Morski ribolov - vesti sa vode

Započeo Jeremija, 17 Jul 2015, 20:10:00

danilo 45

Nije toiko bitan oblik udice, ja licno koristim udicu sa duzim vratom ( najvise zbog mamca ) velicine 6-10 ( ako su vece orade slbodno i vece ). I sa saranskim udicama sam prolazio odlicno...
BITNO je da je udica kvalitetna (jaka), a jos bitnije da je ostra... cesto ih menjaj...
Orada ima izuzetno jaka usta, vise puta mi je lomila udice, cak i manje orade.
Sledeci put cu probati i circlehook :)

misablejd

Od 16.03 do 19.03. bio sa prijateljem kamperom na pecanju u Grčkoj. Ovaj put smo rešili da obiđemo Sitoniu (srednji prst :cheesy:). Prvo otišli do kraja, Porto Koufo i Toroni. bilo je neizvodljivo za pecanje, ubio nas vetar. onda smo pošli nazad i zaustvili se u Neos Marmarosu. Tamo su već bili nešto bolji uslovi;ali je riba slabo radila. Za 2 dana uhvatili 2 cipla. U sobotu popodne došle kolege iz Vranja, prošli do tada kao i mi, i rekli nam da su čuli da se lepo hvata u Nea Mudaniji pa smo se spakovali i otišli tamo. Tamo se stvarno hvatalo, ali je haos od gužve. U nedelju uspeli da se uglavimo i do popodne uhvatili 10-ak kila ciplova. sve u svemu lepo provedenih par dana i napunjene baterje. Opširnije o samom pecanju u Nea mudaniji napisaću u tami "Ribolov u Grčkoj" i nekoliko sličica sa putovanja

Spojene poruke: 23 Mart 2017, 11:15:47

danilo 45

Feeder tehnika na Jadranu popravlja i brzinsko pecanje u sred sezone ...

Neustrasivi986

Pozdrav drugari ribolovci , ima li ko iskustva iz Bijele ,ili Kamenara posto su dole uzgajalista Dagnj , prosle god sam letovao u Bijeloj nosio sam saransku opremu , Okuma SafinaX telecarp 3,90 m,masine  Okuma Longbow 6000 ,najlon mi je bio SeaLion 0,40mm, olovo 60gr, a udice 1-2 saranske . Prosle godine nisam stavljao Fluorocarbon za predvez ,ali ove godine planiram i njega poneti . Pecao sam na skoljku i na sir, racice nisam stavljao do pred kraj ali nisam imao udaraca . Ako neko ima neki savet ili poznaje nekoga iz tih mesta u CG ko bi me uputio na mesta za lov orade neka pise bio bih mu zaxvalan. :bye: :bye: :bye: :bye:  smiley033 smiley033

Stitch

Pozdrav svima iz malog grchkog mesta zvanog kokkino nero. Stigao u utorak 19og i 20og ujutru oko 5h klepio zubaticu, nisam imao kako da je merim ali cenim preko pola kile, staje u sudoperu po dijagonali  :cheesy: Doshla na kinesku zaru od 10 cm, pod samom obalom u peni talasa. Nije bilo borbe jer sam je kontrom praktichno odmah izbacio napolje, ali udarac...
Posle toga varalichario, nishta. Probao malo danas na dubinku i na plovak, imao dva shparica na plovak, na puza.
Ujutru plovak i dubinka, pa cemo videti   :cheesy:

