Olimpove priče

Započeo Olimp, 14 Septembar 2010, 17:55:22

Citat: juzba poslato 21 Novembar 2010, 13:00:32
Kurjak, mi smo već polako u godinama i ta stvarčica ionako ima sve manje posla :lol:

ma juzba ..jos ja mogu,da kucnem u drvo  :takoje:.... :lol: :lol:

(procitaj moj vic - pa ces me razumjeti  :lol: )
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

Svetsko, a naše

... Prethodnu noć prespavao sam na jednoj adi nekoliko kilometara nizvodno od Surduka na Dunavu u društvu trojice alasa iz Zemuna,.Naše priče protegle su se do dna Stomaklije koju smo iza ponoći popili.

Već ujutro u osvit dana spremio sam se i zaplovio put Beograda. Težina Stomaklije još se uvijek dobrano osjećala u mom organizmu koji je vapio (gotovo kričao) za hladnim pivcem.

Veslam tako i ulazim u Zemun kada na jednoj zgradi reklama koja mi je izmamila s jedne strane osmjeh i oduševljenje (za nju do tada nisam čuo), a sa druge podsjetila da hitno pronađem apoteku gdje ima toga hladnoga, meni tada i te kako potrebnog, eliksira. Vama je ta reklama i te kako bila poznata

Toliko me zainteresirala i pobudila moju žednu maštu da sam zastao vrebajući najpovoljniji kut da bih je ponovo fotografirao.  Gledajući je kroz objektiv fotoaparata osjetio sam u grlu suhoću i veliku potrebu da ga natopim hladnom pivcom sa plakata, makar morao i drugu popiti ako se od prve ne bi dobro navlažilo.

Ogledavao sem se u nadi da ću vidjeti barem nekakvo parče krčmetine da u njoj popijem tako željenu pivcu, ali do Zemuna ništa ne vidjeh. Osta mi samo slika pivce pred očima kada god sam trepnuo lagano veslajući prema cilju.

P.S. nije mi namjera reklamirati ovu pivcu, ali da bi mi i sada dobro došla, ne poričem.

smiley033   smiley015                                            smiley236

ladno pivce lijeci zivce smiley033

Mogu i ja da kucnem u drvo :lol: :lol:
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!

sm7

There are no great fishermen, only great fish.

Dorucak na rijeki Lonji

Rijeka Lonja koja tece vecim djelom svoga toka izmedu brdskoga masiva Bilogore i rijeke Save do sada je za mene bila nedirnuta. Nisam nikada odvojio dovoljno pažnje da svoje vrijeme provedem na njenim vodama. Sada vidim da je to jedna velika šteta, jer je Lonja nizinska ljepotica središnje Hrvatske.

Da bih ispravio tu "nepravdu"  prema ovoj nizinskoj ljepotici odlucio sam da iskoristim lijepo vrijeme prošloga vikenda i malo proplovim njenim tokom.

Uživam u tome da u prirodi doruckujem, tako da sam iskoristio ugodno sa korisnim, pozvao prijatelja i zajedno sa njim se otisnuo na rijeku Lonju.

Spojene poruke: 23 Novembar 2010, 17:32:06

Ljepotica nas je docekala nabujala i djelomicno izlivena iz svojega korita što joj daje posebnu car u ovo kasno jesenje vrijeme kada je drvece ogolilo od lista, a zelena boja se nadzire tek tu i tamo gdje se vidi trava.

Kako je Lonja nizinska rijeka niti ovako nabujala nije brza i podjednako je veslati pri plovidbi uzvodno i nizvodno.

Lagano ploveci uživali smo u miru koji vlada na rijeci. Njen mirni, jedva vidljivi tok, sivilo ogoljeloga drveca i plavetnilo neba prošarano krpicama bijelih oblaka uklopili su se u idilicnu sliku koja se mjenja našim prolaskom kroz rijecni prostor.

Nigdje nikoga. Sve mirno. Tišina. Idealni uvjeti da si "operemo" cula iziritirana bukom i vrevom grada u kojim živimo. Jedini tragovi necega živoga vide se u oborenim stablima koje su dabrovi oborili strpljivim glodanjem debla.

Spojene poruke: 23 Novembar 2010, 17:32:45

Nismo se žurili u plovidbi. Laganim veslanjem imali smo vremena odmarati oci u prirodi, zapažati detalje koji se ne vide kada drvece olista, osjecati miris šume u jesen.

Nismo mogli izlaziti iz kanua na svakome mjestu jer je na rubu vode i obale bilo puno blata. Prizori ljepote prirode nizali su se jedan za drugim...

Putem smo popili svaki po nekoliko laganih gemišta i vec smo poceli osjecati glad. Uz vino i vodu ponijeli smo i nešta za jelo jer nam je namjera i bila da doruckujemo u prirodi.

Lagano veslajuci tražimo mjesto gdje nema blata, gdje se može pristati i gdje ima mjesta da raširimo poneseni dorucak i na miru ga pojedemo.

