Nei Pori i Platamona, Grčka

Započeo zoran skakavac, 24 Februar 2013, 20:04:19

zoran skakavac

Drugari, sada imam malo vremena da vam napisem koji red o svemu, mamcima, sistemima, prehrani, vremenu pecanja itd. Pre svega, gledao sam da mi letovanje ne bude samo provedeno u ribolovu već i porodici, ali sam bez obzira na to, proverio lično kada je najbolje vreme za pecanje, mislim na doba dana. Bio i u zoru, kada je  za mene najlepše, ali bez uspeha. Noću jeste mirno, ali ja nisam imao mogućnosti za to. Ako hoćete nešto da upecate, pecajte isključivo u vremenu od 12,00 do 17,00 časova, tačnije kada je najtoplije doba dana. Tada je nenormalno jako sunce, pa sam ja bio prinuđen bez obzira što nikada nisam izgoreo od sunca, da koristim kreme i suncobran i preko suncobrana neki stari uvek mokri peškir sam stavljao. Iglice nisam pecao, za to je potreban drugačiji sistem. Pecao sam ciplije i orade, kao što sam ranije napisao, broj upecanih komada je od 5 do 10  ciplia, težine od 500 gr. do 3 kg. CIPLI: štap bolonjeze od 6 m, oštriji kao za moravske mrene. Struna bez predveza 0,14 mm, plovak maksimalno težine od 1 gr. do 1,2 gr., model plovka kruškasti, olovo klizeće sa jednom sačmom, udica kovanica veličine 8. Plovak mora biti maksimalno izbalansiran tako da samo malo antene se vidi. Plovak se baca na 10 - 12 metara daljine i to pravo od mesta pecanja. Dubina je 2,5 do 2,7 metara. Mamac je hlebna ruža kao za skobalja, hleb francuski, obavezno poneti 10-ak pakovanja. Prehrana je od starog hleba. Ja sam pre polaska kupio 50 komada hleba, nožem sam ih isekao po dužini kao kada se sece vekna, i tako vadio sredinu hleba. Kada izvadim sredinu hleb na hleb stavljamo i tako sam pravio u kesi 10 pakovanja po 5 hleba, za svaki dan prehrana. Kese sam gazio nogama i vezivao, da nema vazduha a i zbog prostora u kolima. Na licu mesta sam u kofi pravio 20 mešenih kugli "bombi" sa kamenom u istoj i tako bacao po 4 komada u more. Osim toga, pravio sam tzv. i "vezane bombe" kao za skobalja. Cipli udara munjevito, nema najave, na svaku promenu kretanja plovka udara se munjevita kontra, nikada se nezna da li je cipli od 500 gr. ili od 3 kg. Uvek mora da vam je dril na mašinici podešen, u protivnom ostajete bez ribe. Takođe i meredov sa dužom drškom, bez njega nema vađenja ribe, gledao sam kako jednom "idiotu" puca vrh a drugom sredina štapa. Udarce očekujte odmah po bacanju primame. Nisam dobro prolazio sa kupljenom hranom ali zato sa običnim hlebom super. Hleb je skup u Grčkoj, pa sam zato nosio od kuće. Kada ubodete ciplia, ništa drugo nećete upecati od većih riba na hlebnu ružu, sistem mora non stop da vam je zategnut, dril da radi, ko je pecao šarane ili mrene shvata o čemu govorim, nikada ne možete u tom momentu da shvatite da li je mali ili veliki cipli, ali nakon 5 sekundi shvatite da ste uboli grdosiju i uživanje počinje. Jednom sam pomislio da sam uboo brodski konopac dok dril nije počeo da radi, kada sam shvatio o čemu se radi, a retko mi se dešava da se zbunjujem. Ove veće ciplie sam vadio sa 15-ak minuta prave muške borbe, i to tek kada sam video da ga oborim na stranu tada sam ga privlačio i odmah u meredov. Možda ima još nešto da se kaže o cipliu, koga zanima nešto još konkretno neka pita. Sada pravim malu pauzu od pola sata, pa pišem za orade. Poz. od Skakavca iz Leskovca.

Evo još nekih slika ciplia.

Sutra ću nastaviti o pecanju druge ribe. Poz. smiley003

Svaka cast i na ulovu i na tekstu.Ocekujem izvestaj za orade.  :tongue:

mrjr

Odličan tekst  :clap2: ,ali pecati u GR leti od 12-17h je ravno samoubistvu u pokušaju.Idem u  Grčku na letovanje kao i mnogi Srbi,a bio sam i u Platamonu nekada davno.Ne sećam se da sam ikada video nekoga da peca u sred dana.Ja od jedan do četiri jedva izdržim na plaži,ako baš moram u to doba da budem na pesku.

zoran skakavac

Drugari, prvo da odgovorim kolegi "mrjr". Druže, ja imam 47 godina i meni sunce veoma smeta, više nije kao kada smo bili klinci. Ali, kao što sam već rekao, svako vreme pecanja sam probao i jedino tada i cipli i orada rade. Zašto je to tako, možemo samo polemisati, verovatno zbog plime i oseke. Što se tiče toga da li neko peca u navedeno vreme, veruj mi da peca, ali o tome ne piše na forumu. Niko od Srba ne govori o ovoj temi ovako otvoreno, svi misle da je to pecanje kao na Moravi, pa kriju mesta. Ja o ovome govorim, jer idem samo jednom godišnje na letovanje, kada sam bio u Platamonu dosta sam dobro prošao, mada se dobro prolazi i na potezu kod Stavrosa. Takođe i tamo ima dobrih pozicija i ulova razne ribe. Govorim otvoreno o Platamonu samo zbog jednog kruševljanina koji je tada mislio da je more samo njegovo, e pa nije, i bistro svakom ko tamo ode pa peca. Ako dolazim ove godine svako me može prepoznati, stavio sam svoju sliku. Na kraju, na našu žalost, jedino u najtoplije doba dana radi ova riba, pa ko može da izdrži, a stvarno je za.ebano vruće, onda njemu bistro. Evo radi suprotnosti, nekih slika sa zimskog ribolova skobalja na minus 20 stepeni na Južnoj moravi. Pozdrav kolegi "mrjr" od Zorana Skakavca iz Leskovca.

mrjr

Pozdrav i tebi Zorane.Inače,ja ne pecam leti na moru,jer me mrzi da nosim pribor,a i varaličar sam po opredeljenju,...itd.Medjutim, uveče kad šetam vidjam pecaroše po kejevima i molovima i pomalo kibicujem.Imao sam utisak da se ništa ozbiljno ne može uloviti sa obale.Ti si me sada demantovao.
Dodaću sliku te marine,da bi diskusija bila "slikovitija"  :cool:

zoran skakavac

Moram da se odjavim, ali ću kasnije nešto reći o oradi. Za mrjr - na slici se jasno vidi mesto odakle se peca. Poz. svima.

Unutar marina i luka je zabranjeno pecanje...prosle godine naleteo na  ribocuvare  i porazgovarao sa njima...bio sam doduse u Paraliji, ali kazu da to vazi za citavu Grcku. :shocked:

Kolega Zorane svaka cast na ulovu... ja ih pecam na takmicarac, plovak 1gr, udica 16, hlebna ruza...naravno prihrana kuglama starog hleba, kada udari onaj od 500g, kao da ti je na stapu divljak od 3kg, mogu misliti kakav je borac ovaj od 3,5kg.

Nebo

Jako lepa reportaža. Setio sam detinjstva i pecanja cipli u Kaštel Starom. Mogli smo samo da sanjamo ovakve komade. Elem još da dodam, cipal retko potapa plovak, uglavnom vuče u stranu, krivi ga,  zna i da ga izdigne i da legne skroz po površini. Sve su to momenti za kontru.
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

zoran skakavac

Odgovor za šarandžiju. naravno da je unutar marina i luka zabranjeno pecanje. Ali samo unutar. Nikada ribocuvari ne dolaze da traže dozvolu, jedino ako neki naš ili makedonski pametnjaković ne počne da pravi neki problem. Što se tiče štapa takmicarca i sistema plovak 1gr, udica 16, hlebna ruza kao mamac ili mesnati crvić, to je idealno ali za pecanje blizu. U Platamoni nemaš takvo mesto, imaš ga na prvom i drugom kraku Halkidikija a najviše na potezu kod Stavrosa, nadomak i more i reka zajedno. Kakav je borac cipli od 3,5 kg. govori to da sam ja u početku kada sam ga uboo mislio da sam se udicom zabio u brodski konopac, ali sam ubrzo shvatio da je nešto što mnogo jače vuče od mrene ili šarana. Poz. za šarandžiju od Skakavca iz Leskovca smiley139.

Pozdrav za somdžiju. Na žalost ovakvih komada je malo, većina ciplija je najviše do 1 kg. Što se tiče uzimanja mamca, meni je cipli najviše potapao plovak. Moji momenti za kontru su uvek i uvek bilo kakvo sumnjivo ponašanje plovka, koga ne treba ispuštati iz vida naročito posle bacanja prehrane. Poz. od Skakavca iz Leskovca.

Spojene poruke: 04 Mart 2017, 08:24:28

Ako je neko pecao na ovom mestu, mogao bi da podeli svoje utiske, da bi mi svi obogatili svoje iskustvo. Poz. svima. smiley139

Spojene poruke: 08 Mart 2017, 10:33:13

Drugari, evo sada da Vam napišem koji red o pecanju orada u Platamonu. Na ovoj strani, na slici luke koju je postavio mrjr, jasno se vidi samo mesto gde sam pecao. Ranije sam objasnio o mestu ali i sada da kažem ponovo. Na slici se vide dva broda jedan do drugog koji se nalaze paralelno i treći odmah do njih koji se nalazi horizontalno. Mesto za pecanje je, kada su ovi brodovi tu, između njih a kada nisu i mesta gde su bili brodovi. Sistem: štap bolonjeze, 6 m, oštriji, struna 0,14, udica - koristio sam "kamakatscu" vel. 10-a kao za skobalja, olovo klizeće od 4 gr. sa dodatkom sačme, plovak - isključivo klizeći "vagler" ali težine od 5 gr. Dubina mora gde se peca je 2,20 - 2,50 m, peca se nekada na samom dnu, plovak nakrivljen kao za deverike, riba kada uzme mamac, plovak samo legne i riba je na udici. Nekada se peca i iznad samog dna, i tada plovak samo uđe unutar kada riba uzme mamac. Ovde je veoma bitno u odnosu na udarce ciplija, kod ciplia svako sumnjivo ponašanje sledi kontra, dok kod pecanja orada na kontru treba "malo sačekati", tašnije, kada vidite napred navedena dva načina reakcije plovka nemojte odmah kontrirati, sigurno promašujete ribu, a kada sačekate oko 1-2 sekunde, i tek tada kontrirate, ribu ćete sigurno ubosti. Ovo iz razloga što orada najpre opipava mamac, uzme ga pa ga odmah "pljune", pa ga odmah posle toga ponovo uzima i onda sledi kontra, sve je to opipavanje mamca ali ako se malo sačeka onda riba u većini slučajeva ponovo uzme isti mamac. A što se tiče samog mamca, nemojte da Vas neko laže, u Platamoni rade samo i samo crvi kao mamci. I to crvi koji se prodaju u jedinoj prodavnici skroz na kraju plaže, prva ulica preko puta, prodavnica odmah levo, Grk radi sa pauzom, pa je preporuka da kupite ili naručite obavezno za početak dva pakovanja crva, jedan ćete čuvati u frižideru a sa drugim ćete pecati ceo dan, sigurno. PAŽNJA: To nisu crvi koji koštaju 3,5 eura pakovanje i koje svi Srbi kupuju (nismo mi krivi, svi ostali Srbi su nam to namerno ili nenamerno rekli), lično mene je slagao jedan kruševljanin, to su crvi koji koštaju 7 eura po pakovanju. Bez njih nema ulova orade, verujte mi. Znači, kada kupujete tražite samo te crve za orade od 7 eura, ako ih nema tada, naručite ih, a toga dana pecajte ciplije, kao što sam na forumu već ranije rekao. Crve stavljate lagano, nežno, tako da viri jedan manji deo (kao glista), zabacujete na daljinu 15 metara i pustite strunu, tačnije čekate da vagler dođe na daljinu za pecanje 10-12 m. Na ovaj mamac ćete sigurno imati oradu, a ako je dobar dan imaćete i do maksimalno 5 orada, svaka težine od 1,5 do 2,5 kg. Prvo lično gledao a nakon toga i doživeo. Za primamu ništa nisam koristio. Poz. za "srdjan72" i "mrjr" od Zorana Skakavca iz Leskovca i BISTRO svima.  smiley023

Spojene poruke: 20 Mart 2017, 21:08:28

Cipli od 1,5 kg. Poz. svima! Bistro! smiley023

repacz

Pozdrav kolege ribolovci  :tongue:
Proslo leto sam proveo u Platamonu naravno pecajuci kad god je bilo moguce ( zena deca) znate kako to ide. Na zare spook u vecernjim casovima kad se malo razidju kupaci sa onih kamenih nasipa tacnije sa krajnjeg levo naj cesce sam ima Gofare kako kazu grci hahaa. Imao sam 3 bay ruf manic varalice i sve tri u velicini 148 su mi odnele ribe. Moje iskustvo kaze da se jos kako moze upecati tamo riba na povrsince. Mnogo napada i mojih promasaja,  na zbirolinu sa raglou se iglica hvatala dok je jos bilo sunca. Ali definitivno zare spook su pobedile prosle godine. Naravno izboksovao sam da i ovo leto odem tamo

bulmil

Skakavac,na sta si dobijao ciple i u koje doba dana?
Ja sam sinoc probao na tom mestu ali bez uspeha

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Džamajka

zoran skakavac

Druže, samo na francuski hleb, kao za skobalja mamac. Poz.

bulmil

Sad je kasno..vratih se kuci.ulova 0

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Džamajka

repacz

Zubatice napadaju  :cheesy:
Los je net pa.slanje slike traje kao vecnost :no:

Spojene poruke: 04 Avgust 2017, 08:55:11

:smiley:

aksa

Pozdrav svisma!!  krajem avgusta idem u NEA KALIKRATAJU. dali je neko pecao u luku cipla Ili neku drugu vrstu ribe... vidim da je luka velika  I verovatno puna ribe..  ili je bolje sa obale,vidim da na sredini plaze ima dugacak dok..mozda je tu intersantnije za oradu..