Fiderom na moru

Započeo Slavic.Blood, 10 Februar 2017, 20:09:13

Na daljini od 50m sa štapom tipa Altima, Rive LC ili nekim drugim nabrojanim uz strunu i kvalitetnu udicu na dužini od 3,9m sa kontrom nebi trebalo da bude bilo kakvih problema. LC i Altima su veoma ozbiljni štapovi. Altimu 3,9 Power 50-150 koristim već neko vreme i upoznat sam dobro sa njenim mogućnostima, a Rive LC sam samo probao par puta ali dovoljno da mogu reći da su opasne "motke".... Sa LC 90gr i olovom od 60gr zabacio na 109m sa bočnim vetrom, a moglo je još da mi nije smetala suprotna obala  :lol:
Jasno je da su morske ribe mnogo borbenije od rečnih ali ovi štapovi su više puta proveravani na krupnim rečnim ribama i može se reći da su blankovi izuzetno žilavi i jaki sa dosta rezervne snage.
Neko napisa da treba i uzivati malo u ribolovu i delim to mišljenje, ne treba ni pod svaku cenu izvaditi svaku ribu koja se zakači. Inače sam u Kotoru radio jedno vreme i posle posla svakodnevno sam pecao pa je bilo i ulova orada od 100gr do 2kg koliko mi je bila najveća koju sam izvadio. Došla je na sir, udaljenost 40-50m od obale na štap neki teleskopski no name. Fantastičan borac....ona od 2kg je pružala otpor kao šaran od 7,8kg  smiley033

pex

E pa lovio sam kraljicu mora na Shimano Beast Master Barbel-e 3,6m i 150-gramce recimo, koji su Heavy Feeder-i ali su spori i zilavi do bola. Problem sa daljinom zabacaja i sa kontrom.
Onda sam koriustio DG Team feedere od 3,9m i 90 grama, mnogo dalji izbacaj i bolja kontra ali falilo snage za vece orade.
E onda sam presao na Maver Carp Method Feeder 4,1m i 180 grama i na Preston Dutch Master 4,3m i 160 grama. Ubise sve zivo a Rive 4,2m i 120 grama tata za oradu na normalnom terenu, bez obzira na velicinu.
E na teskom terenu sa ogromnim ribama ne vredi feeder, samo Saranski ljuti parabolici ili bas zilavi i jaki surf stapovi.
Opet eto ne zavisi samo od ribe, nego vrsta terena i tezina sistema akod orade i oblik jer kad bacas 3 volka montirana na udicu bas su neaerodinamicni i treba olovo ko djule.

Do sada sam uhvatio oko 100-nak orada ali najveca nije presla 2kg, za one preko 5 na losem terenu daj boze i da surf bude dovoljan. Jer jedna je kraljica

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

milan ns

Kad ste već kod Orade mislim da bi Spro Cresta Berti Bovens od 3,6 140 grama pa i ostale jače sve završile posao.

Poslato sa BLA-L29 uz pomoć Tapatoka

Pecanje mi je opsesija.

alexander28

Nije ni bmw predvidjen za ove nase puteve, pa ga ima.  :lol:
Moze li sta feeder-u koji nije predvidjen za more da se desi nakon 10-dnevnog pecanja ako ga posle svakog operes/ocistis kako treba?

Ali ako moze neki feeder da posluzi svrsi, ja ne vidim bitan razlog zasto bi neko kupovao poseban stap za 10 dana na moru ako bas nema zelju i viska para.  :lol: Naravno da bi bilo idealno kada bi svi imali po stap za svaku priliku ali nisu svi u mogucnosti za to.
Mudrost je ćerka iskustva.

Pomorac

Na oradu u Boki se riba sa svim I svacim, stap je nesto sto se tek odje otkriva iskren da budem, ja sam isto gledao da ljudi sa spinning stapovima 2,7m 50/100g vade oradu od 4kg, dok sam ribao iz broda parangalima ja sam hvatao orade do 6 kg, al nije to poenta, kao pomorac brod od 8m me kostao nekoliko hiljada eura godisnje radi par dana ribanja, ja sad ribam sa surf Verceli spyra imperator 4.2 100/200 najveca orada je imala nesto ispod 3kg, al kako sam rekao najcesce se love po par komada oko 1kg na terenu na kom ja ribam i to ako je dobar dan, sa ovim stapovima uzitka nema, a mislim da vecina nas riba radi uzitka a ne radi prodaje ribe restoranima. A to sto u Boki niko ne riba na feeder stapove ne znaci da nisu dobri za oradu, jer kako sam rekao I ranije Italijani svi trenutno ribaju na oradu sa istim, zato sam I pitao ljude koji ih koriste da mi daju smjernice jer od italijana nisam nista pokupio...

baracuda

Citat: DDj poslato 02 Avgust 2018, 12:01:58
Takav isti alat koriste i ozbiljni sportski ribolovci na moru. Pokusacu da skeniram i postavim nekoliko tekstova iz casopisa o morskom ribolovu. Orada je velika i snazna riba, potrebna je dobra kontra i cesto se zabacuje teret od bar stotinak grama.

A termin "uzivati u zamaranju ribe", koju cesto koriste fiderasi ali i ne samo oni, znaci mrcvariti ribu do besvesti tankim najlonom pa je onda pustiti. To nije sportski ribolov, tako izmucena riba zna i da ne prezivi.
Ако фидер није спортски, шта ћемо онда са пловком где се користи можда још финији прибор. Риба се измори али управо та њена борба на живот и смрт, јер она не зна да ће бити пуштена, заправо и јесте суштина пецања рибе штапом. А коме је то неспортски може да проба друге хуманије начине лова, нпр. динамит, ту сигурно нема мрцварења. Све је тренутно завршено и риба се не мучи.