Realno, ili precenjeno?!

Započeo StefaNs, 03 Avgust 2012, 02:20:43

StefaNs

Kao sto znate,ljudi danas svemu znaju cenu,a malo cemu vrednost. Sto se tice ribolovackog pribora vise ne smem ni da pogledam cene,jos malo necu znati da izgovorim te brojke. Ljudi se "frljaju" ciframa i hiljadama kao da su klikeri. Evo na primer,kada vidim masinicu od 45 i kusur hiljada,odmah se setim moje mame koja radi u domu zdravlja i ne bi mogla da kupi tu stvar od jedne plate. To je masinica,da ne pricamo o stapovima,dodatnoj (po meni manje-vise potrebnoj opremi),kao sto su "saranske" stolice sa lezaljkom,suncobrani od preko 4-5 000 dinara,satori koji kostaju po kvadratu kao kvadrat vikendice u nekom vikend naselju. Sledece,primama,mamci i ostalo. Ni tu ne znaju sta vise da traze. Da bih kupio par vrsta boili(kvalitetnijih),moram da razmisljam par meseci u napred o tome.
Dok na primer,nasi susedi,Madjari,kao da su sa druge planete. Imao sam skoro priliku da boravim u Budimpesti i onako,u razgledanju svratimo u jedan veliki trzni centar u kome je,izmedju ostalog,bilo i ribolovackog pribora. Ljudi,drugar i ja smo se jos 3 dana cudili koliko su cene nize nego kod nas. Poceli smo da  smiley142 smiley142 i grabimo sve sto smo nasli i da trpamo u korpu. E sada,ja vas pitam sta vi mislite o svemu tome ??! Da li je oprema kod nas precenjena ili stvarno jedan stap sa masinicom moze da vredi kao jedna prosecna plata ?! Da li sam ja lud,ili je ovaj svet lud,ne znam vise.. Bas me zanimaju misljenja ostalih vukova.  smiley033

Odlična tema  :thumbup: . Bila je je jedna tema o štapu "supersoničnom" koji je navodno lagan ,supersoničan,od čuvenog svetskog brenda... a košta ko polovan komplet čamac-penta (normalno mislim na Tomos 4-ku  :rolleyes:).Sa tim štapom se ne može upecati više riba nego što bi sa štapićem od 30-50 e , a sa čamcem ćeš povećati ulov samo tako,doćićeš do svih ljutih mesta koja sa obale možeš samo da posmatraš... Postoji i veliki monopol na našem tržištu  :takoje: . Baš sam pratio dešavanja sa nekim štapovima koji su nabili na jednom sajtu cenu od skoro 40 e (monopol) ,a kad su se pojavili ti isti štapovi na malim oglasima od običnih smrtika sa cenom nižom od 20 e, cene su volšebno pale na tom sajtu .. :wink: . Neću navoditi ni ime brenda ni sajt ,..

Panchester

Svojevremeno postavim pitanje jednom iskusnom, starom ribolovcu sa stazom, koji brani cene skupih masinica kao da ih sam pravi i prodaje, da mi objasni kako je moguce da mnoge kvalitetnije varalicarske masinice kostaju 3-4 puta vise od recimo akumulatorske srafilice Metabo, Makita, DeWalt ili slicno? ili bilo koje druge elektricne alatke. Koje su brzine obrtaja na jednoj brusilici u odnosu na masinicu. Neuporedivo. Shodno tome vrste materijala koje mogu da se koriste za zupcanike, pa broj delova koje ugradjuju u jedne naspram drugih.

Nije me ubedio odgovorom, a i ne secam ga se. Verovatno mi nije bio smislen.
Pa se zapitajte da li  je cena velika.

Sto se tice sitnog pribora, tu je situacija jos grdja.
Na tome je zarada trgovaca najveca.

Eh kolega, negde sistem funkcionise po trzisnim principima, a negde je sistem "ko koga za.ebe"  :rolleyes:
Srecom, postoji internet gde se uvek mogu uporediti cene istih stvari kod razlicitih trgovaca.  U svakom slucaju, kao i u zivotu, ne treba se zaletati ni sa kupovinom pecaroskog pribora

bigg

Stvarno korisna i dobra tema. Svima nama je apsolutno jasno da su cene kod nas veštački prenaduvane i nerealne. Ne kažem da ne treba biti i skupe opreme, koja možda i vredi toliko, ali po cenama koje su nabavne, dakle proizvođačke, a ne nakon par preprodaja i ugradnji nekoliko marži. Zna se kolike su marže u normalnom trgovačkom svetu (max 10%), a kolike kod nas (sramota me staviti cifru). Svima je cilj bogaćenje preko noći, a tradicija, poverenje, brend, očuvanje vernosti mušterije, sve to pada u drugi plan. Zato mi ni nemamo niti jednog proizvođača bilo kog dela opreme (osim varalica i plovaka). Nedavno kupim feeder hranu, jedinu koju sam našao u tom selu, ponestalo mi moje. Cena ubija, 100 dinara kilo, i posto nemam izbora uzmem nju. Od arome ni pomena iako lepo pise vanila a sastav je čista prezla i možda malo brašna. Kako ima obraza toliko to naplaćivati i kako misli da mu neko ponovo to kupi. Zato u poslednje vreme sam meljem hleb i ista količina me košta 3o dinara, dok o ostalima primesama se snalazim.
Muka mi je kad vidim po raznim sajtovima ogromne reklame robe na akciji, kao popusti neki svemirski a svi znamo da se i pre toga moglo prodavati po tim cenama bez da izgube i jednog dinara. Isto važi za sezonske popuste.
Za komšije mađare ste u pravu, daleko, daleko su jeftiniji od nas. Ljudi po Subotici su razvili biznis od toga. Kupe u Segedinu, prodaju ovde jeftinije nego u bilo kojoj radnji, i još dobiju povraćaj AFA poreza pri sledećoj kupovini za prethodnu. Namerno dodajem, sa svi porezima plaćenim. Dakle, isplati im se.
Do kraja svog zivota cu braniti tvoje pravo da imas drugacije misljenje od mog

Neki pribor  je dostigao tačku minimuma vrednosti prodaje jer su dugogodišnjim stažom i kvalitetom proširili dostupnost na sve strane takva je mašinica Spro Passion  :takoje: . Dok na drugu stranu mašinice i štapovi koji su manje rašireni još ako su "monopolisani" nabijaju cene i na njih trgovci zarađuju ko nenormalni. Klasičan primer je bila jedna mašinica koju "monopolista" odnosno uvoznik je na Kragujevačkom sajmu ponudio sa popustom od 50%  :no: ,verovatno da bi se oslobodio lagera te mašinice. Sad da li je dao po nabavnoj ceni(što ne verujem)već sa minimalnom maržom što je realnije ali sve u svemu matematika je prosta ,zar u ovo vreme imati evro na evro zarade pa i jače  :question: odnosno nuditi robu sa 50 plus % marže je po meni čista otimačina u ovo teško vreme  :no:
Trgovci koriste "KUPOHOLIČARSKU" narav ribolovaca  :wink:

Džaba vi ljudi  tupite , shvatite da ste niži srednji stalež zadužen na sve strane ....Jednostavna je stvar ...imaš pare , nemaš pare.
Neće se nijedan  privatnik koji obrće mesečno 120 000 din , ni obazirati kada uđe u radnju.
Gledao sam svojim očima :Ulaze 2 čoveka , u jednu renomiranu prodavnicu i natrpaše puna kolica.Pare u kešu.Mnogo para.Česti kupci.

tako je sa svim proizvodima koji se preprodaju, pogledajte dilerske cene automobila kod nas i napolje, sve ce vam biti jasno... kao sto neko rece, svi hoce bogacenje preko noci... i oni bi verovatno da vrate odmah dugove ili tako nesto, da izadju iz blata... ali ne shvata da je bolje prodati 10 proizvoda sa zaradom od 1e nego dva proizvoda sa zaradom od 3e .... i jos jedna stvar MONOPOL.

"Svako se ispruži onoliko koliko je dugačak" tako je u životu. Ne samo sa našim pecaroškim priborom već uopšte.  :takoje:
Sećam se dok nisam imao svoj pribor pa sam morao da pozajmljujem... Tad sam se zarekao da neću da pecam dok ne kupim svoju opremu, i to baš sličnu onoj iz prvog posta teme. Dok sam kupovao jeftino sve mi se raspadalo u rukama. Skrpiš, uzajmiš od drugara ili nesretne banke. Realno cela ova naša "za.bancija" je luksuz. Radim u firmi jedan posao nisam lenj pa uzmem da popravljam kompjutere i sl. "Kapne" još koja kinta...
Ne materijalizujem svoju sreću, al' sam sebi obezbedio duševni mir. Pecanje.  :wink:

