Lov ugora ili gruja

Započeo Olovo, 13 Jun 2009, 08:51:26

Ludilo, najjaca riba. Moji su rekordi na udicu 1,20 m i 1,30 m  u periodu od 20 min.
Peca se IZ RUKE !!VODIO SAM JEDNOG KOJI JE IZNAJMIO SOBU KOD MENE ,PECAO JE SA SPORTEXOVIM 100 GRAMCEM ,UGOR OD 2 KILA PRI KONRTI MU JE SKRSHIo STAP! Najlon minimum 0,40 OPTIMALNO O,60 ,sajla moze ali bolji je najlon 1 -1,20 mm za predvez obaveznoo0 sa virblom jer  se uvrce kao mahnit i nakon jednog upecanog mozesh baciti sve jer je odmrshavanje nemoguce.
Kod sidrenja ....za sidro se zakaci vreca sa krupirima od smrdljive bokvice ,itd,pecenih ostataka ribe ,sav smrad takoreci.Ulovi su 99% kad nema mesecine.Najbolje sam lovio na bokvicu  -rasece se od dupeta do glave,troka u stomak, dve sasane se zabodu u rebra a jedna viri od iz stomaka.
Obicno pocne da vuce mamac...pusta se nekoliko metara i onda koliko mosesh kontra iz ramena punom snagom.Najkriticni je prvi metar odizanja..Obavezno flastere ili neke rukavice ,jer tada daje takav otpor da se uvek usece nalon u shaku.....Smorio sam se ..ako ima pitnja i ako nema nastavicu posle.

Oko cishcenja i oko spremanja za jelo.

na kanalu

ugor ili gruj...sve tacno sto kaze olovo,ovo su moja iskustva;peca se nocu,nikad mi nije udario pre pola deset,najbolje sam prolazio sa obale,stenovit teren,ne mnogo daleko od plaze ili rive a dno gde je stenovito sa rupama od peska.koristio sam stapove 150-300gr akcije,osnovni najlon 1mm,sajlu sa vrtilicom,trokraku a od mamaca giricu koja vec pocinje da se raspada.uglavnom ide u jatima i ako udari jedan slobodno ocekuj jos.moj rekord je osam komada za jedno pecanje a najveci mi je bio 6.500gr.kao pomagala za indikaciju sam koristio fluoroscentni vrh na stapu ili zvonce.udarac pri uzimanju je vrlo jak i osiguraj da ti je stap dobro pricvrscen.pri kontri visoko podizes stap da ga podignes sa dna u suprotnom kao saran ide pravo pod stenu(panj)imam vrlo bolnih i traumaticnih iskustava sa tim bezanjem,a bilo je tu i lomljave,kidanja!!!,raspadnutih sajli,padanja u vodu i tragikomicnih situacija.izgledom mi pomalo lici na soma a takvo mu je i meso.koza mu se guli,kad uhvatis lepo od glave klestima zna lepo da sidje,meso belo i nema puno kostiju.spremao sam ga uvek u pecnici,filetiranog sa malo maslinovog ulja a inace meso ima dosta soka tako da je poenta u spremanju da se ispece u tom soku(masti)koju pusti.meni,a bogami i mnogima koji su probali tako spremljenog meso je bilo izvranrednog ukusa,i dan-danas me teraju kad smo na moru da idem da ga hvatam.toplo preporucujem za pecanje na moru,pri takvom pecanju cesto sam znao da dobijem i murinu,a vec njeno meso svi znaju kakvog je kvaliteta  :cheesy:
veni,vidi,vici

ne idu oni u jatu ,nego ih navuce miris  ribe pogotovo kad kurant vrti i ide ka stijenju. i vrti ka pucini ,jednostavno se nakupe kao leshinari.meso  OD 1-10 JE 3 murina je dosta lepsha za klopu ,,uglavnom za brudet,gruj nemora da se guli ,samo u slucajevima kad je bash neko osetljiv na stomak.
Isrtuze mu se mu se onom zicom za sudove slina ...U 21;30 je tek poceo mracak ,(zavisi gde pecah ) nedje se smrchi i ranije zbog planina.

