Ribolov u Grčkoj

Započeo Nebo, 14 Jun 2011, 23:15:40

VooDoo_Chile

U Sartiju ćeš najbolje proći u luci. Na plažama je uglavnom sitna ovčica. Ne moraš da nosiš tolike mamce, tamo imaš sve u radnji, u ribarnicama i u luci kod ribara sardele.
Na dubinku možeš da hvataš hobotnice ima ih koliko hoćeš, na fider isto što i na plovak (sitnu ribu na morske crve), ali ja sam na plovak najbolje prošao. Hvatao sam krupnog cipla na parče sardele, sitnog ima koliko hoćeš. Pecanje je teško koliko i skobalj na hleb kad teško jede, jer riba stalno skida mekani mamac i pederski uzima, a na druge mamce udara sitna. Pecao sam na vegler fider štapom, koji sam poneo da jurim iglice na površini na filetić, ali nije ih nešto bilo početkom jula. Možda bolje prođeš pošto te kači septembar. MOžeš da probaš i bolonjezom na klizeći plovak u 7 metara dubine razne šparove i ponekog cipla sa onom mrljom možeš da uhvatiš na testo, ali dok ne odeš i vidiš ništa ne mogu konkretnije da te posavetujem.

stekovich

Odlicno, hvala na savetima! Nekako mi ta njihova luka i deluje ( onako iz visine sa slika ) najzanimljivije.
Primetio sam da ima bas dosta snimaka lova barakude sa kojekakvih molova i u takvim lukama, kao sto je ta u Sartiu. Iskljucivo nocu. Varalica i peglaj... Ima li iko iskustva sa tim?

VooDoo_Chile

Da ne budem neskroman, ali nećeš se varalicom tamo leba najesti! Imaš na Formax-ovom forumu reportažu iz Sartija...

doc

Da li je neko pecao u Haniotiju i ako moze neki savet?

cubro

Pozdrav svima. Posto se STEKOVICH bas pripremio, a i obecao je izvestaj cim se vrati,
ocekujem  da to bude ovih dana.
Pozz

stekovich

Uffff... Od tolikih priprema slaba vajda, na zalost. Muka me uhvatila od "silnog" ulova.
Sve skupa, ulov je nekih 2kg sparica, ukljate i poneki pop, t.j. fratar. I jedna hobotnica od oko 1kg. Bice za jedan lep familijarni rucak, hehe.

Posto sam, pored silnog pribora za pecanje, ipak pronasao mesta u kolima za zenu i dete od 8 meseci, i ribolov sam morao prilagoditi tome. Znaci pecanje u pola dana, sa plaze na kojoj se kupamo a da mozes prici autom... Bilo je i par vecernjih pecanja ali bez nekog revolucionarnog efekta, sve nesto na sat-dva...

Generalno utisci su sledeci:

U lukama u Grckoj OGROMNA kolicina sitne ribe 2-5 cm. To su jata sitnezi sa sitnim i redovnim zubima koji se skupe na hranu i tu onda nema pecanja nicega cestitijeg jer udica ne stigne do dna. A i kada stigne do dna i tamo je isto...

Boile - apsolutno ne interesantne bilo cemu krupnijem od sparica, ciji su zubi ostavljali trag na boilama svaki put kada bih proverio stanje na udici.

Crvici (ovi nasi,kontinentalni) - skoro potpuno ignorisanje od strane ribe. Dodje riba, pogleda, pomirise i ode?! Ponekad se neki spar zeznuo pa capio ponekog crva. Jedina riba sto voli crvice je crnelj i mladj lice ( manja od dlana ) koja im ne oprasta. Mozes je pecati kao na takmicenju kad "legne" na hranu.

Papaline, gambori, dagnje (kupljeno u Metrou, zamrznuto) - dobri mamci ali jaaaako mekani i bez onog silikonskog najlona za fixiranje mamaca (filo elastico-sto bi italijani rekli) skoro neupotrebljivi. Privlace ribu brzo i sigurno ali otpadaju sa udice kao da si namamcio hleb na udicu. Na zalost, na mestima gde sam pecao je bilo jaaaako mnogo sitne ribe tako da svaki zabac imas pecanje a uhvatis svaku 20-u  ribu koja je manja od dlana...

Crvici morski ( kupljeni u prodavnici "Capitain Hook" u gradu Nikiti, kutija sa jedno 30kom(mada nisam brojao) je 5E ) - Exxxxxtra mamac. Cvrsto meso, mozes ga i kidati, kao nase gliste. Riba ga odmah napada. Definitivno preporuka

Kraci hobotnice - cvrsto, zilavo i ne previse zanimljivo, mada opet bolje od smrznutog

Pen Chalou (hleb pen sajo po naski) - Definitivno jedan od najboljih mamaca za more. Ko god da na more krene neka ne krece bez jedne veknice ovog hleba. 90% ribe sam ulovio na ovaj hleb.

Sardela - mamac br.1 bez razmisljanja. Moze se koristiti cela, kao za stuku a moze se i praviti pasta od nje. Skine se koza, izfiletira prstima i pomesa cisto meso sa hlebom. Dobije se smesa poput nokle. To onda ide na udicu i radi posao.

