Šaranski štapovi

Započeo DUCA COBAN, 18 Decembar 2010, 17:27:58

Nadla

U Kikindi je bio Sonik Xtractor...mozda jos uvek ima.Ja sam ga gledao za sebe.Deluje kao ozbiljan stapic,taj od 3,25 lb 10 ft.Zagrejao se poprilicno i odustanem.Meni trebao za reku...Sreca pa sam se zajebao i nisam uzeo.Ja pecam sa obale i sa takvim stapom bih se unakazio.Za camac verovatno ima smisla.

Dunav1

I ja pecam samo reke i mogu ti reci preporodio sam se kada sam uzeo 10 fita stapove .

Nadla

Ukusi su razliciti naravno.Svaki stap,pa i taj imaju svoju primenu i namenu,medjutim po meni za pecanje sa obale reka gde je puno prepreka i granja i gde je potreban manevar,taj stap je prekratak.Za neke ozbiljne daljine na komercijalama je gotovo misaona imenica i mucenje ici sa istim preko 100m konstantno.Poznajem mnogo ljudi koji prodaju takve stapove posle godinu dana koriscenja,cak i dalje u garanciji...Opet kazem,imaju neke prednosti i svoju namenu,ali je u vecoj meri pomodarstvo,zato ih i ima enormno mnogo na oglasima ovde u Italiji.Ja koristim stapove 12,6 ft 3.5 lb sa obale na vodi koja je puna stabala u vodi,panjeva...Apsolutno se nisam pokajao,cak naprotiv.Uostalom i ja sam svasta probao dok nisam nasao sta mi odgovara.Samo napred,ako ti odgovaraju,ne menjaj nista.  :ok:

I duži i kraći imaju svoje prednosti i mane. Tu pre svega mislim na štapove od 10ft vs 12 ft , 3m vs 3,65m .
Dužina od 3,65m se najviše i koristi . Ovi od 10ft su lakši, boljeg balansa, boljih karakteristika, manje transporte dužine(mnogima veoma bitno), pogotovo modeli sa teleskopskim nastavkom. Duži su u svemu tome lošiji, sem u dužini, a dužina je takođe veoma bitna u određenom broju situacija . Lakše se zabacuje i dalje, i bolje se kontroliše riba, pogotovo na težim terenima, sa preprekama i odsecima. Pored pecanja iz čamca, ovi od 10ft su i te kako upotrebljivi i prilikom pecanja sa obale. Kod nas su komercijalni reviri uglavnom manjih površina i nema potrebe za zabacivanjem dužim od 80m, a to se bez velikih problema postiže sa desetkom. Takođe na rekama, na manje zahtevnim mestima, pogotovo na manjim rekama i kanalima tipa DTD , Tamiš, Begej, Morave itd .. Pa nekada smo lovili šarane sa germinama od 2,4-3m , pa smo se snalazili i pecali šarane.
Mnogi misle da je 10ft za sve i svugde prekratko, i jeste za neke situacije, ali takođe za mnoge i nije. U takvim situacijama je lepše i udobnije pecati sa kraćim štapovima. Ja sam se odlučio za kraće. Naručio sam Nash dvarf 10ft tb 3,5lb.  :ok:  Nekako na 3,3m bi mi bili baš po meri, ali u toj dužini ih ima vrlo malo.

pex

Upravo suprotno, duzi su bolji po svim parametrima sem tezine.
Bolje baca, bolje zamara i kontroliše ribu, univerzalniji je za sve varijante. Može i iz čamca 3,6m, pogledajte snimak kolege Damjanovića.
Sve je bolje a zbog toga vredi i povesti računa malo.
Već sam pisao i u Yugu sam transportovao najduze stapove na planeti 2,18m bez problema uz malo organizacije.
Na vodi, neuporedivi.
Pišem ovo za one kojima je lov šarana strast a ne apsolutna udobnost.
Da ne pomisli neko da su kraći štapovi bolji, samo su zgodniji za transport.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

DDj

Mislim da su 10ft stapovi sasvim dovoljni za veliku vecinu situacija za netakmicarski ribolov, skoro za sve situacije. Prednosti i mane su vec puno puta navodjeni.

