Orada

Započeo zeljkoue, 06 April 2009, 22:03:19

Pa sve "bele" ribe tj. Sparidae-e hoce krabu, posebno kada su manje i mekse. Problem je samo sto orada dostize vece gabarite, pa su zato i mamci za nju grublji. Inace i ostale vrste koje se drze dna ce smazati mekseg raka. Zubatac, kernja, brancin......i naravno hobotnica :tongue: Cesto kada pomislis da je zapelo, znaj da je mozda bas ona razlog :takoje:
Kad smo kod rakova, najuniverzalniji mamac do koga se relativno lako dodje je kozica :ok: .

PS: Neko gore upita za crve i gliste.
Gliste sam davno probao i nista nisam hvata. Vrlo brzo bi se u slanoj vodi CGore pretvarale u slinu. Istina, u Grckoj, posebno na uscima, tj bocatoj vodi sam video da Grci dosta koriste glistu a i da je prodaju u radnjama.
Takodje, tamo sam i poceo da koristim "domace" crve, silom prilika,  posto mi je to bilo najlakse cime ce deca da pecaju.
Moram priznati da je sve zivo udaralo na crvice. Bukvalno sve Sparidae-e, bukve i sl :ok:

Ja sam prosle godine u C.Gori poneo crve i rezultati su bili jako losi. Samo par ribica. Bas je lose radilo na njih.

Ne znam za CG, ali u Grckoj sam ostao zaprepascen. Posebno sto su crvi i tamo dzabe, i sto su za mene bili nuzno zlo. Sve u svemu, u startu neozbiljan mamac a ispade super :shocked: .
U CG sam uvek preferirao muslje, posto je njih bilo svuda i sve zivo ih jede. Jedino sto sam pecao uvece i nocu, pa nije bilo nezeljenih nasrtljivaca. Jedini problem je jedan trzaj-jedna muslja :sad:

chmi

Italijani hvataju oradu na fider i to samo na crve. Par puta sam gledao na F&H kako ih cepa sa hranilicom punom crva i tri crva na udici.
@Twister
Ako zelis da ti skoljke duze traju na udici mozes da ih usolis. Otvoris skoljku, nozem izvadis meso i redjas red soli, red skoljki. Mnogo je tvrdje stoji na udici nego sveza

Nebo

Ček bre, jel pričamo o ovim našim domaćim crvima ili morskim  :huh:
Da znam, idem uskoro na godišnji, pa rekoh dal da švercujemo preko grane koju kutijicu  :rolleyes:

Troublemaker

Ja sam pitao za nase domace, obicne. :)

chmi

Moze na ove nase crvice dosta dobro da se lovi na moru

Chmi,
šta si pecao na crviće?

chmi

Ovu sicu pored obale (sparici i kompanija), iglice, ciple. Gledao sam par filmova gde bas hrane crvima (prackaju slepljenje crve) i pecaju na fider sarage, fratre i orade. Veci je problem naci gde ima ribe nego sta ce da jede.
Kada smo kod orade da li neko imao uspeha po plazama (znaci cist pesak, mala dubina)? Posebno ako je duboka voda dosta daleko

Citat: chmi poslato 28 Maj 2013, 12:21:35
Kako si zakljucio da pecam na svezu :huh: Pa samo lud covek moze da peca na svezu :rolleyes:
Salim se naravno, u svakom slucaju hvala. Taj nacin jos nisam probao.

Vec tridesetak godina muslje koristim samo na jedan nacin, i nisam do sada video neki bolji.
Sve isto kao za buzaru, samo malo krace i bez zacina :takoje:
Malo vode u serpu, cim se otvore one se i stegnu i dobija se jedan od najboljih mamaca za pecanje na moru. Moze se u vodu staviti i malo limuna jer postaju jos zilavije :ok:
Napomena: 1. Nikako smrznute iz radnje. 2. Ne ostavljati za sutradan. Ustvari, jos jedan dan i moze, ali postaju kruce i pocinju da se kidaju. Kada su sveze, elasticne su, lepo se prosnjiraju udicom, daleko vise privlace ribu i teze e skidaju :ok:

Citat: chmi poslato 28 Maj 2013, 14:27:15
Hvala za odgovor Chmi. U filmove davno više neverujem, a istina je živa da je veći problem naći gde ima ribe. Ako te ne mrzi naćićeš moj post iz teme pecanje u Grčkoj gde sam napisao nešto o pecanju orada-komarči, znači čist pesak, mala dubina   ....
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Italijani love Orade na crvice kako na feeder tako i na bolonjeze..,i ja sam gledao te filmove  :cheesy: .,ali uglavnom sitne primerke,par stotina grama..,ipak je za one prave potreban neki konkretniji i adekvatniji mamac..
Ja sam ih nekada lovio po peskovitim plicacima blizu Trogira.,dubina od 1-2m.,a plicak ide i do 150m od obale.,sto dalje zabacis to dodje veca Orada ili ti Komarca..,ribama je godilo i to sto se tu ulivala jedna mala recica(Pantana),pa su se mesale slatka i slana voda,a dobijala tzv bocata.,u tom pesku je bilo puno morskih crva do kojih smo lako dolazili.,na njih su pored Orade dolazile i druge oborite ribe.(Ovcica,Trlja,Arbun,Fratar,Pic,Morski psi.,pa cak i kaliforniska pastrmka koja je bezala iz okolnih ribnjaka..itd)
Leti se nocu udje u vodu,najbolje da se ode sto dalje,da bi se i dalje zabacilo.,stap se drzi u ruci.,pa na osecaj u mrklom mraku.,nije bilo velikih Orada,uglavnom su bile do 700-800g.,pretpostavljam zbog dubine koja je bila bas mala,i u koju krupnije i opreznije ribe nisu zalazile..

Troublemaker

U sustini znaci moglo bi da se proba, pa kako bude.  :smiley:

Ovo bese najbolji mamac za morsku ribu?

Odlican mamac za Oradu  :ok: ,po meni i najbolji.,kao i za sve ostale ribe iz porodice sparida..