Lov ugora ili gruja

Započeo Olovo, 13 Jun 2009, 08:51:26

kova

^
Ne moze prici Murinji, ni po borbenosti ni po okusu. :sad: Imam prece jesti od Brodeta Grujova na Moru.
Gruj je kolateralni dobitak za pojedine. :grin:
A pravi macani, pravi Kongeri, za 99% su misaona imenica.Nazalost, taka' nam obala.
Poz.

neigra de tako basketa  ochi moje , najveci konger u Jadranskoj rupi je ulovljen  u Boki..sad ti malo nadji podatak kol'ki je pa da igramo.
a komadi od 7-30 kila se redovno love ..to je mucenje za vadjenjja po borbenosti..on  najmanje strada od dinamita i populacija mu je uraaaa

kova

^
Ti spadash u onaj 1%. A shta je bilo - bilo je.Znam da knjigu mozesh napisati;
kako volish kasti': rodjache moj ili ochi moje. :cool:
PS
Domachi imaju precha posla nego namenski loviti Gruja.
Prodat je i plac preko puta "Porata" u Rafi. Nema vishe tamo BG "starosedelaca". :no:

ne spadam ja u nikakav posto nego sagledaj trenutne fakte.
pomenuo si rafu , pa znam dobro ko dan ko je tamo sta i za kolko prodao i otishao ili doshao..ako vec pominjesh rafu , znas sigurno za 3 ribara koje je napravio djed Boshko, pokoj mu u dushi.
Koliko dokone i besplicarske mladezi i ljudi veceras pecaju gruja ,i to domorodaca..po boki i oko mamule da ne pominjem koliko se mladicha zeza svaki dan sa bacanjem parangala i vecina ulova im je i gruj cija trenutna cena po kili je oko 3 eva ako am dobro chuo...vechina ulova im je ugor.

..tako da je  macka usla u mushkatle..tema je ''lov ugora ili gruja''.

Prepororuci bolje koje bi ''motke'' bile dobre ako neko nece na ruku.

prslook

Sjajna riba za pecanje na stap,neverovatan borac zbog oblika tela nalik zmiji...U CG sam ga najcesce lovio na Jazu,uvece posle 22 sata...Na Solti pre 2 godine sam ronio i zapazio lepo kamenito mesto sa dosta pecina i velikom dubinom...Otisao sam uvece i razbili ih!Od 1kg do 4.5kg nas trojica...Sjajno vece...Inace ja ga najcesce pecam na parce lignje,usoljene i ostavljene na suncu jedan dan...Nije bas prijatno kaciti je na udicu,al deluje... :ok:
Cesto sam znao zakaciti i murinu cekajuci ugora,sto i nije toliko neobicno,posto se obe vrste hrane i izlaze nocu u potrazi za ulovom...
Ja obavezno kacim sajlu upravo zbog murine,mada ne moze se reci da ni ugor nema jake zube,al ne moze se porediti sa murininim...
Red or dead

bećar pecaroš

Nisu neki veliki, al volem ovu sličicu :)
Leto dve'iljadeiosmo...
Vadili smo ih ko blesavi te godine. Ove godine dosta slabije.

80%na parangal, 20% na špagu sa čamca. Za ešku je lignja mama :)
Kako god bilo valja računati da je ribama uglavnom svejedno dal je gumeni ili pravi, pa sad vi vid'te...

mrcko

Ko je imao tu srecu da ''nagazi'' pravi komad, zna kakav je to dozivljaj za njegovo iskustvo(9,5 kg-moj najveci). Tad me je tako iscimao dva-tri puta da sam u prvi mah pomislio da cemo i ja i stap da poletimo u vodu.... Jos od malih nogu se ne secam da je neko maznuo tolikog u Krasicima.
Vec godinama ga ciljano ne lovim. A padne po neki sitan uzgredno.   Medjutim teca mi pre dva dana pustio buvu da je izvadio jednog solidnog na "mom mestu". Pa nesto kontam da cemo se nadmudrivati mozda ovog leta.
E sad, ne lovim ga jer (kao i mnogi) nisam odusevljen sa njegovim mesom. A bice i da ja ne umem da ga spremim. Pa me zanima ako neko zna kako se sprema brodet od ove ribe da napise nesto o tome. Pozdrav slanim vukovima  :bye:.

samo ga oguli..nekima sa lošim stomakom smeta koža , obrežeš ga oko glave i uzmeš kobinirke i svučeš ko čarapu.
A brudet ko brudet , sve isto kao i sa ostalom ribom.