Nije uvek to najskuplje i najbolje , treba malo  staviti na vagu ono što nude poznati brendovi i oni koji se probijaju i nemaju zvučno ime . Upoređivao sam tri mašinice od jenog malo poznatog brenda -35 e ,srednje poznati brend -60e( ta je čak dosta lošija klasa ispod) i zvučni brend -150 e  :takoje: Ja koji ne patim za "brendom" nego pre svega cenim kvalitet dajem plus toj prvoj...
Idemo dalje digitalna vaga čuveni "smeško" koja se pravi u PRC- i koja se može naći po Čing-lug tržnim centima po ceni od 3.5 e u radnjama ista ta vagica košta od 15-20 i kusur e ali sa brendom na sebi ...  :no: ISTA VAGA !!! Inače na veliko se ta vaga može naručiti po ceni nešto jačoj od 1 E  :takoje: Pa sad izračunajte marže i ko kako otima ....

Panchester

Uh! Vruce li teme!!
Sad kad pocnu da pljuste primeri. :takoje: :thumbup:
Samo da dodjem kuci. Oma kacim slike i uporedne cene. Raskrinkati mangupe! :cheesy:

maverick

volim skup pa skoro i preskup pribor i takav isti koristim, da je precijenjen , jeste, i to predebelo. U zadnjih mjesec dana sam u fazi otvaranja ribolovne radnje...pa priča kreće slijedecim smjerom....uvoz ili lokalni dileri....koji kad su otvorili firmu  prvo kupe mercedes od 150 000 eura pa onda ga pokusaju otplatiti s prodajom plovka koji kosta 1 euro....marza mora biti ogromna....treba tu biti normalan i realan, mada smatram dok god ima konja kao ja dotle ce oni i drzati cijene, jer ipak odem tamo i platim za ono sto zelim....
a opet s druge strane ako zelis trgovac legalista, pa platiti prostor, pa rezije pa obveze za placu, pa jos stotinu sitnih davanja za ciju vecinu ne znas ni sto doista znace...pa kad na kraju i nesto uspijes prodati, platis porez drzavi...i imas velik problem....

U kod vas su tek cene riboopreme za medalju  :tongue: :tongue:

rašo

jednom prilikom, ne tako davno iz znatiželje poslah mail jednom proizvođaču ribolovnog pribora na dalekom istoku. Upitah ga za ponudu i cijene. iako se nisam nadao odgovoru, gle čuda on stiže odmah drugi dan. Kad sam uspio ponudu pregledati, a bila je na desetak stranica trebalo mi je tri dana da dođem sebi. Naravno da sam usporedio iste sa cijenama u maloprodaji, ne samo kod nas i vas, već i u mnogim evropskim zemljama.
Nije teško bilo shvatiti da tu ekonomska računica nema puno logike, svako tržište ima svoje zakonitosti i dok se jedni drže devize" velik promet, velika i zarada i rade sa maržama od 20-30 %, drugi rade sa odnosom VPC - MPC u odnosu 1:2.5 do čak 1 :4.
Tu su vrlo izražene razlike i između trgovina u Srbiji i Hrvatskoj, jer kako drugačije tumačiti da recimo jedna Daiwina rolna više srednje klase u Formaksu košta i preko 100 Eura manje nego kod hrvatskog zastupnika.
recimo Seagate u BBS u Zagrebu košta 267 Eura, a u Formaksu 158 Eura.
mario naglasi kako netko otvori trgovinu i odmah kupi auto koji košta deset puta više nego što ima robe u trgovini.
Kod nas ima jedna narodna poslovica" Prvo štalica pa onda kravica" :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

MilloNS

Najgore od svega što ćemo i dalje kupovati a lokalni dileri se neće ni osvrnuti na našu temu. Neko će kupiti jer voli da plati i ne obazire se na cenu, neko zato što nema rođake i poznanike u inostranstvu, neko iz neznanja i nestrpljenja a svi ćemo zajedno i dalje kukati. I još jedna stvar, interesuje me šta mislite o manje poznatim brendovima koji se recimo pojavljuju na ebay-u i koštaju daleko manje nego svetski poznati brendovi napravljeni u Kini, čak i da su toliko manje kvalitetni prostom računicom se dodje do zaključka da svake sezone se može kupiti novo pa Jovo nanovo a ovako se grčimo dugo vremena za kineza (brenda) pa opet ne budemo zadovoljni.