Orada

Započeo zeljkoue, 06 April 2009, 22:03:19

zeljkoue

Slucajno sam naleteo na ovo.Pripremam stapove ove godine da idem u Kumbor,pa sam se malo informisao

mrky

Ja letujem u Zelenici pored Kumbora i stvarno tamo se peca na jeza kako ovaj lik prica. Moze dubinskom metodom ili na plovak. Najjednostavniji sistem je da samo da vezes na osnovni najlon 10 udica na razmak oko 3-5 cm i to je dovoljno. Uzmes koru hleba od prilike 10 x 10 cm i stavis kamen u sredinu pa je srolas, zatim zabodes prvu udicu i samo motas dalje najlon sa udicama ali ih ne zabadas i  krajnu zabadas preko osnovne stune da se ne razmota. Slican je sistem i sa plovkom, svako kombinuje kako god hoce samo nije bas najhumaniji sistem za pecanje a i ne verujem da je uopste dozvoljeno mada tamo svi tako pecaju. Riba bude zakacena za sve delove tela tako da nema svrhe ribu vratiti nazad u vodu jer je ostecena al se stvarno upecaju velike ribe, bio sam prisutan par puta u izvlacenju velikih riba , jednom sam gledao lika kad je vadio oradu(oko pola kilograma po mojoj proceni)zakacenu za bok, borba je izgledala kao da riba ima 5 kilograma. Kasnije sam vidjao cak i na dunavu da na slican sistem pecaju belu ribu a cak imaju da se kupe i sistemi za takvo pecanje. Hranilica sa desetak vezanih udica . Veliko je pitanje dal je to uopste legalno i dozvoljeno, malo lici na onu tehniku grabuljanja, riba se puno povredi al u Crnoj Gori vidjeno mojim ocima je jako rasprostranjeno

raki

Na moru i nije losa tehnika. Za reke i jezera, previse mi je krvavo i nesportski.
Nego, ako si probao tako da pecas na moru, kad je pravo vreme po tebi za kontru? Cim malo pocnu da grickaju ili cekas?

mrky

nisam probao , na moru imam samo jedan takmicarac. Gledao sam kako drugi pecaju, puno je promasaja, u principu je taktika da zakacis ribu koja je dosla na hleb. Ja sam razvio drugu tehniku sa takmicarcem ali pecao sam tako samo krupne ciplove. Setam pored izbetonirane obale i kad naidje jato ciplova bukvano ih gadjam hlebom i odma zabacujem plovak ,zadrze se oko hleba par desetina sekundi i odu dalje , za to vreme sta uhvatim uhvatim. Uplasio sam se kad sam prvi put uhvatio za mene velikog (oko 500g). U jednom naletu jata (desetak komada raznih velicina) na brzinu uspem da izvadim 2-3 komada pa trazim sledece jato. Lep je osecaj upecati ga na takmicarac al je ruzan za jelo il ja ne znam da kako da ga spremim. A komsija (koji ima camac) postavlja parangal, vec poznaje teren i ima svoja mesta na koja dolazi tacno sa gpsom i ostavlja ga preko noci, bude svakakve ribe pa i orade. Sa obale nisam vidjao da neko peca ciljano oradu, cuo sam iz prica da lokalni pecarosi hvataju na varalicu ali nisam vidjao nikoga da blinkerise.

raki

Hvala Mrky, svaki savet je dobrodosao kad je morsko pecanje u pitanju.

Na moru nema mnogo cekanja. Testo i hleb na udici pri dodiru ribu brzo spadnu u slanoj vodi. Ostra udica, malo sitnija i dobri refleksi su preduslov za ulov. Problem predstavljaju i sitne ribe koje ne zelis da upecaj a koje se prve ustreme na mamac pa on ne moze ni pasti dole gde su krupniji komadi. Ja sam pecao tako sto sam stavio malo vece olovo i jaci plovak i gledao dole da li se hleb pomera i ako vidim da se pomeri ili nestane onda vucem. Dubina je oko 4 m i zahteva mirno more sto je najcesce ujutru oko pola 6 pa do pola 9. Nocno pecanje na dubinku je takodje interesantno ali samo idem na murine i ugore jer sve ostalo je tesko po mraku. Najinteresantniji nacin do sada mi se pokazao nocni ribolov na podvodnu pusku uz baterijsku lampu jer nocu riba prilazi obali, ali to nije tema za ovaj forum...

zeljkoue

I ja sam totalno nespremno ulovio samo 2 ugora tako sto im je trokraka bila zakacena za usta sa strane.Imao sam desetak kidanja .Prvo sam koristio za predvez pletenicu 0,20 koju su ugori sa lakocom kidali kasnije sam imao parce pletenice 0,50 i to su ugori prestrugali zubima.Zakljucio sam samo da sajla celicna moze da spasi ali na zalost nisam je imao.Uvece(21-24h) sam par puta probao sistem sa koricom hleba u koje su bile zakacane tri udice.Ulovio sam jednu oradu oko 0,5kg i jednog brancina iste tezine i imao sam jedno kidanje zato sto sam pecao sa mola na 0,18 najlon i nisam mogao da prihvatim ribu.Verovatno bih jos imao ulova medjutim imao sam neku ekipu poljaka koja su dolazili na kupanje oko 23h i kasnije od ribolova nije bilo nista

nemkevu

Za oradu po meni je najbolji jednostavan sistem sa klizecim olovom i monofilnim,providnim predvezom,nesto duzim,Sve ostalo je mesto,a to je najbolje malo osmotriti preko dana roneci lagano,pa ujutru na mesto.Nisam imao srece sa bilo kojiom krupnijom,ali su dosta cesto udarale sitnije.

shomi

Citat: mrky poslato 07 April 2009, 16:01:01
...i stvarno tamo se peca na jeza kako ovaj lik prica. Moze dubinskom metodom ili na plovak...

Cek, jel' ima neki trenutak ovde kad se lupa kontra, ili cekas da se pokaci njih nekoliko, pa onda vadis?
Narocito to sa plovkom ne kapiram... I taj plovak mora da bude ko balerina kol'ko shvatam...
Nemam potpis...

u kumboru tacno ispred zice od vojske , najregularnije su orade na sharanske stapove i makine , na moje oci izvadjene (koliko sam mogao da gledam) upecane 4 orade , nijedna ispod 2 kila..Prvi put sam bio na tom terenu i tvrdim da nisam nikad video vishe ribe u boki i oko mamule ,u c.g...Bojli od raka na konac i signalizator.. :eek:
Prishao coveku , cestitatao i okrenuo se popishan...

vracarac

Ovo je oradica br 2 a okacicu iklip izvlacenja br 1.Bilo ih je ukupno 9 :bye:

Orada iz Boke Eve ga i klip(ovo se u pozadini cuje moja zena koja isto reaguje upeco ja oradu ili spara)sve su od prilike tolike bile.Pozdrav za vukove :bye:

na kanalu

bravo za ulov..mozes reci na sta si ih dobio...  :cool:
veni,vidi,vici

vracarac

Dobio sam ih na raka mada mestani vataju i na prilepak ja sam ipak za raka jer ga manje ribe tesko mogu pojesti mada i to se desava stavicu sliku sta ostane od raka kad sica navali na njega,sve su od prilike iste mada sam imao i kidanja a znam da ima i vecih jel i ronim pa sam snimio i vece komade(asove :eek:)ne mozes da verujes kolike su.Imam i slike na mobilnom pa cu pokusati da ih stavim. smiley033