Varalice - probao sam i voblere i silikonce i kasike. Preko dana, u suton, nocu... Neeeema nista da ih napadne... Da ironija bude veca, u luci u Sartiju su se zadnji dan pojavili gofici od oko 1-1.5kg. Ja upecam sparica a oni ( grupica od 3-5kom ) dodju da izvide sta se to pracaka po povrsini. Priblize se na 2-3m od sparica, lupe repom i odu. A to je jedini dan kad sam poneo samo jedan stap i to mec, sa plovkom, 0.16 najlonom i veknicom hleba... Napominjem, jer mislim da je bitna stvar, u sredu je padala kisa 24h bez prestanka. Gofici su se pojavili u petak 23.09., 2 dana kasnije. Pre toga ih nisam video, kao ni iglice koje su bile nekih 15-20cm duzine i kojih je bilo podosta...

Fileti ribe - zanimljivo maaalim licama (koje su htele da se na ovo upecaju) i iglicama (koje su jedno 50 puta dopratile mamac do obale ali NI JEDAN UDARAC?!?!?!)

Moj neki zakljucak je sledeci:
Od sada na more nosim iskljucivo i samo PEN CHALOU. Tamo kupujem SVEZU sardelu, MORSKE crve i eventualno malo lignji ili gambora. Ako bilo koga bilo sta interesuje pitajte dok je sveze :)))

raki

Toliko si sve dobro opisao, da covek nema sta da te pita

Veljko kapetan

Postovani ribolovci na slatkim i slanim vodama,
Vreme je da se otpocne sa pecaroskim pripremama za 2012 godinu.
Sto se tice morskog pecanja, ja sam uplatio 10 dana, Grcka, Sarti od 15 maja. SAMO DA PECAM, SAM.Gospodjo i klinci cekaju julsko-avgustovski termin za brckanje, suncanje....
Obzirom da je ovo treci put da letujem u Sartiju uspeo sam da saznam sledecu informaciju:
Plaza slabo daje ribu, mada cu ja ostati bar dve noci na plazi (da se uverim za svaki slucaj) ali dobro daje MORSKE CRVE. Morski Crvi se nalaze (tako bar mestani kazu - i ja se licno uverio) kod autobuske stanice (kraj starog grada prema novom delu grada). Kopaju se rukama a moze i lopatom, najbolje ujutru na ivici mora i peska, tj. gde more zapljuskuje pesak. Drze se sa malo peska i sa dva-tri prsta morske vode preko svega (1-2 dana), pa opet na kopanje (tako je bar bilo leti).
Sto se pribora tice nosim tri glavna stapa. Dva za mrtvu ribicu, sa dve do tri udice dok je jedan za pecanje na zivu ribicu (sistem kao za stuku).
Nosim i plovak da bih nahvatao te zive ribice/mamce (hvala na savetu za "Pen Chalou").
Pokusacu cipla i iglicu da trazim na povrsini sa veser kuglom i 10-ak udice.
Pecanje uglavnom od 18-7h. Da, to je noc, nosim vrecu, stolicu-lezaljku a preko dana odmaram u sobi ili se kupam... IDEM DA PECAM, ZAR NE....
Sto se tice ulova, donosim/postavljam slike sa desetodnevnog total fisinga, makar to bila tri spara i jedna bukva.
Veliki pozdrav najboljem forumu u svim njegovim registrovanim i neregistrovanim clanovima.
BISTRO U 2012

raki

Ti si kralj, svaka cast! Ja najverovatnije idem u Toroni, samo oko 27. juna, i to sa porodicom, ali je sin zagrizen za ribolov, tako da ce me gospodja pustiti bez problema na pecanje.
Ne znam kako je u Toroniju, ali na Tasosu, bio sam pre dve godine, ako poranis ujutru rano, pa do pola osam ujutru(pricam za jul i avgust), i daleko bacas , svasta se uhvati. Prilicno sam uhvatio ali jos vise sam imao kidanja

chmi

Sada je pravo vreme za Sarti. Lik kod koga sam bio kaze da zimi samo peca i jede ribu. Yubatica i ovcica sa plaze, na kamenju sve i svasta. Vade se crvi odmah na plazi, nosi se sardela ako krene zubatica i obavezno varalice za lignje. Ja planiram isto jedan put u Grcku ali najkasnije do aprila
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

Prva smena 50 evra po osobi smeštaj i prevoz!  smiley008

uh , zavist mi kulja.:) :embarassed:.tako sam i sam radio , januar-februar- mart -druga okrenem na telefon , idemo li -idemo i odošmo..za montenegro.Vojni aerodrom , Bataja.vojni avion .antov- na drvene klupe i Podgorica.
Poslednji put nam se pokvarila penta , nemašmo drugu soluciju nego vesla i udri..Iako veoma opasno , te zime su stradala 2 ribara , nedaleko od same obale , ali sam obezbedio ćoveka , koji će nas iovako čitavim putem gledati kroz dalekozor šta ovi sada u (nedoba)..
Vrlo mršavo ali sa vrlo krupnim ulovima.

chmi

Bas sada gledam temperaturu u Sartiju -2, a subjektivni osecaj -5. Brrr.
Voodoo samo se ti zezaj a kada i camac obezbedim cik tada da ne odes :thumbup:
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

raki

Je li ko bio u Neos Pantaleimonu (pored Platamona), trebalo bi tamo da idem polovinom jula, mozda neko ima nesto da kaze korisno. Raspitao sam se i plaza vec posle 5 metara krece naglo u dubinu.

bata bane

Raki, Ja bio u Toroniju proslog leta, ka kraju plaze ka kamenoj kuli ima lepih mesta za pecanje. Obicno kad malo zadje sunce i kad se smiri voda bilo ribe koliko hoces, svako vece bilo ribe na meniju. :thumbup: