Teleskop za šarana

meda

Citat: Velja_kg poslato 27 Februar 2015, 13:25:15
Majstori,
evo da vam odgovorim,pošto vidim ste pročitali ovu temu od početka, i da ne koristite isključivo štapove sa reklama, već ste probali više različitih vrsta  i namena, pa pišete iz ličnog iskustva.

- Ne postoje Surf štapovi od bog zna koliko grama,već i im je gramaža, tj. tb. tačno i jasno obeležena, tako da kad ih kupujete, ne možete da pogrešite, pa da slučajno za Šarana uzmete one namenjene ajkulama, i onda imate fenomenalan osećaj sa ribama od 15-20-25kg.

- Moji su konkretno od  tb. 70-120g, što koliko se ja razumem u ove oznake na modernim i nezamenjivim šaranskim štapovima dođe oko 3lb, tako da mi sad nije jasno zašto ljudi koriste ove od 3,5lb, neki čak i jače, gde je tu vrhunac uživanja u borbi sa ribom na štapu.

-Cena im je bila kad sam ja uzimao, kao jednim od najeftinih Shimanovih štapova, 360 evra za tri štapa, bez mašina,tako da sam mogao sebi da priuštim bilo koje od ovih čuda moderne tehnologije koji postoje na tržištu, i koje je nije neko osmislio da bih ja imao veći osećaj i uživanje u borbi sa ribom na štapu, već da bi mi procenat realizacije ulova bio veći, pošto tu štap odradi ceo posao, a meni treba da predstavlja uživanje to što okrećem mašinicu.

Sve je to stvar individualnog pristupa i i onoga što nas lično zadovoljava, i pruža vrhunac uživanja, na pecanju.

Prvo što se posle ovoliko godina, koliko sam ja proveo na vodi, nauči je da smo svi mi različiti, neko jednostavno voli da kad peca Šarana, drzi u ruci parabolik, koji se savije obično do samog haltera,i ubija i poslednji dah u ribi, amortizujući svaki njen pokušaj bega, dok vi samo namotavate mašinu, na koju je inače namotan neki besan fluorocarbon, koji obično nosi nekih 100kg, tako da vam drill skoro dođe i nepotreban da se još i sa tim zamarate, dovoljno je što držite štap u ruci i okrećete ručicu, i imate vrhunac uživanja u borbi sa ribom.

Ja lično to ne volim, ja volim da pecam sa tanjim najlonima, da predvidjam svaki put na koju će stranu da krene da bezi,koliko jako će da se trgne u nameri da mi pokida sistem  i da riba ima šansu do poslednjeg trenutka.

Ja se trudim da ne pišem ništa napamet, i obično svaku temu pročitam celu pre nego što nešto u istoj napišem,a pišem samo na osnovu onoga što sam ja do sada probao i isprobao na vodi,a od šaranskih štapova sam probao dosta, čak i one koji nisi namenski za to.

Ima u ovoj temi i kolega koji pecaju sa Byron tri fibre, i svaka im čast, to su za mene pravi majstori, probao sam i ja jednom sa njima, čak i imam jedan onaj od 190g, ali ga koristim za spod, i moji surf štapovi od bog zna koliko grama, su za njega obične igračke.

E sad, malo o štapovima, svako kupuje štap prema svom stilu i načinu pecanja, a ne samo zato što je on namenski napravljen, ja znam dosta ljudi koji soma pecaju sa šaranskim spod štapovima,muvaju smjudja sa meč štapovima i da ne nabrajam više, nije tema,i nisam primetio da nešto zaostaju za ovima koji koriste namenske štapove, a užitak im je sigurno veći, jer su oni tako izabrali.

Kolega Limovac74, svaka čast na primeru, tako se piše iz iskustva, a ne napamet...pozz

Veljo druže, samo jedno malo podsećanje, težina bacanja jednog parabolika zavisi i od materijala i kvaliteta blanka što opet varira u zavisnosti od renomea proizvodjača tako da stvarnu vrednost optimalne tezine bacanja nije moguće najpreciznije izračunati. U svom katalogu firma Fox za svoj stap duzine 12 stopa od T. C. 3 lb deklarise optimalnu tezinu bacanja na 91 gram. Da stvari budu jos interesantnije u obzir treba uzeti i duzinu pa isti stap ali duzine 13 stopa ima tezinu bacanja deklarisanu na 98 g.

12 stopa - 3,0 lb - 91 g;
13 stopa - 3,0 lb - 98 g;
13 stopa - 3,5 lb - 112 g.

