Ribolov u Grčkoj

Započeo Nebo, 14 Jun 2011, 23:15:40

Neustrasivi986

Nosim 3 stapa probacu sve :) sve sto skupim i nadjem tamo pocev od racica,volaka, belog mesa i bibi sve cu probati samo da upecam kraljicu :)

Jigfishing

U CG sam imao lepu oradu na prilepak, ali je jako zeznuto jer čim ga zabaciš sitnurija mu oguli creva još u propadanju. Ostane samo tvrdi mišić, a on nije toliko interesantan.
Sledeći put kad budem išao nosim sigurno feeder hranilice i punim ih komadićima srdele, a može se dodati i neka praškasta hrana. Preko dana se u moru jako dobro vidi i neverovatno je koliko ribe privuče bilo šta što propada kroz vodu.

Umesto praškaste hrane pokušaj sa ribnjačkim peletima( tonućim ) na bazi ribljeg brašna.( jeftinije a efikasnije ). Da 'smrde' što više na ribu. Manje siće a šmek sigurica  :wink:. Hit hranilice su ti kao poručene za to  :takoje:. pozz  :bye:

Neustrasivi986

Nista ovo ce da bude zanimljivo , hranilice vs. olovo Zex , nadam se da cemo imati cime da se pohvalimo na forumu, ja cu  ovog leta na jedan stap ipak staviti za kedera iglicu ili neku manju sipu samo da vidim hoce li se i meni posreciti , kao i tebi da mi nesto lupi pa makar i otislo  :takoje: :takoje:

OtacMakarije

Пробај и кнеза.

peras

Orada, kao i vecina riba, nekad odlicno uzima neki mamac, a nekad nece ni ga pogleda, pa sto ih vise imas, to bolje (dagnja, srdela, crv, rak samac, lignja). Mamac mora da bude veliki, one sitne slabo primecuje.
Ako hranis, vece su sanse da je ulovis, ali ce biti sitnije, a smetace ti i druga sitnurija. Ako si na pravom terenu, gde je ima, hranjenje i nije potrebno. Ako ne ide, onda pokusaj sa hranom, slicne terene voli i ovcica, a ona voli hranu.

Neustrasivi986

2 god je pecam u Bjeloj (Crna Gora) ove godine idem pak u Grcku (Sarti) pripremio sam se kao za CG stim sto cu poneti jedan laki varalicarac za iglice na vaser kuglu ili laki dubinac  za kneza , probacu sve sto mogu  :cheesy:

peras

Prvo moras da odlucis sta zelis da pecas, jer sve to sto si nabrojao ne ide zajedno. Oradu lovis na pescano- kamenitom terenu, cak ces je pre uhvatiti i na pesku, nego na skrapama, a knez zivi u kamenjaru i nema ga na pesku. Zasto bi ciljano lovio kneza, kad je to mala riba i ne bas kvalitetna? Na tom istom terenu mozes da lovis kvalitetniju ribu, posebno ako ima dubine. Moraces prvo da odlucis sta zelis da pecas, jer u zavisnosti od toga biras teren, pribor, mamac, doba dana...

Stitch

Ja sam shvatio da ne treba puno filozofirati. Loviš na terenu koji je tu i na mamce koje si našao na licu mesta, i nema greške. Možda neće pasti orada, ali nešto sigurno hoće. Orade u Grčkoj ima mnogo, ako roniš uverićeš se u to. Dubinke i udri. Mešovito dno (pesak-kamen) odgovara većini riba, i verujem da ce ti biti zabavno  :takoje:
Ajde sad, idi tamo i razvali  smiley033

peras

Kad bi se riba tako lovila- tu gde jesi i na ono sto nadjes na licu mesta (mislim na kvalitetnu ribu, ne na sparove i salpe), to bi bilo mnogo lepo. Ni na reci ne pecas bilo gde, nego trazis mesto i ne pecas na ono sto nadjes na licu mesta, nego kupis mamce. Sta mislis da ce naci na licu mesta sem puzeva i prilepaka i sta mislis da ce na to uloviti? Ako covek zeli da ozbiljno peca, to ne znaci da "filozofira"

