Migracije pecaroša usled rada ribe na pojedinim mikrolokacijama

Započeo bolenbgd, 20 Oktobar 2019, 18:13:02

Mizge88

2002,2003ce sam poceo da kazem aktivno pecanje na jezeru Tresnja koje je 3km udaljeno od moje kuce.Pravi mali raj u srcu sumadije, daleko od javnosti zavucen u dubinu cetinarske sume.Jezero je bilo prepuno babuske, sarana, bandara itd. Pecarosa skoro da i nije bilo sem nas par drugara, posto je to mesto na kome dosta ljudi sa strane dolazi na izlet, piknik uzivanje, svaki put bi neko prisao raspitivao se o vodi, i ribljem fondu. Kasnije je ribolovaca sa kolima bilo sve vise i vise na tom jezeru. Jezero je posle 2-3 godine ispusteno i sva riba je pokupljena. Ko je to uradio i sto ne znam. Sva ta podAvalska jezera Pariguz, Bela reka su dozivela slicnu sudbinu. Tamo vise nama niceg sem vode i mulja u njoj.

Ocu da kazem sta je nama preostalo nego da "migriramo" 50 pa i 100km do neke normalne vode, nama iz tih krajeva najbliza je Sava i Dunav u Bgu koji su 30 km od kuce -mada to ne smatramo kao vodu za ribolov, mozda neko uziva u carima kanalizacije, gradske guzve ali svoj mir sam pronasao na Tamisu i Tisi.
Sad ja ispadam migrant ako dodjem na Tisu i Tamis, a onaj iz Titela, Knicanica, Farkazdina, Sakula itd sto ode u Novi sad nije.
Zasto ljudi iz gradova i krajeva kojima su MoravE ispred nosa idu u NS na Dunav, kao da kod njih nema Mrene...??
Nemaju svi mogucnost vode ispred nosa pa tako i ne treba osudjivati Beogradjane sto imaju Savu i DUnav pa idu na druge vode, Bolje da ih nemaju, to ti je kao sa devojkom kad dobije menstruaciju, ti bi ga gurnuo al ti se gadi.
Neki njih najvise osudjuju za migracije i ostavljanje smeca, veruj te mi ima i lokalaca gorih. Nije bitno odakle si i gde zivis nego kakav si covek kad je u pitanju smece i ono sto ostavis posle sebe.
Nije se usrao onaj koji nije stigao, nego onaj koji nije krenuo na vreme!