Meni je ugor ukusniji od murine. Murina je jako masna za moj pojam...

Hauba

Na stap nisam nikad namjerno lovio ugora, ali sam ipak ulovio 3 komada i to za bjela dana.
Puka sreca da izvuces ugora na najlon 0,25 i malu udicu namjenjenu arbunu.
Ako si pozelim ugora i to je uglavnom za brodet, onda bacim parangal.
Nista veliko, nista strasno. Glavna nit od cca 200 metara je najlon spaga od 2 mm. Na svakih
10-15 metara jedan predvez od najlona 1 mm i velika udica. Sajle ne stavljam, jer ju gruj tolko navrti, da je ko feder.
Mamac sardela ili incun. Sto friskije to bolje inace obavezno usoljena radi kompaktnosti.
Noc bez meseca je idealna, ali se ga moze nafatat i za svetlih noci.
Uvek spremim parangal vec na obali u samo predvece.
Polozim ga na kamenitom hridinastom dnu. Ne cekam vise od sat vremena, jer je bez veze.
Kad se ti uvuce mrcina ispod kamena naje.o si. Treba cepat-sjec parangal, zato koristim uvjek 2 bove.
U 95% je proguta tolko duboko, da treba sjec najlon.
Manje komade do 5 kila fatam rukom, krpa obavezna. Vecih uopste ne dizem u camac jer to su prave "beštije".
Sjecem najlon i nek idu :bye: :bye: :bye:
Meso mu nije bas nesto bog zna sta, ali je za brodet nezamenljiv, posebno glava.
U pocetku sam se jebavao sa guljenjem, sad nikad vise.
Slinu mu skidam sas grubom morskom sol.
Uzimam samo glavu i tjelo do rupe di kaki, rep bacam-pun kostiju.
Tjelo se sjece na kremenadle i dobri su i na gradele. Mastna riba koju netreba puno mazat uljem.
Kod pecene kremenadle se koza olupi ko kod kulena, isto kod kuvanog.
Peceni kremenadli su dobri i u marinadi.
Ugor nije jatna riba!!!

na kanalu

svaka cast hauba na svemu i verujem da nije jatna riba,ali kako onda objasnjavas da ih uhvatim na istom mestu vise komada u malo vremena...cesto ronim i nisam ga nikad video u vodi pa mu ne znam navike,murinu sam gledao i hranio i ona je usamljenik a za ugora ne znam...ono za borbenost velikih komada ti verujem,da sad ne pricam"price"ali stvarno je dozivljaj da imas veliki na stapu,moze te i u vodu odvuci...ali mi se njegovo meso mnogo svidja a i izvestio sam se da ga ogulim,nije mi tesko...

Hauba

Ugor ti isto zivi po rupama i za dana ces ga redko videt. Kad dodje noc on izlazi iz rupa i ide u lov.
Olovo je lepo napisao. Mora da si pogodio dobro mesto bogato ugorom. :clap2:

meni je pomoglo ''markiranje' mesta sa belom kamencinom gde preko dana mogu da ga vidim  i onda kao indijanac uzmen 4 orijenira u obali da ne mashim,to je prelaz ,kamen ,pecak ,trava.
a kad te svako vece djed davi da idemo na gruja, da ne bi popio veslom a gadjao me i sa sidrom..morash mu obezbediti ulov. smiley033 :rlol:

postoji jos jedna jaka caka u lovu gruja ,kad te bidon crnog zanese..pa malo kod djevojaka pa malo na mesto..

Postavi se 10-15-20 plasticnih flasha(izbegavati kanistere) na oko 30 -40 kvm- svaka je inividualna , na njoj se nalazi mamac i uteg(OLOVO) i tako se postavi na razlicitim lokacijama ,ako necesh do obale ostanesh blizu spota i samo gledah kako se koja pomera ili tone ili vuce ..tu je gruj ili murina..Dodjesh do flashe i digneh gruja ,promenish bugvu i opet spustish ..to je najefikasniji nacin jer nema mrshenja kao kod parangala koji stoji celu noc..Namucish se dobro ali najbrze se lovi ...