Spojene poruke: 23 Novembar 2010, 17:33:26

Nakon nekoliko kilometara plovidve na krivini rijeke ugledasmo zanimljivu dašcaru, pored nje naopako izvrnuti rijecni camac i lijepu cistinu. I pristup, odnosno pristajanje kanuom je lako. Odlucismo pristati.

Kod dašcare nije nikoga bilo. Iskoristili smo camac kao stol, na njemu raširili donešeni dorucak, natocili si gemište i fešta je pocela.

Donešeni dorucak barem je desetak puta ukusniji ovdje u prirodi nego da smo ga pojeli kod kuce. I gemišti više pašu i ukusniji su, a primjetio sam po sebi da je i moj apetit u prirodi veci nego kod kuce.

Sa mjesta na kojem smo jeli pružao se prekrasan vidik na rijeku. Nakon dorucka krenusmo dalje uzvodno.

Spojene poruke: 23 Novembar 2010, 17:34:09

Nakon oko kilometar od mjesta gdje smo doruckovali susresmo i jednoga ljubitelja prirode iz obližnjega sela. Sagradio si nekakvu dašcaru medu drvecem, opremio je sa svime što mu treba, mada vidjeh da ima i stvari koje mu nikada nece trebati, uredio sve po svome i na ovo mjesto dolazi uživati u miru i ljepoti prirode.

Ponudismo mu gemišt koji je odbio, ali kada je vidio sa ga mi ispijamo bez njega, požurio se ispraviti kako ce ga ipak popiti mada mu nije do njega. Ispio ga je na na takav nacin kao da ce mu gemišt pobjeci iz ruke.

Plovismo još malo uzvodno, a onda se okrenismo nazad. Potrošismo vrijeme koje smo imali za dorucak. Vrijeme je bilo da polako krenemo do mjesta gdje smo zapoceli plovidbu, pa onda podemo kuci na rucak, a i vina nam polako ponestade pa dobismo i razlog više da se vratimo nazad.

Spojene poruke: 23 Novembar 2010, 17:35:00

I za kraj svima preporucam kada imate imalo vremena podite u prirodu. Ponesite nešta za popiti i pojesti, iskonzumirajte to u miru i tišini prirode i vidjeti ce te da ce vam to daleko bolje prijati nego da st to jeli i pili kod kuce. U prirodu povedite nekoga sa sobom da podjelite utiske, da ga podarite ljepotom prirode. Bit ce vam zahvalan, a i vama ce biti ugodnije.

smiley033    smiley015                                        smiley236

Hemingway

Lonja i njeno Lonjsko polje ..sa nacionalnim parkom ..prava stvar .. :clap2: :clap2: :ok:

juzba

Vidim da ću morati uz pivsku ponudu, morati dodati i vinsku ponudu :lol:
Paradizo, znaš uživati :tongue: :ok:

Šabacko jutro

Devetoga dana moga puta od Zagreba prema Beogradu kanuom po rijeki Savi, zanocih pred Šabcem na 105. km rijeke Save na desnoj obali. Svoju "vikendicu" podigao sam ispred prvoga reda vikendica koje su na tome mjestu sagradene u tri reda unutar rijecnoga korita i vjerujem da ih rijeka plavi za svakoga visokoga vodostaja.

Na malenoj cistini podigoh šator, uselih se u njega i smjestih stvari koje sam imao.

Na radiju su najavljivali veliku promjenu vremena sa  nevremenom  za iduci dan u popodnevnim satima. Nakon kratkoga obilaženja grada i  vecere u gradu rano se povukoh u svoj šator planirajuci u osvit iduceg jutra krenuti za Beograd, nadajuci se da ci tih 105 km moci izveslati prije nego me zahvati najjaci val nevremena.

Iako je 105 km duga razdaljina za veslanje, pouzdao sam se u svoju kondiciju znajuci da ih mogu izveslati , a i ne bi bila rekordna dužina koju sam za jednoga dana izveslao. Rekord mi je udaljenost od Zagreba do Siska rijekom Savom što iznosi 114 km. Nakon popijenoga cokoladnoga mlijeka krenuh prije nego je sunce izašlo.

Ako se po jutru dan poznaje onda ovo jutro najavljuje da ce tokom dana biti prelijepo vrijeme. Medutim, meteorolozi ne griješe i nažalost, iza mene se sprema vrlo loše vrijeme sa vjetrom, kišom i grmljavinom koje iza podneva dolazi na ove terene gdje sam sada trenutno. Ako budem brz možda i izbjegnem glavnom udaru nevremena.

Veslajuci prolazim najprije ispod prvoga, a potom i ispod drugoga mosta koji premošcavaju Savu kod Šapca.

Na izlazu iz grada pocelo se i sunce buditi. Prekrasni izlazak sunca promatrao sam kroz topole lijeve rijecne obale. Izgledalo je kao da medu topolama gori jarka vatra cija svijetlost svakim trenom se povecava. Ljepotu prizora necu nikada zaboraviti. Opcinila me.

