Migracije pecaroša usled rada ribe na pojedinim mikrolokacijama

Započeo bolenbgd, 20 Oktobar 2019, 18:13:02

mknezevic

Citat: Ad fines poslato 23 Oktobar 2019, 11:43:42
Zato i pecam na teškim mestima, što dalje od puta. Pre neki dan smo Grof i ja očistili mesto na Savi, jedva smo se probili do vode. Nismo ni znali šta nas čeka na vodi osim što smo imali neke pretpostavke na osnovu mapa. Znači nikada tu nismo pre zabacili, ni uzvodno ni nizvodno. Potpuno nov potez, kompletno zarastao bez ijednog prilaza vodi na širem područiju. Ali meni je to recimo zanimljivo. Prvi zabačaj olova na 30ak metara da vidimo okvirno dubinu, nakon što smo pola sata rastinje sklanjali kako bismo mogli da zabacimo prvi put, to iščekivanje.  Zadovoljni onim što smo videli, odmah se pale ideje gde ćemo da vozimo plovak, gde da pecamo na feeder, gde bi mogli za šarana da možda nahranino, a gde ćemo da pridjemo kada poraste voda za metar....   Pecali smo malo i nismo ništa upecali, a meni je taj dan bio lepši nego da sam otišao u neku gužvu i upecao 50kg ribe i to da je svaka bila preko kilo. I to još kada se uzme u obzir da ove godine nisam ni pošteno išao na pecanje, i taj jedan dan iskoristim za to, može se definitivno reći sam ja lud, ali takav sam.

Oprez sa takvim mestima. Govorim iz ličnog iskustva. Pošto i sam volim taj vid ribolova, da se osamim i pronađem neki svoj mir u divljini. Napravio sam takvo mesto sebi koje je davalo fine komade, sve dok u toj šumi nisam naleteo na roj stršljena i popio par poljubaca u glavu. Od tada se tamo više ne vraćam, kupio sam sebi mali čamac i pecam uglavnom u miru sa vode ili idem na malo uređenija mesta sa što manje gužve.

Nemam ništa protiv ljudi koji dođu sa strane, narod je željan ulova. Ranije se nije moralo prelaziti 100 i više km, svi su dobro pecalu u svom kraju na svojim vodama, a sada je riblji fon desetkovan i razumem ljude koji se hvataju za svaku slamku da dođu do izglednijeg ulova, misleći naravno na ribolovce (pogotovo ljude koji rade i koji nemaju puno vremena da se posvete traženju i pravljenju svog mesta) ne na mesare.

Andrija989

Mislim da je svako na svoj nacin u pravu...generalno. Rekoh bih da je Ad fines najrealniji, i u potpunosti delim njegovo misljenje. Naime, nije stvar u tome da "moramo" da upecamo ribu i zbog toga hrlimo u druge krajeve, i da trenutna situacija na mestima blizu nasih mesta stanovanja utice da moramo to da radimo. Mislim da nama bode oci ovaj izraz "moram da upecam i da opravdam pare date za dozvolu, troskove", a ustvari bi trebali da uzivamo bas u ovome sto kaze Ad Fines - izlazak na vodu sa prijateljem/decom/zenom, nebitno da li cemo upecati ili ne, dakle i istrazivanje nekih drugih lokacija, priprema istih.

Relativno sam nov na forumu, i dosta sam citao o mestima koje ste predlagali, dosta se raspitivao kod svih vas i informisao, obisao neka mesta iz ciste zelje sto nikada nisam isao tamo ranije, a vidljivo je koliko je napadnuto. Cak sam jednom prisustvovao 45-minutnoj svadji izmedju lokalaca i Beogradjanina na kamenu u Knicaninu.

Primera radi, moj otac vec desetak godina peca na jednom istom mestu na V. Moravi kod Paracina, blizu Cepurskog mosta (3 - 4 nedeljno izlazaka), i mogu na prste da nabrojim njegov dnevni ulov - ali on covek i pored toga uziva u tome, odlazi sa svojim kumom, nekad upecaju nesto sitno, nekad nista, ponekad nesto krupnije. Primera radi, ove godine im dosao smudj 7.2kg, prosle godine deverika 5.5kg (ne znam da li na Dunavu dodje takva), bude tu neka stuka, retko mrena i saran do 3kg. Ali sve u svemu daleko ispod "proseka" za broj izlazaka, ali se nikada nije bunio niti jurio druga mesta okolo. Za 11 godina koliko zivim u Beogradu, mozda je 3 puta dosao ovde kako bi smo otisli na pecanje. Cesce ja idem kod njega na VM, a verujte mi nista manje srecniji nije od vecine nas ovde.