Nekad se pecalo sa Germinama 2.4m bez problema. Ja licno godinama kao srednjoskolac i student. Izvukle su puno sarana bez problema. Kada sam nekad davno, u drugoj polovini osamdesetih, kupio posle njih Tokoz fibergas stapove 2.85m licili su mi na bandere:)

Uostalom imam i 3m (dva kompleta) i 3,3m (jedan komplet) i 3.6m (dva kompleta). Najprakticniji i najdrazi su mi ovi najkraci a vise nego dovoljno dobri. 3.9m stapove ne zelim ni za dzabe a ni kao poklon. Cak ni 12'-6" stapove. Nikad ne pecam dalje od 50-60 metara, najcesce blize od toga. Lako ih pakujem, lako manevrisem sa njima ako lovim u sumi, ako dodje riba snacicu se vec i na tezem terenu, nece biti prvi put...

Vlajko 1

Stapove biram prema terenu na kom pecam.Za Tamis 3,3m,na Dunavu 3,6m.Kao vecina,poceo sam sa kracim stapovima koji su sluzili za sve...razne germine i slicno.Nikada vise ne bih isao na duzinu ispod 3,3m.Izbacaj i kontrola ribe mnogo bolja sa duzim od 3m,sto je meni najbitnije.

Citat: pex poslato 30 Januar 2023, 11:54:38Upravo suprotno, duzi su bolji po svim parametrima sem tezine.

U zadnje vreme sam pogledao dosta štapova na 10 i 12ft . I svi na 10ft su bili osetno lakši, pored toga i boljeg balansa, i uopšteno boljih karakteristika(brzina, oštrina), ako je to nekome bitno. To se najbolje vidi kada se gleda isti model u različitim dužinama i istim težinama bacanja. Isto je kao i kod varaličaraca kada se upoređuje isti model na 3m, 2,7m, 2,4m, isto i kod bolonjeza, 6m, 5m , kod feedera 4,2,3,9,3,6,3,3m . Uvek će bolje karakteristike u celini imati kraći modeli. To je valjda jasno odavno.
E da. Strast nema aposolutno nikakve veze sa dužinom štapova i na šta će ko i gde da peca.

Citat: pex poslato 30 Januar 2023, 11:54:38Da ne pomisli neko da su kraći štapovi bolji, samo su zgodniji za transport.

Mislim da niko nije napisao da su kraći štapovi bolji . Samo diskutujemo o tome šta su im mane i prednosti .
Ja lično kao i kolega DDJ nikada ne bih uzeo štap na 13ft iliti 3,96m . Za mene je najbolja i najuniverzalnija dužina na 3,3m
Ima tu dosta toga što se zove navika, a navika je čudo, bilo da je dobra ili da je loša, pa tako onaj ko godinama peca na duže, ne može nikako da svari kraće, a ima i obrnutih slučajeva.

Nadla

Misljenja sam da se na germine od 2.4 m pecalo zato sto se nije znalo za bolje,a ne zato sto su bili udobni i zgodni,odlicni za zamaranje i slicno...Ja ne zabacujem duze od 25 metara,cak u vecini slicajeva je zabacaj do 20 m...I duzi stap koji koristim (12,6 ft),sa svojom duzinom i dovoljnom ostrinom,visestruko mi pomaze kod prvog kontakta sa ribom,pri zaustavljanju ribe da ne ode u granje i slicno,a o zamaranju da ne pricam...Nikada ne bih kompenzovao duzinu stapa,radi komfora transporta,manje tezine stapa i slicno...Kraci stap(sa donjom teleskopskim segmentom) ne moze da radi isto kao duzi stap jer ima dve krute tacke na samo 2,5 m duzine + -,ukoliko oduzmemo deo od haltera do rucke stapa.

Naravno, nije bilo boljeg, tj bilo je. Germina od 3m .. :lol:  :cheesy:
Sve jasno, svi pecamo na različitim vodama i u različitim uslovima i svako odlučuje šta mu je bolje ili šta više voli, zbog ovog ili onog .
Ma važno je samo da je pun štap. :thumbup:

Nadla

:lol:  :tongue:  :tongue: Tako je drug.Šarani se vec plaše proleća...  :takoje:  :thumbup:

Dragan Nešković

Мишљења сам да све штапове треба бирати према терену где човек пеца, па и шаранске.
Да ли је боље користити дуже или краће шаранске штапове, једино је исправно равнати према терену где се користе, јер свако друго гледање на ту тему, одвешће човека у погрешном правцу. Не постоји најбоља дужина штапа, само по себи, јер да постоји, само би се она и радила, и куповала.

Зашто би неко користио шап од 3м, ако пеца често на даљини 100м? Такође, често се као аргумент против краћих штапова прича о "мучењу, и немогућој мисији", приликом пецања преко 100+м, па то се таквим штапом и не пеца, у чему је проблем? Није ту проблем у кратком штапу, већ у риболовцу који има погрешан штап, за услове у којима планира да лови шарана. Дакле, претежни услови коришћења треба да диктирају опрему коју риболовац користи, у овом случају, шаранџија. А може то и другачије да се гледа, па можемо пецати и са "бољим, или најбољим", шта год то коме значило. Сваком је на вољу.

Доста година сам пецао активно шарана, променио сам много озбиљних гарнитура, и имао их у свим дужинама. Одавно сам само рекреативни пецарош, више ми такав прибор није потребан. Пошто углавном пецам на сави, где су просечне ловне даљине за шарана, не дуже од 40 до 60м, а реално речено су много краће, из прибора сам избацио гарнитуре 3,9м, имам 3,6м гарнитуре, нисам их ни изнео из куће пар година. Користим старе, зелене Fast Water-е 9'6"-3.5lb, и они ми раде добар посао. Пецам и са чамца, и сплава, и са обале. У таквим условима коришћења, мени једноставно не треба никакав "бољи, дужи штап". А верујем да не треба ни било ком риболовцу који пеца у сличним условима. У ситуацији када човек не жели да има више гарнитура за пецање, а пеца само са обале, и воли да иде на разне терене, ту бих се сложио са колегама који кажу да је 3,6м неки компромис за шаранску гарнитуру. Просечан рекреативни риболовац који са својим шаранским штапом од 3,6м има проблем да не може да дохвати ловну даљину за шарана, тешко да ће срећу наћи у штапу од 3,9м. Ту углавном и није проблем у штапу, него на другом месту.

Поздрав, и бистро  smiley139
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

DDj

Citat: orka poslato 30 Januar 2023, 13:47:52Naravno, nije bilo boljeg, tj bilo je. Germina od 3m .. :lol:  :cheesy:
Ma važno je samo da je pun štap. :thumbup:
Ja se ne secam da je tada bilo Germina u duzini 3m. Secam se da je bilo u duzinama 2.4m i 2.7m. Naravno i kraci. Ti plavi ceski Tokozi od 2.85m kada su se pojavili bili su stvarno dugacki;) Naravno i bolji od 2.4m Germina.

Jeste da je bilo mnogo vise ribe ali se i pecalo bez problema sa njima. Kako Orka rece niko i ne kaze da su kraci i bolji...

A sto se daljine tice, odavno sam naucio da se saran veoma uspesno moze pecati i jako blizu. Dobijao sam ga i na par metara od obale na pogodnim mestima.

Prvu takvu lekciju sam imao u prvom razredu srednje skole od odavno pocivseg, vec tada starog deda Mirka. Zabacio je na metar dva od obale pod vrbu i rekao mi da budem tih. Mislio sam tada da je lud, ali saran na moje cudjenje dodje odmah sa prvim mrakom...

Kasnije sam naravno cesto veoma uspesno zabacivao ukoso blizu obale (moje, ne suprotne:) ne dalje od 2-3 metara od obale na pogodnim mestima. Sto se daljine rekreativnog pecanja tice, dosta toga rece i moj imenjak u prethodnom postu, da ne ponavljam...takmicarski ribolov je nesto sasvim drugo iz posebnih razloga. Komercijale ne pecam.

Tako je, moja greška. I moje Germine su bile na 2,7m ..

Vux5

Kolege,potrebna mi je pomoc oko izbora stapova.Tek ulazim u ovaj vid ribolova pa ne bih bas srljao nasumice.Reka zapadna morava...daljine do 60-70m max...olovo najcesce 80-100g...
Gledam nesto od 10ft ali ne bezim ni od 12ft.
Zapali su mi za oko nash x series,nash dwart,fox explorer,matrix horizon x3...
Nemam prilike da protresem stapove uzivo vec kupujem na nevidjeno pa je svaki savet dobrodosao.