''Čitanje'' vode.....

Započeo Keltan, 28 Novembar 2010, 13:02:31

Citat: maverick poslato 29 Novembar 2010, 21:58:50
pa mislim da su vrste dna vise vezane za dnevne migracije...
mozes li malo bolje pojasnit sta si pod tim mislio. smiley033

Cek,cek,mislite iskljucivo dnevne migracije ili ...?  :huh:

bladerizer

da dnevne migracije. Imao sam priliku nekoliko puta da nabasam na smudja,kako vi to strucno zovete "dnevni boravak" i da ga na tom mestu hvatam iako nije jeo aktivno,desavalo se da nekog ubodem sa strane, zatim sam primetio kako je vreme odmicalo tako se riba lagano kretala uzvodno,pratio sam jato citavih  120,130m dok  mi jednostavno nisu zbrisali.Sutra dan bih posle redovnog jutarnjeg cuga otisao na ono mesto gde sm ih prvi put nasao ali sam poranio i  nisu bili tamo,40-tak minuta kasnije su se pojavili i opet sam ih pratio do onog mesta gde sam ih prvi put izgubio,narednih 4 dana sam po njima mogao naviti sat.Nekoliko godina kasnije pri upotrebi sonara otkrijem rupu,na mestu gde su mi nestajali.. Eto to vam je cist dokaz dnevne migracije
Leleee otkaci se

Niko ne spori da postoje dnevne ili neke druge migracije nego je pitanje:kakva je povezanost - sastav dna i dnevne migracije?Ako te ne mrzi ajde malo opisi pa makar i u nekoj drugoj temi jer  neznam da li ima veze sa ovom,a mene licno interesuje,kako si ispratio ribu 130 m a da si siguran da je to isto jato ili vec sta.

zankiki

evo ja i kum u nedelju, za pola sata sam imao 15-ak komada, posle za 2 sata možda još par... kažu da je tako svako pre podne između 8-9

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

Keltan

Citat: TopMix poslato 29 Novembar 2010, 08:16:48
Keltane, ako se slazes kao pokretac ove teme, a radi preciznije diskusije, ova prica bi se mogla podeliti na dve: 1) "citanje" vode, i 2) "citanje" ribe  smiley033

Uzgred bih dodao da pre citanja vode i ribe, pecaros mora imati jos neke informacije, a to je da li na nekom potezu uopste ima ribe. Jer ako je nema, ili je svedena na minimum, sta mu vredi sto sve zna o vodi i ribi, ako se to ne moze materijalizovati adekvatnim ulovom.
Takodje se moze desiti da pecaros dobro cita vodu, sve zna o ribi, ribe ima na tom potezu, al nema informaciju o tome da li je pre njega tu neko pecao danima, hranio i prehranio, uznemirio ili rasterao ribu, kacio sisteme, ispomerao grane, mrezario, "kuvao" na struju ili plin...
Hocu samo da kazem da, pored citanja vode i poznavanja ribe, za uspesan ribolov treba znati jos mnogo sto-sta. smiley033
Kako nema informacija dali je neko pre mene pecao tu danima,ima i to mnogo tragova samo treba i to znati citati,razledati okolinu,ljudi uvek ostave neki trag,cak nadjes koje mamce su koristili,gde su bili stapovi gde ovo ono ..
TopMix ,ne bih delio temu na citanje vode  i citanje riba ili citanje vremena..sve je to toliko ispomesano i vazno da znas jedno a neznas drugo ...nista ti ne pomaze.Mora covek videti celu Sliku znaci uzeti u obzir sve te stvari i onda donositi odluke kako gde na sta. Moras znati da som ili saran imaju izraziti njuh,inace sta ces odluciti da mu ponudis kad procitas da je voda mutna?
Poenta mi nema najboljeg mamca ,varalica..za ni jednu ribu....to je utopija takav mamac nije jos izmisljen niti ce nekad postojati.Najbolji mamac je onaj mamac koji je bacen na pravo mesto , gde je riba.najbolji mamac je onaj koji ce riba za date uslove tu najlakse pronaci....  smiley033

Rajo

Temica je  :clap2:
Po meni najbitniji dio u ribolovu koji čini razliku ribolovca od ribolovca . Kako pročitaš vodu tako češ i lovit .
Prezentacija mamca na pravom mjestu u pravo vrijeme na pravi način = uspjeh ili ne ovisi o tome kako si pročito vodu .  smiley033
Posavino moja mila , moj premili rodni kraj ...