Mizge, pa niko i ne proziva tebe sto ides na bilo koju vodu. I ja pecam na celoj Savi do ušća Drine, i sve to smatram ,,svojim" terenom. Poštujem ga, ne objavljujem ulove, ne puštam glasnu muziku iz kola, ne bacam smeće, ne palim rastinje, ne prskam totalom da uništim korov oko sebe...  Sam sam mesta odabrao, idem na njih kada ja mogu i poželim. Retko koga vidjam, zato sam i izabrao takva mesta. Prolazim loše do odlično, kako kada. Uopšte se ne mora ići na napadnuto mesto da bi se odličo pecalo. Mnogo puta sam imao odlične ulove a nigde nikoga u blizini.  Ali činjenica je da mesta nisu baš pristupačna i laka. Ali eto, ja plaćam tu cenu. Ne mogu da pecam na mestima na koja svi idu. Jednostavno sam takav i ne vidim nikakav izazov u tome da idem na mesto na kome se zna šta i kako. Baš tada namerno idem na neku drugu vodu.  Pošto sam većinom pecao u donjem toku Save, pre par godina sam, koristeći plovne mape, obeležio 20ak mesta na Savi,Tisi i Dunavu koja sam smatrao izglednim i vrednim obilaska. Ispostavilo se da su neka bila pogodak, neka nisu, a neka su upravo bila već uveliko poznata samo što ja to nisam znao. Na ta poznata nisam nikada više otišao. Tako je bilo i sa tim terenom uzvodno od tvrdjave u NS.  Bio sam prošle godine 3 puta, prva 2 puta nije bilo nikoga jer je bio malo jači vodostaj a treći put je bilo dosta ljudi. Svaki put sam lepo prošao. Ali ta gužva trećeg puta, neki čovek koji je stao bukvalno 5m desno od mene i koji mi je zabacivao plovak preko najlona više puta, trpanje svega u čuvarku su bile stvari koje ja ne mogu da trpim i gledam. Nisam više išao.
Jednostavno, te ribolovce koji odabir mesta biraju samo prema tome šta su čuli, gledam sa nekim žaljenjem. Pogotovu feederaše koji kao da ne smeju da bace hranilicu u vodu ako to neko nije uradio pre njih, sa tim pričama tipa može li se tamo pecati na feeder. Koji neće ništa da probaju sami. To su oni isti koji se zimi smucaju po zimovnicima.  Ne moraju oni da budu uopšte sa strane, ima i lokalaca takvih koji samo čekaju kada će neka pozicija u blizini da proradi. Ni ne idu na pecanje dok ne krene, ali se zato šetaju, raspituju, gledaju...   Čekaju na gotovo. Da vide gde, kako, na šta....   Meni nekada treba nekoliko izlazaka da nadjem ribu, pa da provalim šta i kako, i onda dodje neko na gotovo i još se posle hvali okolo. Dobro, od mojih mesta brzo odustanu jer pokidaju sve živo, a ne znaju baš cake.  Ali zato gde je čisto i pristupačno, eto vašara za par dana, i to vašara pogubnog po ribu.
Društvene mreže, i svi ti kanali komunikacije ubijaju draž ribolova po meni, svode ga na prostu egzekuciju. Nema te neizvesnosti. Sve se zna.
Meni je dobro odabrano mesto najveća satisfakcija, nije bitno da li je u mom kraju ili 200km dalje, bitno je da sam ga ja sam odabrao.  Pa taj osećaj kada pecam na nepoznatom terenu pa prilazim nepoznatom, pa maštam šta li će biti, pa se malo sondira, pa se ide uzvodno-nizvodno, posmatra, pa se menjaju dlajine zabačaja, pa trenutak kada imamo prvu ribu na štapu pa pogadjamo šta je, pa menjamo mamce i prezentacije da vidimo ima li i neke druge ribe.... Pa već posle 2 sata pecanja, ostavljamo to mesto iako radi pa se pomeramo par stotina metara na plići ili dublji teren da vidimo kako je tamo...    Draže mi je tako i da ripče ne vidim nego da trčim jadan na nepoznat teren jer sam čuo da radi riba, sramota bi me bila pred samim sobom.   Pa ja sam već izgubio draž i na poznatim terenima jer po hidro-meterološkim prilikama znam šta mogu da očekujem, a ne još da od više ljudi imam pouzdanu informaciju.
To je draž pecanja, a ne ,,radi mrena u NS na crve, ajmo", kao da je glavni cilj što više upecane ribe...  Ili možda i jeste samo to cilj

БУЏА БАБУШКА

Ма само кад би се увео и стварно спроводио систем ухвати и пусти, број миграната би се десетоструко смањио. Мада већина и овако каже да им није до рибе . . . . е то ми је највећа глупост коју сам чуо. Па бре човече бије ти сунце у очи, окрени леђа води и забаци на бедем кад ти већ није до рибе, бар да ти не бије сунце у очи. Мада, после целе ове дискусије ја нешто размишљам "због чега се овај форум зове Вукови са Дунава уопште?" Ђимша, имаш позив да дођеш да снимиш емисију о Смедеревском Дунавцу, ал да нађеш Смедеревца или Ковинца да буде домаћин. Немој, молим те, да ми неко са Јасенице изиграва домаћина на Дунаву  :rolleyes: Замислите емисију рецимо "Приче из Београда" . . . неки новинар води емисију а ја му као представљам Чубуру, Булбулдерски Поток или Звездарску шуму . . . то би било урнебесно  :lol:
Поздрав за Сркија :)

Ova tema odavno je šamaranje u prazno...naravno da neću pecati u Beogradskim govnarama,među splavovima!Zato i imam objedinjenu dozvolu.Gospoda iz Smedereva i Novog Sada neka porade na tome da im se uvedu,što pre, dozvole za područja na kojima žive...ili nešto slično.Do tada će ljudi da im dolaze, nezvani, u goste!Izvinite ali to vam je realnost,pozdrav.

