I Feeder kup Laguna Lake Banatsko Veliko Selo

Započeo atoth, 05 April 2013, 14:11:32

atoth

I. FEEDER KUP LAGUNA LAKE BANATSKO NOVO SELO

Posle dva odložena feeder takmičenja u Mađarskoj zbog loših vremenskih uslova, jedva sam čekao da dođe 30 mart i izađem na prvo ovogodišnje takmičenje. Pripreme sam obavio još pre me-sec dana. Zahvaljujući informacijama druga Đorđa Lisice organizatora takmičenja nije bilo teško izabrati štapove koje ću koristiti. Zbog daljine bacanja i veličine ribe izbor je pao na Spro Pelet fee-der težine bacanja 140 grama i dužine 4,2 metra. Na štapove sam montirao nove mašinice sa kojima još nisam ni pecao Spro Inkognito 965 feeder. Na mašinice je bio namotan najlon Mivardi Feeder& Carp u debljinama 0,20 i 0,22 za prvih 15 metara zbog dužine bacanja i težine hranilice vezao sam Wiples upredenu strunu 0,15 mm ( 18,9 kg). Montirane su kavezne hranilice od 60 gr na anti-tangle cevčicama bez graničnika sa udicama Drenan Carp-Feeder veličine 10. Što se hrane tiče tu nije bilo dileme Masterbih Basic i Masterbih Carp 50/50 % sa dodatkom kuvanog mixa od raznih semenki i naravno kukuruz šećerac.
   Osvanuo je i 30 mart, kiša je cele noči padala. Pošto je pribor bio upakovan stavio sam još kišnu kabanicu, čizme i još jedno suvo odelo. Krenuo sam put Banatskog V. Sela koje je udaljeno od Kanjiže oko 75 km. Sve vreme ispadala je sitna kiša, na polovini puta pljusak pravi potop ipak želja za pecanjem je jača , nastavljam. Stižem na cilj, kiša je skoro prestala samo rominja.
   Prvo prijatno iznenađenje, ispred mene je divno jezero, okolo izbetonirana staza, uređene pozicije (19) na obali nadstrešice od trske sa klupama, uredna zatravnjena okolina bez i najmanje trunke smeća.
   Drugo prijatno iznenađenje, domaćini koji nas dočekuju sa rakijom od dgunje i osmehom na licu. Upoznajem se sa kolegom Lisicom ( tester MB ). Kao organizator on ne peca i upoznaje me sa vodom. Posle izvlačenja pozicija počinje unošenje pribora ( ima ga baš dosta). Na sreću izvlačim drugu poziciju od ulaza.Sa jedne strane sreća pošto sam blizu parkinga sa druge strane sa žudnjom gledam dve prve pozicije sa obe strane jezera obrasle trskom pošto sam mišljenja da se veliki deo ša rana koji je pušten u vodu prethodnih dana baš nalazi uz tu trsku.
   Ali šta je tu je, sa pozicije koju sam izvukao na predlog domaćina koji su veoma ljubazni i svakom takmičaru daju informacije gde na dnu ima prepreka koje kače odlučujem da pecam na oko 60 m od obale blizu stubova oko kojih se u toku letnjih meseci hrani riba i pretpostavljam da je dno tu tvrdo, bez mulja i ostataka trske. Mlogobrojni posmatrači neveruju očima da sa tako tankim šta-pom i najlonom mogu da dobacim tu daljinu gde pecaju šarandžije sa parabolicima.
   Takmičenje je počelo, dodajem žive crve u hranu i par puta zabacujem. Daljina nije problem kiša je prestala jedino malo treba korigovati pravac zabačaja zbog vetra. Hrana je odlična, prosejana kroz sito, idealno navlažena i zahvaljujući živim crvima koje stavljam u sredinu hranilice brzo se rastapa u vodi.
   Vreme prolazi, riba slabo radi tu i tamo hvataju se manji komadi. Menjam debljinu predveza veličunu udice kombinujem mamac ( šećerac, crv, glista peleti) i ništa ni da pipne. Pokušavam par puta da bacim bliže obali ni tamo ništa. Prošla je polovina takmičenja kada sledi prvi udarac. Nema oklevanja i pipkanja, riba snažno savija štap. Kontra i osećam da imam lep komad na udici. Zbog debljine predveza ( upredena struna Spiderwire 0,06) vučem polako i pažljivo. Riba se kreće u des- nu stranu, na oko 20 metara od obale podižem je na površinu i vidim joj leđa. Publika koja se nalazi iza mene navija ( neznam dali meni ili ribi) kolega koji je celo vreme iza mene upozorava me da se baš tu gde se riba nalazi nalaze cevi sa kojima se u vreme letnjih meseci upumpava sveža voda u jezero i da je više ne puštam desno pošto će se zaplesti u cevi. Hvatam rukom špulnu i zaustavljam ribu, posle par trenutaka osećam na štapu da je otišla. Vadim sistem, predvez nije izdržao. Drhtavim rukama stavljam novu udicu i zabacujem. Nade još ima ima još dosta vremena do kraja takmičenja.
   Riba počinje intenzivnije da radi, hvataju se i komadi od preko 10 kg. Kod mene ništa, nada počinje da se gubi. Sat vremena pre kraja takmičenja stavljam sve na jednu kartu, vezujem udicu ve ličine 8 na Wiples 0,15 i stavljam na dlaku pelet sa mirisom ribe i jedno veće zrno šećerca.
   Pola sata pre kraja napokon riba. Kontra, osećam da je velika kreće se tromo i lenjo naravno u desnu stranu u cevi. Ruka mi drhti, štap držim vertikalno da bi je što pre podigao i odvukao od cevi. Na 20 metara od obale riba je gore na površini, vide joj se leđa nalazi se tačno iznad cevi.    Neću da ponovim prethodnu grešku, nadam se i molim da se ne uplete ali ne forsiram izvla- čenje kao kod prethodne. Napokon riba je iznad meredova, u prvom pokušaju je puštam da ode poš to nisam siguran da je mogu izvaditi. U drugom pokušaju sigurno je vadim. Gledaoci procenjuju 13,5 kg. Vaga pokazuje tačno 13,00 kg. Ruke mi toliko drhte da jedva ponovo zabacujem, ostalo je još 15 minuta. Do kraja se ništa ne dešava.
   Posle završetka takmičenja slikanje sa ribom. Ovo mi je najveći šaran koga sam uhvatio na takmičenju. Proglašenje rezultata i ponovo prijatno iznenađenje. Sa jednom ribom koja je ujedno bila najveća ulovljena riba na takmičenju ( 13,00 kg) osvojio sam drugo mesto. Prvo mesto je osvojio Bicok Daniel sa 6 ulovljenih riba ukupne težine 19,78 kg, a treće mesto Skumpija Jožef sa 8 ulovljenih riba ukupne težine 11,22 kg. Posle preuzimanja pehara i poklona sponzora druženje je nastavljeno uz bogat pasulj ( na žalost bez piva pošto sam vozio).
   Upoznao sam puno divnih ljudi, proveo divan dan ( i vreme je poslužilo) i nadam se započeo još jednu uspešnu sezonu u ovom lepom i plemenitom sportu. Sva riba je preživele ovu avanturu i nadam se da će i ubuduće priuštiti isto ovakve lepe trenutke i drugim ribolovcima, pošto je riba najlepša kada je živa i kada se nalazi u svom prirodnom ambijentu Vodi.
Pribor, mašinice i najloni

Hrana

Mix od kuvanih semenki

Detalj jezera i otvaranje takmičenja ( Đorđe Lisica)