Spojene poruke: 28 Jun 2018, 09:49:36

Od plovkarenja i dubinke nishta, dva dana bili cunami a do juche padala kisha... Kad sam ugrabio zatishje, varalichario i u 2 navrata bilo i uspeha. Oni cunami izbacili jednu sedefastu zaru i red head plitkoronca na koga sam imao jedno jutro brancina i zubaticu (slika u galeriji ulova) a sledece jutro zubaticu oko kile koja je istranzirana pre foto seshna... A dotichnog plitkoronca sam izgubio  poshto mi se kopchica na kojoj je bio otvorila i prilikom zabachaja je odleteo. More dalo, more uzelo  smiley033

nemanjazemun

Pozdrav ja Sam u pefkohoriu od ribe nema nista probao sam na dubinku mamac prilepak i rak i nista a sto je najgore ronio sam i od ribe jako slabo par sparica video i par pauka i dva arbuna od mozda 200g a od vecih riba nista verovatno su sve u dubljem ovde je bas plitko  .jedino sam izronio dve male hobotnice

danilo 45

Imam sreću da su mi preci ostavili vikendicu u severnoj dalmaciji u jednom malom mestu blizu koga ima lepih pozicija za ribolov.
Zbog životnih okolnosti i nedostatka vremena ja svoju strast za ribolovom zadovaljavam za vreme letnjeg odmora.
Od ribolovnih tehnika najvise pecam sa obale feeder tehnikom, mada neretko sa prijateljima odemo da lovimo panulanjem (trolingom - vucenjem varalica iza camca), a volo tehnikom (lov na sardelu bez otežanja), lignjolov u vertikali i ponekad bacimo koji parangal.
Ponekad odem u podvodni ribolov ali zbog nedostatka specificne forme za ronjenje na dah tesko mogu da pristupim dobrim mestima (najvise lovim po rupama, što je "amatere" i najizdašnija tehnika.
Napominjem da sam na moru u špicu sezone, a poznato je da je tada mnogo lošije za ribolov, nadam se da ću se uskoro (mada teško ove godine) izvući sa posla, pa da ću moći u oktobru ipak malo više da se napeca.
Feederom lovim sa daiwa aqualite pallet feeder štapom (koristim najači vrh uglavnom, tica mašinicom (ne znam kako se zove model), hranilice koristim između 10 i 30g, najlon 0.18 (kvalitetan, tonući), obavezno fluorokarbonski predvez (koristim daiwa tournament 0.22 i veoma sa zadovoljan njime) dužina predveza 120 - 150 cm, owner udice dužeg vrata u veličini 4 (eksperimentisao sam sa oblikom i veličinom udica ali ove su mi se najbolje pokazale).
Hranilice sam punio: usitnjenom plavom ribom (koju kupim na neoj većoj ribarnici i to onu koja je pred kvarenje, dobijem je za dobru cenu, odvojim u paketice koliko mi treba po izlasku pa je stavim u led), gica primamom za oradu, prezlom, a ove godine sam našao neku italijansku primamu u obliku paleta i ok se pokazala.

Pošto je pozicija sa koje pecam teško pristupačna gledam da imam što manje tereta sa sobom.

Riba lepo radi i preko dana po najačem suncu ali ja sam ga izbegavao pa sam najšće lovio između 18 i 21h. Zbog velikih vrućina dešavalo mi se da mi se riba pokvari do kraja ribolova, a to sam rešio tako što ponesem jednu velik zaleđenu flašu vode koja mi hladi ulov.
Kasnije riba stane i verovatno se nocu javljaju neke druge vrste ali nisam baš hteo da se po mrklom mraku izvlačim iz kamenjara, a i treba malo i izaći medju ljude.

Od ribljih vrsta najcesce su dolazile lokarde (vrsta plave ribe slična skuši koja zna da uzme i u propadanju odmah po zabačaju), orade, šaruni, arbuni (koje vraćam nazad ako su mali mada cesto duboko progutaju, i tada ih nevraćam pošto nebi ni pretekli, a volim ih jesti), menule (koje iako su male dobre su za prženje u tiganju), kao i mnoge druge...