MIF

Mislim da treba jako puno vremena provesti na vodi da dodjes u taj stadij da mozes procitati vodu.Pogotovo zato,sto se čitljivi znakovi na razl. terenima razlicito vide.Brzina vode,dubina,sastav dna...Mislim da je najteže čitati duboke jame,u riječnim zavojima.
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

Keltan

Naravno da treba jako puno vremena,posebno ako covek uci sam.Mnogo je lakse kad imas pored sebe starijeg iskusnijeg ribolovca (obicno su skrti ne recima) ali nauci covek da cita i izmedju redova pa lakse ide .danas sam citao novi Trofej,ima Glod prava (kao i uvek u mnogo cemu ,osim da je shimano bolji od daiwe  :cheesy: ) ne moze neko postati preko noci vrhunski varalicar ,sarandzija ili plovkaros.mora biti nekog redosleda posvetiti se svim disciplinama i uciti .Ko kaze da je lako loviti kedere i bele ribe nek se oproba.Glavno je u svemu pre svega citanje literature pa razmislanje i na kraju zapazanja iz prakse ,sa vode.Uciti na greskama i svojih i tudjih.Analizirati zasto sam ovaj put ovde uhvatio ribu,sta sam to uradio .Meni je nekad bilo teze da shvatim Zasto sam ulovio...za neuspeh sam imao lak ali i naivan ,laicki odgovor.ma riba danas ne jede  :lol: to se zove samoobmanljivanje valjda.neuspeh prepises drugome (ribi) danas znam da nije tako,znam da se riba moze uvek uhvatiti,mozda ne mnogo ali upisati se uvek bar sa jednom dobrom ribom...da!opet napominjem,nije citanje vode samo sama voda,vec i svi ostali faktori od osobine ,navike gradje,setila ribe koju pokusavamo uloviti pa do vetra,pritiska,sunca,mjeseca,oblaka  gatacke pa i cigancica :cheesy:
Mozda primerom lakse objasnim sta mislim.Odavno je ovo bilo ali nema veze lep je primer...cekamo mi na balabanov vir (uliv Crne Reke u Tikvesko  jezero) soma na dubinke...tri noci i koliko dana je to ,nista tek tuk neki somic mali kilo do tri.Ni preko dana ni preko noci niko nista a puno nas zaposjeli vir ko vojska.rano prolece je bilo,pocetak aprila cini mi se? Da ne duzim pricu,zadnja noc,pre svitanja,zaspao ja ko pas na stenu gde sam sedeo (dobro obucen ipak) probudi me hladnoca,stresem se i pogledam instinktivno u stapove..miruju u drzace(cevke) strune izlaze na isto mesto iz vode gde sam ih i zabacio.rekoh da zagrejem vodu da popijem kafu...ustanem i skupljam okolo suve grancice da palim vatru,zapalim ,stavim casu i cekam .
Ajde rekoh da izvucem stapove..da vidim bar dali  ima gliste ( one velikeee kisne ) Sakupim strunu,gledam sve na svoje mesto ni  jedna ne fali.sta cu kako ma ajde kazem sebi i zabacim ponovo.
E sad dali od hladnoce,mamurluka ili sta prebacim jezero i tras u neku stenu cujem udara olovo..nisam ni opsovao cujem pljus pade u vodu (ne vidim,jos mrak samo se naziru siluete sa druge strane) Nisam ni stap stavio u drzac, udarac da mi umalo nije stap iz ruke uzeo...Kontra i posle minut-dva ljep somic od oko 12-13 kg..U je.ote rekoh.zaboravim na kafu stavim jos neku glistu i zabacim ga ponovo...ali ovaj put na ''pravo mesto'' dole u korito reke,gde je matica..sakupim i drugog stapa ,gliste stoje i tako ga opet zabacim malo blize do drugog stapa.Podignem cuvarku gledam somica,vagam ga od oka  :lol: ali cula napeta,jbg udario sad ce drugi...proslo mozda 15-tak minuta vatra se ugasila,voda ohladila,jok nema udarca.