Ne znam da li postoji ista sladje nego kad danima pre pecanja razmisljate sta ce te od mamaca, sistema, kad ce te se naci sa prijateljem, da li ce te zajedno namestati sisteme pre, sta ce od pica i hrane poneti, itd....meni iskreno ne postoji, jos adrenalin i nestripljivost koja ti ne dozvoljava da zaspis...

Pre se toga setim danas nego da li sam upecao sta, i koliko je los dan bio.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Laki inače jeste namćor to je opšte poznato ali eto malo stajem u njegovu odbranu. Predpostavljam da je hteo da kaže : " Ne smeta mi kad neko dodje tu da peca ali mi smeta kad tu dodje 100 ljudi"
Lično volim da odem na različite terene ali se trudim da nikad ne napišem lokaciju gde sam pecao jer pored ribolovaca to prate i "ribolovci" što lokalni što ovi sa drugih krajeva.
Skoro sam uleteo u 5-i smudjaroški razred (što kaže djmisa) i nisam napisao lokaciju ali su me skontali "lokalni majstori" da sam lepo dobijao smudjarke ispod mere koje sam sve bez izuzetka vraćao u vodu na opšte čudjenje prisutnih. Sad na tom mestu pored tih lokalaca pecaju i ljudi koji dolaze iz po 100km udaljenih mesta. Naravno smudjarcima se ne prašta i sve se nosi bez izuzetka, više ne može ni da se zabaci tu, a na žalost riba i dalje radi dobro.
Što neko napisa na nekoj predhodnoj stranici "eto šta uradi jedinstvena dozvola", a pored dozvole koju i onako pola ljudi ne uzima ribočuvarske službe su zakazale totalno.
Na našu žalost (što je ujedno i surova realnost) na jednog poštenog i normalnog ribolovca koji bukvalno nikome ne smeta dolazi 10 "nenormalnih". Jedan naš proslavljeni i dokazani takmičar kako kod nas tako i u svetu ima običaj da kaže "Kad želiš da upoznaš neki narod pogledaj im ribolovce" i stvarno se čovek zapita kad udje u neku ribolovačku grupu i krene da čita objave i komentare da li smo normalni. Ribolovaca sve više, tehnologija napredovala, način ribolova se promenio mnogo u odnosu na pre 10god, sve smo efikasniji i uspešniji, a ribe kao i reka sve manje. Sistem nam ne valja u opšte u globalu, a jedan Oliver je malo da spreči bahatost koja uzima sve više i više maha, a primera previše.

Mizge88

Ako vecina ima  stav kao u poslednjih par postova vezano za ovu temu i kriju lokacije kao zmija noge zbog velike expanzije padobranaca na njihove terene, i ako to misljejne deli vecina moderatora i  Vukova sa ovog foruma, zasto se jednostavno ne ukine ova tema "Gde na vodu'' i " Bio sam na pecanju'' i svi zadovoljni  :lol:
Nije se usrao onaj koji nije stigao, nego onaj koji nije krenuo na vreme!

Andrija989

Predlog...u rubrikama "Gde na vodu" "Bio sam na pecanju" "Trenutno na pecanju" umesto slika riba, da slikamo teren oko nas pre pecanja, i onda teren posle. Pa onda napravimo Pre/posle, cisto da se pokaze neka druga strana ribolova.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Gde bi onda padobranci otkrivali mesta na 300km? Eto ja bio kod Branka na "mesto", napecali se, ostavili slike, ali nismo navikli 100 ostalih sa strane. Nisam snimio klip, nisam nikome rekao jer postujem tu privatnost. Kakva takva bila.

Vlada jos jedan veliki problem kod nas, a to je ono sto je Dule rekao. Niko nece da razmisli gde je dobro mesto, da se oproba tamo, nego je video gde radi, pa ajde tamo.

Isti je fazon i sa priborom, opremom, hranama, sta hocete. "Promoteri" napricaju neki text, pun prideva "sjajno, vrh, top, super" i svi pohrle da kupe. Neka druga prica.

Idem i ja na tudje terene

Sent from my p20 pro

milan.krstic

Citajuci sve komentare, redom, po dva puta, dodjoh do zakljucka da sve receno ima smisla.. Od pocetka diskusije do kraja. Sve u najboljem redu, svako na svoj nacin resava problem, ali ljudi, cilj je isti.

Moj slucaj je veoma prost... Cesto na vodu izadjem porodicno, sa zenom i cerkicom od nepunih 5 god, i pokusavam da je naucim nekim osnovama i drazima pecanja, pokusavam da joj pomognem da zavoli pecanje kao nesyo u cemu moze da uziva, a ne da svaka riba ide pod noz.. Ona je sa svojih 5 godina toliko riba vratila uz poljubac, da bi se mnogi postideli..  U vecini slucajeva me pita jel "u meri", sta god njen mali mozgic razmisljao tada...
I sad ja treba da idem da trazim neko ,, svoje mesto ,, i da provedem pola dana krceci sumu, mislim da bi bilo bezobrazno... Zato lepo vidim, cujem, gde je fin teren, ravna obala, i kad idem sa porodicom uopste mi nije bitno da li radi riba ili ne... To je u drugom planu. U prvom planu je da se lepo provedem u prirodi, sa porodicom. Pecanje i potencijalni ulov nekog komada ribe u 99% slucajeva zavrsi odmah u reci, bez cekanja...
Prema tome, ovde na forumu ako ima ljudi koji odu na te aktuelne lokacije i strpaju u cuvarku sve sto upecaju, njima je kritika upucena, a sto se mene tice, ja cu uvek da dodjem na neciji ,, teren ,, i da se lepo provedem, bez da naskodim i ribljem fondu.
Takodje, logicno je da vecina nas sportskih ribolovaca voli da upeca nesto.. Pa tako i ja..
Ali ako idem na vodu iskljucivo da bih upecao nesto, tada idem na komercijalu, iz razloga sto bih i recnu ribu 99% vratio.
Eto toliko, svi smo u pravu, i ja opet pitam, gde na vodu? Bistro svima  smiley033

gorangaja

Kada sam pre koju godinu kupio camac i nasao mesto gde cu da ga drzim na vodi ( do tada sam pecao samo sa obale uglavnom na mestima gde se moglo prilaziti dosta blizu kolima) krenuo sam  i stajao na najneizglednijim mestima za pecanje. Lokalni pecarosi su mi dobronamerno govorili da tu necu nista uhvatiti, ali ja sam znao zasto to radim.Nakon vise izlazaka video sam gde ko od njih staje, peca i hrani. i tek nakon toga sam sebi krenuo da trazim mesto gde cu ja  da se smestim i gde po mom misljenju da uzivam u miru i tisini. Nakon izvesnog vremena i ja sam polako postao jedan od lokalaca. Do sada unazad par godina kada god sam isao da pecam nikad niko nije staja na "mom" mestu.Iako sam uvek govorio sta sam i koliko cega ulovio, kao i oni meni.Razmenjivali smo ideja, pricali o tome na sta i koja riba radi....Ispocetka ja sam sve njih ispoštovao i nisam nikome od njih smetao i kao takvog su me i oni prihvatili. Po mom misljenju to vazi i za sve koji dodju na "tudje" terene pristojnije je i korisnije je da se raspitas i popricas sa lokalnim pecarosima kao sa kolegama po oruzju i da se stvaraju nova prijateljstva. "Moje" mesto je kao i moja kuca svi gosti su mi dobrodosli i dragi.Kako bi mi se ponasali u kuci tako i na Dunavu.Ali sve ovo i onako je poznato pravim pecarosima, a onima drugima i ne vredi na zalost govoriti.
Blago onom ko rano poludi ceo mu život u veselju prođe!

Citat: milan.krstic poslato 23 Oktobar 2019, 17:33:08
...
Dogodine, na Beli Drim, u Prizrenu.

milan.krstic

Na Belom Drimu kod Prizrena pecao davnih 90-tih, kao i na Bistrici u Prizrenu. Lepi klenovi se vadili, jos imam stapove i u upotrebi su povremeno...
Nesto drugo mozda?

Može i na Lab i Sitnicu.

Milane Krstiću, što bi bio bezobrazan, jednom središ i ideš cele godine. Ja vodim troje dece, jod toga jedno od 3 godine, i to bez žene.

