Daljina izbačaja

Započeo specialized, 25 Septembar 2015, 20:14:32

Isa

Kako gde, pa kod Dva Vuka. Da ga malo rasteretimo, ako tamo bude jagu ćemo sami da obezbedimo. Opušteno, da pokrljamo te provodnik, preko Peksa imamo količinski popust na premotavanje.  :cheesy:

PreLJepa tema. :cheesy:
Nego manite se tih livada i njiva, to je vec napisano u pesmi. Na vodi je to mnogo drugacije, neki ne znaju, drugi ne smeju, i okreni obrni, 70% njih ne moze da dostigne ni 70, 80m niti realno u 80% situacija ima potrebe.
Bila je ekipa na Grujica Adi (Rezervat) na Drini, tu je Drina siroka 105m. Opako je tesko to prebaciti sa hranilicom od 100gr, a pecati i u onoj peni, na 6m dubine na nekih 80m gde se riba povuce kada voda opadne je takodje veoma tesko izvodljivo... Ko ne veruje, nek proba, tu su Pex, Miha, Grof da posvedoce. Nije nemoguce ali 90% feederasa sa ovog foruma to nije u stanju da uradi.
Jos jedna stvar, 140 okreta masine po 83cm, au! 83cm ona namotava kataloski, skini odmah 5cm, svakih 10 namotaja skini opet po tih 5cm da bi aproksimirao smanjenje precnika spulne, dodaj luk u zabacaju, mesto gde je to olovo palo u vodu i doci ces realno na mozda 90m...

Pre jedno mesec dana po niskom vodostaju sam nekoliko dana fiderisao tražeći maticu jedva protočne Save na najvećoj udaljenosti koju sam mogao da postignem. Sa DG TFS 3,9 40 -120 optimalni teret kojim postižem najveću daljinu je hranilica 80gr + hrana, recimo 100gr. Nije bila potrebna ta težina da se zadrži hranilica u mestu nego isključivo zbog postizanja daljine. Prvo bacanje iz sve snage, zatim par krugova namotavanje da budem siguran da ću svaki hitac sa sigurnišću dovesti do klipa i klipovanje. Naravno, svaki hitac je bio iz sve snage i problema nisam imao. Riba je radila, ali pipavo, jadno i na toj daljini, još sa monofilom, jedva se primećivao napad. Stavio sam najmekši vrh po cenu da skratim malo izbačaj i pravim novu zonu hranjenja jer sam bio siguran da ću sa takvim kvajverom uspevati da postignem istu daljinu. Prvi hitac i zaprepašćenje! Sa lakoćom postižem daljinu! Pošto sam već napravio zonu hranjenja i nisam hreo da produžavam izbačaj redukovao sam snagu izbačaja jer se pojavila opasnost da će monofil pući kada dođe do klipa. Moj zaključak je da kvajver koji nije u punom sadejstvu sa blankom, tj ne prati snagu blanka, redukuje snagu štapa pri izbačaju i što god je jači, ta redukcija je veća. Najjači izbačaj bi bio bez kvajvera, a najmanje smeta najmekši vrh. Nisam iskusan fideraš, možda mnogi znaju za ovo, možda će neki biti iznenađeni kao i ja što sam bio.

Sa mekšim vrhom praktično si skratio štap, na nekih 360 cm, za koje sam ja ustvrdio par stranica unazad da je tačka di kod upotrebe većih tereta prestaje da ide ruku pod ruku dužina štapa i daljina izbačaja.
Kada se počne prelaziti nekih 120 grama težine sa dužim štapovima se jednostavno ne postiže dovoljna brzina, u zamahu.
Znao sam ja da ljudi koriste i štapove do 5 metara za neke maksimalne distance, ali sa kojim teretima.

pexon

Jbg, ima tu neke logike. Šaranski štapovi dalje bacaju od fidera, a pitanje je koliko su jači blankovi šaranskih i da li su jači od nekih jačih LC fidera? Uglavnom je drugačija tehnika zabačaja zbog konstrukcije štapa, al možda ima i do kvivera?
Koje se težine najčešće koriste kod LC šaranaca za daleke izbačaje?