Hauba

To ti je lov samicama, i to "teskim samicama".
Ja na ovakav nacin lovim fratra. Probao sam i tesku samicu za zubatca, ali nisam pogodio mesto.
Ja pravim samice na debelom stiroporu, lepse se namota najlon na njih.

na kanalu

hauba je u pravu za zubaca,ja sam ga lovio na samicu sa obale a kao mamac sam koristio ribu igla je zovemo,to je neverovatno,uvek dobijem na to zubaca,nikad velikog u proseku od 700-1000 grama ali me uvek impresionira kakav je ta riba mamac za njega  :eek: zabacim par samica na slicnom terenu gde pecam gruja i nikad duze od sat vremena nisam cekao na ulov...naravno,tu foru su mi"prodali lokalni"primorci,i ove godine cu na isti fazon da pecam...jbt,toliko dobrog pecanja na moru ima da ima dana kad se i ne okupam,zena ce me definitivno ostaviti...
veni,vidi,vici

dole je sve pobijeno dinamitom sto se tice arbuna i dentexa..nema ih ,kao prije 15-tak godina kad smo punili 2 frizidera za 30 ljudi.
A onda sam se i sam uverio kad sam vodio jednog drugara da roni sa puskom a ja da panulam..Nagazio je na 25 m.
dubine oko 50 kila salpi i dosta gofova..Momak je profi probni pilot..i nakon 10 izranjanja je primetio da ima i tuna on kaze da je oko 40 kg. izvlacili smo je 2 sata mrtvu i nije uspeo da je digne.
Kad shetate pored porata i vidite da pojedincima fale 1-3 prsta to je dinamitash.

Hauba

Kod mene, ako nekome fale 1-3 prsti znas, da je stolar ili da radi na žagi :rlol: :rlol: :rlol:

ija

Grujeve sam i ja hvatao sa "gazdom". Postavljali smo parangal pred veče i rano ujutro ga dizali. Kao jedan svi su bili dužine 1oo -110 cm. Predvez je sajla sa jednokrakom udicom na koju se kači mrtav keder. Kad dižemo uvrće se kao lud i da nema vrtilice sve bi pokidao. Mogu da zamislim koji je osećaj na štapu. Sajlu smo skidali sa parangala u gruju sa sve udicom u ustima pravo u kantu pa poklopac. Odvratan je. Kad se promaši kanta imam utisak izujedao bi nas.Udica se vadi kad se čisti, a u jednom smo našli i predvez od oko 1mm sa udicom koju je ko zna kad dobio.Rep je pun kostiju a ostalo može da prođe. Pecali smo u Boko - Kotorskom zalivu na oko 400 - 500 m od obale.E sad sam se setio. Jedan nam se otkačio pred samim čamcem. Nedaleko od nas je pecao momak Palamide i Lancarde na 18 m dubine i dobio ovog našeg Gruju u silasku na dno. Mi smo ga digli sa 40 m dubine i pošto je on riba dna kažu da je to 1000% onaj naš.

nemkevu

Evo ja se ubi od vezivanja sistema,jer krecem za vikend.Ja ugora i murinu pecam ovako,mozda nekome bude korisno.Nadam se da cete videti nesto,slika je krs

Ja vezujem nekom sajlom sto sam uzeo drugarice,ona dobila sa tajlanda kao za pravljenje nakita,ekstra meka vezem je obicnom omcom i ojacam cvoric sa kapi super lepka.Posto je imam 150m,nestedim pa je sajla duga 60cm..Dupla virbla ,klizece olovo vezano za kopcu sa strane najlonom 0.25.Taj cvor mi je najbolji,na proveri ceo sistem puca na  9.5kg,+,-.Nadam se da ce nekom znaciti

riba ribi grize rep

jako fina i kvalitetna riba
i borbena
meni je mali sve upetljo, peco sam na raka izmenu pjeska i kamenja