Stitch

Nisam hteo to da kažem, i izvinjavam se ako sam nešto pogrešno rekao. Lično smatram, a niko ne mora da se složi sa mnom, da pecanje treba da bude zabavno. Na licu mesta može svašta da se nađe, a recimo kraba je odličan mamac za oradu. Ne upecaš ni šarana svaki put kad ideš na šarana, ali melez od pola kile-kilu je sasvim prihvatljiv. Tako i ovde.
Samo sam želeo da kažem da ne treba biti razočaran ako nisi uhvatio to po šta si došao. A ne smatram da iko išta filozofira, a ja sam prvi koji je izmišljao toplu vodu kad ode da peca na moru. Sad  na moru pecam kao i na reci, 1-2 štapa na belu ribu i 1 na grabljivice, i držim se jednostavnih sistema, dubinka i plovak, ili varaličarim.
Bistro svima  smiley033

peras

Razliciti ljudi vole razlicite stvari. Neko se lomata kroz zbunje, zabacuje u granje i panjeve, kida pribor, pokusavajuci da ulovi ribu ili tu ribu danima hrani i ceka, a neko ponese hleb od kuce, sedne ka kej i peca. I jedno i drugo je skroz ok, ako covek u tome uziva.
Ja sam dobar deo zivota proveo na moru, nalovio sam se ribe za tri zivota i sad, kad odem na more, obicno i ne pecam, igram se sa decom i odmaram, ali sam hteo da pomognem coveku u vezi onoga sto je pitao. Bilo bi bez veze da sam mu rekao "Ma, sedi tu gde si i pecaj na ono sto nadjes", kad covek ima zelju da proba da uhvati oradu.
Nema ljutnje, bistro!

Ljutnje nikad nije ni bilo  smiley033

peconi

Pre nekih mesec dana sam bio na Sitoniji, kampovao sam 10 dana na plazi Kriaritsi, blizu Sartija. Poneo sam jedan stap, koji je konstantno 10 dana proveo zabacen, ali su ulovi bili mrsavi. Prvenstveno sam se opremio da pecam koliko-toliko krupniji ribu (brancina, oradu i ostale ribe koje idu u paketu sa njima), ali sam na kraju zavrsio pecajuci cipole i salpe na hleb.

U pitanju je bila potpuno divlja voda gde nema nikakvih marina, dokova, kanalizacija i ostalih smrdljaka koji privlace ribu. Za 10 dana konstantnog ronjenja od konkretnih riba video sam 1 oradu, 2 iglice, 0 brancina, par malih lica i tone cipola i salpi svih velicina ( do 2-3kg). Kamen u vodi je bio u obliku ogromnih ploca na kojem su se skupljale alge, pa otuda i toliko cipola i salpi.

Prvih pet dana sam proveo pecajuci na dubinku (preko noci) i sistem sa sbirolinom (svitanje i sumrak) a od mamaca sam probao skoljku, prilepak, krabu (vise vrsta) puza volka, sardelu ( parce i celu u jezu), malog cipola i kneza kao kedera, raglou i neke domace crve iz peska. Rezultat je bio par sparica do 200g.

Posle toga sam presao na manje sportsku varijantu, sistem sa jezom, tj koricu hleba velicine 5x5cm, urolanu kao palacinku i obmotanu sa 12 udica u nizu velicine 5. Svaki zabacaj mi je doneo ribu, i uglavnom su bili cipoli oko 200-300g sa ponekom krupnijom salpom 1-1.5kg. Iako sam vidjao dosta krupnije ribe, nisu stigle da dodju na udicu od jata sitnijih primeraka.

Kad sam video da riba moze da se upeca samo na taj nacin, nisam mnogo pecao, tek toliko da imam par komada za veceru. Zabacivao sam uz samu obalu i  ispred sebe, da bih mogao da ispratim desavanja oko hleba. Cipoli su vrlo prozdrljivi i napadaju hleb dok se sami ne upecaju, dok salpe uzimaju dosta pazljivije. Bukvalno dodju po jedan zalogaj, i ako u tom trenutku potrefe udicu , upecaju se. Tako da je pozeljno malo cimnuti vrhom stapa kad se priblizi hlebu, kako bi se bolje potkacila.

U prici sa komsijama kamperima, koji su lokalci i provode celo leto na plazi kupajuci se i pecajuci, receno mi je da sam potrefio period (pun mesec) kada se krupnija riba povuka u dublju vodu i retko prilazi obali. Sto su potvrdili i ribarski brodici, koji su se preko noci mogli videti na nekih 1-2km od obale. Rekli su mi i da je najbolji mamac crv iz peska kojeg vade na samoj plazi. Crv izgleda isto kao nasa velika domaca glista, samo spolja ima sjaj kao da je preliven naftom.  :rolleyes: Hvata se rano ujutru po mirnoj vodi, na pescanim plazama, na mestima gde more dodiruje pesak. Obicno se nalaze na nekih 20-30cm dubine, i potrebno je brzo kopati i izbacivati pesak na suvo kako se ne bi zavukli jos dublje. Mucan posao, pogotovo ako se kopa rukama.