što će reći da t.b. 70 - 120 gr nije baš najidealnije poredjenje sa parabolikom od 3 lb. Naravno štapovi najnovije generacije proizvedeni su od hi-tech materijala i moguće ih je opteretiti i većim težinama, naravno ako ih deklariše renomirani, provereni proizvodjač. Što se tiče kolega koji pecaju šarana na fluocarbon nosivosti 100kg, da li si ti to svojim očima video? Ja nisam nikad. Meni su da šaranskim mašinicama najloni od 0,27 do 0,30 mm ni deblji ni tanji

tonac

Citat: tonyboy poslato 28 Februar 2015, 12:48:08
Kolega, nemoj me krivo shvatit, ali šta je bilo kad si se probudio ?  Jesi uvatio kojeg šarana 100 i kusur metara od obala, dok voda nosi i ubija ? :tongue:

Da se neko ne zaebe, ova veljina bajka o bacanju 100 i kusur metara sa daiwinim 3 libre stapovima i olovom od 180 grama je... blago receno preterivanje :)

Velja_kg

:eek: :huh: :tongue: :clap2: :thumbup:

Ja sam na primer bacao sa Daiwa black widow, 3,6 i 3,9 od 3lb, i sa starom i sa novom serijom,  olova od 160 do 180g, kao od šale, više nisam smeo, nisu bili moji štapovi, i za ovog baju sam pravi amater, ovaj je mogao da tera i do pola kila, nego se izgleda umorio ili mu ponestalo olova.

Inače,svako ko misli da kupovinom surf štapova,naravno pričam o onim kvalitetnijim, renomiranih proizvođača,koji imaju deklarisanu tb. od 70-120g,ili 100-150g, u većini slučajeva gornja granica pokazuje koliko mogu da izbace, a optimalna je skoro uvek negde na sredini gornje i donje, može da radi isto što i ovaj genije sa linka, moj savet mu je da i ne pokušava.

Moji su sa deklarisanom tb. od 70-120g, i 90g im je neka realna tb., par puta sam bacao i 120g sa njima i više nemam nameru do kraja života ni da probam, čak ću zbog toga morati da kupim i 3 nova štapa.

Tonyboy,

Ima raznih vrsta surf štapova, zavisno od proizvođača, recimo Lineaefe 10 kilo surf, su nešto poput polu paraboličnih štapova, lepo se savijaju, dobro amortizuju,bacaju skoro kao šaranski parabolici i po meni su jedni od najboljih u odnosu cene i kvaliteta, novi koštaju ispod 50e.

Ja recimo koristim Shimanove, i oni su malo krući,vršne akcije, i traže malo više da se radi sa njima, ali ja sam navikao odavno na takve štapove, pa mi to čak i odgovara, a do sada sam sa njima izgubio samo dva šarana, jednog nisam mogao ni da pomerim, samo je okrenuo glavu i pozdravio me onako u mestu, a drugi mi se otkačio ispred nogu, ali ne zbog štapa, već zbog udice, mrzelo me da vezujem moju, pa mi jedan kolega dao neko đubre, čini mi se neku Kkarp ili tako nešto ne mogu sad tačno da se setim.
Za pravopisne greške, kriva je kineska tastatura!

pa taj "baja" je tester prologica i bole ga brige da li ce slomiti stap ili nece. ako ga slomi, uzece drugi ako ga ne slomi i baci tamo gde treba, dobija se ovakav video na YT.

pauk

A ko moze da tvrdi da i nije slomio jedan ili vise dok je snimao ovaj video!
Marketing kosta ali ocigledno ima i efekte  :smiley:

Citat: Velja_kg poslato 02 Mart 2015, 12:05:51
Mogu ja sa match stapom od 25gr baciti 200 grama olova ali 3 metra.
Stavi najlon 0,40 i okaci na tu Daiwu 180gr pa mlatni onako muski da vidim hoce li krcnuti. Verovatno nece prvih par puta ali da ce doci do mikroskopskih pucanja vlakana, to sigurno hoce.
Moji Ron Thopmsoni telecarpovi od 3,6 i 3lbs izgledaju daleeeeeko jaci od pomenute daiwe pa se opet ne igram da stavim olovo od 150gr i zamanem onako muski. Ima li za to potrebe uopste?
Sto Laki kaze, taj lik sa klipa je Prologicov tester koji dodje i kaze daj mi onih i onih po 10 komada.

pauk

Ma ja mislim ipak da se kod nas preteruje mnogim stvarima, moje misljenje je da otezanja preko 100g
apsolutna bezsmislica, takodje i saranski stapovi preko 3,6m. Sigurno ce sad neko naci neke primere
kad je to sve potrebno ali su sve to retke situacije, gde su potrebne tako ekstremni zabacaji tu je
pametnije razvlaciti. Gledam ljudi kod nas manisu i stapovima od 3lb i to im je malo.
Opet da dam jedan primer odavde, ovde se saran uglavnom peca na jezerima ima ih jako jako puno
i zatravljeni su da to zaista nije normalno iz tog razloga je na velikom broju tih jezera pecanje jedino moguce u rano prolece dok vegetacija jos nije krenula, pa uprkos svemu tome najprodavaniji saranski stapovi su 2,75lb a trecina ribolovaca peca sa  2,5lb.Naravno da sve ima svoje zasto ali opet mislim da mi ipak malo preterujemo!

