci,treba malo i pojacati hranjenje.,ali nista tipa lonci i burici..
kada se ne krece ili kada mu je smanjena putanja kretanja iz ovog ili onog razloga,treba ga locirati gde je..,a to su uglavnom mesta sa dubinom,krsom,i odredjenim protokom vode..,posto se slabije krece,ili se uopste ne krece ,tada se i ocigledno slabije hrani,te je dovoljno da mu se mamac spusti na glavu ili njegovu blizu okolinu,pa cemo imati sasvim solidnu sansu i da nam se javi i na taj toliko popularni kukuruz,uz eventualno neko minimalno hranjenje,ne bi li ga na taj nacin zainteresovali da napadne nas mamac..naravno,pored svega jako bitna stvar je i tajming...

srce

normalno da mu kukuruz nije prirodna hrana,ali kada ga ubacimo u vodu ona to postaje...naravno kukuruz treba da se obradi na adekvatan nacin kako bi bio ukusan i lako svarljiv...jos ako se tu doda neki pelet i bojla vece nutritivne vrednosti od kukuruza eto njemu hranilista sa koga ce tesko da ode...
nikad ne veruj zeni koja laze

ne bih se slozio sa tom konstatacijom..,njemu je genetski zapisano sta mu je prirodna hrana..,i koliko god da mu bacas kukuruza,on to ne moze postati,..saran je svastojed,ali mu je u prirodi,tj u vodi skoro pa sva hrana koju konzumira mesnog porekla(gamarusi,racici,skoljke,puzici)..,a mi ga zatrpavamo kukuruzom..neko negde napisa,a ima tu istine..,sarana je sve manje,tako da je konkurencija u vodi smanjena,a to znaci vise prirodne hrane za jedinke koje su u vodi..,a to opet znaci da ce redje dolaziti na nasu udicu,namamcenu kukuruzom,jer prirodne hrane ima koliko hoces..,svaka promena vodostaja,pogotovo veca, uslovljava i promenu boravka vecine riba,pa tako i sarana..,a to opet znaci da na rekama cesce treba traziti sarana i menjati mesto,a sve u zavisnosti od vise parametara(promena vodostaja,meteo,godisnje doba,pomute,protok vode..,itd)