Orada

Započeo zeljkoue, 06 April 2009, 22:03:19

Naravno, ali to sto mu zna ime, nece mu pomoci da ih vidi :rolleyes: Bilo mi glupo da mu napisem "bolji je volak" :rolleyes:

kviskons

raki

E te nisam vidjao, samo male. No ako ih vidim, znam sta mi je ciniti.
Hvala za sliku

Malo dublje, na dnu i na stenama, ali pod vodom. Par metara dubine

raki

E to ako ce sin da roni, ja cu onda ove male uz obalu

Ma ne treba ozbiljno ronjenje, najvise metar. Po povrsini i dohvatas ih sa onom decijom mrezicom.
Ako nadjes gde da kupis sveze lignje, to ti je odlican mamac. Seces trakei njima pravis ruzu na udici. Bitno je da sica ne moze da skida :takoje:

raki

E ako je metar, to ce biti uzivancija trazeci ih. Hvala. Dobra ideja za lignje, videcu da li ko prodaje sveze , od njih i trakice pa iza sbirolina ujutru..

Ne procitah nigde da li se krabama lome klesta pri montazi?Prosle godine u Bijeloj ja ne okacih ni jednu a cekaoooo sam.Nije strasno jer ni lokalni profesionalci nisu nista upecavali.Ove godine cu opet cekatiiii pa sta bude.Inace sto sam video svi lokalci pecaju uglavnom na celu muslju-dagnju.Ja se na nase crvice navadi sparica i bukvi u pm i par udaraca na varke ali bez realizacije.

nme

Nisam lomio klešta krabama, nema potrebe.

Nebo

Moze po koja noga, cisto da ne setaju previse.
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

mrcko

Slicno kao i kod lova stuke suncicom ili bandarima. Ne sisati ih. Jer ih ni ribe ne nalaze osisane u vodi. A udaraju na njih. Tako je i sa rakovima. Dosta sam lovio na njih, i uvek sam gledao da ih sto manje povredjujem. A davno sam citao i savete iskusnih, da se to ne radi. Jer ziv rak koji mrda, privlaci ribu vizuelno i preko bocne linije. Sto se ne moze reci za mrtve rakove, koji povredjeni brzo uginjavaju.. Cak postoje i sistemi za mamcenje rakom bez ikakvog probadanja, koji imaju svoje prednosti i nedostatke.
Mislim da ce lov na mrtve sveze rakove biti efikasan samo u situaciji kada riba inace dobro radi.
Vec sam pisao vise puta o dugorocnoj letargiji u koju riba upada u odredjeno vreme, pa u tom periodu i sto evra da stavite na udicu, necete zakaciti nista (bar ne oradu  :cool:). To su vrlo nesrecne okolnosti za ribolov sa obale. I malo sta tu mozete da promenite. Hoce ponekad promena prezentacije ili mesta da donese uspeh, ali to nije kljucno.

Cherokee

Da ja podijelim svoje iskustvo.

Ukratko, ribolov orade ispod 1kg i preko se razlikuju. Omiljeni teren im je voda od preko 14C, pjeskovito i kamenito dno. Idealni su rubovi prelaza na travu.

Sistem je u osnovi isti: 0.35-0.40 najlon, može bilo koje boje, klizno olovo perla, virbla i predvez. Na terenima sa čestim kačenjima sam koristio i feeder cjevčice i suza olovo. Predvez od providnog najlona, fluorocarbon..., ja koristim malo tanji od osnove.

Udice za manju oradu ispod 1 kg su tanje, veličine 4-6, a za veću idu od 1 do čak 3/0 i uglavnom kovane i debele.

U suštini, treba dobro znati teren i šta se očekuje od ulova. Na Pelješcu, gdje najčešće lovim, je raj za orade i tu obavezno jedan štap imam sa 1 udicom ili 2/0. Za veću oradu je neophodan bait runner i kontrira se tek na drugo izvlačenje mamca.

Za manje orade, recimo na ušću Neretve, gdje i nema većih komada skoro nikako, manja, tanja udica i kontra na drugi oštriji udar, jer manje ne voze mamac. Za ovu situaciju i tražim feeder štap.

I da, obično kažu, veliki mamac, velika orada, jer kažu da velike ne diraju sitne mamce, tako da je neophodno poznavanje terena.

Od mamaca se koristi svašta: od bibija koji je za mene preskup, jer je kila oko 50 eura, do lignje, mušule, volka, srdele, piletine...

Sa_le

Moze li se znati gdje tacno na Peljescu?   :cheesy:

Cherokee

A što ne bi moglo :)

Malo more, kako ga lokalni zovu, je sjeverna obala Pelješca, dio od Malog Stona do Sresera. Poznat po uzgoju dagnje-mušule.

Nekada 90ih su počeli sa uzgojem riba u kavezu na istom predjelu, ne računajući da je omiljena hrana orade, koju su uz lubina uzgajali, upravo dagnja. Desilo se to da je nevrijeme uništilo kaveze, tako da se orada toliko namnožila, da je čak predviđan kolaps uzgoja dagnji. Kukali su da im sve pojedoše. Čak su i slali pozive ribolovcima da im dođu u pomoć.

U suštini, na tom potezu, gdje god možeš doći do obale i zabaciti oko mjesta gdje uzgajaju dagnju, pravo je mjesto za ribolov. Treba samo paziti jer sam izgubio dosta sistema na kačenje na zaostale plastične mreže i užad na dnu. Naravno, pijesak i kamen se podrazumjevaju.

Negdje sam pročitao podatak da je ta ekspanzija orade dobila takve oblike da su u vodama oko ušća Neretve, a taj dio se tačno nastavlja na malo more, na kvadratnom kilometru izmjerili prosjek od 40.000 komada mlađi orade!

Ima je i na južnoj strani, ali rjeđe, jer je obala dosta strmija i kamenitija. Tu već caruje kirnja, murina i ostale babaroge ispod kamena.

Sa_le

E bravo za detaljno objasnjenje, ja sam lovio par puta u Zuljani, mislim da i tamo nije lose ( za kupanje je odlicno sigurno  :ok: ), mada ove godine cu probati malo ozbiljnije.