Ribolov u Grčkoj

Započeo Nebo, 14 Jun 2011, 23:15:40

komša015

Ni Vlajka ne mrzi da ponovi nešto 10x..  :smiley:
A možda čovek misli, da se nešto promenilo (gledajući kolike se ribetine hvataju)...

Ispriča mi čovek koji dosta vremena provodi pecajući na moru o jednom mamcu koji se pokazao kao top mamac za krupnu oradu. Radi se o morskom krastavcu ,e sad on je negde zaštićena vrste ,a negde nije...

Neustrasivi986

Generalno jedu Orade i sir na kockice Gaude sam ih dobijao u Bjeloj ja mislim da je cilj mamac mora da bude cvrst da druge ribe ne mogu da ga skinu i da je mirisljav (da smrdi)

Jeremija

Vlajko, http://www.ninoslav-zagar.com/index.php/clanci/15-feederom-sa-morske-obale  :wink:

A ja inače najviše pecam na bolonjez na moru, doduše ne jurim orade, ali se lepo daju napecati ušate, koje su takođe izuzetno ukusne. Lokalni puž, ruža hleba (nju možeš i onako veću, sa 2 udice, bez otežanja pošto je dovoljno teška), sardela, parčići piletine, kozice ili škampe, sve je na moru "jestivo".  A kada me ne mrzi umešam usoljenu sardelu u nakvašeni stari hleb, onako dobro, iseckam je prvo sitno da se ujednačeno rasporedi, pa kuglice na udicu.

I obavezno filo elastiko, za krupniji mamac, bez toga ne kreći. Bistro druže.
Nou frks. Nou paniks.

komša015

Htedoh mu reći, da tu mašinu sa 0.18 turi na superpotente i  osvetla obraz vukovima u Grčkoj..  :tongue:

peras

Evo jednog loseg iskustva sa Tasosa, da se i drugi ne zeznu.
Poslednjih godina odmor u Grckoj posvecujem porodici i ne idem na pecanje. Elem, posle sedam dana na Tasosu, prorade crvi u dupetu i resim da izadjem ujutru malo da me mine zelja. Obzirom da nisam planirao neko ozbiljno pecanje, kupim na ulici u Potosu crve u teglici i maznem zeni dve srdele planirane za gradele tog dana, a jos dve usitnim i umesam u testo. Ne znam kako se zove taj crv, iako sam ga milion puta lovio i na njega pecao. Izgleda kao stonoga, boje od braon do crvene. Nisam ni znao da se on konzervira, nikad nisam video da ga u Dalmaciji prodaju tako u teglici.
Mala digresija, za one koji hoce da ga love- lovi se tako sto se na sljunkovito-pescanom terenu podize kamenje velicine dlana ili malo vece. Ako nema crva ispod kamena, prstima se blago prodje kroz pesak. Ne treba kopati dublje, ako ga nema u 2-3cm peska, nema ga ni dublje, podizite sledeci kamen.
Otisao sam na kraj jedne plaze. Od pola 6 do pola osam, rezultat je bio porazavajuci. Na srdelu sam ulovio jednog pauka, a na testo jednog fratra i jednu pergu (pirku). Iznervirao sam se sto ljudima prodaju to g...no od crva, koje riba ne jede. Inace, taj crv iz teglice je zilav i tvrd, kao da je od gume, a boja mu je siva, mesto prirodne, braon -crvene.
Da bih potvrdio svoju teoriju, zainatim se, pa odem istog dana u Limenariju i kupim zivog crva. Sledeceg jutra odem na prvu plazu. Pred svitanje ulovim dva lepa fratra i jednu malu oradu, kao dlan. Kad se razdanilo, sitnurija je legla na hranu i na svaki zabacaj sam vadio orade i pagare kao dlan (naravno, sve vraceno). Imao sam jos jednog malog pica, jednu pergu i najveceg pauka kojeg sam uhvatio na udicu, oko 400g (ne racunam parangal). Kad sam vadio stap da podjem kuci, u letu je crva pokupila lica, malo manja od dlana. Ja sam puno puta lovio gofa na panulu, ali licu nisam nikad uhvatio, pa mi je ovo bilo super.
Sve u svemu, ulov nikakav, ali interesantno jutro i, sto je najvaznije, potvrdjena moja teorija. Dakle, nemojte kupovati ta g...na u teglicama, to riba ne jede. Skoknite do Limenarije i kupite zivog crva ili u ribarnici kupite srdelu ili lignju.,
Bistro

Taj crv se zove Coreano ili Americano . Obicno je mala teglica 5 evra. Trba ga kupiti u ribo radnji da bude svez. Prodaju svuda,mutna tecnost,siv,star. Riba ga voli jer joj je prirodna hrana. Zilav,secka se i moze za plovak ili dubinku.pozz

peras

Teglicu sam platio 3,5e, a zivog 5e pakovanje. Ti zivi su bas krupni i zivahni. Do sada sam ih uvek sam hvatao i to mi je jedan od omiljenih mamaca, ali sam se u ove iz teglice razocarao. Ni jedan jedini udarac nisam na njih imao. Da sam stavio parce krpe na udicu, nesto bi je gricnulo, a tog gumenog crva bas nista

Ljusa

Ako mislis na teglice koje se prodaju po ovim prodavnicama gde se prodaju dresovi i ostale vragolije, to je onda pravo sr*nje. Prodavci to prodaju samo da bi uvaljali turistima da se igraju sa decom. Lokalni, iskusni pecarosi takve mamce ignorisu.

Evo jednog dobrog i po meni jedinog sigurnog mesta za varalicarenje na Tasosu.

Glavna luka u Limenasu.

Prosle godine, oko 6 ujutro sam bio na trajektu i cekao da krene. Naravno da sam pogledao dole u more da vidim dal ima ribe. Ljudi moji, to je epicentar brancina, po slobodnoj proceni bilo ih je preko 200 komada. Godinama sam isao na Tasos i tek sam prosle godine ovo provalio.
Ima jedan Srbin koji provede celu letnju sezonu na Tasosu, inace se bavi slikanjem uvece po Limenasu. Video sam ga tog jutra da vadi dva brancina sigurno oko 3 kile sa mesta koje je oznaceno crvenom tackom na slici. A gledao sam ga 15 minuta sa trajekta.  smiley033 Sledeci put sigurno nosim neku rapalu i zabacujem sardinu na dubinca. Bar jednom cu morati da pecam sa tog mesta.

nemanja82

Tu ima svega, i brancina i gofova i lampugi... Zavisi od doba godine ali ima bas puno ribe.

Ja sam upravo na Sitoniji, Nikiti, i mogu reci da je ovde livada. Za sada nista. Od 6 ujutro do 9 poneko pracenje i neuspeli pokusaj da se uhvati varalica i to je sve. Ne racunajuci pirke i igle.

A bacao sam svasta od velicine 5cm do 14cm. Povrsince, dzigove do 28gr.
Nista za sada. Jos par dana sam ovde pa cemo videti.

Naravno sve to na lukobranu pa ka Kasandri.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Ljusa

Nikad u Grckoj nisam pecao na varalicu, ali gledajuci druge ljude, jako slabe rezultate daje ta zanimacija.  :grin:
Cini mi se da dobra mesta tamo gde se nalaze ogradjeni "bazeni" u moru gde se gaje orade. Nisam tu pecao i nikad nisam ni gledao da neko tu peca, samo imam utisak da lokacija obecava. Ne bih da neko uzme ovo zdravo za gotovo.

nemanja82

Ma dajr super rezultate kad je pravo mesto. Prosle hodine na Eviji sam super prosao varalicareci sa doka. Bilo je gofova, zubatica, lampugi, iglica i to dobrih. Svaki dan je bilo po nesto, piluno nerealizovanih udaraca. Ali je stalno bilo nekog dedavanja. Ali ovde jaaako slabo.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

peras

U svakoj luci ima velike ribe koja tu dolazi zbog djubreta ili sitne ribe, koja se hrani tim djubretom. U zadarskoj luci sam se nagledao krupnih brancina i orada koje grickaju jezeve i dagnje sa kamena, ali imaj u vidu da je govnara na Savi u Beogradu planinski potok u odnosu na more u luci. Ni u jednom primorskom gradu nema plaze u blizini luke, niti mestani love ribu u luci, gde se izliva kanalizacija, nafta i ulje iz brodova, izbacuje djubre svake vrste...

Ljusa

Ispravi me druze ako gresim, ali ja nigde na Tasosu i Halkidikiju nisam video da se kanalizacija izliva u more. Ima kanalizacionih otvora i prilicno sam siguran da su zapecaceni. Neko mi je rekao da zakon u Grckoj to ne dozvoljava. Sto se tice brodova, zaista ne znam u kojoj meri oni zagadjuju vodu.

peras

Pogledaj u more u bilo kojoj luci i bice ti jasno. Pogledaj boju, do koje dubine se vidi, pogledaj kako se povrsina presijava i sija, pa to uporedi sa morem na par kilometara od luke. Zar mislis da mestani nisu primetili da im je riba pod nosom, nego ispoljavaju svakog dana da bi je lovili? Zasto se riba skuplja u svakoj luci? Mislis da joj je lepse u guzvi i buci, nego negde gde nema civilizacije?