Zar murina nema masnije meso od ugora?

mrcko

Ugora uvek derem. Iako me smara to dranje..... Pokazao mi se odlican u ribljoj corbi. Oce da da gustinu i smek. U tiganju mi se ne dopada. A u rerni (u foliji umotanog) ga nisam probao. Nije mi palo na pamet. Al ocu prvom prilikom.
Murinu nisam jeo. Imam neki zort-antipatiu ili sta vec.... Pa sam ih se napustao u more, sa sve metar najlona i udicom u ustima. Neka putuje...... :bye: . Jednom me lokalci umalo nisu u more bacili kada sam pustio jednu oko 2-3 kile tesku. Bese to na Rosama pre par godina.
Inace ubedljivo naj bolji teren na kojem sam lovio ugora i murine je (po meni) Izmedju Radovica i Plave Spilje. Imam utisak da tu vec od  predvece skoro u 50% slucajeva na udicu mora doci ugor ili murina. Ima puno sitnih doduse...... A puno i pucaju na njih. Mozda je i zbog toga manje krupnijih. Medjutim i dalje se pristojno lovi.
Jednom sam za noc uhvatio 12 sitnijih ugora (naj krupniji oko kile). Ovo je bilo U Krasicima.... Inace, po nekom mom iskustvu tamo gde ima puno sitnih ne treba ocekivati krupnije. Jer su ugori kanibali, pa krupniji potamane sitnije.

da bi se iole poboljšao kod spremanja , kad se oguli i odseče glava , meso mu je upotrebljivo samo do analnog otvora , , niže u repu je mast.
Raseče se uzduž , i raspeči se te mu se skine i kičma , tako da ostane raspečen kao šnicla...ne skida kičma bez veze , nego zato što treba da se dobro ulupa čekićem za meso sa obe strane..i na gradele , ovo sve ostalo osim brodeta bez veze.

Za mamac se dosta njih kune u lignju..ali tvdim da je smrdljiva bokvica , bugva (kada se raseče smrde joj creva ubibože.),daleko bolji mamac..meni je bila u odnosu 10:1 ZA BUGVU.

To su one ribe ko kederi, lice na sardine i kidisu na mamac? Pecao sam dosta tih bukvi pre par godina na zanjicama. Za girice nije lose...

Citat: OLOVO poslato 02 Jul 2011, 08:23:05

Ovo za lupanje cekicem nisam znao. Al cemo da probamo :))))
I ja sam za mamac naj vise koristio bukvice koje ostavim da odstoje jedan dan na suncu... Vonja ko djavo. Al se navikne covek. Ali nisu pronalazili zamerku ni za druge ribe kojim sam ih mamio. Cak sta vise stavljao sam po dve bukvice ili veceg sparica, ili nesto slicno tome. Onda ide i bas velika udica ili dve manje.  Jer se nadam da ce tako doci krupniji ugor. Ovo za veliki mamac mi je palo na pamet jer sam gledao na you-tube kako manji ugor bezi od velikog i pri tom zvace veliku ribu koju mu na kraju veci otima i bez problema guta.

nego šta , nego jede i manje ,nailazio sam im u stomacima ama baš svašta..on je vrhunski predator i lešinar.
A što se tiče bugve,nema poterebe da stoji na sunac baš toliko. Tek ulovljena ili pred sam sumrak ili tokom popodneva se nahvata , i onda se otvori od analnog otvora ka glavi ..creva se ne diraju nego se tu upakuje jedna dobra troka ,tako što se jedan krak zabije u desnu polovinu, drugi u levu , a treći krak trokrake viri slobodan.
Ništa tu više ne zavisi od prezentacije , već od konfiguracije dna i trenutnu struju koja će ga izmamiti odnekle.Najviše uticaja ima mesec.