Lov hobotnice

Započeo Dejaan, 20 Februar 2009, 21:24:13

nemkevu

he,he,rak je isti kao moj,ali sa udicama

riba ribi grize rep

ovo je takozvani sa sanjkama, tkaog raka mozes baciti navecer u more na kameniti dno ,spagu koja je na obali sakrijes kamenjem da ti neko ne pokupi i onda rano ujutro dok nema kupaca TRENUTAK ISTINE  :lol:
:bye:
Nemam potpis.....

nemkevu

Ja sam ih najvise dobio uzgredno,dok sam cekao gruja nocu,na skusu i to sa pizane u budvi(pocetak oktobara) . . na tog raka nikad nista nisam uhvatio,mada se nisam ni trudio preterano

riba ribi grize rep

vjerujem samo moras imati zivaca lovit s rakom
zavezes ga na 10-20 metara spage namotas na neko drvo (bilo sto).....i onda bacas i kad osjetis da je zapelo a nije kamen(osjeti se razlika)
malo jace trgnes, ne prejako da ju nerastrgas, i onda kad si ju odlijepio s dna sto brze vuces spagu van i to je to!  :lol:
ps:ako hvatas s rakom bez sanjki onda ti se moze desiti da ozpadne ali nakon 10 min opet ce doc! :tongue: :bye:
Nemam potpis.....

kacintata

ja je redovno lovim  puskom za podvodni ribolov ronjenjem na dah u crnoj gori.ima sjajnih terena na oblatnu,kocistima,miristima,zanjicama,oko tvrdjave arza.......jako je tesko primetiti jer se mimikrijom sjajno prilagodjava boji dna ali ima ribu kanjac kao  satelit sa kojom zivi u simbiozi i koja se hrani onim sto hobotnica ispljune i uvek prvo primetim kanjca pa dobro pregledam tih par  kvadrata oko njega.uglavnom su zajedno i obicno brzo primetim dva oka koja me maskirana prate.....radi boljeg ulova cesto otvorim konzervu tunjevine i prospem njen sadrzaj po dnu na terenima gde ocekujem da je ima.posle par minuta sve vrvi od sitne ribe ,hobotnice i njenog velicanstva murine.najbolji rezultati su ujutru i predvece.treba loviti samo vece primerke i dati malima sansu da se razmnoze.o murini cu otvoriti posebnu temu jer je najatraktivnija riba za lov u podvodnom ribolovu

BORKO.hr

Hoće ona doći i na normalne mamce, kad se peca kanjac i arbun, na dubinama +40m...Ljetos se kilašica uhvatila na na udicu, na kojoj je namamčen bio rep od kozice, a otpor kod izvlačenja je ravan ribljem, ali ribe bar 3 puta teže od hobotnice...

Kulinarski trik je, kako bi se spriječila žilavost njenog mesa, najbolje prvo zamrznuti, pa kuhati odmrznutu uz dodatak čistog, neobojenog komada pluta (čep sa butelje, plovak...itd)
Tko pjeva, zlo ne misli !

kacintata

salata je sjajna,da ne pricam koliko je zdravo koristiti u ishrani plodove mora.cim dodjem na more,ukidam svinjarije i ubacujem u meni ono sto sam ulovim.riba skoljke i hobotnica.voleo bih da podelim iskustva sa mestanima i da naucim neke tehnike pecanja na moru.svo znanje sa dunava ne pomaze u morskom ribolovu

Plut

Najmanji ulov koji vidjeh svojim očima

Hobotnica pri pripremi , kuvanju , kalira za više od pola.Smanji se ..a pošto je čitst protein u pitanju , 1 jogurtova šolja , drži ceo dan pri najvećim naporima , pojeo sam ih stotine kila..više od 2 nikada nisam mogao.

Lov rukom- vidimo se , nemam viljušku , imam ruku ..kako je izvući bez da joj se kidaju krakovi..jer nekada ona sama kada se nadje u situaciji ima neku foru da da jedan krak , koji posle izraste..Dakle..ako je udubljenje ili rupa dovoljno plitka tražiti je pipanjem po glavi..to je veoma teško za neiskusne i nestrpljive , ali za dobre hobotnice preko 3 kile sam znao i po ceo dan da se motam po rupi..dok nedodjem u stanje plavih usana i neosećanja prstiju..Da skratim..odmah tražiti glavu laganim pipkanjem , pa u utvor zabiti 2 prsta i u momentu trenutka mora da se čupa napolje..svako odugovlačenje rezultira sa šansama 20% da se izvuče.

chmi

Ne hvatajte hobotnice rukom u moru. Velika je dovoljno jaka da moze da udavi coveka (deo krakova zakaci za stenu a deo za ruku). Najsigurnije je ostima ili nekom sipkom koju mozete da pustite.
Kao klinac sam ih dosta lovio na Malom Drveniku (imali smo plac tamo). Parce armature, maski i to je to. Jos uvek imam oziljak na desoj ruci gde me je ujela kada sam bio neoprezan
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

