Tisa

Započeo Košava, 03 Novembar 2009, 11:40:11

Pa jes ... Pobratim je malo nesiguran kad peca na stranom terenu ... jbg. on naviko po mrklom mraku na osećaj ... ono, prst na blanku ... a nije se setio da zažmiri...  :cheesy:

:cheesy:
Znaci samo neki su pecali...
Lepo kaze moj Razredni, deverika je jako cudnovata riba i zahteva finese. :takoje:

Jaka je to riba koju svi pecaju. U moru deverike sam postavio za cilj samom sebi da uradim nemoguće, nešto što niko od ovih amatera nije u stanju. I uspeo sam, uhvatio sam peša na podizač. Nothing imposible! :thumbup: :clap2:

Ajde ??? ... što bi rekao Bili Piton  :cheesy:

nesha1980

Pozdrav Vukovi! Pitanje za vas koji ste bili uspešni za vikend na Tisi,na kojoj se daljini javljala riba i koje težine hranilica su potrebne? (Feeder tehnika je u pitanju.) Ako rešim da odem ovih dana da bar imam ideju šta da ponesem od opreme.

Pa nisam baš bio uspešan, ali sam pecao čime i svi drugi. Hranilicama od 80 gr. Drže dno i 60ice, ali je propadanje presporo. Tisa nije jaka ali dubina je 10+ metara pa lakše od 80 tonu više od pola minuta i tok iako slab, nosi ih poprilično. I motka koja ih napunjene optimalno izbacuje jer je potrebna poprilična daljina. Eto, tako su pecali i uspešni i neuspešni, a ja mislim da je razlog mog i Peksonovog neuspeha hrana koju koristimo na Savi i Drini, namenjena mreni i skobalju. Verovatno bi i ona igrala da smo bili sami ili bar proređeniji, pa čak možda i da ja i Pekson nismo bili jedan pored drugog, ali taj dan je na potezu na malom rastojanju bilo nas 20ak i moguće je da je deverika preskakala naše hranilište.

Hraniliste na 65-70 m gde se peca je tesko napraviti , nego se trudis da bacas u tacku pa zavrsice vec "tu negde u blizini"
Ali onda ti treba brz prasak i mnogo partikli , da "tu negde u blizini" zadrzava ribu i da probas mamcima da
je animiras da sto pre stigne do udice..
A to je su kombinacije : GLISTA , crvi , kasteri , secerac..
Glista VELIKIM jer sam stavljao i dve na 14ku , sa jednim crvom i kasterom .. (ili dve gliste , kaster , secerac) .. Samo BOGATO

A ovo je sve tako kako je kolega Dragan rekao .. 80gr , daljina , dubina ..

Ja cekam Mihino vidjenje... :cheesy:

Ja na tom kamenu pecam na drugoj lokaciji, nešto bliže, na oko 50m daljine. Dubina oko 13-15m, u zavisnosti od vodostaja. . Hranilica uglavnom najmanja moguća, u većini slučajeva kramponka 60g .
Dok propadne može pivo da se popije.. :lol:  , ali polako nigde se ne žuri, peca se ceo dan. Ibanezi, sigurno je do hrane. Da si imao neku namensku za deveriku, bolje bi prošao, ali opet ne bilo koju, jer vas je tog dana bilo mnogo, jedan pored drugog, kao na takmičenju, pa je bila potrebna što kvalitetnija hrana i dodaci .
Najbolje mi se pokazala Sensas club 3000 bremes, jeftinija varijanta. I ona skuplja je odlična, ali nisam primetio neku razliku u krajnjem rezultatu. Dodam Sensas aditiv za deveriku, pola litre ili litar crva, sve zavisi, malo keksa, prezle, šećerca i ako imam raspukla zrna pšenice i kastere. Deverika je gurman, i voli što bogatiju trpezu. Ima naravno dana kada ništa ne pomaže, nikakva hrana, kombinatorika, eksperimentisanje.

Pa ja sam malo skrenuo sa puta namerno.
Posto smo skontali po udarcima po osnovnom da je jato gore u 3 lepe, moralo je malo da se poigra i pokusa sta moze brze od cekanja 15 min.

Izabrao zonu , i igrao se oko nje i u njoj sto preciznije obzirom na veliku dubinu.
Prvo, partikle sam ostavljao prvih 2h i to bas fino (ucestelim zabacajuma ) .. .... Nisam radio klasicno pocetno.
Partikla jako teska i minimalno praska, skoro bas nista, da sa 80g  padne u neku zonu koju mogu da kontrolisem na toj dubini.

Kad sam ostavio sta sam mislio da je bitno, presao na 100g zatvorenu uz prasak da sleti dole i otvara se na gore a ne u propadanju.
Za to sam koristio neke maglice i forice iz samousluge i neke saranske kapljice da pojacam malo interesovanje  .

Crvi napolje iz hrane skroz, kasteri ok i plutajuci ili iz zatvorene da izlaze malo i guraju prasak napolje  a ne da ispadaju u propadanju na sve strane , a 90% riba sam uecao upravo na crve malo osinute  i mrtve.
Stari dobri Tiski mamac, jedan mrtav, jedan ziv, ili balansirano da sporije pada tipa pirinac i 2-3crva.
Glistu sam pecao na pocetku, ali se previse cekalo zakucano na dnu...i nije oravilo bitnu razliku u velicini.

Riba nije bila dole, a nije joj se ni mililo da silazi izgleda, pa sam svlacio u mini serijama 2-3  pa dramska malo, pa opet...
U jednom trenutku  skoro mi je bila na hrani, pa je i cistu partiklu uzela (proba 2 ribe, ali se predugo  ceka).

Eto, tako nesto sam improvizovao ... sa predvezima od 50-1.5m A da... smanjio udice, tanke ostre ...

Onda kada smo mi bili riba jednostavno nije htela da se spusti , konstatno u nekom medju sloju ..
Verovatno zbog visokog pritiska ali u to vec ne zelim da zalazim..
Sto kaze Miha , klepanje po struni u propdanju .. Jednu lepu sam tako i dobio, smudjaroskom kontrom ...

Tamo daleko se cekicalo  :takoje:  bilo je i na dva-tri minuta a bilo je i na 20-30.. (pogotovo kada prosetas na dizel)
Ali je dolazila lepa riba na krupan zalogaj

Od hrane sam imao pola kile keksa medenjaka, samo nastrugano na sito sto znaci poprilicno krupna granulacija
(drugar nasao u autu pa hteo da baci , ni slucajno  :no: )
kilogram River Ace , kilogram Gold Pro crveni i direktno u hrani pola kile secerca , pola kile zita , pola kile peleta , litar kastera..
Crve nisam dodavao u hranilicu i hranu .. i hrana takva da se sporije otvara..

Partikla:  zito u medu, konoplja  i sopro pelet...
Hrana 500g Walter sir, 1kg keksa, saka konoplje...polu suva hrana na zatvorenu hrandzu .Nisam ni potrosio ovo...
Magla pavlaka za kuvanje pomalo sa vanilom i par kapljica pride.

Dakle isti hranu sam i za mrenu na Dunavu koristio pre neki dan , samo sam vise konoplje dodavao i brdo crva .
. Tamo sam prvo pocetno hranio lepo , i cekao udarce, a ovde je riba bila iznad pa je druga igra bila ..

Sta kazes Ibanezi, nece na hranu za mrenu i skobalja ?