Pošto lovim za morske uslove na relativno osetljiv pribor bude nekad zanimljivo vaditi ribu...
Ulova je bilo ali osetno manje nego prošlih godina što pripisujem sve većom napadnutošću mora od strane soprtskih i nesportskih ribolovaca (da se razumemo i tamo vlada veliki javašluk, mnogo je neobeleženih vrša i mreža)
Većinu ulova nisam ni slikao jer nemam baš nešto običaj da slikam, ponešto podelim i po komšiluku ali sam ipak hteo da podelim deo atmosfere sa vama

Bistro

Perisha09

Možeš podeliti sa nama šta koristiš od mamaca kad pecaš feeder tehnikom  smiley033

danilo 45

Lovim na zaleđene kalifornijske lignje (gledam da nađem cele, neočišćene), bolje kad su veći komadi jer su čvršće. To mi dođe najpraktičnije, sečem ih podužno na trake i kad ih mamčim ostavim da visi bar 4,5 cm.
Lovio sam i na druge mamce ali ovo mi se pokazalo najpraktičnije.
Inače na meditetanu je ubedljivo najbolji mamac veliki morski crv (eunice gigantean) koji se lovi na jednu vrstu podvodne "mišolovke" koja se veže plutom da ga izvuče bez kidanja.
Ko uspe da se dokopa tog mamca garantujem mu uspeh, seče se od kraja ka glavi i svaki deo se pomera i svetluca, ali se treba paziti ugriza crva.

Medusa_Trip

Tog crva ima gore oko Splita. Nekada smo znali da zapucamo do tamo iz CG da bi kupili za parangale ili vertikalu iz barke. Danas je to sve postalo komplikovanije (a i cena im je sitnicatm), ali može se sve naći ako imaš kontakte...

Poslednjih mesec i po dana je bilo dosta gofova i trupaca, sve komadi do kilograma. Trupci su znali da budu i do 4kg. Ogromna jata, lovili smo gofiće uglavnom na jigg a trupce pre na pendulu, mada znaju da se zalete i na ovo i na ono. Dešavalo se da gađaju i kačanicu (niz od 4,5 udica sa perima i perlama, za skuše, širune i arbune), pa bude ludnica dok ga izvučeš, ako ti ne pokida... Anyway bilo je dana kada sam hvatao toliko da nismo mogli da iznesemo iz barke. Biće i fotki, lagano...  :takoje:

Zanimljivo, palamide gotovo da nema. Ove godine sam uhvatio dve, i to obe oko kilo. Škarmova ima ali su mahom sitniji. To ipak obećava, jer mi se čini da se dobro izmrestio. Radi se o mediteranskoj/jadranskoj barakudi (yellowmouth barracuda), za one koji ne znaju koja je riba u pitanju.

Trenutno sve miruje jer smo imali katastrofalno vreme, bukvalno do danas. Već dve nedelje, možda i duže, nisam barku spustio u more zbog juga i velikih kiša. I ovo zatišje nije ništa drugo do vetar promenljivog pravca, što znači da su na moru, u manjim barkama, uslovi prilično nesportski.

Ovi što se i dalje bakću mrežama, hvataju te gofove. Ulovi su i preko 100kg ali dobro, profesionalni su ribari. Posebno kad ovako jugo opere po nekoliko dana, bude i dosta bele ribe. Tada se isplati bacati parangale, ali ne ove najlonske za u kraj nego za zubace i pagrove, od 50 - 100m dubine. Može se probati i jiggovima koji, uz sonar i minikot, daju dobre ulove. Standardno dobar, ako ne i najbolji mamac je ipak živa lignja. Udaraju i nemani.

Kad smo kod lignji, stanje je srednje žalosno. U proseku, ako uhvatim 4,5 komada idem kući pevajući. Bolje prolaze ovi što ih love s kraja nego mi iz barki. Interesantno, pošto je uvek bilo obrnuto, i to do pre godinu-dve. Čak i na panulu/pendulu slabo gađaju. Iskreno me nerviraju ovi koji ih sa sonarima istrebljuju do u komad, na 300m od obale, ali što ćeš...