To jeste , mnogi su iskusni ronioci tako stradali , ali oni nalete na dah na dubinu preko 15 m. i tu zateknu zver rod 15 kila (problem je uglavnom što ostanu bez daha ) većinom se zaborave , jer ko je ronio i malo se sviše igrao , zna za osećaj kada se promeni u glavi misao da može maltene da ostane i da diše pod vodom), što znači da joj je pipak veličine dugmeta za kaput , puta n pipaka+ 8 krakova , od kojih su 2 dovoljna da zadrže ronioca pod vodom.Mene su štipale jer znam gde da je odmah  pokupim izokrenem još u vodi,i naravno da puštam nokte(tj puštao sam dok sam ih lovio za pare ) u vodi odmah isčupam i usni mišić..radio sam i sa armaturom i sa puškom, kukom , sa viljuškama , ostiju sam imao preko 20 modela..ali , nekad treba i prevrnuti kamen , pa kada se dužinom od metar ipo to radi , hobotnica zbriše , tj daleko mi je..i onda se jedim.
Tako da sam pobornik tihog zaranjanja i šunjanja i pipanja sa rukom..Jedino što nikako ne sme da se radi je uvlačenje ruke u rupu , a da te ne pocepa murinja kao mačka muškatlu..ali ta se mesta znaju po tome , što tu nema hobotnice,tj ..nema prepoznatljivih znakova da je hobotnica tu.Murinja i hobotnica nisu zajedno..Moja je naveća na ruku imala nešto peko 6 kila , a da sam se namučio jesam..neznam koliko puta sam izranjao po dah , a kunst je da svo vreme pri izranjaju nikako se ne sme ispustiti iz vida mesto gde je rupa, jer po ponovnom zaronu sve izgleda drugačije..
Treba stvarno biti šou lik da te jadranska hobotnica ujede da vrištiš.

VooDoo_Chile

Meni da je neko pomenuo pecanje hobotnice, ja bih mu rekao da sam kao klinac u trenucima dosade na bari zezao i žabe. Mani me ljigavih stvorova.
Tako sam mislio do ove godine, kad sam bio na letovanju u Grčkoj. Žena u kafani stalno jede hobotnicu. Probao i ja, može da se jede, ali nisam ljubitelj.
Na pecanju u marini sam pokušavao da uhvatim neku grabljivicu na živu ribicu. Nisam mogao od hobotnice! Kad god zabacim (desilo mi se dva puta), uhvati se ona. Jedno veče nije bilo ničeg na plovak, pa sam se preokrenuo lovu hobotnice. Pošto sam primetio ranije da hoće na običnu udicu često da se otkači, sad sam sa namerom da je uhvatim ciljno, stavio dve. Imao sam samo obične jednokrake udice 2/0. Živog kedera nisam imao, ali neke kolege koje su pecale pored sitnu ribu imale su neke špariće i salpe i šta ti ja znam. Uzeo sam od njih i zakačio obe udice na onu ribicu, jednu kroz oči, drugu iza leđa. Sistem klasičan paternoster da mi ne bi kačila udica po dnu. Zabacim i polako povlačim sa pauzama kad olabavim da padne mamac na dno. Kad osetim da je zapelo, olabavim blago i pratim je li vuče pomalo. Ako mi se učini da ima nešto živo da vuče, olabavim i sačekam još malo, pa KONTRA. Na dve ribice za pola sata sam maznuo dve hobotnice oko kilo težine. Jednu bar duplo veću sam otkačio na površini dok se orimala. Ja sam mislio su ove uhvaćene male, ali neki ribari tu sa broda su mi rekli da su dobre i očistili mi ih na licu mesta za 5 sekundi. Izvrtanje naopačke, lupanje o beton, kratko ispiranje, izvol'te!
U zamrzivač, valjda da bi smrzavanjem omekšala, skuvaš i salata. Hvala.
Ne znam za ostale metode, ali ja ovako improvizovao i učinilo mi se da može na kedera ciljno da se lovi. Mislim samo da bi bilo bolje sa malo manjim udicama kratkog vrata i možda i sa 3 komada. Palo mi je na pamet da može i ribica za mamac da se iseče, ali morao sam da se vratim sa odmora. :no:
Sledeći put...

chmi

Za nekog drugi put za nekog za par dana  :wink:
Maska spremna, sve spremno, imam i par skosavica (varalice za lignje ali ih i sipe i hobotnice vole) pa cemo videti sta ce da kazu grcke hobotnice
Mi smo besni, oni su bolesni - B. Pekic - Besnilo

emissary

Evo jedne koju sam ćapio sad na Plavim horizontima u CG...

Mrežicom od mog klinca na nekih 4m dubine na kamenjaru....
Pametniji...ne popuštajte više...Propadosmo načisto...

arapin

Sinoc sam uhvatio jednu malu na varku. Sacekam da padne na dno, i polako povlaci, tik da se mrda. Samo je nalegla na varalicu kao da je busen trave.
malo vode,malo ribe.....vise vode,nego ribe....