Zubatica-Bluefish

Započeo twister011, 25 April 2012, 22:43:27

Pominjali smo je vec u nekim temama, ali posto sam veliki obozavalac ove ribe, smatram da ona zasluzuje svoju temu.
Definitivno jedna od najsportskijih riba koje sam pecao-video. Svojevremeno sam bio u stanju da satima bacam povrsince ne bih li video samo jedan jedini napad :tongue: To se ne moze uporediti ni sa cim :ok:
Na zalost, 6 godina je nisam video i jako patim zbog toga. Upravo naleteh na ovaj video, te resih da ga postavim ne bi li kolege videle sta propustaju :rolleyes:

Njeno velicanstvo, Zubatica :tongue: :tongue:

PS: Postoje i mnogo efikasniji nacini, ali mislim da ne moram da objasnjavam zasto je ribolov povrsincima bez premca :thumbup:

juzba

Nije mi poznata riba, gdje si ju lovio, slično bucovu......
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!

tonyboy

Očigledno da nije iz Dunavskog sliva, nego iz slanomorskog hehe...ali čini se da je borbena i da podiže adrenalin...

Juzba, godinu cu lupiti jer mi ni 10 gore-dole nije problem da omasim. Negde oko 2000 (valjda) sam prvi put cuo bajke sa naseg podneblja o ovoj ribi. Pisali smo o njoj vec u nekoj od tema.
Naime, moja iskustva su jako skucena i odnose se samo na Igalski zaliv, sto se tice povrsinaca. Na crnogorskom primorju najzanimljivija desavanja su bila u Baru. Kazu da su tamo hvatali mnogo vise i mnogo krupnije. Za mene su to, na zalost, ostale samo neproverene informacije, jer se sve svelo na slusanje tudjih dozivljaja :sad:
U Igalu su pecanja bila potpuno ista kao i sa ovog snimka, mada sam tek kasno ukapirao da se varalica mora vuci ovako "histericno".
To je izgleda nacin koji dovodi do kljucanja njen blesavi mentalitet, prozdrljivog, brutalnog sadiste.
Prva asocijacija na zubaticu su mi masovne ubice kojima je jedini poriv za zlocine, mucenje, kasapljenje i patnja plena.
Naime, cini mi se da je ova riba potpuno svesna svih svojih "vrlina" i kao takva, uziva u svojoj superiornoscu.
Glavne osobine su joj brzina, okretljivost, snaga, odlican vid i slag na tortu, zubi identicni kao kod pirana. Ajd' sto su ostri, ali nacin na koji se sluzi sa njima prosto je neverovatan.
Kada bi me u pola noci probudili i pitali da se setim bilo koje osobine, bilo koje ribe, koja je ostavila najveci utisak na mene, bez razmisljanja bi bio ugriz Zubatice :shocked: :tongue: :tongue:
I sledecih nekoliko mesta bi zadrzala ista riba.
Napad zubatice i borba sa njom. Oba ostavljaju ribolovca bez daha smiley257

PS: Uff pardon, napalih se u trenutku te ode u beskrajnu pricu :sad: Srecom ima ovde jos ljudi koji su imali slicna iskustva :takoje:
PS: Ne lici na bucova, najslicnija je ribama poput lice, gofa itd

juzba

Budem najviše oko Zadra, a od domaćih nikada nisam čuo da ju spominju, kolika može narasti?

Asocirala me na bucova zbog tog površinskog lova, tako se i bucov zna zaletati na varalicu, nisam mislio na izgled.

rašo

Nisam siguran iako me jako podsjeća sad .......u dolini Neretve zovu je Zubatak, u Trebižetu  Lici i Crnoj Gori , Gackoj - glavatica , izvorno soška pastrva. Živi u vodama jadranskog sliva. Viđao sam u zapadnoj hercegovini u rijeci Trebižat primjerke od 12-15 kg. Jako ju rijetko neko ciljano lovi. Može ju se naći i u blago boćatoj vodi na ušću velikih rijeka u more.
Evo teksta iz jedne knjige

Prirodoslovac i anatom Georges Cuvier već je 1817. godine sistematizirao pastrvu koja živi u porječji talijanske rijeke Po kao Salmo marmoratus po lokalnom nazivu Trotta marmoratta. Tridesetšest godina kasnije austrijski ihtiolozi Heckel i Kner sistematizirali su istu ribu, ali iz Neretve kao Salar genivittatus 1853. godine.

