Upotreba heavy feedera kao klasični šaranski štap - parabolik

Započeo limovac74, 16 Mart 2014, 14:51:19

tomislav34

Pitanje nije precizno formulisano. Feeder štapovi se itekako koriste za šaranolov. Nije mi jasno u ovom pitanju da li se misli da se feeder štap koristi sa rod - podom i signalizatorima? Ja feeder štapove ne bih koristio sa signalizatorima i ne bih ih koristio na vodama gdje ima puno panjeva i prepreka. Sa feeder držačima svakako da, sa adekvatnim šaranskim sistemima i na "čistoj vodi" vodi svakako da. Mada je pravilnije sa hranilicama, ali OK. Što se tiče veličine šarana tu nema problema, sa preciznom kočnicom i malo strpljenja svaki šaran ide van.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

T.34 : Svakako da se koriste ,to i kažem ,  nego ja sam skapirao iz pitanja da  hoce da umesto parabolika koristi iskljucivo jace i duze fidere i to  na rod p. sa signalizatorima , pa mi to malo skripi u postavci ...
A sa fiderom ide sve napolje bez problema , cak i na Dunavu u najacoj matici , sem ako nije bas neki krs dole .... Evo i dokaz;)

tomislav34

Da, i ja sam pretpostavio da misli feederom loviti sa signalizatorom i ostalim šaranaškim popratnim priborom. Ali mislim da je onda bolje uzeti pravi šaranski štap.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

ovaj dyno force je baaaas jaka batina. ali eto, 0,25 pa i nije bilo problema

Da, samo brutalne "batine" kod mene na potezu i prolaze (H ili XH ) . U ciljanom ribolovu fiderom na coru kod mene,  koristim klasicne saranske fore i sisteme.  Previse je jak tok Dunava , ako ne i najaci uz obalu od Zemuna do pocetka Lida sa Banatske strane. Kad vidim fiderasa u mom potezu na obali , iskreno se obradujem i odusevim zbog entuzijazma, ali nisu bas uspesni sa obale.Pomeraju se fiderasi obicno  200-300 m nize ili vise od mene,  u promenu toka  i pecaju mnogo blize, a i tu ih nesto nema previse. Jasno ko dan, potez je  zeznut da nahranis, a kamoli da pecas, pa ljudi biraju bolja mesta za uzivanje sa manje maltretiranja i vise uspeha. Meni je tu vikendica pa sam osudjen na probe, kombinacije i hard rad. Za ciljani saranski fider, ovde moram da koristim hranilicu / izduzeni trapez  sa spiralom od 100g koju prepravljam  (dodaj jos hranu na to), da bi zastala na udubljenju  koje jurim i hranim na nekih 15 m od vrha camca. Sa obale tesko da moze uopste da zastane bez slamcice ili zice, a i tad ima problema zbog gluposti koje donosi reka pri toj brzini protoka. Sa obale je mucenje i sa parabolikom nekad, a iz vezanog camca  imam ugao da umanjim trenje vode . U opisanim uslovima  snack-leader od 1-1.5m  je obavezan zbog naglog prelaza dubine  i skoljki . Moze i bolji shock leader da se iskoristi kao snack ako je ispod 0.25 osnovni, pa se malo zastitis na obe strane jednim udarcem.
Tu vec dolazimo na mesanje klasicnih saranskih sistema na fider stapu i iskoriscavanje nekih prednosti  koji mogu da pomognu u sigurnosti i samoj prezentaciji negde na Dunavu . Posto pricam samo o 15-20 m zabacajima sa camca , ne moram ni da koristim tanji osnovni od 0.25 i izigravam majku hrabrost u matici .
Za one sitnije sarane 1-3 kg koje dobijem blize uz obalu na standardne fider sisteme za belu (slucajno) je mnogo veca frka , jer treba  da ih nekako prevaris sa sitnom udicom i tananim predvezom  . Obicno je tad 1:4 za njega u korist , a ja zadovoljan sto sam imao srece da uopste udjem u tu neravnopravnu borbu
Od prosle god. presao sam ciljano na mrenu, pa sam sad mnogo komotniji kad se zaleti saran na takav sistem. Naravno, na znatno vecu udicu i jaci predvez za mrenu , odnos je  u moju korist kad naleti cora,  ali nije ni on idealan kao sa klasicnim saranskim sistemom.

Zato nas kolega koji je postavio temu nalazi slicnost   cak i u izgledu. Realno,  teskas sa velikim sprovodnicima , i 6 OZ i vrhovima koji je spomenuo,  stvarno skoro izgleda kao mekan fino uradjen parabolik...Ali to samo tako izgleda, inace nema veze jedno sa drugim . Sem da mozes i ale da vadis bez problema sa oba, osecaj na fideru i paraboliku su nebo i zemlja.
Tako da mu savetujem da skoro sve sisteme saranske moze da koristi sa fiderom teskasom , a svakako sa njim bez signalizatora po meni...
Poznato je da kad udari krupan dasa na Dunavu pod nekim uglovima i zategnutijim bajtom zbog toka, i paraboliku od 3.5 lib. zna da poremeti balans na rod ili tripodu , pa cak nekad zna da izleti sa njega  ili se delimicno pomeri i zakaci neki deo pribora i osteti osnovni, zamrsi  i sl. , a kamoli na mnogo laksem i osetljivijem stapu kao sto je fidera stap!
Parabolike treba da zadrzi za signalizatore , a fiderom treba da uziva  u prelepom savijanju vrha , i osecaju kad zabode neko prasence
Iz mog iskustva sa teskim fiderom na Dunavu i saranskim pristupom, pre treba uzeti  finu spining 4000 seriju , nego bilo koji masinisu sa bajtom!

e to je pravi stav, 4:1 za njega pa ko je bolji :D

nisu ni svi H stapovi isti. taj dyno force je za 50% kruci i jaci stap od daiwe aqualite koja ima 10gr vecu tezinu bacanja.

a te core sto nalete pri pecanju bele ribe, samo dokazuju koliko je fider tehnika uspesna i koliko je primenljiva. uz kvalitetan najlon i predvez, dosta se moze uraditi.

ja sam izvukao (ne reviru) sarana od 7,5 kg na 0,18 i 0,16 predvez. naravno, taj je kao 3 kg divljak. ali opet, jak najlon za tu debljinu, fluoro carbon od 0,16 i izasao je. a nisam ga pustao , jer je bilo ljudi okolo.

da je za panjeve fider, nije. da je za neki jaci tok i bolji osecaj. sigurno jeste

Za Dyno 140g si skroz u pravu,  a pre novih Cresta,  sam koristio i  DAM Spezi-comp. deklarisan na 150g koji je "leptiric" za Dyno force  !!!
Dyno mi je letos otisao u istoriju sa medaljom , a poklonio sam ga drugu koji peca smudja na dubinku !
Pravi stap za smudja skroz...stvarno to mislim

srdjanp

Aqualite Heavy Feeder 180g + Longbow 60, silk .28, šaranske i fider montaže, na fider držaču, moj izbor.

Spojene poruke: 03 Decembar 2015, 20:35:42

...i klasičan rod rest :)

zzmm

Da li neko ima iskustva u lovu šarana s PROLOGIC XLNT BIG FISH FEEDER RODS?
Trenutno je na sniženju, pa razmišljam o kupovini.