Surf fishing

Započeo žex.rašeta, 21 Septembar 2017, 22:36:28

Panchester

Ima ova dugacka igla (17cm) na buvljaku, mislim da je 2. red. Na tezgi se prodaje pozamanterija (konci, lastisi, dugmitji)
kosta 100din.
BTW, ima i ona feeder guma samo se ne zove feeder guma :cheesy:

Najgornja je šuplja...za bibija i crva. 30 cm dugačka.
Ova ispod nje sa uškom je za provlačenje predveza kroz mamac.
A donje ( hand made ) su za Dagnje-Mušlje i sitne srdele , komade.

Hand made  :wink:

nemanjazemun

pitanje jel svaki put kad se montira mamac mora da se skida udica sa predvezom sa osnovnog najlona

Spojene poruke: 19 Jul 2018, 19:25:12

Bas cu probati surf ribolov imam shimano catana tele surf stapove 130g tb nabavio sam fluokarbon jos samo da vidim sa kojim udicama da pecam imam neke mustad 4/0 al mislim da su to velike udice za orradu a imam neke smudjarske al nisu kovane krive se nisu jake

Kada montiraju bibija skidaju predvez da ga provuku kroz njega ali koriste brze kopče za izmenu pa nije problem. Kod drugog načina nema potrebe jer namotaju elastiko oko udice i predveza i bude kao da je navučeno na predvez odn.kompaktno. Veličina udice zavisi od vel. mamca kojim ćeš mamčiti. Pola srdele ili celog bibija ne možeš staviti na malu udicu. Experimentiši i naći ćeš pravu veličinu.Udica mora biti čvrsta i oštra jer imaju tvrde čeljusti koje treba probiti jakom kontrom.  :bye:

Supra

Vecinom pisete o Grckoj, nemam iskustva tamo, ali na Jadranu imam dosta.
Umjesto surf stapova za lov orade jaaako dobro ce posluziti stapovi za sarana 3,6-3,9m cca 3lb. Po meni su za oradu bolji od surfa.
Masinice po mogucnosti sa baitrunnerom jer cesto nosi i po 10+ metara prije nego proguta.
Mamac ovisi o dobu dana i godine. Crv i bibi su univerzalno dobri.

Crva najbolje jeskati tako da odrezete veliki komad, 10+ cm slobodno. Nabijete ga na iglicu sa supljim vrhom i prebacite na udicu. Naravno posto je veliki komad vecina ce biti na najlonu iznad udice. Na vrhu crva napravite lazni cvor od najlona tako da ga drzi.

U hladnijim mjesecima kad nema toliko sitne ribe srdela je meni omiljen mamac.
Uzmete iglu za bibija, srdeli odrezte glavu i filetirajte ju ali tako da na ledjima ostane spojena. Okrenete filet tako da meso bude s vanjske strane, stavite ga uz iglu za bibija i jako dobro omotate filo elasticom.
Kad je srdela dobro vezana spustite ju s igle do udice.
U ovom slucaju za svaku srdelu treba skidat predvez, ali ako nema sitne ribe moze jako dugo stajat na udici.

Postoji nekoliko sistema sa dagnjom, dagnja se pazljivo otvori tako da se ne pokida misic. U nju se ubaci udica i ponovno se zatvori. Moze se omotati filo elasticom malo.
Sitna riba ne moze doci do mamca, a veca orada zubima razbija skoljku i usisa udicu.

Sto se tice udica moraju biti kovane, sto jace, sto vece. Nemojte mislit da je udica prevelika, orada od 0,5kg moze progutat puno toga, a orade od 3+kg nemate sanse izvuci sa slabim udicama.
Pogledajte slike celjusti i zuba, pa ce vam bit jasno.
Kontra mora bit strasno jaka, % kacenja orade je dosta mali jer je tesko procjenit kad kontrirat. Nekad treba odmah, a nekad ne proguta ni nakon sto 15m nosi mamac.

Debljina najlona ovisi o terenu. Na pjeskovitim plazama se moze ici na 0,30. Ispod toga ne bi nikad.
Kod tezih terena morate ici puno deblje jer cete svaku izgubit. Ja sam koristio 0,4-0,45. Sto kvalitetniji.
Predvez florokarbon, slobodno 0,40.