Citat: glos poslato 26 Oktobar 2020, 10:43:12
Glos druže, sve svetske face fideraške se jednoglasno slažu da kviver nema baš nikakvog uticaja u zabačaju tj da je toliko mali da nije za učitavanje u parametre. I najjači vrh je u zabačaju preslab da ima uticaja čak i kad bi sa tim vrhom zabacivao i mnogo manje terete od optimalnih za taj štap.
Dugačkom štapu i ne treba brzina, poluga je duža a samim tim i obimna brzina tj ubrzanje je veće hranilice ili isto kao kad bi kraćim štapom hteo zabaciti. Pogotovo ako dugačkim štapom bacaš za njega optimalan teret.
Pexon, šaranski štapovi se ne porede sa fiderima jer su to totalno različite stvari. Isto kao kad bi poredio surf štapove sa fiderima ili sa šaranskim :) Tu ima smisla govoriti samo u okviru jedne grupe štapova tj odvojeno o svakoj od njih.

Citat: vradojicic poslato 26 Oktobar 2020, 07:49:00
PreLJepa tema. :cheesy:

Raspravljam se skoro sa drugarom koji mi kaže da peca na 100m.....on uporan "ima i preko 100", ne budem lenj i uzmem banstikove za razmeravanje dužine i gle čuda.....nepuno 71m. Opaka sprava su dva štapa za razmeravanje....umeju da poljuljaju psihu ribolovca veoma lako  :rolleyes:
Merim redovno, nisam neko ko ne ume da zabaci daleko ali još ja ne zabacih hranilicu na 100m iskreno, a bacam metodke koje su maltene kao olovo. Jedan jedini put sam uspeo preko stotke (mereno mašinicom pa je i to diskutabilno) i to sa suzom od 70gr, štapom Rive LC 90gr, strunom Daiwa JB 0,08mm i "otelio" sam se da zabacim.....nisam se bojao za štap u opšte jer je Miha rekao da ne može da pukne i nije ali sam očekivao kvrc jer sam propisno iz zaleta ispucao.

Koristite banstikove prosto je.....namestite ih na 5m i samo 20x ih obmotajte i biće vam jasno kolika je to daljina i pre nego što zabacite kad budete skupljali najlon na mašinicu.
Drugari....100m je veoma ozbiljna daljina za fider štap ma koliko se olako frljali sa tom magičnom daljinom.

BGI

Ja sam ovim mojim bacao nešto preko 80m, koristeći olovo od 90gr, i njivu od tačno 100m dužine, pa sam znao koliko sam "kratak".  :lol:
Od tada nisam ni pokušavao, a sada će biti verovatno i neke upotrebne vrednosti u tome, obzirom da ću za početak bacati u vodu...  :rolleyes:

Ma moze sve, pravilan set up, platformica u sred vode, odgovarajuci stap, masina, struna, hranilica,  tehnika i stize se i stotka...lepo je znati gde moze da odleti, na reci u 99% slucajeva nemas takvu situaciju, dok na jezeru i komercijali dosta cesce se peca preko 75-80m.
U pravu je i Vlada za sve sto je napisao, kako se meri, pa gde se sve gubi na daljini, ali...
Distanc stik je resenje i pokazuje realno stanje.
Izmeris , pa ako udari u klip to je to.
I cudi me iskreno Branko da ti ne mozes dohvatiti 100-ku, ako pikerom izlazis bez problema preko 60m.

Nema načina da nešto što čini četvrtinu dužine, i to zadnje, štapa, ne utiče na zabačaj, daljinu.
Kviver ima najmanju, to jest kao da ga nema, što kažeš. Stoga i jesam rekao da je utoliko skratio štap.
Ali čim počnu obilježavanja sa 1 oz. 1.5 oz ili 2 oz. to se unekoliko ubraja.
A brzinu sam znao da će se pogrešno interpretirati, kao švić brzina, koju si prethodnim postovima opisao kao nepotrebnu i kontraproduktivnu. I sam sam mislio na vuuš brzinu, kao ono što je potrebno.
E ta vuuš brzina se ne da postići ..
prostim beskrajnim produžavanjem štapova, inače bi svi do sada stigli na 5 metara štapove.

420 cm je tu negde idealno za 100 do 120 grama .
A recimo 330 cm je najbolje za pola kile, što je ovaj iz Mozaik centra skapirao i reklamu postao, za somovski štap.
330 je takođe i kraj za sve varaličarske varijante, tj. veoma male težine.