Evo preporuka za dobar Teleskop za sarana ja sam kupio za stuku!
Mitchell Avocet PG Power T-350 3,5m/ 50-150g

tonac

Veljo druze,  link koji si postavio su prologic fast water stapovi koji su i po 4.5 lb,a duzine 275 360 i 390 ... predvidjeni su da bacaju velike tezine daleko.

Daiwa black widow NE MOZE da baci 100+ metara olovo od 180 grama.

Sa kojim najlonom si to bacio ? I da li ti znas vizuelno koliko je 107 metara recimo?

Drugari, tema su teleskopski štapovi, a ne dvodelni od 12 i 13 stopa.   :smiley:
Bacačke discipline i performanse štapova su već druga tema.  :takoje:

djile1

Spominjan je ovde Linein surf S-curve 10kg...Moze li neko da nesto napise o tom stapu?

Velja je ovde lepo kratko, ali jasno opisao taj štap -izvukao je srž  :ok:

Citatrecimo Lineaefe 10 kilo surf, su nešto poput polu paraboličnih štapova, lepo se savijaju, dobro amortizuju,bacaju skoro kao šaranski parabolici i po meni su jedni od najboljih u odnosu cene i kvaliteta, novi koštaju ispod 50e.

Ja bih dodao samo da je štap za uživanje (barem u kategoriji teleskopskih varijanti)- štap odlično  prati šaransko zamaranje .Nije za grubo pecanje("o ruk") -dril do panja,najlon 0.50 ili struna ...

djile1

Hvala Limovac! :ok: Objasnio!

Velja_kg

Ovde koliko ja vidim ima tastatura pecoraša koliko hoćeš, i svi znaju šta koji štapovi mogu,koji su zašta dobri i koji koliko mogu, a niko bre ne napisa šta je lično probao, pa da i mi znamo, da se ne zeznemo slučajno da probamo isto to da uradimo, ili još gore da ne kupujemo te iste štapove.

A o temi u deset postova nema nigde štapova,čak se i koliko vidim i moderator umešao,tako da sve što vas interesuje u vezi bajki,bacačkih disciplina i performansi pojedinih štapova, slobodno mi pišite na PP, rado ću da vam svima odgovorim, barem ono što sam probao ili lično video,a ovde da ostavimo ljudima da pišu o konkretnim štapovima koji ih interesuju... :bye:
Za pravopisne greške, kriva je kineska tastatura!

tonyboy

Citat: Velja_kg poslato 02 Mart 2015, 12:05:51

...Ja sam na primer bacao sa Daiwa black widow, 3,6 i 3,9 od 3lb, i sa starom i sa novom serijom,  olova od 160 do 180g, kao od šale, više nisam smeo, nisu bili moji štapovi.....

...Ali recimo par puta na pecanju su ovi pored mene uzimali moje štapove, i na primer od 5 riba koje zakače, jedva izvade jednu ili dve, ostale im se otkače, tako da za njih ipak treba dosta iskustva i prakse, da bi mogli na pravi način da se koriste.

Imam Daiwine štapove od 3 lb i  najteža koja koristim su 120g  i nebacam ih daleko, jer nema potrebe za tim.
Nadalje, spominješ da tvoje kolege posuđuju od tebe štapove, pa im otpadaju ribe jer ne znaju sa njima rukovat ?
Što im ne pročitaš uputilo za upotrebilo  hehe

Nakon što sam prešao na mekane štapove daiwa štapove 3lb, odzadnjih 20-ak šarana na Dunavu, ama baš nijedan mi nije otpao, a bili so od 5 do 15 kg.

Zaključak:
- šarani otpadaju zbog krućih štapova ( nikad neću prežaliti što sam sa njima počeo )
- sa štapovima od 3 lb se ne bacaju olova od 180g

Od teleskopskih štapova za šarana koristim Byron tri fibre 60-140g i nemam nikakvih problema sa dunavskim šaranima.
Također, volio bi probati i neke druge teleskopske štapoveza šarana, međutim ne želim bezveze davati pare,jedino da posudim od nekog.

pauk

Znas kako, bez prigovaranja ali zamisli sad kupis lepe stapove i posudis drugaru
a taj uzme pa sa tvojim stapovima sa kojima se bacaju olova do 90g baca olova od 180g !

Pa ti sad ajde posudi nekome stap!!!!!