"Univerzalac" ili "specijalac"?

Započeo Milan 11080, 24 Mart 2010, 21:37:46

rajko tehnium

Isključivo pecam onu ribu koja nije tada u lovostaju,znači u pitanju je i ribolov na dubinku ili
varaličarenje.Najmanje idem u ribolov leti(visoke temperature,komarci,česte vremenske nepogode kao
grmljavine,oluje ,pljuskovi...)i zimi(kada je "debeo"minus-zaleđena voda,zdravlje je ispred svega.
Znači ribolov samo kao zadovoljstvo.

DYNABLASTER

ma sve ribe volim :takoje: samo musicarenje jos nisam probao... za sad :cheesy:

Najvise pecam na plovak i fider ali volim i varalicu i gumu a bogami volim napraviti kad i koju muvu i musicariti!
E sad sve u svoje vreme sto kazu !Kad mislim treba sta juriti tad najvise to i jurim mada zimi sam vise orjentisan na varalicarenje zbog hladnoce i potrebe za stalnim kretanjem dok za vreme toplijih dana najvise se love one ribe koje nisu bas aktivne zimi a i moze se ostati dugo na jednom mestu!
Sad mu dodje da sam svastar ali imam svoje omiljene tehnike pa bih mozda mogao da sebe nazovem univerzalnim specijalcem  :lol: :lol: :lol: heheheheheh

Kod mene se to iskristalisalo kroz faze, od detinjstva pa nadalje. Prvo je isla faza bela plovak i lake dubinke, stuka na pampur i leprtir varalice. Onda je postao popularan melez na hranilice, pa sam stim provodio lepe dane i godine, a nekako s tim pocinjem i sa tvisterima i smudjem. Poslednjih desetak godina sve se svelo na sarana i smudja na gumu, ponekad na muvanje. Izuzimajuci period mresta, sarana pecam kad god mi to dozvole meteorolski i hidroloski uslovi, a u zimskom periodu pa do zabrane, trazim smudja na gume.
Da zakljucim, postao sam "specijalac" iz tri razloga. Prvo, za sada nemam dovojno vremena da se bavim svim i svacim, drugo nemogu da se vracam na neke faze koje sam apsolvirao, i trece, pecanje sarana i varalicarenje smudja na rekama jos uvek me dovoljno ispunjava i inspirise.

Mislim da se ne može ni jedan od vrsta(i podvrsta) ribohvatača u bilo kom vidu USAVRŠITI...
Ne može se ni babuška usavršiti do te mere , idem i odvalim je uvek i nemaa da mašim i te priče..
U glavi se pravi ligenštul, da li preći na drugi vid , ili ostati do usavršavanja starog.

mrjr

Specijalizacija je neophodna.Ja sam na specijalizaciji za predatore i zato sam "mr"  :lol:

I ja sam mislio da se specijalizujem, ali ne mogu, volim da lovim ribu raznoraznu...

Bakisan

Petnaestak godina sam isključivo "muvao" smudja uz poneko plovkaroško takmičenje. Slobodno mogu reći da je to period najveće stagnacije u mojoj ribolovačkoj karijeri. Više ne muvam smudja ali zato pecam šarana ( rod-pod i ostalo), feeder, štek, bolonjez, meč, klasična dubinka, pampuri za štuku, ponekad tvister.... Horizonti su se otvorili. Otkako sam prestao sa besomučnim ganjanjem smudja po Dunavu, sazreo sam kao ribolovac i potpuno promenio filozofiju i odnos prema ribolovu. Sada se uvek s pecanja vraćam odmoran i smiren što ranije nije bio slučaj. Jedino još nisam probao mušicu ali se nadam da će negde i nekada biti prilike. Znajući sebe, ako se primim, moraće se i pribor uvećati  :lol:
Nikada se ne svadjaj sa budalom! Prvo će te spustiti na svoj nivo a onda pobediti na iskustvo.

