Instant pecanje na divljoj vodi

Započeo srdjo_, 02 Jul 2009, 13:07:57

Ja bih ipak dodao jos jedno bez koga nista ne vredi :takoje:  A to je Lokacija :rolleyes: :lol: .
Najvaznije u celoj prici je to sto ih ima svuda, tj. nemora se putovati po 100-200km od kuce. Ja vecinom jesam ali samo zato sto volim poptunu divljinu :takoje:  Ipak, mnogo takvih zanimljivih pecanja se odigravalo na sred setalista naseljenih mesta.

Slaven

Twister malo sam se našalio u vezi tvog posta, al ajd sad ozbiljno, di to šarana ima toliko koliko pišeš "svuda", jel to u Beču i oklici ili to što pišeš kako ga loviš je bilo prije 20 30 godina.

Slavene, istina je da ga jako retko lovim. Vecinom je to kada nema nikakve sanse za ulove smudja i soma. Istina je takodje da je tih pecanja bilo vise pre, ali osnovni razlog su brza i kratka pecanja.
Takodje mnoga pecanja su bila i dosta davno ali bilo je i onih skorijih.

Vec sam dosta mlatio o tome na drugim, slicnim temama tako da ne bih vise o tome. Nikada poenta nije bila u tome da sam ja uspesan vec to da svako moze da bude uspesan. Bez obzira koliko je danas los riblji fond takvih mesta ima, bar sto se sarana tice.

Siguran sam da mnoge iritira ovakvo misljenje, ali je to samo zato sto vecina nas tesko moze da promeni svoje pecaroske navike.
Prva i osnovna greska je to sto ista vecina trci na dobra i proverena mesta, koja ustvari nisu to zato sto se na njima dezura 24h.

I to ne vazi samo za sarana, potpuno ista prica je i kod smudja, a i kod drugih "opreznijih" riba.

tomos rider

Potpis,Twister!Isto pecamo.Dodjem,trazim lokaciju,zabacim.I ja sam varalicario ali ove sezone malo saran......da se neko ne nadje uvredjen,postujem ja principe saranolova tipa hrani pa pecaj...ali misljenja sam da kad saran radi,uzece jednako ako naidje na hraniliste taj mamac ili mamac koji mu je ponudjen van hranilista....
Run Forest,ruuuuuuuuuuuuun!

Razlika izmedju pecanja na hranilistu i van njega je ogromna. Na hranilistima su pecanja daleko ozbiljnija i na njima se lako vide razlike u kvalitetu ribolovaca, za razliku od "instant" mesta gde moze da ih peca i moja baba, tj. ja ili slicni.
Samo jedan banalan primer. Nebrojano puta sam na hranjenim, "proverenim" mestima video kako saran oprezno i pipavo jede, i koliko bira mamce, dok na onim divljim stap mora redovno da se vezuje za drvo ili camac :rolleyes:
Takodje bitna stvar je sto na posecenim mestima itekako bira hranu dok na onim drugim udara i na masnu krpu :rolleyes:

Slaven

Dečki potpisujem i ja to što pišete, no međutim upravo to što vi navodite (lokacija i mikrolokacija) je ujedno i faktor koji je najteže ispunit, a on dolazi sa iskustvom, govorim o Dunavu ( na Dravi se stvar još komplicira zato što je manje ribe) I još bi dodo jedan faktor koji je bez obzira na sve gore navedeno pogotovo kod instant pecanja šarana jako važan a to je i doza ribičke sreće. Generalno govoreći, bar ja tako mislim, da se potrebna doza ribičke sreće proprcionalno smanjuje u ovisnosti o faktorima na koje možemo utjecati prema nekakvoj formuli koja još nije otkrivena, a vjerovatno nikad ni neće bit.

Sve stoji Slavene samo ja govorim o tome da se ne tako retko dobre lokacije "kriju" i u nasem komsiluku. Razlozi za njihovo neotkrivanje su najcesce nase navike, predrasude i automatizam u ribolovu.
Navescu samo jedan sveziji primer iako je takvih bilo mnogo.

Za 4 godine koliko sam bio u Becu sreo sam jako mnogo "sarandzija". Svi naravno potkovani znanjem, opremljeni kompletnom artiljerijom koja doseze sve do posebnih automobila. Ali avaj, tu dolazimo do fenomena.

