MORSKI VUKOVI > Ribolov na moru...

Surf fishing

(1/16) > >>

žex.rašeta:

Započeću temu o posebnom načinu ribolova na moru. Ovog leta sam po prvi put lovio ovim načinom ribolova , za mene novim. Specifičan je po opremi koja se u tom načinu koristi.Potreban vam je surf štap i mašina koji su drugačiji od štapova za lov ribe na slatkim vodama. Štapovi su napravljeni za slanu vodu , dužine od 3,9-4,5 m ...uglavnom. Štapovi su trodelni ili tele štapovi. Težina bacanja je od 120-250 gr.( ovo su neke uobičajene dužine i t.b. ).
Mašine su od vel. 6000-8000 kao i multiplikatori.
Koriste se deblji najloni... od 0,25-0,45 i predvezi od fluorocarbona tanji od osnovnog. Upredenice su prisutne kao i najlon u surf ribolovu.
Ja sam koristio tele-surf marke Lineaeefe dužine 4,2m , t.b. 150gr .
Mašinu iste firme Master Ocean vel. 8000.

Štap se postavlja vrhom na gore radi što manjeg kontakta sa talasima ili samom vodom. To je iz razloga što se baca na 80-150m a iskusni majstori i 200m +  :takoje:.

Kao mamac se koriste morski crvi , bibiji , prilepci, školjke , parče srdele.( ja sam na ovo poslednje lovio  :takoje: ) Kupio sam crve ali sam samo sitnu ribu dobijao.

Lovio sam u Leptokariji na peščanoj plaži na daljini od 100-120m i dubini od 4-5m.Stavljao sam kao mamac parče srdele ( 3-4cm ) i motao je Filo elasticom. To je najbolja stvar koju možete poneti na morsko pecanje.To je silikonski konac  :tongue: kojim umotate mamac a riba ne može da ga skine .

U obavezan pribor dolaze ozbiljan držač štapa.( ja sam odsekao pvc cev fi40mm , 120cm ),ampule za vrh kod pecanja noću , baterija za glavu, rez. udice , klešta , igle za naticanje mamca ).
Ja sam dobijao samo Orade raznih veličina i uglavnom vraćao 'dlanare' koje nisu progutale i uginule pri vađenju.
Bilo je i lepih komada  :takoje:

Uz olovo težine 60 i 80 gr koristio sam i HIT hranilice težine 70 gr koje sam punio komadima srdele. Odlično su se pokazale u letu a još bolje kod izlaska na površinu. Čuvaju mašinu  :takoje:.Preporuka !

Poslednje veče letovanja (pred finale košarke  :rolleyes: ) na izvlačenje sitne Orade ( dlanara ) sam na 70-80m imao udarac i par sekundi sexa  :rolleyes: sa nekim 'čudom'. Iskakanje iz vode i pljusak , štap u kiflu , otkačinjanje i izvlačenje.....

Spremam strategiju za sl. godinu a još uvek sanjam 'ovo' što iz jednog griza napravi....pozz  :bye:

limovac74:
Koje udice si koristio?

žex.rašeta:
Koristio sam udice dugog vrata, smuđarke. Sitne Orade gutaju jako i svesno sam išao na veću udicu i mamac. Sitna čvrkanja sam kulirao i čekao pravi  griz  :smiley:.
Nznm sad veličine i br. jer sam istresao u jednu kutiju radi lakšeg transporta udica. Sry

Imao sam na većim daljinama strahovite udarce i pregrize ovih udica s mamcem.
Sl. put ima da padne neka sajlica pa nek probaju  :rolleyes:

limovac74:
Odozdo na gore: Baitholder,Aberdeen i udica koja služi pre sve svega za pravljenje strimera ,ali što da ne  :cheesy: . Dobar izbor  :ok:

žex.rašeta:
Uzeo sam iz neznanja kovanice , šaranske . Kratke su mi bile i velikog luka.Na duži vrat se lakše montira dugačko parče srdele i dobro umota elasticom  :takoje:.
Na ove prve sam imao mnogo čvrkanja i čapkanja mamca bez konkretnog udarca.
Sve oko opreme koju sam nabavio slobodno me kontaktirajte na pp. Da ne reklamiram  :wink:.