Spojene poruke: 26 Oktobar 2020, 17:03:35

Btw varaličari rade švić..

Citat: Grof1204 poslato 26 Oktobar 2020, 16:48:19
Distanc stik je resenje i pokazuje realno stanje.
Izmeris , pa ako udari u klip to je to.

Nemam gde da gadjam stotku realno jer su retke "kade" preko 70m kod nas. Pikerom od 3m i 30-100 mnogo bolje bacam nego sa 3,9 štapom ma šta fizika govorila.....sa Garbolino Zombi Carp i Preston Pxr 5000 veoma često sam i na 70....hranilica 40/45 + hrana oko 60gr što je malo preko pola preporučene, a sasvim dovoljno da se otvori blank i ispuca tu daljinu. Al' to je opet kraće od 100m za 30m.....da bi išao na 100 treba mi teža hranilica tipa 75/80gr što mi povlači druge probleme. Prvi što je preteško za većinu revira, a drugo što mi je zbog specifične povrede zgloba (a, sad i ramena  :sad:) to jako zamorno, a treće što ne pecam na nehranjenim tačkama jer da bi hranio na 100m to povlači ogroman napor, a to već nije ribolov bar za mene...pecam dokle mi je ugodno i dokle mogu da uživam, a sve mimo toga što je....promenim mesto  :wink: smiley033

Jbg, džaba svaka priča. Svi Vi imate izgleda samo jedan jedini način kojim zabacujete sve i vsja.
Ajde priznajte samim sebi koliko načina zabacivanja koristite.
A nije samo tehnika zabačaja da zabacite što dalje. Tehnika zabačaja je i da postignete preciznost. Tehnika zabačaja je ono što treba da vam omogući da otpecate 5-8h i da nemate upalu mišića sutra dan. Tehnika zabačaja je i kad stavite predvez duži od metra ako ga ikad i stavljate jer se onda ne može zabacivati sedeći :) Tehnika zabačaja je i kad na istom predvezu promenite mamac pa umesto dva tri crvića stavite zrno šećerca ili dva pa se odjednom počeo predvez mrsiti a do tad nije :)
A i zašto bi budalesati pa tu nešto filozofirati oko progibanja štapa ovog ili onog blanka i dužine kad je sve prosto i glasi - ma kad Ja Njega drknem da vi'š kako leti... krkaj samo :)
A to što ne doleće nema veze nije puno podbačeno, a i malo u stranu valja probati jer sam prošle godine baš tako upeco... Pa i jbni predvez se stalno mrsi jer je voda jbga previše gusta :)

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

Svakim mjenjanjem štapa mjenja se i tehnika.
Bezmalo tehnika ima koliko i bacača.
Ja sam ovim javljanjima imao na umu max. distance, a sjetio sam se i Mihe koji je ustvrdio da vrhovi ne znače skoro ništa i pomislio da je to zato što je 99 % vremena imao za cilj određenu daljinu, ne i maksimalnu, i tako prioritete odredivši sa lakoćom prilagodio zabačaj, čak i bez mnogo razmišljanja, potrebnoj - zadatoj, daljini.
Bez obzira na činjenicu da su maksimalne distance izlišne u fideraškom pecanju, treba naglasiti te neke detalje za one koji su bez iskustva a požele neke krajnosti da dosegnu.

I još jedna stvar je prisutna, u praksi. A to je da ako drug član Pero uspješno zabaci xx težinu na xxx metara, ne znači da drug bobanček recimo neće polomiti štap sa lakoćom, isti takav štap, jer nema tehniku.

Glos druže, aj malo obrazloži prve dve rečenice. Menjanjem štapa menjaš tehniku? U čemu se sastoji razlika?
Šta to promeniš kad uzmeš kraći/duži i ili manje/veće tb?

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka

E stvarno nije ni bitno...
Nije naravno upotrebno da 50 puta bacas 100m, al' uz zatvorenu hrandzu i neki metod na "cekalicu" nekad znaci.
Moze naravno da se uhvati , previse polemisete , i leti to lepo sa prilagodjenim priborom i to je sve sto mogu da kazem.
Ko ne veruje, merite i organizujte , evo ja necu ni da ustanem iz stolice za 100m.