Molim te mi recite gde ima mira na Tamisu i Tisi pa da i ja malo emigriram...

Кад се од пецања направи ријалити шоу.

A kako su provalili 'ribolovci' iz 250km udaljenih krajeva Srbije da krupna mrena baš na toj plaži radi u NS?

Zato što neki od dotičnih pate od  :thumbup::clap2::tongue: .
Po meni su budale a ne majstori ribolova.
.určenje po mrežama je dovelo do ovoga.Ende !  :bye:
p.s.
Laki...naš drug je pre 2h 'udario plakat sa pozivom ' sa mrenom od 3 kg.

Citat: laki22 poslato 06 Novembar 2019, 16:30:26
Molim te mi recite gde ima mira na Tamisu i Tisi pa da i ja malo emigriram...

Reći ću ti kad se budemo videli sledeći put. :wink:

Citat: dragan2006 poslato 06 Novembar 2019, 16:28:15
Kao sto ti neces da pecas medju splavovima koji su DRUGI postavili, ja necu da pecam medju ljudima ko isto tako useru sve sto dohvate. Ista logika. Samo drugacija percepcija.

Sve je doprinelo a najvise los narod, nekulturan i prost.
Mnogo nekulturan i mnogo prost, neobrazovan, bahat...

komša015

Svud' je narod bio prost.. al' opušak 100€, kesa 200€, isečeno drvo 1000€.. i za par god. većina kulturni, ostatak u ludnici i eto švice.  smiley033

Panonski vuk

Ja imam vikendicu u Ribnjaku i nikad nije bilo ljudi kao ove godine. Imam svoja dva mesta na koja nisam mogao doci na red. 'Ajd sto je guzva, nego sto ljudi za sobom ostavljaju kese, kutije od mamaca, konzerve piva i slicno. Ove godine su dolazili iz cele Srbije. Ne razumem da neko dodje iz krusevca da peca mrenu u NS. Ja pecam soma,smudja i sarana i nikad mi ne bi palo na pamet da idem negde dole da ih lovim. Neka dolaze i pecaju to nije problem,ali neka bar svoje smece ponesu i bace u kontejner.

SundjerPecanje

Gica mix je najveci zagadjivac nasih voda i u 99% ostavljaju se prazne kese bas te hrane :lol:

Mislim da je gde god odeš da odeš priča slična kad je reč o nošenju ribe, ostavljanju djubreta itd.

Eventualno je malo bolja situacija na Drini koja je Blagoslovena time što na celom potezu iste nema ni jedne fabrike i kontrole su mnogo ozbiljnije ne samo u smislu da se pojavi ribočuvar već rade dvogledi ulaženje u vodu kontrolisanje sackova i slično...

Nije problem u navali ljudi na neko mesto nego što neki od njih svesno rade to šta rade i ubedjeni su da je to sasvim normalno i svaki pokušaj da nekome skreneš pažnju u najboljoj nameri završi se time da u stvari ti nisi normalan...

Baš pre neki dan sam bio u NS kod famozne tvrdjave stigao oko 16h i nije bilo u tom periodu ama baš nikog tako da možeš Laki da pecaš slobodno :lol:
Pole nekog vremena je stigla mala ekipa ne bitno odakle je koja ciljno došla da nosi svu ribu koju upeca iz razloga jer istu prodaje i kako kažu vade štetu smiley080

Na Kolubari i zimovniku gde je Vradojičić upecao velikog kormorana mislim na predvez 0,12 :eek: :rlol: bio sam tog dana tu i jos mozda par puta posto je drugaru selo blizu... poenta je da tu bude nekih recimo 100 ljudi a bar ja još video nisam da je neko tamo vratio ribu u vodu koja je bila makar 1cm više u meri a u glavnom su na tom mestu lokalci iz obližnjih mesta, peca se na plovak 95% peca se i sa mosta pa se lepo vidi kako pune onaj sack i samo istresu u gepek i nastave da pecaju...

Kad možda jednog dana država bude počela da poštuje i sama zakone polako će početi da ljudima ulazi usvest da poštuju i oni iste jer će to biti nešto sasvim normalno ali daleko smo mi od toga nažalost.