Pocelo polako da se bolje vidi...posmatram drugu stranu (iako znam napamet svaki kamen,svako drvo,granu i u vodi i na suvo.nazirem stenu u koju sam udario olovo...znam da je ispod nje u vodi mali plato 2*2 metara odprilike i duboko oko 1,5-2m a dole gde ide korito (u taj momenat) je bilo oko 12-14 m. Hm,sakupim jedan stap i fijuuuuu pravo u stenu,centar  :cheesy: olovo bluuup a som trass! Nije posteno stalo na dno olovo,som udario,veci od prvoga.Kratko zamaranje i evo ga oko 15kg.Mars u cuvarku i sad mi sve jasno...sakupim drugi stap (bio slabiji a i tanja struna) I zabacim opet stap samo dve gliste ostale,nove nisam ni nadopunio.
Promasaj,palo olovo oko  1metar desno od stene,ostavim minut dva tako..jok nista.sakupi bacam ponovo .opet promasio sada levo dva metra ...nista nece.treca sreca ..pogodak isti scenario nije posteno leglo dole olovo udarac..somic od oko 8kg...Znam da je kraj sa ulovima za mene,vise ni ne mogu nositi u ranac .put dug,uzbrdo (sisli peske ,preko planine) Zovem prijatelja koji je bio nekih desetak metara od mene pozadi stene gde sam ja bio...Jedva sam ga probudio,kazem mu odi vamo da sebi uhvatis soma,ostavi stapove nista ti ne treba na moj ces ...
Eto njega ja mu kazem ..pazi odmah udara i zabacim mu stap i dam u ruke cim je olovo palo u vodu.. :eek: savije mu stap ko kifla...ovaj se uzbudio   :lol: poceo i rukama i nogama da malatara...polako vicem ja velik je izgubices ga...nisam ni do kraj izgovorio recenicu ,spade mu ...jbg nije ni kontru udario.uzmem mu stap ,vicem na njega i hranim udicu glistama.zabacim opet i promasim (dok to radim objasnjavam mu sta se desilo) Sledeci pokusaj pravo u centar,on stap u ruke i sekund kasnije  jos veca kifla sportex postao.Ovaj opet isto ...ko da prvi put zamara vecu ribu ( i je, samo sam kasnije saznao) dril svira li svira...polako kazem veliki je ejjj,on po svoje ,pokusava da kurbla smotan i posle minut ode mu i taj...
U medjuvremenu se razdanilo,sunce se pojavilo iza planine.zabacivao ja u centar jos desetak puta JOK nista, ni kvrc a ne takve udarce  :sad: I danas mi krivo sto sam mu dao stap....jbg mogao sam bar da ja uzivam u drilove ali aj...a njemu pali oni pravi macani  :sad:
NIko nista nije ulovio te tri noci i pet dana a bilo nas punooo okolo.Eto na gresku sam ''procitao''stenu i ulovio samo ja  :eek:
Koja je poenta ove zgode ? Pa nadji ribu gde je i ulovices je,jednostavno je .tada da mi je neko ponudio opkladu jedan prema milion da bi na TO mesto u metar vode do obale ulovio soma stavio bih kucu bez razmisljanja  :cheesy: Jbg citanje vode,citanje ribe .....taman pomislim da sve znam,shvatim da ima da ucim jos mnogoooo  smiley033