Nakon propasti Austrougarske monarhije 1918. godine, tada dominirajući srpski narod novostvorene državne zajednice Kraljevine SHS očito je imao izrazitu averziju prema svemu što je bilo u vezi s Austrijom jer su Srbi s njima imali vrlo loša iskustva iz netom završenog Prvoga svjetskog rata, pa su posebno bili osjetljivi na imena i riječi koja su nosila germansko porijeklo. Iako su živjeli više stotina godina pod turskom vlašću koju su otvoreno prezirali, mrzili te je uopće vrlo negativno tretirali, čak štoviše i odgajali su naraštaje dubokom mržnjom prema toj osmanlijskoj vlasti, ipak ih nisu toliko smetali turcizmi kojima je obilovao njihov jezik, nego baš upravo germanizmi čija je uporaba bila ravna herezi. Tako su bez ikakvog obzira promijenili ime neretljanskoj salmonidi proizašloj iz njemačkog jezika Velika jadranska pastrva u hrvatsko ime glavatica koje je već imala riba iz dunavskog slijeva, a ovoj su pak nametnuli svoje srpsko ime mladica. Tako je zapravo izvršena dvostruka zamjena i izazvana posvemašnja nepotrebna zbrka. Valja posebno istaknuti da su austrijski ihtiolozi Heckel, Kner i Steindachner 1853. godine vrlo predano i marljivo obrađivali riječnu faunu i njihove zasluge su goleme baš u znanstvenoj obradi riba.

Jadranska pastrva - zubatak, 72cm duga i 6kg teška, ulovljena 8. kolovoza 2005 u rijeci Neretvi
S velikim uzbuđenjem čitao sam opise borbe s tim ribama u Talerovom listu Športski ribar iz pera Miloša Jedličke: «Jednoga hladnog jesenskog dana u 1921. godini odlučim se obloviti liniju Buna - Žitomislići. Iza utoka Bune, Neretva pravi skoro kilometar dug i 4 do 5 metara dubok vir, a obzirom na to da je tu voda preduboka a struja vrlo slaba odlučio sam početi lov na nekim zgodnijim i plićim pozicijama ispod tog vira gdje sam do tada već mnogu ribu uhvatio». I tako, piše dalje Jedlička, lovio je on ne tako dugo kad mu je usred Neretve na omanjeg montiranog klena kojeg tamo zovu «ribić», skoćila ogromna jadranska pastrva. «...Zakočim palcem po čekrku, ali neka ogromna snaga vuče šnuru i sa ribićem juri niz vodu, a ja također niz vodu pa hajde, hajde i sve mislim dokle će ovako... Na sredini vira riba stade i neće da se miče. Probao sam sve moguće načine ne bi li je pokrenuo, i pošto su svi napori ostali bezuspješni, sjedoh na jednu pećinu i zapalih cigaretu...». Nakon što je popušio u dužem intervalu desetak cigareta i kada je poskakujući po stijenama nekoliko stotina metara uspio konačno privući premorenu ribu k obali, bio je zapanjen njenom veličinom, pa dalje o tom piše: «...Tek sada sam potpuno točno razabrao s kakvim se kolosom borim. Od velikog uzbuđenja i lovačke strasti grlo mi se osuši, a koljena zadrhtaše. Još jedan potez i kolos sa leđnom perajom izbi na površinu. To već nije riba već pravi vodeni zmaj. Po obliku tijela sudeći bila je ženka, neobično dobro ugojena, 180 do 190 cm duga, a teška je mogla biti 40 do 45 kg. Sad se tek prisjetih da nemam vadikuke, pa se instiktivno mašim po džepovima da li nisam ponio revolver, ali nažalost brzo se uvjerih da osim svoje dvije ruke nikakva drugog alata nemam.» Da ne duljim, ribar Jedlička inače žandarski major, ostao je bez te ogromne ribe koja se na koncu jednostavno otkvačila s malih udica. Takvi događaji na Neretvi nisu bili rijetkost, pače ribe su uglavnom sretno izvađene na obalu kao što je to uspio Aleksandar Čorluka 18. travnja 1927. godine iz mosta kod Čapljine. Rečenog dana sretni Čorluka onako je rutinski pecao na «nakedranog ribića» 15 cm dugog i odmah uhvatio zubatka od 4 kg kojeg je njegov mlađi brat hitro odnio kući. Na još jednog preostalog ribića, Čorluka je uz drveni nosać mosta, gdje redovnu budu grabežljive ribe zapeo ogromnog zubatka kojeg je pred brojnom publikom sretno priveo obali. Sam priznaje: ..kad sam je izvukao, ja sam se i sam zaprepastio, kolika je, jer dotada nijesam nikada ni vidio kod nas ovoliku ribu. Djeca su počela da viču «Živio, živio!» Drugi dan sam sazvao prijatelje na večeru, dok sam jedan dio podijelio onako svježe nepripravljeno. Ostatak smo nas oko 20 mojih drugova i prijatelja kao i moj otac te neki drugi članovi familije uz veliko veselje pojeli i popili oko 20 litara našeg dobrog hercegovačkog vina. Nije ni čudno, jer je pastrva zubatak bila teška 21,75 kg.

Glavni reviri za ribolov na tu ribu počinjali su ispod Jablanice gdje je Neretva ulazila u kanjon između dva golema planinska masiva Prenja i Čvrsnice. Nešto niže Neretva prima pritoku Drežanku, nakon što je stješnjena između velikih stjena kod Grabovice tvorila strahoviti tjesnac gdje je divljački kovitlac progutao svakog nesretnika koji se okliznuo prelazeći preko uske brvi, tada jedinog prelaza koji je povezivao dvije obale. Baš tu kod Grabovice bila su osobito privlačna mjesta za ribolov zubatka. U Vojnom polju, niže Salakovca a nešto nasuprot sela Vrapčića, Neretva je također stvorila atraktivni uski kanal u dužini nekih stotinu metara, toliko uzak da se stvara dojam kako ga može preskočiti poneki, adrenalinu sklon pustolov što sam i ja oprobao. Ona glavna atrakcija cijelog neretvinog toka je mjesto zvano Skakala u Raštanima poviše Mostara. Ovdje je Neretva toliko uska da je stvarno odvažni i smioni čovjek lakoćom preskoći. Ta pozicija od davnine je bila najatraktivnije mjesto za lov jadranskih pastrva-zubataka koji su se skupljali pod tim slapom i dočekavši veću vodu preskokom pošli na pozicije pogodne za mrijest daleko gore do sela Gornji i Donji Ribari. Naravno tu nije bilo riječi o športskom načinu već su te goleme pastrve domoroci kvačili udicama trokukama ili tako da su razapinjali mrežu u koju bi padale ribe koje nisu dovoljno skočile uza slap. Taj ribolov bio je toliko značajan da su se zbog prava na tu poziciju korisnici opako svađali, mlatili a bilo je i ubijenih glava kako bilježi Vejsil Ćurčić. Danas je Neretva višestruko pregrađena sustavom hidroelektrana pa su i ova mjesta koja sam nabrajao stvar nepovratne prošlosti, osim samih skakala koja još i danas postoje.
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Molim urednistvo da uklone ovaj Off :veryangry:
Sala naravno Raso, ali da si promasio i to debeeelooo, tu dileme nema :rolleyes: :lol: :lol:

Pa ovo cudo jede tvoje Zubatake iz dva griza :takoje:

Ovo je Raso iskljucivo morska riba i koliko znam naseljava sva moguca mora :ok:

Zaboravih da napomenem jednu za vukove izuzetno vaznu informaciju. Pored atraktivnog pecanja i gore navedenih, zubaticu krasi jos jedna, ako ne najvaznija karakteristika :takoje: Sto je ukusnaaaaa, majko mila smiley038 Belo cisto mesto, kosti samo glavne :thumbup:
Boze dragi kako mi nedostaje :sad:

Posle svega sto napisah, moja top lista omiljenih riba pocinjala bi sa zubaticom na visokom prvom mestu, pa dva slobodna mesta, onda dorado, pa smudj, bas, stuka, klen, som.....................

rašo

napisah da nisam siguran, ali kad smo već kod morske ribe, ja se nadam da sam u petak 11.05.2012., osim ako sjekire ne
padaju s neba na poziciji za brancina. Već sam priredio špagu 0,12 mm, voblerčiće, gumice sa laganim glavama i juriš , Draga, Prosika sa morske strane i okolne destinacije. :takoje: :takoje: :takoje: :takoje: :takoje:
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Iz tvojih usta u bozije usi smiley033 Jeste da cu doci malo kasnije ali cu bar doci na gotovo i imati razradjene pozicije :ok:
Samo da mi je jednog divljaka pojesti sa grila :ok:

juzba

................Draga, Prosika sa morske strane i okolne destinacije.

I ja sam na tim terenima 1-2 mjeseca poslije vas, pa nije loše čuti koju destinaciju za brancina, hvala Rašo smiley033
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Ajd pa sledece godine da bude i u isto vreme :ok:

juzba

Nažalost nemogu prije zbog školske godine, imam dvoje malih školaraca :cheesy:

Inače pecamo na moru, ali idemo brodom pa sa obale neznam teren :sad:

mamijo

Isti zaliv kod Igala - moja jedina do sada ulovljena Zubatica

a ovako je izgledala zara na kraju  :eek:

jes da su udice originalne i dosta slabe, al ova riba od oko 2kg je totalno luda a + dril je bio popushten na nulu -  "do shrafa" i opet je opeglala dva kraka, al nije uspela sve da ispegla ...  :cheesy:
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

kova

Kolega, jel' to Super Spook Jr. ?

mamijo

Hate to say I told you so. I do believe I told you so.