Mnogo terena vezanih za Dunav sam obisao i svuda ih je bilo koliko volis, a na samom Dunavu nigde ni zive duse. Nikada za 4 god. nisam video da neko vadi sarana. Naravno, uopste ne sumnjam da su ih hvatali, ali definitivno ne cesto i ne mnogo.
U isto vreme da bi nasao sebi pogodno mesto za pecanje smudja, usao sam na Google Eath i satelitski izabrao lokaciju. Vec pri prvom odlasku na "nasumice" izabrano mesto, video sam da Dunav kljuca od sarana, a i imao sam par komada na gumice.
Tvrdoglavost mazge me je onemogucila da vise od jednom pecam sarana, ali i taj jedini put mi je bio dovoljan da za par sati potvrdim ocekivanja. Na samo jedan stap, na obican kacamak imao sam vise udaraca, par kidanja i nekoliko prilicno velikih riba. Poneo sam kuci samo jednu.
Vise se niko nikada nije pojavio na tom mestu, a cak ga nisam ni krio od najblizih kolega. Ubedjivao sam ih, nudio im sve gotovo ali dzaba, svi su ostali na svojim pozicijama, ispred rod podova, natovareni dzakovima sa hranom-boilima od svakakvih perverzija, iza signalizatora cekajuci toliko zeljeni pisak :shocked: . Mesto se nalazilo na samom setalistu gradskog keja :rolleyes: :lol:

PS: Jbga, trudio sam se ali ne uspeh krace :sad:

da bi ribolovac bio uspesan u tom kako smo ga nazvali "instant pecanju",mora da ima jako puno iskustva sa reke,i kako je vec receno lokacija i tajming su za takvo pecanje najbitniji..,ali takodje vrlo bitna stvar je i da u reci ima "dosta"sarana....ja ga uglavnom tako i pecam jer nemam vremena da spajam dane i dane pored vode..
@twister ti si koliko sam mogao da vidim iz tvojih pisanja sarane lovio iz ciste dosade i bio veoma uspesan u tome,zahvaljujuci najvise cinjenici sto su ta mesta kljucala od sarana...probaj da ga tako "instant" pecas na savi i dunavu oko Bg-a gde je riblji fond osiromasen..neces se ni blizu napecati kao tamo u Becu ili pre 20-30 godina u golupcu...

Orka, neka od najzanimljivijih  :takoje: pecanja su mi se dogadjala na Savskom keju, ispod Pancevackog mosta, keju u sred Velikog Gradista...........

Inace Dunav u Becu je totalno razocaranje i nema ni priblizno ribe kao kod nas, ali to je vec potpuno druga tema.
Niko me nece ubediti da saran kod nas spada u ugrozene vrste.

Poenta je u tome sto ni pre 20-30 god. nikoga nisam sretao na mestima na kojima sam ga pecao, i to samo iz jednog razloga.
To za vecinu ne lici na saransko mesto :rolleyes:   Em ne lici, em se niko ne tuce oko njega. Naravno kada se procuje pocinje i tuca, ali ubrzo to prestaje da biva pravo mesto :takoje:

Svo ovo moje baljezganje je sa zeljom da, mozda nekom dam ideje, ili mozda promenim nacin razmisljanja, a nikako da bi omalovazavao tudji trud i znoj.
Dobro poznajem situaciju na nasim vodama, i tvrdim da je za dolazenje do dobrog ulova mnogo veci problem guzva i sabloni koji se tesko menjaju.

To je moje misljenje. Svidjalo se nekom ili ne, ne steti nikome :takoje:

zankiki

Citat: maverick poslato 26 Septembar 2011, 14:40:20
nije stvar hoce li ili nece...imam volje vise za nesto kad znam nego za nesto sto ne znam....ove jeseni sam si zacrtao sarana preko deset kg i samo je pitanje kad ce biti....ako ovo instant pecanje neda neke rezultate poceo sam i hraniti dva mjesta pa svakako ocekujem ulov unutar mjesec dana  :ok:

Mario, šta je bilo sa ovim?  :cheesy: :cheesy: :cheesy:

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

Izgleda da nije to bas lako.  :rolleyes: Maver daj razuveri nas neverne Tome.

maverick

maverick lovi šarane za razliku od onih ljutih koji sve znaju...na divljoj vodi...s kuhanim kukuruzom...i naravno malo srece ..od neki dana  :cheesy: s kolegom toktizom počeo i uporan sam , što je čini mi se najbitnije

Samo napred! :tongue: Jel pocelo neko desavanje kod vas naravno na rekama?Ne vidim da neko kaci slikice.

maverick

je lovi se stalno...ja nisam bas mjerilo koliko je to dobro kad se ne kuzim puno u šaransko pecanje...ovo su mi izleti dok ne prodje lovostaj na smudja ...ali tu i tamo se ulovi..nisu veliki , bar ne u mom kraju .... do 5 kg....

Jbg,jos koji dan i sarandzija manje.Ne mogu da verujem da ces odustati.Mislio sam da ces se zainteresovati.