Svaka čast,  Miho, ali kolega lokalac do mene je od početka do kraja lovio istim sistemom i čistom glistom i razbio je. Sve vrema sam gledao, predvez oko 70ak cm i glisturina. Imao si najveću, onu od dobrih 1,5kg, ali mislim da je taj kolega imao više komada. Vadio je kao na traci. Prslook i Marko su takođe posmatrali i krstili se i levom i desnom. Da oni to nisu zapazili i  prvi mi                                                rekli, ja ne bih smeo napisati, pomislio bi neko da sam zajedljiv i zavidan. Pošto su mi i oni to iz čista mira  rekli, napisaću ono što sam i sam zapazio. Ja nisam neki precizan fideraš. Dosta imam varaličarskih navika pri izbačaju, tešla mi je tačkka na daljinu ako nisam koncentrisan na svaki hitac. A uglavnom nisam. Međutim, najuspešniji kolega je i po mom i po Daretovom i Markovom viđenju šarao i štepao levo - desno, napred nazad da sam pomislio da je rasklipovan i namerno šara.  Nije mi bilo nelogično jer se pecalo bez početnog hranjenja, na potezu koji je svakodnevno napadnut i samim tim obilno hranjen. I sam sam pokušao u jednom trenutku da pecam sa rasklipovanim sistemom. Posle izvesnog vremena sam smogao hrabrosti da ga pitam i na moje čuđenje, bio je klipovan. :eek:
Dakle apsolutni pobednici dana su bili ribolovac sa rafiniranim pristupom, punim eksperimenata i metodologije i ribolovac koji je pecao amaterskije od mene. Zato mi ipak neke stvari nisu jasne. Zar između njih  dvojice nije logično da ipak i ja imam bar poneki udarac, da mi neka "ćorava" iz tog očigledno ogromnog jata zagrize. Nisam bio sujetan, odlazio sam do Mihe, pitao, uzimao mamce od njega, probao na sve što i on, dakle pecao na glistu dok je i on pecao, stavljao 2 - 3 crvića ispod podizača dok je i on to radio, kupao i pop ap čist ili u kombinaciji sa crvićima, produžavao i skraćivao predvez, drugim štapom menjao daljinu.....ukratko dao sve od sebe što do sada nikada nisam radio, niti imao neke potrebe. Da između majstora koji ulovi preko 20 i .... jbg, ne znam šta bih napisao, ribolovca koji ulovi i više od majstora ja nemam ni udarac prave ribe (ulovio valjda najmanju deveriku tog dana i  peša na podignute crviće), nemam objašnjenje. Pekson je uhvatio 3 balavurice, dakle ribe koje taj dan niko drugi nije bio  baksuz da uhvati. Pa da smo lovili na klasičnu čeku bez hranilice, nije mi logično da ne ulovim bar pokoju ribu na danima i mesecima hranjenom potezu.
U svakom slučaju, dan je bio prelep, ekipa, zaj..cija, prženi šaran i domaći roze na čardi u Titelu....išao bih i sutra pa makar opet nemao ni udarac. Da, nije me sramota da kažem, posle slikanja i pre puštanja sam ćapio 3 lepe deve da našim prasepeciteljima, Zlaji i Radušku napravim jednu talandaru i prenesem pozdrave od majstora koji ih je upecao. :bye:

Dešava se, sve je moguće.  Imam kolegu koji sve radi kontra i kako ne treba. Ja školski, logički, detaljno, precizno.., i desi se ...On upeca, ja jok. Pa se onda češem po glavi i pitam kako je ovo moguće.
Hajde jednom nego je to bilo više puta .. :lol: :rolleyes: :cheesy:  , mada je u velikoj većini obrnuto.

Ibanezi, možda je tu gde si zabacivao zalegao neki pogolem som, ili više njih. I oni su dole u toj dubini, pored deverika.

Little_fisherman

Pročitah ovaj ibanezi-ev komentar. Ja koji se pravim da sam kobajagi neki fideraš radim sve što se kaže školski isto mogu da svedočim da sam gledao kako ljudi bacaju gde stignu i imaju lepe rezultate... Doduše i ja imam običaj da bacam nekad gde stignem i da dobijem dobar rezultat, a drugar pored koji sve školski u jednu tačku gađa, menja predvez, mamac, daljinu, stavlja podizač na kraju dobije ili malu deverikicu ili peša... Čudan je ribolov sport...