MORSKI VUKOVI => Ribolov na moru... => Temu započeo: Kićo poslato 08 Januar 2009, 00:24:49

Naslov: Ribolov cipla
Poruka od: Kićo poslato 08 Januar 2009, 00:24:49
Ima ga svuda uz obalu u dubinama do10m.Da bi ga se ulovilo treba bit jako oprezan jer na svaki nagli pokret bježi.Može se lovit na štap ili na tunju,svejedno bio dan ili bila noć,na kruh,crijeva srdele,pastele i tosve od proljeća do jeseni.
Poruka od: Dejaan poslato 08 Januar 2009, 12:44:45
Ima ih nekoliko vrsta: plutas,batas,balavac,putnik... Najbolja jeska za njih su creva od sveze srdele,pasta pomesana sa crevima[kada se peca "u propadanju"] a kora hleba kada se peca povrsinski.Lovi se preko dana,sem putnika koji  moze da se lovi i nocu a po meni je i najinteresantniji jer sam hvatao komade i od 0.7kg.
Poruka od: Hauba poslato 08 Januar 2009, 13:23:20
Dok sam bio klinac, to mi je bila riba numero 1 na moru.
Sardela i njezina creva su najbolji mamac, ili pasta od sardele i kruha.
Lovio sam ih na stek, tanak najlon, mali plovak i sitna udica.
Najvise je bilo cipla "zlatca". To su sitniji komadi, oko 30 dkg do pola kile.
A kad su dosle Bozige i Vulpine, e tad je bilo dosta puta i cepanja.
To su bile ribe oko kilo do kilo i po.
Poruka od: Bigash poslato 08 Januar 2009, 13:32:40
Nadjes kanalizaciju i eto cipala kolko pozelis , sve lepi krupni  :lol:
Poruka od: Hauba poslato 08 Januar 2009, 13:47:26
Da, to je istina. Cipli su pravi govnari, ali tamo pecati je kretenizam, bar ako mislis posle da jedes ribu.
Poruka od: Bigash poslato 08 Januar 2009, 13:52:14
Ja u Kotoru gledao, ubise ih u nekoj govnari, i sve poneli  :help:

E sad hoce li oni to jesti ili neko drugi  :huh:
Poruka od: Dejaan poslato 08 Januar 2009, 14:45:12
A ko li jede svinje posto svi znamo sa cime se one hrane! :rlol: :rlol: :rlol:
Poruka od: mamijo poslato 08 Januar 2009, 14:51:14
1 plovak - nebitno kakav, kuglica olova da ne potopi plovak, 1 mala udica velicine 16, kuuugla pastele hleba na olovu!, tachkica pastele hleba od 2 milimetra i manja na saaamom vrhu udice. Dubina oko 30cm maximale se namesti. Zabacis sve to kopmplet sa nekog mola/pristanista. Mirno vreme - bonaca je obavezna. Doba dana manje bitno.... Na onu kuglu na olovu skupi se jato tijeh ciplica, a koncentrisano se gleda u onu tachkicu pastele na vrshu udice .... cim tachkica nestane sa vidika, oma laganini kontrica ....  smiley001 :thumbup: :takoje: ulovis ih kolko oces .................
Poruka od: Kićo poslato 09 Januar 2009, 19:18:28
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg253.imageshack.us%2Fimg253%2F3184%2Fimage007ju5.jpg&hash=d395586c71107498c53ab50dd707653091d2fa36)
Poruka od: na kanalu poslato 21 Januar 2009, 11:39:11
na plazi JAZ kod budve,na samom kraju plaze ima reka koja se uliva u more i puna je cipola,godinama leti kad sam na odmoru tamo sam ga pecao,a postoji i ekipa ljudi iz cele srbije koja svake godine dolazi tamo da ga peca.tamo se peca na vrlo osetljiv pribor-predvez 0,10-0,12;udice 14-16;plovak o,5-1g i jedino se peca na testo i redje hleb.primama obavezna.najvise se pecaju komadi od 200-400g,mada cesto nalete i komadi od preko kilo i tada,zbog osetljivog pribora,nastaje teska borba posto je izuzetno borben u toj reci,svi se slazu da je jedna od najborbenijih koju su pecali u zivotu.cesto dolazi do pucanja opreme,cak i do loma vrha stapa,najveci koji je uhvacen je 2.200,a moj najveci je 1.100.najvise ima ovoga,mi ga zovemo zlatar,sa zlatnom tackom na skrgama.celo pecanje podseca na lov skobalja na drini i mnogi koji ga pecaju dolaze tamo da pecaju cipola i istovremeno letuju na moru,jednostavno,cim prestane da radi,iza tebe je plaza,kafici i more,ostavis stapove i osvezis se.idem tamo svako leto i super je.inace,pecao sam i cipola u marini u kotoru,i kad sam ga otvorio,takav smrad nisam u zivotu osetio-vise ga ne pecam tamo.ovaj iz reke je izuzetno cist i res ispecen mnogo ukusan,sto veci to bolje.ovo mesto preporucujem svakom pecarosu,brzo se udje u stos-"zarazis" se.
Poruka od: PIKEeca poslato 22 Januar 2009, 11:22:48
Jedan čudan mamac za cipla, ali pali provjereno! Kockice pečene piletine! Prvi ulov nije bio slučajan već smo se tako fino nalovili. Probali iz sprdnje a završilo kao vrhunski ribolov.
Poruka od: kockar poslato 22 Januar 2009, 12:07:47
Hvatao sam ga dosta na plovak,na hleb i crve iz mulja(lokalci to zovu gliste),na uscu Bojane i u Herceg Novom.
Obozava bocatu vodu i ulive kanalizacija i luke....
Najveceg sam uhvatio na pace 5-icu.Uzeo je regularno,ustima!Pre toga je dva puta dopratio varalicu.Bio je oko 800 gr.
Gledao sam nekoliko simaka ciljnog lova na varalicu.Mepps cak ima i poseban model za njega.Alko se dobro secam Mepps Mullet.
Ekstra borac!!!
Poruka od: orka poslato 24 Januar 2009, 10:40:09
cipal,neverovatno podseca na skobalja, oblik tela,usta, nacin ponasanja i uzimanja mamca,slicna borbenost,glava,oci... tako da je pribor za skobalja, apsolutno dobar i za cipla. prava mala ruzica hleba je mnogo bolja opcija za cipla, i radije je uzima od kuglice hleba-testa, kao i sam skobalj naravno, ali je znatno teze pecati na ruzu hleba, nego na kuglu, ali onaj ko zna, vise ce cipli upecati, nego onaj na  kuglicu. odlican mamac za krupnog cipla je parce usoljene i malo osusene-zbog cvrstoce, srdele. uglavnom se peca sa mola pri dubini od bar 5-6 m. potrebno je naravno pre pecanja brumati-hraniti zgnjecenim srdelama. kada dodju krupni dubinski cipli, a to su od 600-700g do 2kg prosto kidaju bacene srdele kao pirane, gledao u bistroj vodi. kolicinu od 2-3kg bacenih srdela rasture i pojedu neverovatno brzo, a zatim odu. ali ima se sasvim dovoljno vremena za hvatanje 3-4 do 7-8 bas krupnih dubinskih cipli. na te bacene srdele cesto dolaze i druge ribe, cesto nimalo sitne, pa je samim tim pecanje jos zanimljivije. jedini problem su srdele, kojih je za ovakvo pecanje potrebna solidna kolicina, ali se svakako isplati.
Poruka od: ULJEZ poslato 10 Februar 2009, 23:43:01
samo se vi hvalite kada ga upecate onda se javite i obavezna slika
pa da vas vidim
Poruka od: Panonski Mornar poslato 11 Februar 2009, 00:13:38
krajem ljeta samo ga trebaš intezivno hranit starim kruhom i koliko hoćeš   :takoje:
Poruka od: ULJEZ poslato 11 Februar 2009, 23:52:31
potrošio preko nekoliko kilograma kruha cipla puno more
bacim na pero u samo središte ali ni da pipnu ljepo jedu kruh
koji sam bacio ali mene baš ne fermaju
Poruka od: Panonski Mornar poslato 12 Februar 2009, 00:05:49
slušaj sada ,staviš 7-8 udica moraju biti male i vrlo jake i sve ih pozabadaš u kruh on se polako topi u vodi tom nemogu odolit uzimaju u usta samo ono što lebdi u vodi a tvoj mamac guraju nosom i slučajno se zakače samo pazi ako ti dođe od 2kg vuče kao šaran od 4-5 kg užasno su jaki i borbeni
Poruka od: Kićo poslato 12 Februar 2009, 06:25:43
ili nađeš kanalizaciju i nema problema samo sjedneš i smiley001
Poruka od: Dejaan poslato 12 Februar 2009, 08:05:09
Jao uljez,nije problem sto se potrose srdele,vec sto ih je sveze vise tesko nabaviti :rolleyes: :bye:
Poruka od: na kanalu poslato 18 Februar 2009, 13:46:08
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F7263%2Fp1010023it1.jpg&hash=34f836c9e4b1776feb64a2fcbd74f45c7f4260e2)
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg171.imageshack.us%2Fimg171%2F483%2Fp1010059sx6.jpg&hash=1326385683063abc25b111ae7d91e193b3afee13)
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg171.imageshack.us%2Fimg171%2F2163%2Fp1010084yi1.jpg&hash=b683d374af6d6ccaea83671bde678de408fe218c)
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.imageshack.us%2Fimg4%2F4808%2Fp1010032lp1.jpg&hash=92027344f92bda5143eee59b5dd2beee3284ffe9)

eto,na ovom snegu gledam fotose i nadjem kako pecamo cipla na reci,opisao sam vec ovde gde je to i kako ga pecamo...to je mesto,uzivancija,tu je i rezultat-sprema se za rostilj,zatim jedan od karakteristicnih ulova,ima oko pola kile,i zatim hobotnica uhvacena ronjenjem koje praktikujem kad cipol ne radi-a sto je salata  :thumbup:.nije mi dobro kad ih gledam na ovo vreme...
Poruka od: ULJEZ poslato 20 Februar 2009, 18:00:55
ja se prošetam ujutro po stijenama i malo malo ufatim hobotnicu rukom ili mrežicom
u 7 dana bar tri i to ljepše
frka me uvijek uhvatiti ali pregrmim
pojma neman jel mi može nešto napraviti

nikada pokušao pecati niti znam kako

pomoć dobrodošla
Poruka od: jere poslato 20 Februar 2009, 18:38:32
u jadranu ima preko 8 vrsta cipla
najbolje se love pokraj kamenjara na meso od priljepaka
Poruka od: na kanalu poslato 20 Februar 2009, 20:08:18
hobotnice hvatam u pauzama pecanja,jednostavno uzmem masku,peraja i disaljku i ronjenjem ih hvatam rucno.ne moze ti nista ozbiljno uraditi,jedino im treba pipke sa sisaljkama skinuti sa ruke pod vodom,na vazduhu je to teze uraditi i ostaju tragovi.inace,znao sam ih i upecati,slucajno kad pecam na dubinca na ribicu i tad je vrlo borbena,moras je sto brze vuci na povrsinu jer ako ti se zakaci za stenu slobodno kidaj najlon ili cekaj 10-15 minuta,pa probas da se nije otkacila,ako jeste napolje sa njom.ciljno je pecam na koru od slanine,to su mi rekli dole na moru i to radi,dubinac,trokuka i kora slanine.u redu je to,mada me smara to kad se zakaci,pa moras da cekas da se otkaci itd...ali se eplati kad napravis salatu.mora da se izudara o stene da meso omeksa,40 puta da"malo"omeksa,a 80 puta je ono pravo.odlicna je i res na rostilju sa malo limuna... :thumbup:
Poruka od: Zmaj Strasni poslato 23 Februar 2009, 19:29:04
Ja ih svake godine na moru uhvatim par komada, ali nemam bas obicaj da ih spravljam u salatu. Zao mi ih je. Kad god odem da ronim i kad vidim makar jednu hobotnicu to mi je uspesan zaron. Inace, kad se kuvaju, treba 2 kuvanja. Jedno da se skine onaj smrad i sluz, a drugo bas da se skuva kako treba.
Poruka od: mrky poslato 10 April 2009, 22:03:33
jel neko nekad cuo da je mleko magnet za ciplove? Jedan lik mi je objasnjavao na moru kako ga peca. Glavni rekvizit je loptica od kinder jajeta na kojoj se izbusi mala rupica zatim se napuni sa mlekom, sistem bi trebalo da izgleda kao pecanje sa vaser kuglom. Nisam video kako funkcionise na delu , video jedino rezultate ribolova. Mleko koje curi polako iz loptice trebalo bi da bude kao neka primama za ciplove
Poruka od: zeljkoue poslato 10 April 2009, 23:19:32
Ja sam ga lovio na vaser kuglu iza koje sam vezao 3-4 udice.Na udice sam stavljao pen-saju malo krupniju parcad.I osim cipola lovio sam jos neke vrste samo ne znam koje su.Prednost ovog sistema je sto moze daleko da se zabaci i mamac ostaje na udici dok ga ne skine riba ili se ne zakaci.
Poruka od: Kićo poslato 11 April 2009, 20:01:41
čito sam da koriste mljeko u prahu,jer pravi oblak i tu se on skuplja
Poruka od: scepo1 poslato 13 April 2009, 20:39:53
a kako se love šparići
Poruka od: Panonski Mornar poslato 13 April 2009, 22:12:11
Evo ovako ; uzmeš vaser kuglu i iza nje svežeš tj. napraviš parangal od jedno 6-7 malih udica napuniš vaser kuglu vodom do pola da možeš zabacit a na udice staviš četvrtaste komadiće starog kruha , najbolje od kore, sve to zabaciš i nevučeš barem dok se njih tri četiri komada neulove kruh pliva na površini i lagano se raspada  bude tu i druge ribe osim šparića al uglavnom pouzdano  najbolje je kad ima valova onda su najneoprezniji  smiley094
Poruka od: Olovo poslato 12 Jun 2009, 18:18:28
Nema filozofije.Radi se ''mesarski'' , Pobacaju  se kore leba po vodi da plutaju .netreba vaserka jer se zna dvoumiti postaje oprezniji se ,..medju njima se nalazi i vasha kora na plutajucem najlonu obmotana sa 8-15 udica(zavisi koliki su komadi),ciploli se skupljaju i trgaju kore a i trgaju I TVOG ''JEZHA'' HVATAJU SE I PO 2-3 ODJENOM. Lovi se bolje iz ruke  jer bega od stapa.
Poruka od: JokerKM poslato 14 Jun 2010, 17:18:48
Ja sam jako lepe ciple dobijao na sledecim sistemima : klasicno kao kod plovkarenja samo 2 udice u nizu,zatim vaser kugla,napunjena do pola...i 6 7 udica...takozvana (jez) tehnika...samo cist hleb...izuzetno lepa riba za pecanje...i dosta je borbena,za svoju velicinu!  :thumbup:
Poruka od: tićo poslato 15 Jun 2010, 09:43:59
Mi smo ko klinci na moru ostrvo Silba lovili ciple  :takoje: mali plovak tanak damil sitna udica, baciš rukom koliko možeš(nismo imali štap) na ružu hleba i bogami su bili lepi komadi. Sve je bilo u blizini ispusta otpadnih voda hotela. Valda ih je tamo bilo najviše.
Poruka od: tisma poslato 14 Jul 2010, 18:39:55
Kod pecanja cipla meni je najbolje pokazala sardela ( filet sa leđa i creva). Može da se peca i na hleb, testo sa filetom srdele ili sira. Crviće uzimaju sitni cipljevi ali ih uzimaju dobro šparovi i sitnije ušate. Kod pecanja ciplja uzmite malo prezle ( napravi oblak i dalje se širi), nakvasite je i dodajte par komada iskidane sardela, izmešajte,i ostavite da " povuče " lagano prihranjivajte, a zabacujte 2-3 metra dalje niz struju da bi izbegli sitniž, više prema dnu uz lagani plovak sa dužom antenom. Meni se pokazala kao najbolja varijanta jer kada počne da grize polako počne da potapa plovak 3-5 cm i zadrži ga par sekundi , kontra se daje kada krene da ga potapa. Udice sitnije owner 10 -12.
Poruka od: riba ribi grize rep poslato 03 Avgust 2010, 17:00:33
meni cipli nestignu na udicu od drugih riba  :shocked:
svasta sam probao
Poruka od: GoZbAr94 poslato 17 Oktobar 2010, 05:46:41
cipol nece da uzima na svakoj dubini , treba da ti je mamac udaljen od dna 4-5 cm i naravno bacaj hranu na mesto na koje lovis ...
Poruka od: riba ribi grize rep poslato 03 Novembar 2010, 13:25:07
cuo ono neznaam tocno kako da opisem ali evo ovako
veze se jedno 5-6 udica na silk i onda se zadnja zakaci o manji pravokutni komad stiropora, oko stiropora se omote korica kruha te se u koricu pozabadaju udice
zabacimo i stiropor pluta, riba je uhvacena kad pocne skakti ko luda oko stiropora  smiley033
Poruka od: GoZbAr94 poslato 03 Novembar 2010, 19:11:08
na taj nacin mozes da hvatas male cipole koji plutaju po povrsini i nesportski je, pravi cipoli se motaju po dnu...
Poruka od: riba ribi grize rep poslato 15 Novembar 2010, 21:17:15
neznam nisam probo to sam cuo, hvala na savjetu
Poruka od: zoranb poslato 03 Jul 2011, 01:59:13
Citat: zeljkoue poslato 10 April 2009, 23:19:32

Da li neko može da mi pojasni rečenicu: "Na udice sam stavljao pen-saju malo krupniju parcad." Šta je pen-saj?
Poruka od: kimi poslato 03 Jul 2011, 02:06:54
To je poseban dehidriran hleb za ribolov.Najvažnija osobina mu je da se teško skida i spada sa udice.Ima ga u skoro svim ribolovačkim radnjama.
Poruka od: zoranb poslato 05 Jul 2011, 19:02:39
E ne bi nikad pomislio da i suvi hleb prodaju!
Hvala kimi !  smiley033
Poruka od: raki poslato 20 Jul 2011, 11:28:33
A kada se kontrira kada se peca na tog ježa? Kad vidim da vri od ribe oko hleba... ili nesto drugo?
Poruka od: kova poslato 20 Jul 2011, 15:03:19
Sami se priheftaju.
Poruka od: Kićo poslato 20 Jul 2011, 16:20:19
kad primjetis da se pracaka oko jruha znas da se sam upeco :takoje:
Poruka od: raki poslato 21 Jul 2011, 09:23:17
Odlicno, hocu da dam sinu koji ima 8 godina da upeca nesto vise od sparica na plovak
Poruka od: VooDoo_Chile poslato 26 Jul 2011, 12:31:26
Na skorašnjem letovanju sam uspešno hvatao krupnog cipla u luci fiksiranim veglerom na 2m dubine na filet sardele.
Dakle, fiksni sistem kao za babušku u plitkom sa svega pola grama opterećenja ispred predveza. 10-ka udica na 0.14 i plovak maksimalno potopljen zbog veoma delikatnog uzimanja mamca. Potapanje najlona i sve ostalo kao kod klasičnog babuškarenja na meč.
Evo slike jednog kilaša.(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi614.photobucket.com%2Falbums%2Ftt229%2FVooDoo_CHEtnik%2F3.jpg&hash=83b939297fb95b23ef7b291234e7774136f96633)
Poruka od: policraticus poslato 26 Jul 2011, 17:38:54
jesi li za predvez koristi mono ili fc ?
Poruka od: VooDoo_Chile poslato 26 Jul 2011, 22:45:22
mono.
Poruka od: zoranb poslato 03 Avgust 2011, 22:42:43
Citat: VooDoo_Chile poslato 26 Jul 2011, 12:31:26
Na skorašnjem letovanju sam uspešno hvatao krupnog cipla ....
Bravo @VooDoo_Chile majstore! :tongue: Gde si to bio na letovanju, ako nije tajna?  :smiley:
Ja sam se u Dobroti kod Kotora mučio danima da nešto upecam, ali ništa osim šparića od najviše petnaestak centimetara. Pecali su neki na dubinku, neki išli u podvodni ribolov sa onom puškom, ali ribe jok! Orada od oko 25 cm je bila jedini ulov koji sam video za 15 dana. Izgleda da su tamo ribe istrebljene. Još po malo ribari izvuku sa mrežama, ali i oni kažu da ribe ima samo u tragovima.
Poruka od: VooDoo_Chile poslato 04 Avgust 2011, 09:12:39
Od Crne Gore nema ni crnje ni gore! Ni za kupanje, ni za pecanje.
Ja sam bio u Sartiju, Halkidiki.
Poruka od: Dex poslato 27 Novembar 2011, 00:08:43
U Kotoru ima cipola i na ljepšim mjestima đe je voda čista i nema kanalizacije, i tu su zlatani baš lijepi za pojestimogu vam reći.
Poruka od: policraticus poslato 27 Novembar 2011, 22:52:17
Ja moram da priznam da su mi bokokotorske ribe izuzetno ukusne... Pogotovo ako su iz samog Kotora ;-) Jednom sam čak naleteo i na jednu opasnu štuku... uffff... nisam bio oprezan i ostavila mi je ožiljak do kraja života :-(
Poruka od: zoranb poslato 28 Novembar 2011, 08:50:52
Citat: Dex poslato 27 Novembar 2011, 00:08:43
@Dex, pokazaćeš mi dogodine gde i kako da ih na'vatam :-)
Poruka od: Dex poslato 29 Novembar 2011, 20:36:47
Važi, samo da znaš nije ih baš lako prevariti, nekad jedu kao ludi a nekad jedva prevarim 3-4 kom.
Poruka od: zoranb poslato 30 Novembar 2011, 08:41:15
Letos sam kupio u Kotoru kod Ela marketa 3kg cipola. Bili su mi ukusniji od brancina (ili je to zato što su bili sa roštilja , a brancini nisu  :smiley: ). Ali gušt je UPECATI !
Poruka od: x-files poslato 20 Jun 2012, 09:44:34
Odrastao sam u Crnoj Gori, u Baru, i dugo sam lovio i gledao kako se love ciplovi (lokalni naziv "Skakavica").

Pre svega treba znati da se cipl nalazi ili na POVRŠINI ili na DNU. Pre 25 godina, cipal se lovio na 2 načina, a 3. način je bio tek uvezen, verovatno iz Hrvatske:

1. Sistem "plovak-olovo-udica1-udica2".

Sistem je sličan sistemima kojima se lovi bela riba gdegod u Srbiji, na rekama. Osnovna razlika je u tome što udica treba da bude odvojena od dna, otprilike 10cm, dok se na rekama često pušta da mamac padne na dno. Takođe, neretko se stavljaju po dve udice.

Lovio se najčešće na običan hleb (spljoštena kuglica ili samo rastresit komad), tako da pokrije CELU udicu.

Cipl je VELEMAJSTOR da skine upresovani hleb sa udice, a da se sam ne upeca. Ipak, čuo sam i priče, uglavnom iz Hrvatske, da ovo nije tačno i da se cipl lovi vrlo lako. E sad, s obzirom da ja ZNAM o čemu pričam, dolazim do zaključka da postoje različite vrste ciplova koje se shodno tome i love teže ili lakše.

Važna stvar je i napraviti prihranu/primamu, pa povremeno hraniti mesto, jer će se cipl rado premestiti 10 metara levo kod komšije, ako oseti da je tamo bolja gozba.

2. Sistem "Grabuljanje".

Beše to neko davno vreme. Jak štap, kao za soma, trokraka udica (lokalno "trokuka"), napravljena od parangala - varenjem, jer nije bilo tako velikih u prodaji, sa dodatno raširenim kracima, saliveno olovo uz stablo trokrake.

Zabaci se po 60-70-80-100 metara u jato koje se vidi, i čim trokraka padne na površinu, izuzetno snažnim kontrama, sa strane tela (drška je ispod miške) traži se cipl. Tada nije bilo kanapa, pa su najloni za ovo bili baš, baš jaki.

Ovo je najefikasnija i najracionalnija tehnika za lov cipla. Naravno, ovo je srećom zabranjeno.

Doajeni ovog "sporta" dobiše i doživotne nadimke, kao na primer "Drago Trokuka".

3. Sistem "Jež".

Prva dva sistema su uveliko dobijala svoje pristalice i lokalnu formu, kada se niotkuda pojavio neki nepoznat lik, nije iz grada, koji je u lovu cipla nadmašio sve ostale.

Kao deca, gledali smo ga kako zabaci 10-15 metara od obale, na površinu, nekakav veći komad hleba umotan u gole udice, i samo vadi ciplove?! I to lovi stalno 10, 20, 30 komada! Da nam je neko rekao da se ovako može uloviti cipl, ne bismo verovali. Čuj, na GOLU udicu?! Ha, Ha :)

Prodao nam je foru.

Poenta je u sledećem. Treba imati predvez od 10-15 udica, koje su vezane na osnovnom najlonu (ne sa strana, kao pojedninačni predvezi), na rastojanju od jedno 4cm. Poslednja udica u nizu treba da bude malo veća, ... videćete kasnije zbog čega.

Odlomi se komad hleba (korica+sredina), veličine kutije cigareta. Taj hleb se uzdužno presavije na polovinu, tako da obe sredine bude napolju, a korice ostane unutra. Korica je dobra zbog "armature", tj, učvršćenja, to joj je jedina pametna funkcija.

Deo najlona na kome NISU udice (dakle, 10 cm pre predveza) se prosto provuče kroz presavijeni deo hleba (preciznije rečeno samo se uklješti tim polutkama), a zatim se krene sa motanjem udica oko sredine, kao spirala. Udice ne moraju da se skrivaju, mogu slobodno da štrče. Kako ispadne nakon namotavanja. Poslednja udica (ona koja je veća) treba da se lepo i duboko zabode u na kraju i tako drži presavijeni hleb zaheftan, da ne krene da se sistem odmotava i mrsi. To joj je uloga.

Ciplovi (puno njih) se skupljaju oko hleba, i halapljivo sisaju i skupljaju parčiće hleba koji se tope. Takmiče se ko će se više najesti. Postaju neoprezni i usisaju i udicu.

KADA KONTRA?

Cipl se najčešće neće uloviti sam od sebe, kao šaran, tj, neće odvući taj namtaj hleba u dubinu. Kontru treba udariti kada vidite da je neki od ciplova neprirodno "odskočio" u vazduh. To znači da se za trenutak zakačio, a vi treba da mu pomognete da se još lepše zakači. Sram Vas bilo! Ako ne udarite kontru, nema ništa od ulova. Kontra ne mora da bude prejaka, nije to smuđ.

OTEŽANJE SISTEMA. Sama težina hleba (pogovoto nakon prvog zabačaja, kada je hleb natopljen) je dovoljna da se zabaci dosta daleko. Tada je dovoljan i običan plovak iznad sistema, da ga drži na površini. Vaser kugla omogućava još dalje zabačaje. Ovo je jasno. Međutim, već nakon trećeg-četvrtog izvčačenja sistema, treba menjati hleb, jer nije više "to to".

ŠTAP. Po meni, idealan je neki malo duži, od 3,5-4,5m. Ja ću ove godine poneti svoj trodelni od 3m. Meštani često koriste teleskopske. Dužina je bitna zbog brže kontre i lakšeg usmeravanja ulovljenog cipla, jer se zabacuje i vadi između usidrenih čamaca, pa možete zamisliti kako se lako cipl zamrsi u kanape kod bova.

PREDVEZI. Treba imati par rezervnih, jer nije lako razmrsiti sistem nakon ulova. Predveze je moguće kupiti u lokalnim prodavnicama, ali ih je bolje napraviti samostalno, s kvalitetnijim udicama, recimo Gamakatsu su tamo cenjene, a nema ih baš u ponudi.

Šta reći... ako vam žena/devojka dopusti da "smrdite na ribu" u ranim predvečernji satima, a došli ste na more da se kupate - eto zabave za Vas! Kako reći ženi da više volite ribolov od čvarenja u podne? Nikako.
Poruka od: raki poslato 20 Jun 2012, 11:17:07
Svaka cast na odlicnom objasnjenju
Poruka od: x-files poslato 20 Jun 2012, 21:34:19
Hvala raki :) Drago mi je da ti se svideo tekst!
Poruka od: raki poslato 21 Jun 2012, 09:20:29
22. jula idem na dve nedelje u Gcku, pa cu da probam tu tvoju varijantu broj 3 (uz moje uobicajene druge metode)
Poruka od: zoranb poslato 22 Jun 2012, 17:05:45
Svaka čast @x-files na uloženom trudu i detaljnom uputstvu. Prvi sistem mi prošle godine nije vredeo, a pošto nisam nikada pecao na ježa, probaću ove godine. Opet u Dobroti :wink: :thumbup:
Poruka od: smokezr poslato 22 Jun 2012, 20:55:26
Citat: raki poslato 21 Jun 2012, 09:20:29
Grcka ti je meka za sve varijante pecanja definitivno , ronio sam po plazama i malo po "divljinama" u pefkohoriju... cipala / skakavica se bas nisam nagledao ali imas dosta, bas dosta iglica i to povecih i barbuna/brancina (tako ih crnogorci zovu) po dnu ,,,ta riba je inace predivnog ukusa , nema kosti u opste , nalik na morskog smudja po ukusu :) :eek:
Istini za dusu ja sam ih lovio lastikacom ( vidi moj avatar ) , pa neznam bas kako i na sta rade rade.........
Poruka od: x-files poslato 23 Jun 2012, 10:13:21
Ako treba još pojašnjenja u vezi sistema "jež", slobodno pitajte.

Cipal se najlakše može videti u marinama, gde je voda mirnija. Sistem morate zabaciti 10-15-20 metara daleko, jer jato ciplova koje se hrani neće prići baš preblizu kada su tu ljudi. Kada voda vaš sistem dovuče ispod 10 metara, treba ponovo zabaciti. Plovak može biti onaj malo veći, plutani u obliku suze (u Srbiji ga koriste da zakače živ mamac za lov bucova, štuke, smuđa, ...), ili vaser kugla. Plovak neka bude udaljen od predveza (tj. hleba), možda nekih 30cm, mada će se i plovak i hleb skoro uvek spojiti jedno s drugim na površini :) Za ovo mogu poslužiti stoperi, ili opet neke vrtilice.

Preporučujem da ne stavljate baš svih 15 udica, neka bude samo 10-tak, jer se sistem lako mrsi. Dobra strategija je pogledati i kako meštani prave taj sistem, možda su smislili i nešto pametnije, a ovaj koji sam opisao lovi 100% :)

Cipl je jako ratoboran kada se upeca, pa preti mršenje u konopce kojima su vezani čamci. Tada sledi skakanje na neki čamac i mučenje kako sve to zajedno otkačiti s ribom koja visi na konopcu. Cipl koji se bori za slobodu me podseća na (slučajno zakačenog) sivog tolstolobika, koji "ludi" levo-desno-gore-dole.

Što se tiče odabira parčeta hleba, nije bitno da bude pravilan pravougaonik, slobodno otkidajte rukom kakogod. Važno je samo napraviti one polutke (korice unutra, sredine spolja), da se sistem učvrsti. To rezultuje s manje mršenja pri demontaži, i zabačajima posle kojih hleb neće otpasti.

Inače, ove godine ću pokušati da malo modifikujem sistem. Možda zvuči glupo, ali ću probati da na vrhove udica stavim male kuglice stiropora. Nešto kao za šarana. Očekujem da se udica lakše usisa, ali će verovatno biti potrebna i jača kontra.

Poruka od: raki poslato 25 Jun 2012, 10:32:23
A koja ti je velicina udica u tom sistemu?
Poruka od: Panchester poslato 25 Jun 2012, 16:28:08
Bas to htedoh da pitam.
I jos par pitanja. Da li koristis udice sa okcima posto vezujes za glavni najlon, bez predveza, ili...
Koja je debljina predveza?

jel 'vako :huh:

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F35a8wie.jpg&hash=9d61138a0fdc4789e0a6f0b517794d38566bfbb3)
Poruka od: tisma poslato 25 Jun 2012, 23:48:34
Kod pecanja na jež nema ni P od pecanja, kao ni kod grabuljanja ( dosta ribe se kači sa strane ).
Grci masovno koriste isti sistem sa srdelom ( i na dnu i na površini), lažna omča na repu i udice zakačene za telo, a krajnja udica kroz oko.
Koriste zakrivljene udice veće kao 6. Owner , a najlon je deblji da se ne bi mrsio 0.35 ili čak deblji.

Filet srdele + plovak + primama = lepo pecanje
Poruka od: smokezr poslato 26 Jun 2012, 13:26:28
Ma daj...ne mozes porediti pecanje na jeza sa grabuljanjem , riba se otima oko hrane u jatima pa se zato kaci i sa strane, nema namernog povlacenja ! To bi onda isto mogao da kazes i za pecanje tolstolobika na maglu ili cak varalicarenje ....koliko puta sam imao sarance ili babusku na voblera ili seda , sve za ledja  :grin:
Poruka od: VooDoo_Chile poslato 26 Jun 2012, 19:27:58
Sve što ne uključuje pojedinačan mamac na pojedinačnoj udici meni nije sportsko pecanje. Jež mi više liči na nekakvu zamku na koju se riba zabode. Ako stavimo po strani moje gledište na ovaj sistem, krupnog cipla ćete teško "dići" na ježa. Neka se javi neko da je uhvatio (više puta) kilaša na ježa!
Poruka od: smokezr poslato 26 Jun 2012, 20:36:26
Ako je to definicija onda ok.... mada je cipal od kile retkost, to mogu da potvrde primorci.....retko sam pecao sa obale vise sam ronio i u 99% slucajeva vidjao sam ih u jatima i po mojoj proceni bili su plafon pola kg !!
Poruka od: VooDoo_Chile poslato 27 Jun 2012, 10:03:00
Ne znam na koje primorce misliš, ali u Grčkoj ima baš krupnih, samo je neophodna upornost i dovijanje da ga izdvojiš. Na nekakvoj plaži verovatno se nećeš usrećiti, ali u lukama... U Crnoj Gori sam ih u Kotoru viđao, a neko pomenu ranije da ih tamo lepo peca.

Kad su krupni komadi u pitanju, moje skromno iskustvo kaže da ako si ga video, onda je i on tebe mnogo pre toga i teško ćeš ga prevariti. Prošle godine sam na letovanju hvatao i po nekoliko komada 0.7 - 1.2 kg za jutro, sitnijih je naravno bilo puno. Pecao sam u luci, gde se svako jutro sa ribarskih brodića bacaju (bukvalno spiraju sa palube) ostaci sardela kad se čiste mreže. Video sam ciple svih veličina kako kidaju meso odmah sa površine, a ovi krupni se pojave samo na trenutak ispod jata sitnih, maznu veće parče i nestanu. Probao sam prvo na hleb i hvatao samo ove do 200 grama. Kad baciš parče hleba na površinu, dešava se ona tipična slika prštanja po površini i većina bi tada pecala na ježa. Ja sam u ovoj situaciji napunio kesu otpadnim sardelama sa broda i uzeo malo svežih za udicu. Dok je padalo meso sa broda i prštalo na sve strane ja sam zabacivao iz daleka sa daljine od 10-ak metara (brod vezan za obalu, sve se dešava na par metara od obale) na mesto gde pada hrana. Kad ribari završe posao (ili najbolje kada uopšte nisu tu, u zoru), ja nastavim sa hranjenjem.
Glavni štos je u sistemu. Jato sitnih se formira blizu površine i konstantim hranjenjem ga zadržavam na istoj dubini. Fiksni sistem sa providnim veglerom - gram opterećenja, omogućava da mamac propadne kroz sitnije ciple brže od sporotonuće smrskane sardele, a da opet ne bude previše robustan da registruje pipkanje. Dubina nameštena na oko 2.5m. Najbolje je što ovako može da se prati mamac i u propadanju kada ga uzimaju i skidaju sitni. Trebalo je puno strpljenja sa mekanim mamcem kao što je filet sardele, pogotovu sa halapljivim sitnišom, ali pažljivo nameštanje krupnijeg parčeta na dugi vrat 10-ke (Gamakatsu 1050, Owner FURANSU) i upornost se isplate. Veoma je bilo efektivno i pecanje pored zone hranjenja, jer su udarci i skidanja sitnih bili ređi. Mislim da je 10 velika udica za prosečnog cipla, ali ja sam ciljao "one prave" i sitne sam teško kačio.
Jedan Grk je pecao petljašem od 9 metara odmah iznad dna i ciljno jurio cipla. Hranio je prezlom sa sardelama i imao nekoliko komada na testo, ali ni jednog krupnog. Kad mi je pomogao da izvadim najvećeg shvatio je da ja pecam fiksno na nekih 2 metra dubine (tu je dubina 7 i prvo je mislio da pecam na klizeći sistem) i nije mogao da veruje.

Nadam se da ću ove godine ponovo na more. Na isto mesto...
Poruka od: Panchester poslato 27 Jun 2012, 10:18:56
Guru, upravu si za jeza. je.es jeza :rolleyes:
Jez je za pi..e.
Poruka od: tisma poslato 27 Jun 2012, 16:03:48
Krupan cipal jedino nije oprezan kada veći brod da forsaž, a zabacim u "brazdu". Udarac je jak bez imalo opreznosti.
Poruka od: milan997 poslato 11 Jul 2012, 13:45:31
Koju velicinu udica koristite za jeza? Neko je napisao "6" a meni je to nesto preveliko za ribicu od 10-12cm...? Bili 16ka odgovarala?
Poruka od: smokezr poslato 11 Jul 2012, 15:09:13
A ko ti rece da je 10 -12 cm?..........:) :eek:
Poruka od: Vlada67 poslato 22 Jul 2012, 07:39:53
Koji štap se preporučuje za lov cipla ppomenutim metodama ?
Poruka od: Kićo poslato 27 Jul 2012, 09:15:37
gledo juce domacine navece  dok su pecali cipla,vaser kugla,2 udice u razmaku od 30cm i na kruh,prije toga nabacaju starog kruha da se nakupi i udri miki :takoje:
Poruka od: varalicar13579 poslato 31 Decembar 2012, 12:38:48
Ja sam lovio u Herceg Novom cipla na plovak.Pecao sam ga na hleb,udica 10,12,struna 0,20.Plovak oko 1,5 do 2 g.Nabacam na pocetku pecanja 3,4 kugle hleba velicine pomorandze,a posle u toku pecanja povremeno bacim po 1,2.Cipl se krece u jatu,tako da kad vidim da je jato prislo obali nabacam malo vise prihrane da bih ih zadrzao,jer se oni neprestano krecu.Lovio sam komade do pola kila.Stvarno su jaki i dobri borci za svoju velicinu. :) Toliko od mene ;)
Poruka od: meda poslato 20 Januar 2013, 21:17:20
Citat: Kićo poslato 27 Jul 2012, 09:15:37

Da, to je varijanta koju i ja koristim i smatram je ipak sportskijom od "jeza", cak idem i sa jednom udicom na koju naizmenicno (ili zavisno od interesovanja ribe) kacim koricu koja pliva ili "ruzu" koja lagano tone. Osnovni najlon 0,20 mm- vaser kugla- predvez sa udicom 0,14-0,16 mm dugacak 30 - 40 cm
Poruka od: srdjan72 poslato 20 Januar 2013, 21:41:02
Valjda cu ga i ja okaciti ove godine na moru.
Poruka od: meda poslato 20 Januar 2013, 22:10:48

Naravno da hoces, nije to neki problem, naravno, kao sto su vec navele kolege, primama od starog hleba, raskvasenog pa uvaljanog u kugle velicine mandarine, ne previse cvrsto da sporije tonu (valjalo bi da kad se raspadne pri udaru u vodu, par komadica-korice ostane da pliva na povrsini) i udri. Kad primetis da je opala aktivnost ribe ili se udaljila, ponovo par kugli. Najbolje je rano ujutru ili predvece i kad je povrsina vode blago namreskana i kad u okolini nema buke, kupaca i sl.
Poruka od: Sumadinac_ribolovac poslato 20 Januar 2013, 22:23:03
Mislim da na ovaj nacin pecanja nema sanse da se uhvati krupan cipl preko 500gr itd? Da li sam u pravu? smiley033
Poruka od: srdjan72 poslato 20 Januar 2013, 22:35:30
Prosle godine sam probao na Rt-u izbedju Budve i Becica ali samo hleb bez vaser kugle sa 9 udica i nisam ni jednog izvadio mada su mi se otkacinjali.Spremicu se bolje za ovu godinu.
Poruka od: meda poslato 22 Januar 2013, 08:34:17

@ sumadinac

Iskreno, samo sam jednog cipola upecao oko 1 kg, svi ostali su bili ispod 0,5 kg, ali su i oni sasvim pristojna zabava na moru

@ srdjan 72

Sasvim moguce da je to zato sto si pecao bez vaser kugle, jer ona, osim sto sluzi da se sistem dalje zabaci, daje i prvu kontru svojom tezinom i pomaze da dodje do samoubadanja ribe
Poruka od: mihabg poslato 02 Jul 2015, 10:08:11
" Cipal "
Pre 5-6 godina , na Krfu udjem u ribolovacku radnju i razgledajuci pribor nadjem niske udica za cipla. 10-tak udica ostrih ko djavo (velicine otprilike 8, i lice na saranke samo su deblje)  kratko vezanih na osnovni najlon od jedno 60 cm , 0.5 promer od oka. Sistem sam gledao kao klinac u Makarskoj , ali nisam probao pre toga ... i nije mi bilo jasno sta to motaju na koricu. Ne znam ni da li je dozvoljeno ovako, ali cim prodaju u radnji valjda sme!
Taj sistem se veze za osnovni i  umota na koricu hleba , od vrha (kod spoja sa osnovnim se krene) , a na dnu se veze lastih (kuhinjska gumica) tako da udice budu svuda oko korice i da ih pricvrstis lastisom da se ne odmotaju.
Umocic malo koricu u more da dobijes tezinu i lagano zabacis 10-15 metara.
Ujutro i predvece , cipal izlazi na povrsinu i pocinje u jatu da capka hleb ...
Drzis osnovni na prst sa stapom i kad osetis da je neki pokupio udicu lupis umerenu kontru...
Ludilo!
imao sam od 5-10 kom za 15-20' pecanja (300-600g uglavnom ) svako vece.
Zna i dva odjednom da se zakace !
Posto sam bio u hotelu, vracao sam ih ... a i mislim da on nije nesto cenjen kao riba, ali je uzivanje kako se bori.
Nosio sam rasklopivi DAM varalicarac 9" iz 5 segmenata (traveller verzija) koji toplo preporucujem svima koji idu negde na put, jer mogu u kofer da ga strpaju
To mi je ozbiljnije iskustvo sa mora, ostala su mi smesna sa obale...Znam sta treba, ali nisam imao prilike da imam saradnika , camac  i prave mamce. A na moru te uvek neko cima iz porodice ili od prijatelja da negde vozis ili setas,  pa je pecanje u pokusaju uglavnom
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimages.tapatalk-cdn.com%2F15%2F07%2F02%2F2251cfdff9f5e15e14abbf21c1405b82.jpg&hash=e3270389600479a0e4de750cbeb91960d5f34bad)
Ozbiljan stap, iako ne izgleda tako!
Poruka od: warrington poslato 20 Avgust 2016, 16:01:11
Evo mene u Boki, imao sam jedan pokušaj pecanja(žena i deca su me cimali 16 puta pa sam se vratio na plažu, klasika). Nisam imao cipola već samo bukvu, inače tamo gde sam ga imao predhodnih godina sad kao da ga nema, mesto je stenovito na obali sa krupnim kamenom u vodi sa naglim prelazom dubine, cipol bude na tom prelazu struže sa kamena, e kad se spustiš da ga pecaš on pobegne jedno 10-15m dublje van vidokruga, oda se se samo povremenim bljeskom bokova dok se okreće pri uzimanju hrane, kao skobalj. Pecao sam ga kombo deverika i skobalj, stalno prihranjivanje oblačastom hranom, a sistem kao za skobalja. Javljam ako uspem da ga prevarim ovog leta

Poruka od: Zmaj Strasni poslato 20 Avgust 2016, 16:35:12
Kad se more zamuti, cipal pridje na 1-2 m dubine pri obali. Pre 10 dana sam u C.Gori vidjao komade od preko kilo u plicaku. Plivaju na 2 - 3 metra od mene u jatu. Nisam nazalost imao pribor da probam da ih prevarim.
Poruka od: slob poslato 20 Avgust 2016, 18:00:01
Kada je već reč o ribolovu cipla moram da ispričam jednu moju dogodovštinu u vezi toga.

Jedne godne, na moru i plaži koja je manje više privatna, izležavao sam se na suncu, kad u neko vreme dođe jedan klinac, desetak godina, sede pored mene, izvadi iz najlon kese jednu oveću šerpu, parče hleba i parče kanapa. Ja ga posmatram sa znatiželjom; šta će biti.
Onu kesu je rasparao da bi dobio što veću površinu plastike, u šerpu je nadrobio hleb, preko šerpe razvukao onu plastiku od kese, obmotao je kanapom i dobio nešto što liči na doboš u čijoj unutršnjosti su se nalazili komadići hleba. Prstom je probušio plastiku na centru, napravio tako omanju rupu i tu svoju alatku, za koju sam odmah posumnjao da ima veze sa ribolovom, odneo na par metara od bale i potopio na dno. Seo je ponovo pored mene i onda smo zajedno posmatrali, u bistroj vodi, šta se dešava.
Iz rupe na šerpi počela je polako da izlazi magla od izdrobljenog hleba. To je vrlo brzo privuklo jato cipala. Kroz rupu su, jedan po jedan ulazili u šerpu ne znajući po tom da kroz istu rupu i izađu. Kružili su uporno po obodu šerpe ali izlaza nigde.
Kada je u šerpu ušlo desetak ciplića od stotinak do dvestotinak grama, klinac je zagazio u vodu, izvadio šerpu, pokupio ribu i stavio u drugu, celu kesu koju je izvadio iz džepa. Krenuo je prema obližnjim kućama iznad plaže i usput povikao: "Ane , hoćeš li mi ispržit ribe za večeru?"
Ovo što sam video bilo je dovoljno kao okidač za moj ribolovački poriv. Smesta sam ustao, popeo se do kuće iznad plaže. "Kumo, daj mi jednu šerpu, malo hleba i parče kanapa".  Gledala me je malo čudno ali...nastavak priče i sami znate. I deca iz kuće su imala za večeru sveže ispržene cipliće i u slast su ih pojeli.
Poruka od: anubisgrau poslato 20 Avgust 2016, 19:52:19
Jel ima smisla probati cipla na onaj saranski sistem sa hranilicom integrisanom sa vise udica, pa da kljucaju to i neki se zakaci (kako mali Perica zamislja....haha). Ne planiram da se drkam s time nego zeni da dam stap u ruke da proba da peca nesto smisleno...Ja cu da voblerisem u blizini;)
Poruka od: specialized poslato 20 Avgust 2016, 20:12:18
Citat: anubisgrau poslato 20 Avgust 2016, 19:52:19
Ne planiram da se drkam s time nego zeni da dam stap u ruke
Mudro zboris  :cheesy: :smiley:
Poruka od: warrington poslato 24 Avgust 2016, 22:34:18
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fuploads.tapatalk-cdn.com%2F20160824%2F576b157c3efea14d969a5c66362c915e.jpg&hash=4a9e27cbef64e0d35202393af90fb15e493b5415)

Spojene poruke: 24 Avgust 2016, 22:48:24

Sitni komadi svi ponovo plivaju i rastu da me obraduju do godine

Poruka od: bojanljube poslato 11 Septembar 2016, 11:54:04
Evo jedan video kako sam lovio cipla fider tehnikom na moru u Grckoj(Pefkohori).
Feeder i more (feeder and sea): https://youtu.be/7SYY5-Oi9Uc (https://youtu.be/7SYY5-Oi9Uc)

http://www.youtube.com/watch?v=7SYY5-Oi9Uc# (http://www.youtube.com/watch?v=7SYY5-Oi9Uc#)

Послато са GT-I9505 уз помоћ Тапатока
Poruka od: warrington poslato 11 Septembar 2016, 13:41:09
Lepo druže, svaka čast!

Poruka od: bojanljube poslato 11 Septembar 2016, 23:52:10
Hvala druze!  :cheesy:
Poruka od: misablejd poslato 19 Septembar 2016, 12:24:24
Ove godine letovao sa u Pefkiju, na ostrvu Evia. More prilično bogato ribom mada u priobalnom delu pretežno iglicom i ciplom. Cipal se peca sa doka i prilično je otežano pecanje prisustvom velikog broja ribarskih brodića i čamaca pa nema nešto mnogo mesta. Od pribora sam koristio shimano antares 3-600, strunu 0,14 i 2030b gamakatsu udicu br.12. Pecalo sa najviše na hleb(francuz i običan) uz povremeno bacanje rastresite primame od čistig hleba(nisam imao ništa da dodam). hteo bih samo da dodam da je povremeno uzimao i parče sardele, naročito ako sa broda bacaju otpad iz mreža. Inače neobično mi je bilo što se najbolje pecalo u pola vode ,na nekih 3m dubine. Probao sam i da primamu(i ribu) spustim na dno ali je to davalo lošiji rezultat. inače lovili su se više nego lepi komadi, od 200gr do preko kilogram, uz par kidanja giba koje jednostavno ovim priborom nisu mogle napolje. Još samo da napomenem da je meredov sa dužom drškom obavezan zbog visine sa koje se peca.
(https://s4.postimg.cc/64kjckkbx/IMG_20160908_112652.jpg) (https://postimg.cc/image/kb0a7sv6x/)

(https://s18.postimg.cc/t2fbyn9uh/IMG_20160911_124411.jpg) (https://postimg.cc/image/qxuyxk87p/)

(https://s15.postimg.cc/6r8egkwy3/IMG_20160911_124215.jpg) (https://postimg.cc/image/h1atftmtj/)

I da, izvinjavam se zbog kvaliteta slika kao i ambijenta(sudopera) gde je riba slikana.
Poruka od: warrington poslato 19 Septembar 2016, 13:03:58
E to je ciplina prava, svaka čast majstore! Takvog(kao taj sa zadnje slike) sam imao pre dve godine u Boki i spremio ga na roštilju, moji kažu da nisu jeli ukusniju ribu

Poruka od: misablejd poslato 19 Septembar 2016, 13:54:28
Hvala! A i stvarno su ukusni :smiley:
Poruka od: vradojicic poslato 24 Jun 2019, 09:47:17
U Buljarici sam vec 4. dan... Svaki dan ronim i gledam kroz masku i nijednog nisam video.
Imam zelju samo njega da pecam.
Poneo sam bolo od 6m i feeder.
Ovde su stene u vodi, svuda, dubina je na 25m od obale sigurno 4m, stenje je ogromno, voda cista ali zive ribe nema osim neke sice.
Prosle godine u Haniotiju, gde god sam imao stene u vodi vidjao sam i orade i krupne ciplove... Bio je kraj septembra doduse...
Cuo sam se juce sa kolegom iz Valjeva, oni pecaju ciplove na reci koja se uliva u more na kraju plaze Jaz u Budvi.
Kaze komadi su od 200 do 500gr uz ponekog krupnijeg, plovak do 1gr maksimalno, voda je cista...
Poruka od: Grof1204 poslato 24 Jun 2019, 16:04:33
Jel imas u blizini neki dok, marinu?
Obicno budu tu u jatima...

Poruka od: vradojicic poslato 24 Jun 2019, 17:45:07
Nemam...
Tek u Petrovcu imam neki dok.
Poruka od: srda83 poslato 25 Jun 2019, 11:58:11
Možeš li se možda čuti sa tim svojim na Jazu,ima li brancina i može li se šta iščačkati na varku?
Poruka od: vradojicic poslato 25 Jun 2019, 12:20:07
Pitacu ga a mozda cu sutra tamo pa cu se raspitati.
Sada sam ronio u Buljarici, desni deo plaze, blizu stena...
Dno je krupan kamen, ima naslaga nekog braon trunja i ko zna cega vec, izgleda kao otpad od drveta i lisca.
Voda je izuzetno cista.
Po tom talogu koji se blago njise sam video sigurno 10ak, 15 jata od po 4, 5 nekih riba pristojne velicine, 700, 800gr, mozda i 1kg, riba podseca na naseg smudja, celim telom ima uzduzne sive pruge, ima povelika usta.
Ne znam koja je, ne razumem se ali podseca me najvise na slike palamide...
Ponegde ima i poneka orada. Cipla nisam video nijednog.
Popodne i predvece cu probati da pecam.
Poruka od: srda83 poslato 25 Jun 2019, 13:07:32
Hvala i bistro želim. Ne znam jel se na moru kaže drugačije :-)
Poruka od: vradojicic poslato 25 Jun 2019, 18:23:47
Hvala. Valjda se kaze. :cheesy:
Inace, ceo dan jurim i ukopcah da ove ribe nemaju veze sa palamidom vec su to ovcice... Sigurno duzine oko 40cm...
Poruka od: srda83 poslato 27 Jun 2019, 09:08:41
Kakve su vijesti iz Crne Gore?
Poruka od: Axkontra poslato 27 Jun 2019, 14:46:23
Procitao Sam ovu temu, PA s obzirom da se vec desetak Dana bavim lovom ciple, a nisam nigde video kako sistem Jez izgleda, Sam Sam napravio neki sistem Koji Sam ja za mislio. Ovaj sistem radi, na spulni je 11 udica I ja se sa masskom nalazim u vodi I kad udari vucem do obale,, par vecih MI je pobeglo I 1 od po kile koja je izletela sa udice kad Sam je digao u vodi na po plaze, Ali bilo je I ulova nista veliki, AL meni je zacinilo letovanje, nikad toliko sati nisam bio u vodi a krecem kad je Mir od 6 I 30 I kad je Voda najmirnija a jutra fenomenalna. Ovo je moj sistem
(https://i.postimg.cc/HW3wZN1K/IMG-20190627-153544.jpg) (https://postimg.cc/3W40WnRC)

(https://i.postimg.cc/QxtpRqXM/IMG-20190627-153611.jpg) (https://postimg.cc/dDbkCrZM)

(https://i.postimg.cc/T12r2VgC/IMG-20190627-153644.jpg) (https://postimg.cc/47MKBh89)

(https://i.postimg.cc/9QDYqYSk/IMG-20190627-153732.jpg) (https://postimg.cc/hXqdkTK8)
Ono zamrseno je desetodnevno vezivanje, jako je vazno da udica ima 2 do 3 cm fore da landara, kontam da su sve pale na tu sto je najduza jer ciple kao vir udaraju hleb, Ali kad MI je sistem bio skucen nisam imao ulova uopste, ovo svako moze napraviti, Malo me drugi gosti gledaju cudno, AL meni je bilo super zabavno a I crn Sam ko katran.
Poruka od: žex.rašeta poslato 27 Jun 2019, 15:04:38
Nikada nisam pecao na ježa jer je to po meni NEsportski.
Ne osuđujem jer na moru svi pecaju na taj sistem. Gledao sam lika dok navezuje ježa u Baošićima ( davno ) pa prenosim.....
Ostaviš 2m najlona i kreneš da vežeš prvu udicu, na 3 cm drugu i tako redom.
Hleba ti treba trećina tog parčeta koje 'zgužvaš' i obmotaš ( stegneš) sistemom udica.Može i običan hleb a ne 'Šajo' .Baciš i vizuelno loviš  :takoje:. SVE ti jasno kad  :eek: i osetiš otpor.Ja sam uvek bio za udicu i školjku,raka,parče srdele,crva....pa da se 'igramo'  :rolleyes: .  :bye:
Poruka od: Ljusa poslato 27 Jun 2019, 16:02:50
@Axkontra, ne znam kako uspevas da zabacis ovaj sistem a da se ne raspadne u vazduhu. Ali po ulovu vidim da radi odlican posao  :thumbup:
Poruka od: Axkontra poslato 27 Jun 2019, 17:22:29
 PA ne raspadne se zato sto Sam ja u  vodi I pustimI'm GA ko kad pero padne I vucem GA dok ciple ne stignu, u vodi Sam sa masskom ili bez ovaj crni cvor mu dodje kao plovak jer kad potone znam da je to to, a I oseti se na prstu.
Znam da ovo dodje ko neka zamka, Ali nedostatak pribora I 2 Metra dubine na tek 500 metara od obale I sa plovkom na hleb, Raka, skoljku vatam samo sitni Spar a opet cisto sumnjam da Sam sa 3 rucka ostetio riblji fond grcke, obecavam da do godine idem na iglicu I da cu poneti opremu za pecanje, PA ce doci cipla I na drugi nacin.
Poruka od: peras poslato 27 Jun 2019, 17:44:25
Zex, ti si bio nezan. Ovo ne da nije sportski, ovo uopste i nije ribolov. Pretpostavljam da je ova "tehnika ribolova" smisljena u Crnoj Gori, kao i ta sa dinamitom
Poruka od: žex.rašeta poslato 27 Jun 2019, 18:16:45
Iskreno ...po meni je to grabuljanje = klanje .
Svakom na savest.
Pre ću da ležim na ležaljci i  smiley276 neke dobre sise nego da lovim. :bye:
Poruka od: PoE poslato 27 Jun 2019, 18:47:31
Na moru mi je poslednji izbor ( ako danima ništa ne upecam na varalicu, što i nije retko :-D) pecanje "na prst". Može sa otežanjem ili bez, a jako je efikasno i donosi sličan ulov, a mala udica peca većinu riba sa slike efikasno.  Jež zovem smrtonosna klopka, nije baš lep. Probao jednom davno (pokazao mi naravno lokalac u Baošićima) i riba je bila zakačena kao da je scena iz hellraiser-a. Bilo je mučno za videti u odnosu na sreću koju mi donese svaki ulov inače.
Poruka od: Axkontra poslato 27 Jun 2019, 23:36:22
3 do 4 ribe dnevno kad nije 1 ili 2, a kakve pridike, dinamit, klanje, PA sta uopste ima sportski zivo Bice kaciti za usta, koristiti znanje, skupljati informacije na netu, sta jedee, sta joj smrdi, sta joj se prividja da pliva, PA to je zlocinacki poduhvat, a zamislite kakav genocid se vrsi Nad crvima I glistama, a verovatno nikada vam nije crkla riba kojoj ste proboli usta ili skrge,niste nikad ulovili ribu na ribu Pa je proboli kroz ledja. Tako posmatrajuci svi ribolovci su zli mesari I koljaci nema tu sporta. Siguran Sam da isto boli njih kao I Nas kada se ubodu, kako samo znaju da se bore ribe,sto skacu vuku, jel to Taj sport, eto tako I'm doslo da se bore pA ih kao slikas PA pustis, kao super joj je imas informaciju prezivece sa razvaljenim ustima AL je to jako sportski. Evo ubedili ste me batalim odma  zamku za ribu, bacam se na suncanje, gledam sise I iskljucio sportski ribolov=klanje.
Poruka od: srda83 poslato 28 Jun 2019, 11:01:32
Sve je to fino ali...ima li brancina na Jazu? :-)
Poruka od: vradojicic poslato 28 Jun 2019, 15:57:19
Nista mi ovaj nije odgovorio.
Poruka od: Megalodon91 poslato 26 Jul 2022, 19:00:49
Pozdrav, drugari,

Od subote letujem u Risnu, te sam mislio da se malo igram bolonjezom. S obzirom da nikada do sada nisam pecao na moru, prosao sam kroz forum vezano za morski ribolov i nacelno mi je jasno sta i kako vezano za neko lagano plovkarenje (ili barem ja tako mislim)... E sad, bih zahvalan ako je neko od kolega letovao ovde i pecao cipla ovde, da li ga ima smisla ganjati ovde?