RYOBI mašinice

Započeo pikeman, 02 Mart 2012, 22:33:03

Nekih funkcionalnih razlika nema. Uglavnom vizuelne. Da li je za feeder? Dobra dokazana varaličarska mašinica je dobra za sve. Mašinica koja nije dobra za varaličarenje, nije dobra ni za šta. :lol:Malo se zezam. Jedno 5%. 95% sam ozbiljan. :takoje: Ne znam šta ćeš vući, ali varaličarska mašinica je uvek jača od bilo koje druge iste veličine, težine i cenovne grupe. Hranilica od 100gr. Pa nisam siguran da je to neko opterećenje za Zauber. Mislim da bih džigovanjem smuđa upredenicama velike nosivosti, pa još ono kad usisa kamen džig, a ja opalim dvoručnu kontru, skrljao svaku speci fider mašinicu za kratko vreme. Pošto na H štapu imam Blu Ark 9400 koji je isti kao Zauber, imam utisak da mnogo lakše vučem hranilicu od 80 gr (najteža koju sam koristio) od CC deep runner-a koji mi je najčešći vobler na štapu. I njega kad bih vukao Speci Fider mašinicom veličine Zaubera 4000, ne znam koliko bi mi trajala.Hranilica, kad je digneš sa dna, osim proste težine, nema nikakav otpor. Čak i hranilica je potpuno hidrodinamična onako šuplja sa olovom debljine - pa ne znam da li ide pola cm za 100gr u hranilici prosečne veličine. Čak mi se čini da okrugla glava od 25-30 gr sa silikoncem koji takođe ima vibraciju daje žešći otpor.

Vale

Citat: djmisha77 poslato 08 Mart 2017, 20:08:31
Moze li neko od iskusnih varalicara da napise konkretne razlike izmedju starog i novog Zaubera. Novi mi je lepsi od starog i zapao mi za oko. Mislim da bi lepo cucnuo na heavy feeder u velicini 4000. Da li je ovo uopste masinica za feeder?

Ja je koristim već nekoliko sezona za jigovanje smuđa na Dunavu i zadovoljan sam. Verujem da će i tebi dobro služiti.

Hranilice od 80 i 100g vuče bez problema..Veće nisam koristio..Sigurno da može i teže hranilice da vuče,ali za takve terete bi ipak bila prigodnija i bolja veća mašina..

Sto kaze kolega,dobra varalicarska masinica devojka za sve.Ja licno imam tri iste,2 na dubinkama olova uglavnom 60-100gr, jedna na varalicarskom stapu.Bogu hvala,ni jednoj nista ne fali,ali najvise je pokazala sitne znake koriscenja ta varalicarska.Moram priznati da ja olova na dubinkama, vadim stapom kao i ribe,te sam 100% ubedjen da bi zauber kod mene i dan danas radio isto kao i kad je kupljen na stapu za fider ili dubinac.Svaka masinica traje onoliko koliko se pazljivo postupa sa njom, kod plovka,dubinke,dok kod varalicarenja je to nemoguce jer masina najvise trpi.Da budem iskren,do skora sam razmisljao o kupovini blu arc-a 930,za srednje tesko varalicarenje,i jos je razmatram kao opciju,mada znam da ima puno korektnih masinica a da su pri tome 50%skuplje od nje. po meni licno najkorektnija masinica za pare koliko kosta.Sto se tice kurblanja riba,teskih olova,hranilica tu i puno jace masinice imaju kraci vek,nego sto bi trebalo :thumbup:

Zaubera ako bih uzeo koristio bi iskljucivo na Dunavu sa hranilicama od 80gr u proseku. Na to ide jos hrana pa je teret daleko iznad 100gr prilikom zabacaja dok je prilikom izvlacenja onoliko kolika je sama hranilica.
Ima tu jedna caka. Vi nikad ne varalicarite 12 sati u komadu dok ja pecam aktivno toliko, i vise.  Iako vase varke imaju odredjen otpor zbog vibre manje sati pecate pa tako i masina ima duzi vek. Jos kad sam ceo vikend na vodi u iscekivanju sarana tada masinka od 48 sati drlja dobrih 30 sati aktivnog pecanja sto priznacete nije malo.
Da ne kvarim temu prebacujem pitanje u feeder masinke.

Ne slazem se s mnogo toga,cinjenica koliko varalicar ima zabacaja u sat vremena,koliko fideras.Druga stvar,nazad se vuce prazna hranilica,ne puna,extra prica sto ima ljudi koji varalicare dosta u komadu,ja npr po 5-6h,fiderom se peca na nalon,varalicari upredenim strunama.U dva dana imam sigurno zabacaja koliko ti u 30h.Ne zelim da ubedjujem nikog ni u sta,ali nema coveka koji moze da tvdi da spin masinice nisu vrh u proizvodnji istih,kao i da je Zauber losa kupovina.Fider masinice u toj ceni istom nisu ni primirisati,ko hoce jace i vece tu su Aplause 6000,Arc 750 posto Zaubera nema veceg.Nego me zanima ima li ko iskustva,video, probao novi Zauber sa konpozitnim rotorom,mislim da ce on biti dostojan naslednik starog modela :thumbup:

Ne savetujem da kupiš Zauber, nego želim da kažem da u jednom segmentu grešiš. Prvo, za sat vremena varaličarenja, mašinica pri varaličarenju radi otprilike kao za 4 sata fiderisanja. Izbačaj nema nikakav uticaj na mehanizam, samo povlačenje. Zatim pri prosečnom varaličarenju, za 3 minuta kolika je neka minimalna pauza između fider hitaca, varaličarska odradi 4-5 istih. Zaubera ili bilo koju dobru varaličarsku mašinicu ne može sahraniti ništa što se vuče tankim istegljivim monofilom skromne nosivosti. Srce bi ti se iskidalo u paramparčad kada bi tvoju najbolju speci fider mašinicu pozajmio prosečnom džigerašu, da neistegljivom debelom strunom lupi nekoliko kontri kada zapne u krš. Za sat vremena bi je posle 2-3 takve 2kontrice "srgo".Iskrivio osovinu, samleo zupčanike... Speci fider (pa i šaranske) i varaličarske mašinice imaju sasvim drugačija teh. rešenja. Ona dugačka plitka aero spulna mora da legne na znatno dužu i tanju osovinu, nego kraća varaličarska. Krak poluge je duži. Nekoliko kontrica neistegljivom strunom velike nosivosti i pritegnutog drila, koje su rutinske pri zapinjanju (nikad u pokretu ne znaš šta je sigurno i lupiš kontru rutinski za svaki sluča) čas posla dovodi do krivljenja, savijanja i uvijanja te duge osovine. Kod monofila, na većim daljinama istegljivost je velika, a i retke su kontre ovog tipa. Ipak se kontra daje posle signalizacije koju pravi riba. Pogotovo velikoj "snažnoj" šaranskoj mašinici ne dajem dug vek ako bi se koristila za džig smuđa. A varaličarska sve to junački podnosi. Pri lovu fider tehnikom, dril je slab, sila kočenja je mala. Konstantno motanje pod takvim drilom ne može brzo uništiti dobru varaličarsku mašinicu, a kamoli dovlačenje tereta (hranilice)koja ne pokreće ni taj nežni dril. Varaličarska pri džigovanju najčešće radi pod jakim drilom  zbog sigurnog probadanja tvrdih čeljusti. I onda tako i dovlači ribu. Dakle varaličarska mašinica je osuđena na pravu torturu, naspram fider i šaranske mašinice koja je konstruisana za....bezveze :cheesy:. I sve to junački podnosi i traje. Počeo si da varaličariš, ali nisi počeo da džiguješ u kamenu inače bi ti mnogo toga bilo jasnije. Jedina prednost speci fider mašinice je duži izbačaj zbog te izduženije pliće spulne. Ako planiraš izbačaje 100+ m zaboravi ne samo Zauber, nego bilo koju varaličarsku mašinicu. Blu Ark mi je na H fider štapu. Planiram da mi traje na fideru "vjeki vjekova amin" I Žeks je menjao fider mašinice, dok mu nije puk'o film i kupio Spro Blu Ark. Sad je miran. Pominjem Spro Blu Ark zato što je to u Rajobijevoj izvedbi upravo Zauber! Od Zaubera 4000, jača je varaličarska mašinica 5000. Fider i šaranska 5000 nije. Možda ni 6000. Samo su veće i mnogo teže. Pogotovo šaranska. Kod varaličarskih, celo kućište je podređeno veličini pogonskog zupčanika. U Šaranskoj mora biti i prostor za Baitrunner. I onda ispada da veća šaranska ima slabiji pogon od manje varaličarske. U zadnje vreme poznate firme polako prestaju da prizvode klasične fider mašinice. Farbaju i "friziraju dokazane varaličarske mašine. Dosadile im reklamacije, a i fideraši su počeli da žele da u maloj laganoj mašinici dobiju potrebnu snagu. Preston innovation je varaličarska mašinica prefarbana i redizajnirane spulne. Pogledaj u temi "Danas sam kupio" Draganov fider ponov. Stari, dobri, dokazani Rajobi Aplausse, jedan od nekadašnjih bisera među varaličarskim mašinicama je za potrebe Tubertinija prefarban u crno i dobio frizirani rotor sa dodatnim preklopnikom I novo ime "Koncept". I naravno mnogo skuplji nego što je bio klassični Aplausse. Došlo vreme da i fideraše malo izlevate. :smiley:
Kad pogledaš slike unutrašnjosti šaranske mašinice i bedu od pogonskog zupčanika u ogromnom kućištu i unutrašnjost upravo Zaubera gde je celo kućište podređeno zupčaniku, biće ti jasnije sve što sam napisao.

Gagi

Slažem se, ali ovo : "za 3 minuta kolika je neka minimalna pauza između fider hitaca, varaličarska odradi 4-5 istih." Bogami mi potraje duže. Pazi 3 min. ili 180 sekundi deli na 4 ili 5 pa ti dođe 45-36 sekundi izvlačenje ? Malo je. Slažem se da nekad ide brže, ali uglavnom ... Pa to nemam potrebe tebi da pričam.   :tongue:   Baš ću da "izmerim" svoj jedan, dva, uz različite varijante cinculiranja...
A ovo : "Dakle varaličarska mašinica je osuđena na pravu torturu, naspram fider i šaranske mašinice koja je konstruisana za....bezveze  :cheesy:  "  ne verujem da će se svideti ostatku fider sekcije Vukova.  :cheesy:

Sto nece... Pa samo varalicarske i koristimo uglavnom, samo sa manjim prenosom
Inace , nema lepseg rada od spining masinice i tu nema diskusuje
A posto smo svi varalicarili , i ponekad jos to radimo, pored lepog rada to su bre mrcine i uz minimum odrzavanja dugogodisnji drugari

Gagi

Miho, nisi me razumeo, a nisi ni njega. Nepromišljen si i žuriš kao kojot u crtaću.  :rolleyes:   :lol:   Ibanezi je rekao : " varaličarska mašinica je osuđena na pravu torturu, naspram fider i šaranske mašinice koja je konstruisana za....bezveze  :cheesy: "
Eej, fider = bezveze ?   Kapiraš ?  Mislim da mu je dosta fider muka sa vama.   :cheesy:
Ne znam, možda ga ni ja nisam razumeo ?  :help:  Pročitaj gore njegov post sam !   :veryangry:
:bye:

Bice mu bzvz kad mu zakuca prvi saran divljak na fideru 5+... Zaboravice na CD i ove krpice od smudja
I da spomenem Zauber... cisto da sam u temi

:tongue:
Eee zato si mi drag lik !   :lol:  Super genije !  :cheesy:
Da, da, slažem se, dodao bih i ja Blu Ark recimo.

Sve sto ste napisali ima smisla i u tom pravcu i ja razmisljam. Zasto Zauber (ili neki od njegovih klonova), pa zato sto ne pecam na daljinama vecim od 50mt sto nije problem ni za jednu masinu. Za vece daljine imam druge masine. I zato sto ne pecam najlonom vec strunom. Aj sad, koliko znate fiderasa koji pecaju strunom?
Zato i jesam u potrazi u za dobrom-solidnom varalicarskom masinom jer su uslovi pecanja vrlo slicni uslovima varalicara. Znam ja sta je dobro kad bih imao 250e za potrositi ali u 100e znam da ne moze Bog zna sta.
Bila je opcija i Slammer 260 ali cujem da ima odredjenih problema sa strunom...
P.S. Ibanezi a sto ne savetujes da ga kupim?

Mišo, kod Martina Mataka na video klipovima možeš videti da on koristi novog Zaubera na feeder štapovima. Ja sam hteo da uzmem Zaubera ali sam odustao iz jednog samo razloga, a to je što je nekako mali za štapove 3,9 i to još u havy varijanti. Da je jaka i trajna to nema šta više da se diskutuje...jednostavno dokazani model kroz godine korišćenja od strane varaličara, a džig nije ni malo naivna tehnika, mada nije ni feeder na rekama....kavezna hranilica prazna pravi popriličan otpor prilikom izvlačenja i da se mašinica nebi mučila mora imati snagu. Zauber je zver bukvalno ali ipak mislim da je premali u veličini 740 (ako sam dobro napisao) za 3,6m i neki medium štap je idealan izbor. Tu je u skladu sa štapom maksimalno. Zauber i Blue Arc...pa to je pravljeno da traje.

:cheesy: Nisam mislio da je bzvz kada zakuca šaran divljak 5+, ni mrena 3+, ni....Samo, riba  ne može ništa mašinici. Tanak monofil, lagan dril, zamaranje štapom i za mašinicu nema nekog napora. Hteo sam reći da je sam čin pecanja fider tehnikom ili šaranski ribolov smejurija za dobru mašinicu naspram džigovanja u kršu i kamenu.
Mišo, prvo nisi rekao da nećeš prelaziti daljine od 50m, a drugo, ne napisa ni dužinu štapa za koji je namenjuješ. Zaista ne stoji lepo mali Zauber na 150gramcu od 3,9 ili 4'2m. Pojede je vizuelno štap. Dobra varaličarska mašinica veličine 4000 po Daivi je nešto veća, nešto jača od Zaubera, a još uvek znatno lakša od speci fider ili karp mašinice iste snage, koja je znatno veća i teža. Parametar mi je Mihin Frims 4000. Zaista čuči.  Ali što se snage tiče, sve što može šaranska (fider) mašinica 6000, to može i Zauber 4000, jer mu pogon nije ništa manji ni slabiji.
Branko, vidi se da nisi varaličar - džigeričar. Otpor kavezne hranilice , kada je dugneš od dna je smešan u odnosu na džig od 25 -30 gr koga konstantno držiš na dnu u jakoj struji. U jednom jedinom hicu ti je  rastavljaš od dna bar desetak puta, često i drljaš po samom dnu na velikim dubinama u jakoj struji. U stvari znaš razliku, jer moraš pre pecanja na nepoznatom terenu da sondiraš dno. E pri džigovanju satima sondiraš dno uz česta kačenja i divljačke kontre netegljivom strunom, bez popuštanja drila na mnogo težem terenu od onog koji preferiraš za fider. Smrtna kazna za nežnu mašinicu.  Bez obzira što sam novopečeni fideraš odmah mi je bilo jasno. Kaveznu hranilicu od 80gr kada dignem sa dna i krene prema površini nošenu sopstvenom inercijom, izglisiram bez ikakvog napora po mašinicu. Ne verujem da bi 100g nešto drastično promenilo. Oni koji nisu džigovali misle da je teška hranilica neko opterećenje za mašinicu. Evo i Orkica koji peca na oba načina tvrdi da za Zauber hranilica od 100gr ne predstavlja napor. Voleo bih i da se Pajk oglasi, pošto takođe ima iskustvo i sa jednom i sa drugom tehnikom, da potvrdi ili demantuje. I drugi kojima je džig osnovna tehnika, a preferiraju i fider. Gagi, u pravu si, nisam dobro izračunao. Hitac traje duže, nego što sam napisao, a što god je duži, opterećenje za mašinicu je još veće, zbog svega što sam napisao. Još je kod nas mapšinica uglavnom i malo pošteđena. Pogledajte Nemce koji skoro svi do jednog džiguju isključivo mašinicom ne pomerajući štap iz horizontale. Brrrr, šta tu mašina trpi. A i kod njuh je Zauber - Ark jedna od najzastupljenijih.