Pribor i oprema za mušičarenje

Započeo cori143, 29 Mart 2010, 15:14:34

kapitalac

Samo pazi dobro kod izbora mušičarske opreme, puno je teže odabrati adekvatan pribor i kod mušičarenja se najviše osjeti ako je nešto ne adekvatno vodi na kojoj misliš loviti i načinu ribolova.
Od sve muzike najviše volim kad čujem dril

NemanjaK93

Pozdrav kolege ... Moze li mi neko pomoci ... Trebo bi mi stap za musicarenje, od 2.7 ili 3 m duzine, sa malo jacim, debljim vrhom ...  i da cena bude do 3000/4000 din, moze li se to naci negde u  Beogradu i gde tacno ? Hvala unapred.

Barbedur

Ima u Carpologiji u Karadjordjevoj, pod Pancevcem, kod Milutina u Ribalexu, PKVM, U par specijalizovanih radnji na Internetu... ali povedi nekog iskusnijeg musicara jer po pitanju bih rekao da se ne razumes u te stapove (bez uvrede, ne mislim nista lose), da ti prvo objasni sta ti treba za namenu koju si zamislio, da ne prodjes kao ja da ti prvi pribor u zivotu bude preveliki i pretezak krsh sa kojim nista ne mozes da naucis. I jos nesto nikad ne bih kupio stap koji nisam uzeo u ruku. E sad vecina musicara ce ti reci da su ti stapovi od 3-4.000 bez veze, sto je tacno, ali bolje da bacis malo para probas, vidis da li ti se to svidja, pa za godinu dana kupis nesto ozbiljnije, nego da platis puno pa posle prodajes u pola cene. Inace a sto bas sa debljim vrhom?

NemanjaK93

Stap u opste ne bih koristio za musicarenje, vec za neki drugi vid pecanja ... Musicarski stap mi odgovara zato sto mogu bolje da iskoristim njegovu duzinu (jer se masinica montira skoz na sam kraj stapa), a i taj sistem te obavezuje na drzanje stapa u ruci konstantno, pa mi odgovara zato sto su lagani, a deblji vrh bi mi valjao jer su ribe koje pecam od 300gr-2kg , a obala je dosta visoka, pa bi mi bilo tesko sa veoma savitljivim stapom da je dignem na tu visinu. inace, vec sam pecao tako, imao sam musicarac star 40ak godina koji mi je odlicno sluzio (jos od dede), ali verovatno su godine ucinile da bukvalno pri zabacaju pukne, odmah iznad masinice ...i sad mi je hitno da nabavim novi, do leta :)

Barbedur

Svi musicarci su jako savitljivi, cak i oni za tezak konac i fast akcije, to nema veze sa fast stapovima za varalicu, jesu zilavi ali dizanje ribe na visoku obalu... nisam siguran, nece on puci, ali ce se savijati kao zmija.

NemanjaK93

Ovaj je stvarno bio vrlo malo savitljiv (za musicarca naravno) , ali kazem ti, pola veka je to staro, tesko da se tako nesto jos uvek pravi ... ipak, ja se i dalje nadam da cu moci da nadjem nesto slicno ...

Drivee

Ljudi rade, prave i eksperimentisu dosta sa blankovima. Mislim da je sve do coveka i sta mu odgovara. Kako se spoji sa stapom i kako ga oseca. Kako se oseca kada je riba na njemu..

vladakostic010

Pozdrav ljudi  treba mi stap za musicarenje pastrmke i klena na Visocici, Jermi i Nisavi.
Ne znam gde to u Beogradu mogu naci jer dok stap ne uzmem u ruke i ne probam necu ga kupiti.
Imam jednog Sekspira profesional #5/6 2,55m ali kad je voda jaca u prolece i pecamo ninfama osecam da mi treba malo jaci stap kao ocev #6/7 2,75m npr.
Sto se tice para ne znam koliko bih odvojio posto i ne znam sta sve ima u ponudi ali neke vece sume od 200e ne bih.
Hvala unapred !

Spojene poruke: 13 Februar 2017, 11:29:29

Zaboravio sam vaznu stvar, dvodelne stapove volim ;) :D

smudjarak

Pozdrav drustvo,

Imam jedno pitanje za postaviti a to je da sam resio malo se baviti musicarenjem, probao sam par puta sa prijateljem i malo sam se mogu reci navukao :cheesy: :cheesy:! Ono sto me zanima je da sam pazario Hardy Deluxe 10ft fly rod7/8 i Secientific Anglers cekrk#7/8, naravno ja sam bio vise za 9ft i to 5/6 ali mi naltela kombinacija kod jednog dekice za rekao bih male 120 AUD (80 eur) pare a stap i cekrk su kao novi. Zanima me vase misljenje o stapu i cekrku s obzirom da bas nemam mnogo iskustva!? Stap je dvodelni to sam zaboravio reci. Stap je iz starije serije vrlo lagan i akcije medium fast ( bar tako kaze bivsi vlasnik) :smiley:.

Pozdrav i bistro... :tongue:

pop

@vladakostic010
Pre svega, ovaj moj odogovor je možda besmislen jer je preterano zaksneo, međutim možda nekome, nekad bude od koristi.
Ako misliš da ti za teške nimfe treba jači štap, to je onda znak da nešto radiš jako pogrešno. U principu, štap od 9' #4 je sve što ti treba. Štap koji pominješ nije najoptimalniji za nimfarenje, mada se i njime može pecati. Glavni nedostatak je dužina.
Klasa #6 i više je štap za ekstremno pecanje na daljinu, strimerisanje i morsku ribu (morska pastrmka i ostala sitnurija).

@smuđarak
Taj pribor je popularan na veštačkim jezerima u Britaniji, poribljenim za potrebe lova. Eventualno za manje strimere za morsku pastrmku (coastal brown trout). U principu, overkill.

smudjarak

@vladakostic010

Hvala na odgovoru, i naravno nikad nije kasno, stap sam vec pazario tako da ja svaka sugestija dobro dosla. S'bzirom da trenurno zivim u AU a ovde je najvise zastupljen rainbow trout i brown trout mislim da da ce mi dobro doci. Kao sto rece i sa njim moze da se peca :cheesy:. Ono sto me je zanimalo je kvalitet stapa i cekrka, jer sam kao sto rekoh relativno nov u musicarenju. Citao sam malo po forumima vezano za ovu kombinaciju i uglavnom ljudi koji ga imaju imaju samo reci hvale (svako svoga konja hvali) ali na nasim forumima i nisam naisao na nekoga ko je malo vise informacija dao za isti! Probao ga nisam ali nemogu da docekam da stigne, pa da se malo poigram... :tongue: :cheesy: :cheesy:

Stef

Pozdrav kolege
Moze li mi neko reci gde mogu da nabavim dobre musice pecam klena?

simpson_H

Imas PM pa... :cheesy:

Spojene poruke: 26 Jul 2018, 09:35:08

Citat: ibanezi poslato 26 Jul 2018, 00:50:43
Nije Rewo slabašan da izvuče šta god hoćeš. To je morski mušičarac za tune i tarpone u prvobitnoj nameni. Ali kao varaličarski, on je suptilan, za lakše mamce i igrarije, za balet u vodi. Takav mu je vrh i akcija. Ne mo'š s njim krljati velike glavudže, glavinjaretine, kašiketine i leptirčine, nego samo fine stvari. Nijedna riba koju taj rewo izvuče neće nauditi mašinici - riba se zamara štapom, a mašinica je namotača. Nijedna varalica primerena tom Rewo -u neće sahraniti dobru mašinicu veličine 3000 po Šimanu. Ali mašinica 4000, već sam napisao u drugoj temi, stajaće na tankom elegantnom Rewo-u kao budak da nasadiš. Poješće ga vizuelno. Bolje bi 4000 stajala na nek je nežnoj i vrhunskoj, ali u prečniku debeloj bolonješčini od 5-6 metara.
Mangupe, smuđ kilaš je kod nas kao troglava aždaja. Bez 100gr glavudže i biggame štapa ne vredi ni pokušavati uloviti ga. A negde je smuđ riba za UL zaj...ciju. Skobalj iz gornjeg toka Drine, a da ne pišem o mreni su prosečno veći od smuđeva koji se kod nas love u Dunavu i Savi. I u drinskoj matici mnogo jači borci. I love se 5x finijim priborom. :lol:

Ibenezi je 100% u pravu na 14 ide 2500 po Daiwa ili 3000 po Shimano standardima. Jedino nije u pravu da je #14 musicarac za tune i tarpune, to je #18 ali ni to nema previse veze da se prikaze kako je to neki mocan stap jer je u pitanju posebna tehnika pecanja gde stap sluzi samo za plasiranje strimera.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

DDj

Nije tema, ali ibanezi jeste u pravu, bar kada je tarpun u pitanju. Sta vise, Revo#14 je prejak za tarpoon-a. Standardni musicarski stap za to je #12, mada je jednako popularan i #11, mnogo redje #10.

Ja licno nisam lovio tarpuna ali neki moji poznanici, vrhunski musicari jesu. Ja licno sam mnogo koristio musicarce za lov lososa, do klase #10, zavisno od vrste.

simpson_H

Napaljeni su svi na taj Revo a od tog #18 jedno dva puta je jaci T&T Bluewater 8'6" #13 tako da i to oko klase za tarpuna nije neko merilo.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.