A što se tiče stršljenova, njih vidjam svaki dan i u dvorištu i na pecanju. Na jednom mestu nisam ni znao da imaju ogromno gnezdo 10ak metara iza mojih ledja dok mi klinac nije rekao, ali ni posle tog saznanja se nista nije promenilo, ja njih ne diram, oni lete malo okolo i tako. Imao sam i na tavanu ogromno gnezdo...

Pecao sam inače kod tvrdjave u NS prošle godine 3 puta (svastika mi živi u NS). Prva 2 puta nije bilo nikoga, a treći put je bilo ljudi. Posle nisam više ni dolazio. Nisam ni znao do tada da je to mesto tako popularno. Pecao sam uzvodno od tvrdjave kada se spusti onom putanjom pa malo levo. Tu je inače isto imalo gnezdo stršljenova u drvetu (opet ga klinci otkrili). Nisam lose prosao ali nisam ni širio, niti sam kačio slike negde. Ispoštovao sam lokalne pecaroše.  Možda sam u prošlosti znao nekada, mada retko, da kažem nekome nešto, ali u zadnje vreme to uopšte ne radim.

Ovo što kaže gorangaja je neki recept kojeg se i ja pridržavam kada negde odem. Nikada ne stajem na mesta na kojima mi liči da neko stalno peca, hrani i sl.  Mada s druge strane ima i lokalaca koji preteruju, čuvaju svoja mesta životom, a razlog je samo jedan, jer su mesari strašni i žao im je svake ribe ako im neko odnese.  Luda kuća skroz

milan.krstic

Da pojasnim, moje odlazenje na pecanje sa porodicom se zasniva na obilasku Srbije, pa samim tim je i logicno da u jednom ili dva dana izleta nemam vremena da uredjujem mesto, vec biram nazalost necije uredjeno, ali postujem. Skoro sam na Savi imao situaciju da sam nasao lepo mesto, smestio se, zabacio, uzivao sa porodicom, i kada su dosli kolege cije je to mesto, istog momenta je usledilo pitanje da li smetam, i da li da kupim opremu. Jednostavno postujem druge, i kraj. Znace mi ta uredjena mesta, ali isto tako znam da znace i drugima. Kad za tri meseca predjes preko 1500 km po Srbiji samo da odes na izlete, naucis da ne vredi svaki put krciti novo mesto, vec je dovoljno biti fer igrac i ispostovati domacina ako se pojavi. O nosennu ribe nemam sta da dodam. Za godinu dana iz recnih tokova sam odneo oko 2 kg ribe, a nisam merio koliko sam vratio odmah. Cuvarku nosim samo ako se dogovorim sa zenom da spremi rucak. Meni je dozvola godisnji trosak, i ne nameravam da je isplatim upecanom ribom.
🚤 Mene babo za tarabu vez'o, sto sam feeder na mrene potez'o 🚤

Ljudi, pa to "moje mesto", kada čujem-k.nja mi se!
Bio sam mlađi, imao više vremena,pravili smo mesta svuda, od Save do Tamiša!I nikada nisam nekoga digao sa tih mesta jer nije moje, državno je vlasništvo a ja i taj smo samo privremeni korisnici.Poštujem samo kad neko kupi parče zemlje kraj vode, svaka čast!
A od splavova na Savi mi se k.nja još više....

Tema je, migracije pecarosa ... rad ribe na mikrolokacijama... Fujjj!!!
Migracije su jer se nema vremena za istrazivanje, pa se trci na FB i forum gde se otpeca i ima ribe !
Potpisujem

bolenbgd

Pisuci onaj post koji je malo zakuvao temu, imao sam na umu bas takve likove koje mrzi da se potrude, eksperimentisu i nauce malo na svojim greskama. Da stvore neki svoj sistem rada na vodi, nego idu linijom manjeg otpora i vrebaju da dodju na gotovo. Skoro sam pecao na nekom neuglednom mestu i solidno prosao. Zahvaljujuci budnom nadzoru par kibicera, narednih dana je bilo kao na beer festu. I to je splasnulo, jer su jedan po jedan odustajali razocarani, jer su culi da radi lepo. Za takve je misaona imenica baciti litar crva, i par kila hrane na 60 metara, i nije mi zao sto ne upecaju.