rajko tehnium

Nastavite sa ,,čitanjem vode",interesantno,a siguran sam da ima još mnogo interesantnih, neispričanih priča.

kawasaki

Citat: Keltan poslato 28 Novembar 2010, 18:25:41
Dole, ispod povrsine vode ima pravila,pravila koja bez razlike koja je voda u 99 posto  slucaja su ista svugde.Nije vazno koja je reka u pitanju,na veci porast sve ribe svugde ce reagovati svugde slicno,naravno zavisno kakva je reka na taj prostor gde se sve desava.Odnos Predator i njegova hrana (ribe pre svega) i hrana njihove hrane su neraskidivo povezani.Malo slikovito i sa naseg dvodimenzialnog svjeta,posto ne mozemo da ljetimo i ronimo u zemlji  :cheesy: (ribe imaju tri dimenzioni) Dali ste nakeada vidjeli da Lav juri zeca?? Ja bar nisam i mislim da nikad necu ni vidjeti..ne juri Lav zjeca ne sto je brz,sto ga nebi uhvatio vec zato sto je dobar matematicar,a nije isao u skolu ? odnos : potrosena-dobivena energija je nepovoljan za njega,zato ga ne juri..dalje, lav je uvek pored svoje hrane u blizini krda ,kako oni migriraju u potragu za hranu tako ih copor diskretno prati,nece on Car da ide kilometre da dobije veceru  :cheesy: Poenta mi ,nekako ovaj nama slican zivot na povrsini zemlje lakse kontamo,shvatamo.Ali kad su ribe u pitanju ,mnoge nepoznanice mnoga neprihvatanja od ljudi ,ma nije moguce to i tako...Nije neko dzaba napisao na Storm pakovanja'' ako hocete da lovite uspesno onda pocnite da razmisljate kao riba ne kao suvozemac  :cheesy:
I da slobodno pisite svoje ''tajne'' Ja mislim da sto vise svi nauce o lovini.lakse ce ja loviti naravno ali i sve vise postovati iste.Shvatice da to nije neko glupo zivotno koje treba ubiti,trebalo ili ne,Shvatice da tada kad svaki put love,ne moraju sve poneti,shvatice da je kapitalnu ribu tesko prevariti i vise ce je ceniti kad je uspeju prevariti,shvatice da su je nadmudrili u pravu smislu rjeci,shvatice da je nisu uhvatili sto je ''Glupa'' vec obrnuto ,shvatice da stuka od kilo,smudj od kilo,som od 3kg NIJE som vec somcic,stukica i smudjic....sarancic
Citanje vode je kompleksno pitanje sve je povezano izmedju sebe svaki faktor nosi neke promene u ponasanju....Nisam dzaba pitao jeste imali neobican udarac na neobicno mjesto:Sigurno ste nekada uhvatili neku vrstu ribe gde ste joj se najmanje nadali..i tada treba razmisljati o tome zasto je bila tu,sta je tu radila,puno pitanja ,samo treba naci prave odgovore i upalice se onda sijalica  :cheesy:

pre dobro
puno sati na vodi plus ovako dobra teorija i sigurno ce te ovo nauciti
samo ne na voditi razmisljati kad ce biti rostilj i kako popiti jos jedno pivo(naravno treba i to :-)) )
razmisljajte makar svaki put kad uhvatite kako i gdje ste ju uhvatili i zasto i pod kojim uvjetima i vec ce vam za koju godinu sve biti puno jasnije

i nikako ne odbacuj nesto unapred i ne podsmevaj se tudjem iskustvu, samo zbog cinjenice da nesto nisi doziveo ili video, (posebno na Youtubu) :no: Zbog toga ces samo "ti" biti ostecen i niko drugi :takoje:.

MIF

U pravu si 1000%To je i inače problem i dosta pisanja na raznim forumima,jer "majstori",do čijeg se pisanja drži iz razno-raznih razloga,olako i sa prijezirom prelaze preko tudjih iskustava,jer oni to nisu doživjeli pa se to nije ni desilo,i automatski nije istina.Vlastito iskustvo,dobronamjerni savjeti i naravno,RAZMIŠLJATI o onome šta se desilo,i doći do zaključka zašato se baš to desilo baš tada!!
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

tonac

Kao neko ko je pocetnik u celoj prici , zamolio bih sve vas iskusnije da nastavite sa pricom ! Jer je tema  :clap2:

Evo iz svog iskustva da vam kazem : problem je sto mi se desava da cesto (za moje pojmove cesto znaci jednom nedeljno, bolje od toga ne mogu trenutno) idemo na vodu kao telad, potrosimo veliko vreme a nista pametno ne naucimo za sledeci put, pa sam kupio marker olovo i plovak, sada vec pocinjem da kapiram stvari ...

Neverovatno je kako na odredjenoj vodi, obicnu belu ribu, je mnogo teze upecati na par metara ... a radi se samo o nekim njima logicnim mestima gde jedu,a gde samo prolaze.

Ovo je odlična tema , trebalo bi je podeliti na čitanje stajaćica , i čitanje tekućica .Reka se menja , oscilacije su svakodnevne , i tu treba biti majstor .

Svaka čast onom ko ume , pomalo nešto znam , ali lovim na instink.