Daleko bacanje je mit, bar na jadranu. Ne bi vjerovali kakvu ribu sam lovio u 1m dubine, 10m od obale, i to na plazi.
Najvecu oradu od skoro 4kg sam ulovio u ispod 1m dubine.
Riba po noci i u svitanje bude u samom kraju i hrani se. Po danu ju treba trazit dublje.

peras

Potpuno se slazem sa svim sto je Supra napisao, ali i moja iskustva su vezana iskljucivo za Dalmaciju, gde sam ulovio puno orada, a surf stap nikad nisam ni video.
Problem je sto u Grckoj ljudi ne poznaju teren i cesto su prinudjeni da pecaju na plazi i tu opisana surf metoda deluje sasvim opravdana, mada sam i ja lovio orade u plicaku.
Tajnu mi je odao jedan Italijan, koji je letovao kod nas. Pecao je na stap, sto je tada bilo retko (lokalci su tada jos iskljucivo lovili na tunju i smejali se kad vide stap). Covek se svakog jutra vracao sa 2-3 lepe orade. Kad mi je pred odlazak odao postu, mislio sam da me zeza. To je bio cist pesak, dubine 1-3 metra, gde smo povremeno bacali vrse za cipla.
Prvog jutra sam napravio glupost i dobro nahranio pastom od srdele. Brzo se okupilo jato cipala, bilo ih je i od 2kg,ali od orade nista. Sledeceg jutra nisam hranio i ulovio sam oradu od 2kg, a dubina je bila manja od dva metra.
Tada nisam imao potrebu za surfom, jer sam imao camac, a odlicno poznavao i mesta za pecanje sa obale, ali Grcka mi je potpuno nepoznata, pa mi ova metoda deluje super

Ja sam konačno juče rešio mesto i vreme ribolova u Grčkoj  :takoje:.
Stavros od 17.5 ......devet dana. Smešne pare. Ima lukobran i luka odn. dubina a tu su i plaže. Videćemo šta kako i gde  :wink:.
Sa betona surf štapove na tripod a držače u pesak sa plaže.
Sad treba dočekati pokret  :rolleyes:

Neustrasivi986

Koliko te novaca izaslo to zadovoljstvo van sezone ??

Vila Alexandros u Stavrosu.Vila ima bazen i nalazi se 300m od mora. Prevoz i smeštaj za dve osobe čitavih 102 evra  :rolleyes:.
(12 340 din ) Oktopod Travel. :bye:

nidzabgd

MilanBap

Zex, gde si nabavljao srdele u Leptokariji? I vredili li tamo probavati sa vragler plovcima na eagle eye hleb? Hvala i bistro
I gde u Leptokariji preporucujes da se peca (centar, levo, desno)  :cheesy:
Ko nema mozak, ima na google!

Srdele imaš utorkom na velikoj pijaci( preko pruge) kao i ostale ribe na prodaju. Prodaje i jedan ribar koji svako jutro vozika pick-up kroz mesto.( ima sve vrste sveže ribe.Probaj svežu tunu po extra ceni  :takoje: ).
Pecao sam i levo i desno od glavne ulice koja silazi do mora.Svuda je plaža i približno isti teren.Nema nikakav mol za pristan brodova ,to bi bilo dublje mesto.
Može wegler svuda.Za montiranje srdele i školjki nabavi filo elastico jer će te sitna riba urnisati. pozz  :bye:

Nenad 80

Да ли се исплати купити сурф штап од 3-4 хиљаде динара? Наводно имају тежину бацања и до 200гр. Очекујем да не трпе толико мада би ја био задовољан и да су реално до 100гр/тб. Фрка ми је да дајем више пара из више разлога а не знам ни да ли ће ми шофер уопште прихватити штап у сандук аутобуса па сам онда бацио паре. У септембру идем у Ставрос да пробам са плаже

Isplati Nenade.
Bacaju i više od deklarisanog.

Neustrasivi986

Realno ti od 3-4hiljade imas Kamasaki carbon 4.20 i 4.50m duzine tezine bacanja 100-200g nekako nisam za fiberglas verziju stapa zbog tezine.