Citat: OLOVO poslato 17 Januar 2011, 14:01:20
Slazem se Olovni sa tim da se ni jedan vid ribolova ne moze savladati do savrsenstva, sve je mnogo toga relativno, pa i kod meleza. Kad sam napisao rec "apsolvirao" mislio sam na to da sam razbijao meleza onda kad radi.
Uzivao sam u pecanju sedeci po deset i vise sati u camcu i vadio po 10, pa i 20 kg meleza, krupatica i deverika, dva stapa omni shekspir 15 gr, 3.20 duzine. I melez od pola kg je bio uzivanje na udicu br 14 ili 16.... Naravno, bilo je dana kad ni melez nece da jede, al opet dodje do hranilice, iz znatizelje, igra se, gurka je, pa dobije karbonku spolja...Ponekad je grdna muka uhvatiti kedera na udicu, za mamka...
A onda je poceo da se javlja i po koji saran na taj tanani pribor, uspevao sam da izvadim po kojeg, secam se jednog od 3kg koga sam zamarao valjda pola sata.
E, tada pocinje da radi onaj crv u ribolovcu koji ga tera da se oproba i u necem tezem od onog sto je vec doziveo, uzima se robusniji pribor, vece udice, deblji najloni, jaci stapovi i ostalo. Al posto saran nije melez, taj vid ribolova me je toliko opcinio da tu vise nema kraja. Toliko nepoznanica, toliko jednacina sa jednom ili vise nepoznatih, volim da kazem kako je jedan ceo zivot malo vremena da se otkriju sve tajne u lovu recnog sarana.
Ponekad znam da se vratim na deverike i meleza, ali vrlo retko, valjda sto zelim da svaki slobodam trenutak posvetim saranu i da maksimalno uzivam u tome, bez obzira na kolicinu upecane ribe.
Eto, ako je to "specijalac" - taj sam. smiley033

gaovica

da nekrecem od perioda kad sam prvi put uzeo stap u ruke racunam pocetak clanstva u ribarskom udruzenju 1978,6 godina, od tad do 1990 imam mozda 100-tinjak izlazaka na sarana i isto toliko na sicu, ostalo sve varalica, kad sam u vojvodini stuka,a kad sam u hercegovini pastrmka, iskljucivo meps,jednom baco damovu kasiku i poslije vadjenja trokuke iz ruke batalio  :lol: , drz se mepsa. od 1990 pocinje svastarenje,preovladjuje plovak i musica, zadnjih 10-tak godina dubinka plovak,sve ribe,a najvise pastrmka,saran,som,jegulja...
Bistro

perhanche

kako kaze jedan nas kantautor "hej zivote Varalice stara"...pecao ranije svim tehnikama (osim musicarenja) a zadnjih ... godina samo varalicarim silikonom u izuzetnim situacijama leptiri,vobleri ali vrlo malo prvenstveno silikoni.
nije vazno ciljati u metu nego metati u cilj

dibriks

počeo u djetinjstvu pecati na plovak a kako sam odrastao prešao na varalice na na dubinku. kada sam počeo svaštariti to mi se osvetilo,par puta sam zabacio na dubinku na šarana i dok sam pokušavao uloviti kojeg kedera da bih zabacio i na smuđa dođe šaran i pošto sam bio daleko od štapova majstor mi je sve pokidao i odonda pecam samo jednu vrstu ribe i ne mrdam od štapova. U zadnje vrijeme zbog nedostatka vremena idem samo na varalicu na smuđa ali pošto je novi čamac u gradnji biti će i pravog pecanja

josip

Volim svašta probat tako je i s pecanjem,nije bitno dali je plovak,pampur,senk,tekuča ili stajača voda, bitno da sam vani na zraku i da odmaram.
pozdrav iz osijeka

Baca

najbitnije mi je otici na vodu :lol: a u zavisnosti od godisnjeg doba plovak dubinka varalica... i naravno sve vrste ribe :bye:

Mogu da budem šta god hoću ..da hoću.