Izlaskom sunca pocela se podizati lagana izmaglica na površini rijeke cineci okolinu nestvarnom gotovo misticnom.

Doploviti do Beograda  ipak nisam uspio jer me je oko podneva uhvatio neugodan vjetar koji mi je pretežno dolazio s boka, oko 16,30 sati sav iznemogao i iscrpljen dobrano zahvacen nevremenom stao sam u mjestu Zabran koje je nekoliko kilometara nizvodno od Obrenovca, no o tome vam možda jednom drugom prilikom nešto i napišem.

Ono što je bitno je cinjenica  da mi je jutro podarilo izuzetno lijepe prizore koje vam prikazujem, a u kojima sam opcinjen uživao dok su trajali. Zbog njih se isplati i pokisnuti i boriti se protiv nevremena, ali i ustati prije izlaska sunca.

smiley033          smiley015                                  smiley236

juzba

Ispričao sam prijateljima za tvoje vožnje i doživljaje, i oni se zapalili da se i mi pustimo iduće ljeto od Siska do Županje :ok:

Olimp

Obavezno mi se javite da vam dam par savjeta, ali i da vam pridružim ljude koji bi htjeli proći taj put. Ako imate kanue onda vas pozivam da se meni pridružite. U planu su mi putevi:

- Murska regata od Mureka do Dekanovca traje dva dana kraj juna

- Drinska regata traje oko 8 dana - kraj aprila početak maja

- Kraj maja početak juna rijeka Dabar-Sana-Una-Sava oko 4 dana

- Početak augusta TID 2011 Beograd - Suva Palanka oko 8 dana - Dunavom

Sve obavijesti možete preko PP dobiti od mene.

Da li sam te zainteresirao?     smiley033   smiley015               smiley236

juzba

Ako bude nešto od toga, sigurno ću se javiti zbog savjeta.
Regate su zanimljive, ali treba imati vremena, kojeg, nažalost, imam jako malo.
Ako se budemo upustili u takvu avanturu, išli bi čamcima.
Kanu mi je u derutnom stanju, ruzinavi brod :lol:

Babičev mlin na Muri

Na rijeci Muri nekada je bilo puno mlinova na vodeni pogon (vodenica kako ih zovu u drugim djelovima zemlje). Danas su izumrli i ima ih samo nekoliko koje su turisticke zajednice Austrije, Slovenije i Hrvatske revitalizirale i ocuvaju ih u nekadašnjem stanju ispravne. Predstaviti cu vam  u Olimpovim pricama nekoliko tih mlinova (vodenica)

Najpoznatiji mlin na vodeni pogon je Babicev mlin. Nalazi se nekoliko kilometara nizvodno od mjesta Petanjci na desnoj strani Mure u Sloveniji. U posjedu je obitelji Babic i u funkciji je i danas. Može ga se razgledati iznutra uz placanje ulaznice (neznam koliko košta). Može se kupiti i nekoliko vrsta brašna koje se ovdje samelje.

Karakteristicno je da je mlin u cvrstom objektu na obali Mure, a na splavu na rijeci je kolo koje se okrece, dok se okretaji prenose širokim kaišem u zgradu mlina na mehanizam žrvnja, koji se okrece i melje žitarice i kukuruz.

Ako prolazite blizu, svratite vrijedi ga pogledati.

smiley033      smiley015                                   smiley236

bladerizer

slike su fantasticne,prosto ocaravajuce.
Leleee otkaci se

Obitelj labuda

Za lijepoga suncanoga majskoga dana uputio sam se kanuom na rijeku Odru malo odmoriti dušu i popiti pivce uz domacu slaninicu, luk i kruh domaci, crni. Plovim lagano  uživajuci u miru i cvrkutu ptica iz šume. Tu i tamo poneki kreket žabe narušava skladni pticji cvrkut.

Veslam tako kada ispred mene obitelj labuda. Mužjak, ženka i šestero mladih. Polako plivaju preda mnom. Vidim da postaju postepeno sve uznemireniji pa idem uz obalu na drugoj strani rijeke. Polako ih sustižem pazeci da ni jedan moj pokret ne shvate kao atak na sebe.

Dvadesetak metara plovimo usporedno, a tada majka sa mladuncadi zaostaje, mužjak produžava ravno preda mnom još 200-tinjak metara, a tada uzlijece i proletava pored mene uz karakteristicni zvižduk krila. Put nastavljam dalje...
Pri povratku opet nailazim na istu porodicu. Poucen ranijim susretom iz daljega odlazim na suprotnu stranu rijeke i lagano prolazim uz majku i mladuncad, a mužjak opet odlazi napred. Ovoga puta i majka i mladuncad nisu jako uznemireni.

Iduca 2 km mužjak je skroz ispred mene, a ako bih zastao nervozno se osvrtao i stajao da me priceka. Nakon oko 2 km došao sam do kraja puta, izvukao kanu iz rijeke, a u tom trenutku se mužjak vracao ploveci sredinom rijeke visoko podignute glave kao da mi porucuje:" Jesam li te sredio?"