Ribolov na moru

Započeo Dejaan, 07 Januar 2009, 10:13:17

Panonski Mornar

Evo sad si me našo : samo primjera radi lovio sam na moru samo na molovima i to vrlo krupne ciple i one šparove ,kapetane  al kad se tamo ulovi riba od dvije kg na udicu cjela Dalmacija priča o tom godinama, krupne ribe nema ili je vrlo rijetka .najgore mi je kad gledam nedjeljnu emisiju MORE a ribari počnu kukat kako im je skup plavi dizel asve su iz tog mora izvukli što se moze izvuć i prodali a nikada niko nije ni kune u to more uložio ,dali ste ikada čuli  da su uzgojili mlađ pa poribili ? Crpe ga maksimalno  cjene i prodaju i najmanju travku u moru  i onda se zapitam koje tu lud i dali ima smisla sve to. Jedan je Dunav to upamti .
Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

Ja sam poslednjih 7-8 godina redovno pecao na moru. Uglavnom na Jazu i Zanjicama. Bilo je cipala,bukvi, sparova, fratara, trlja, orada, murina i ugora. Ciple je tesko upecati jer su stvarno vrlo osetljive. Pecao sam ih na testo jer drugi mamac nije palio kod njih. Mala i ostra udica, osetljiv plovak i mnogo dobri refleksi jer cipla dira samo 1-2 puta. Cim oseti vrh udice nece. Vece komade od 100 grama nisam hvatao a nisam ni cuo nekog da jeste od lokalnih ribolovaca(na stap naravno). Mislim da kada bih zakacio onu od 1kg da bi odnela i stap i mene koliko snazno vuce. Nemoguce je uhvatiti na stap, jer nece na udicu ako primete damil deblji od 0.15-0.20mm a on je preslab za one velike. Te velike su i mnogo opreznije. Sparovi fratri su alavi i njih je lako uhvatiti na komad skoljke ili bilo kakvog mesa ili na hleb i testo. Bukve takodje. Izuzetno lako se love na hleb. Oradu je vec malo teze uhvatiti prvenstveno iz razloga sto ne moze doci na red od manjih napasti napred nabrojanih, jer se hvata iskljucivo pri dnu, a mamac cesto zna biti napadnut od 30-tak drugih ribica dok stigne do orade. Najkvalitetnija bela riba u Jadranu. Prva klasa. Imao sam srece da uhvatim jednu poveliku(250 grama) i mogu da kazem da je pravi borac. Trlje su ribe koje zive na pescanom dnu, imaju brkove, zdepasto telo, zive u jatima i mnogo su ukusne. Na udicu ih nisam hvatao vec na vrsku. Ugor i murina su prava poslastica za sladokusce ali treba ih uhvatiti. Nocni lovci. Na dubinku i parce smrdljivog mesa ce doci ako ga osete. Na struk ih je takodje moguce uhvatiti. Murina ima dosta masno meso. Ugor mi se vise svidja. Nesto kao smudj ali mnogo vise ukusniji. Kad njih skidate s udice cuvajte prste da ne ostanete bez njih. Izuzetno snazne ribe...

ugorovo meso spada u 0 kategoriju i nije cenjen a za brudet je majka,daju ga i za 2- evra kilo..Nije ni bizu ukusu ,ali kad se baci na gradele sve valja.. smiley033 , orada i branzin  ,sanpjer je extra kategorije i secam se da kad je nestashica brancina znalo se davat i po 50 evra za kilo .
Trlja se je ukusnija od arbuna i teshko se vata na udicu ali veoma brzo omekani tj istruli ako je duze od 1 vremena u barci..i mosh je bacit.

T T DENTEX

Citat: PANONSKI MORNAR_1 poslato 15 Februar 2009, 13:41:57
evo da se ukratko prestavim.
Ja sam zagriženi ribolovac i dolazima iz prekrasnog zadara.Naletia sam na vaš forum priko jednog člana vašeg foruma što se logira i pohvalia Vukove sa dunava.Dečki svaka čast ., vidim da ima pravih znalaca i vrsnih ribića. :clap2:
Što se tiče ribolova na Jadranu ., imamo i mi svoj forum ., ja sam Jedan od moderatora a forum je http://forum.ribolovnamoru.com/
Ribolov kao takav je pre opširan za opisati kako se pojedine vrste riba love pa če vam ovaj forum zasigurno pomoči.
Citira sam gornji , navedeni post iz razloja jer me zasmetalo kako cijenjeni gleda na nas dalmatince :i spada da smo neznalice , uništavači mora i priobalja.Što se tiče samog ribolova .Mi svi kao dijeca počmemo ovdje u dalmaciji loviti ribu sa malom tunjicom .Love se uglavnom špari , arbunići , knezi , glavoći fratri.Kada mlo stasamo krene se na nešto ozbiljniji ribolov a to je lov s kraja .Najtraženija lovina su brancini i podlanice ali roba bar priko 60 - 70 dkg.Zatim se odlučimo kupiti brod i nastavljamo sa tom istom ribom ili idemo korak dalje a to je panula sa živom ješkom na Zubace , gofe , podlanice , brancine , ko ima veči brod i puno više para tune , iglune i morske pase.Ja sam zaglavia na zubacima a to je ujedno i najcijenjenija riba na jadranu što po kvaliteti mesa , što po atraktivnom izgledu i načinu na koji se lovi.Za sve kojih nešto više interesira vidimo se na forumu.

sve ove ribe su ulovljene na ruku , što bi značilo debeli najlon , prave udice , živa ješka i peglaj ... :cheesy:
ovakva i slične slike ovoj zadnjoj su zabranjene na našem forumu jer aludiraju na prelov iako to ne mora biti ako se lovilo dva dana i u nekoliko ljudi a može biti čista demonstracija teške panule i ulov od dva sata kada riba krene gristi. smiley001 :thumbup:

na kanalu

:clap2: :clap2: :clap2: BRAVO MAJSTORE e to su zubaci  :eek: ne znam sta se desavalo na hrvatskom primorju ali na crnogorskom su do pre 3-4 godine unistili obalu sa dinamitom,pa kad je poceo malo turizam onda su ga suzbili...i vec danas ima vise ribe nego ikada,i dalje mnogo malo za velicinu mora ali podnosljivo...svaka cast i na vasem forumu,sigurno tamo ima lepih stvari za procitati...da li se rekreativno bavis ribolovom ili si profesionalac?i na kojem delu hrvatskog primorja su ostvareni ti ulovi?
veni,vidi,vici

:clap2:
TO JE BIG GAME..Rodjeni, kako vi montirate otezanu panulu ..mislim da znash na sta mislim (razmak olova i poredjaih po tezini?

T T DENTEX

Što se tiče panule za ove beštije koristim uglavnom višku panulu. Uglavnom jer ima dosta terena di je s njom nemoguče raditi .U tom slučaju otežanje pomoču olovo čuvara odnosno olovne kugle je idealno riješenje.Takva oteženja ima kupiti u svim ribolovnim dučanima .Uglavnom su to težine olova od 350 , 500 i 7oo gr.Panula za zubaca sa živom lignjom se vuče brzinom od 0,5 - 1 nm dok se sa iglicom , trljom , ušatom može i do 1,5 nm.Za početnike u svakom slučaju preporučam panulanje sa olovom čuvarem što ne znači da je manje efikasno od viške koju stvarno triba znati vuči a to se dobije sa iskustvom odnosno večim brojem dana provedenim šetajuči lignje po brakovima. :smiley: :smiley:
Ja se bavim sportskim ribolovom , a to znači da imam sportsku dozvolu koju godišnje platim 500 kn i s njom imam pravo uloviti dnevno 5kg morskih organizama plus jednog kapitalca.uglavnom idem na ribe oko otoka molat , ist , škarda , dugi otok a znam se zaletit i na žut i kornate.Uglavnom sve u krugu od 35 nm od Zadra mi je relativno blizu.
interesantno kod teške panule je činjenica što ona jedino efikasno funkcionira ako je na nju montirana isključivo živa ješka.Pod tim mislim na prvom mjestu lignja , sipa , iglica pa ostalo.Za opskrbiti se sa desetak petnajst kom liganja se na more ide dan prije a ishod tog lova uvelike određuje sutrašnji dan .A to znači ako se ulovi dosta ješke uglavnom idemo na otvoreno more i udaljenije pozicije a ako nam to ne pođe za rukom onda se zadovoljimo i sa kojom bližom poštom što nekad i ne znači manji ulov. smiley001

Toliko od mene ukratko.
ps. Čuvajmo rijeke , jezera i mora da bi i naša dica uživala... :thumbup:

od danas cete moci imai samo 3 ribe ,dobili ste 3 nova cuvarska camca. :thumbup: :smiley:.Gledao sam na hrt-u ulovio matan jednu macku ,  nije imao dozvole i opala 3000 kn.Inace cujem da su i kazne drasticne..od 3000 do 10000.

nisam mislio na kuglu,nego na otezanje na najlonu,jer kad mi se palamide  uvuku u onu rupu tamo ljevo samo ih jedan lovi da  a mi blejacimo...100 puta sam prilazio da mu snimim sitem a on baca odmah sve u vodu i nece nikome da kaze ,20 puta sam ga napio  ,NECE DA KAZE I KRAJ.

jofandeka

ako nekog zanima  danas sam dobio informaciju od rodjaka iz kotora da lepo rade orade na malog sparica ili one male krabice sto se motaju oko stenja . hvataju se primerci oko 0.5 kg mada je bilo i od kg.

baka

Mislim da ide pod ovu temu. Zanima me da li je neko od Vas probao pecati na moru na ove naše gliste. Čuo sam da su neki nosili gliste ( ne znam jel kišnjare, ritske ili lauferice) i da su se napecali. Sad da li je to istina, nemam pojma, pa zato pitam.

Kićo

ja prosle godine nosio lauferice isto sluso savjete i nije bas tako kako kazu :takoje:

Panonski Mornar

Nepale lauferice tamo i ja sam probao najbolji je onaj njihov crv što se na metre prodaje

Kada sklopim oči nebom naiđu lađe,
zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.

Hauba

Kisna glista je neupotrebljiva u moru. So ju pojede za koji minut.
Mozes je upotrebit samo u bocatoj vodi za lov jegulje.
Video sam, da su neki momci lepo lovili usate na bjele kostne crve.

na kanalu

i moje iskustvo je tako da na gliste ne radi riba,bolje poneti francuskog hleba,oblande i slicno sto se malo teze skida sa udice,naravno probati na morskog crva obavezno...u svakom slucaju morski ribolov je specifican i malo dodira ima sa ribolovom na slatkim vodama...najbolje je pogledati kako pecaju na terenu na kome letujes i pokupiti fazone od pecarosa,uglavnom su pricljivi,vole da se pohvale i pokazu ti kako treba  :cheesy: