Ribolovacki zargon

đsmu tebra-smuđ brate
pajkovi-(mn.)štuke
varka-varalica (veštački mamac)
Zemunska Ibica-Lido (Veliko ratno ostrvo)
Govnara-potez od ex.hotela Jugoslavija do vojske...

:lol:

Sahib

a nene  "govnara" je kod nas na karaburmi- visnjici  :lol:  nedamo govnaru  :bye:

E to su zargoni, sto kaze Goachild, a ono drugo moze se nazvati "zamena teza". Jedan moj poznanik kaze, kad ga pitam da l je bilo ulova, da nije nista ulovio, al kaze, imao je "tri kidanja". Covek govori istinu, e sad sa njim se nikad ne zna,  :lol: da l mu je saran tri puta pokidao najlon, il je on tri puta zakacio panj prilikom zabacaja, pa posle sam kidao najlon...
A kad smo kod govnare, e, pa i Novi Sad ima leeepuuu i veeeeliiikuuuu govnaru, i to dve.

Sahib

"imao sam tri kidanja"  ili  "imao sam 3 komada" ne moze se poredi. kod prvog  pomislim da mu se riba zavukla u granje i jbg, a kod drugog primera pomislim da je ulovio ...

to i mene nervira,kada neko kaze da je imao kidanje,sto se odnmah podrazumeva da mu je riba pokidala dok je drzao na stapu(tako bi barem trebalo),kasnije kroz pricu ispadne da mu ustvari riba usla,zaglavila u krs i on rukom pokidao najlon.a dole je moglo biti sarance od 2 kile,jer i ono ume da obmota oko grane. :rolleyes:

Damjane, ma ovaj "moj" nije video ni tog sarana od 2kg, nego je odma zakacio preko panja kad je zabacio. Kad posle par sati hoce da izvadi da proveri mamac na udici, ono  :grin:, pa tako nekoliko puta, pa kad ga neko pita je l nesto ulovio on odgovara: "Imo sam kidanja.., hebi ga"
Kao da hoce da kaze: "Ko zna kolko bi ulovio da nisam imao kidanja" Ma, imas svakojakih likova i sto je najgore, taj sedne na mesto koje sam mesecima hranio, pa kad se ja pojavim, on se sve izvinjava, pa kaze kako je bas tu bila zavetrina, pa se eto sklonio...  :shocked:

Zemuncanin

Možda čoveka isprovociraju pa on štaće nego da prica bajke.
Meni se slično desilo kada sam bio kod ženinih na slavi.To je jos bilo dok smo se mi zabavljali a ja ti se picno i spremio za kojekakve provokacije ,štaću, ćuti i trpi.Čim sam ušo oma počeli:"Evo nama zeta pecaroša jel bilo nešto,jesi li dono nesto u tazbinu. A ja poče kako sam imao neko šaranče od kilo ovo ono.... i u tom trenutku prekinu me ženin stric - lovac i kaze:"Ma nemas ti zete pojma .Skupilo se moje društvo i krenemo u lov na divlje svinje.Svi ponesu puske a ja magnum 357 i dogovorimo se kad će ko da opali kako bi ih naterali na čeku.Kad jedan od lovaca opali ranije i sve one svinje na mene , a ja šta ću gde ću skočim u jarak i sve one svinje počeše preskakati preko mene. Ja izvadi na brzinu onaj magnum i počnem pucati na njih dok su preletali preko mene i kad se situacija smirila ja izađem kad ono leže dve svinje i tri praseta".
A ja ga pogledam i kažem."Sigurno su se zvali Raja , Gaja i Vlaja, a što se tiče onog šarančeta nije on imao kilo nego pet i nije bio jedan nego pet a pet mi se otkačilo.
E tako vam je to kad oću da budem fini kod ženine familije
Nadam se da sam mojim primerom donekle odgonetnuo tu večitu dilemu koliko je ko uhvatio.Od sad kad god me neko pita koliko ih je bilo ja ispod pet neprogovaram pa makar iskido sve.
Pozdrav
Zemuncanin
Kisa pada sipa deda babu stipa.Nemoj starce zaboga nabracu ti jagoda

Hemingway

Doooooooobarrr  :lol: :lol: :lol: :lol: nedaj se brate !!!! :thumbup:
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Pirke vuk s Tise

smiley033 sve gore napisano svodi se na razgovor dva pecaroša: jesi upecao nešto?  nisam a ti? nisam ni ja ali moja je veća.  :eek:

djole kac

I mene jako :veryangry: kad neko kaze promašio sam 3 šarana.A otkud zna da nije melez ili bela povukle a nemogu da progutaju.Posle razmišljam kako ja nikad nemam toliko pecanja :question: .
I tata bi sine... :)

Pirke vuk s Tise

Ma Djole slušaj ovo, znam jednoga koji čak u "grame" zna koliki mu se "šaran" otkačio a da nije ni video, ni R od ribe. Mi se smiley032 a on zapenio......

djole kac

A kolike je tek imao :eek: (smanji oči il ću z***i d***). :lol:
I tata bi sine... :)

Nesa958

Aktivnost ribe na jednom mestu je jako bitan podatak za sarandzije. Ne samo dali je neko izvadio, vec i dali je riba aktivna. Dali uzima hranu. Svaki kraj, grupa ili slicno ima svoj sleng, pa tako i sarandzije. Budite srecni kada vam kolega odgovori, jer znaci da zeli da vam pomogne. (pod uslovom da vas ne navodi namerno na pogresan zakljucak, tj. da laze). Na jezeru gde sam pecao, gotovo svakog sam poznavao, svakom sam dao pravi podatak a vremenom su naucili da meni daju prave podatke.
Uz varijacije u slengu svi odgovori imaju smisla, a probacu da pojasnim.
Nista - riba neaktivna bar do sada.
Imao sam tri - riba aktivna, tri na stapu, ali nujedan ne izvadjen.
Tri komada - riba aktivna i izvadio sam tri.

"Imao sam tri", znaci kolega vam je rekao da je riba radi, ali iz bilo kog razloga nije nista izvadio. I nevidim da tu ista ima lose, a kamo li da bude za podsmeh.
Sto se tice uzimanja mamca i toga dali se moze po tome riba prepoznati, moj stav je "da" u vecini slucajeva. Nemoze se prepoznati jedino ako se radi o malim saranima do recimo jednog kilograma. Ali veci, a pogotovo krupni od sedam osam pa na gore, e to je posebna prica. Veliki saran bez pipkanja pre toga, uzima mamac, polako savija vrh stapa i kad se ubode, izabere pravac i strafta. Znaci bez greske da se radi o saranu. U nasem slengu za to koristmo izraz "zaboo". Tada je umetnost zaustaviti ga ako imas najlon 0,30 ili 0,35 a predvez 0,20 do 3,27.
Zasto.
Deklarisana nosivost je veca bar na papiru, ali stari najloni (stari su vec u prodavnici), krzanja po dnu, zamor najlona, razno razni cvorovi uvek uticu tako da se nosivost drasticno smanjuju. Znaci, kad macan zabode tesko je sa velikom sigurnoscu da se kladis na ribolovca. Ja bih se pre kladio na ribu.
Rodjen da peca nateran da radi!

Nesa 958 smiley033 Ovo si napisao za  :ok: :clap2: :clap2: :clap2:

Nesa958

Hvala Pirke. Kao i uvek treudim se da budem od koristi.
Verujte mi na rec, jer rec i poverenje je jedino sto mogu da ostavim u amanet onima iza mene (deci). Jednom recju cist obraz.
Mozda nisam u pravu ali svako napisano slovo je sublimat naucenog, a krao sam iskustva i primao savete od jako dobrih saranolovaca. Vremenom sam postao saranolovac kakav zelim da budem i na to sam ponosan.
Bice mi drago da moji postovi ponekom pomognu kao sto su meni pomagali saveti dobih ljudi. Bilo bi mi los draze kad bih nasao vise takvih (a ima ih), koji bi i mene prneli iskustvo i steceno znanje. Ipak je ribolov na kraju svega takmicenje izmedju ribe i pecarosa, i nikad necemo biti jeadn drugom pretnja i konkurencija.
Rodjen da peca nateran da radi!