Drina

Započeo zeljkoue, 13 Oktobar 2008, 10:13:56

pexon

Do istog zaključka sam i ja došao, što se skobe tiče. Ludo vreme za ovo doba godine, pa ribe ne znaju da li da kuliraju u zimovniku ili se spremaju na svadbeni put.  Još kad grune ona sila od vode, gledaju samo da se sklone u neki tišak a ne da razmišljaju šta će jesti. Odličan link za vodostaj, i ja sam ga koristio. Računao sam da kad u Bašti krene porast, stigne do terena oko Gvozdca - Okletca za oko 1,5 sat. E sad, na tim terenima je porast skoro isti kao u Bašti. A pretpostavljam da je dole manji porast pošto je i Drina dole šira. Dođe mu da ako imamo stabilan nizak vodostaj celu noć kod B. Bašte, a ujutru puste turbine(što je čini mi se uobičajeno), dole ćemo pecati skoro ceo dan na stabilnom niskom vodostaju? Jesam li u pravu?
@Tisma imaš u temi Ribolovački konak lepo opisan smeštaj kod Gorana, to su gornji tereni ispod B. Bašte. Ja sam lično jednom tamo boravio, a na ručak odemo svaki put kad smo tamo.

Vise treba do Gvozdca, ako puste 200cm okvirno treba 2 i po sata, ako cedi voda zna da ne precedi na nulu ni za 4h. Marko je sve napisao, do Ljubovije treba velikoj vodi oko 8, 9 sati, kada cedi mozda treba i po 10-12h da precedi. Ovo vreme ne odgovara skobalji ni na jednoj reci. Primetih to pre neki dan kada sam video da se skobalj na Kolubari razvukao na tipicna letnja mesta, prelivcice i brzacice a i mrena se aktivirala pa smo drugar i ja na travu imali 10ak lepih komada, sto u februaru nikad nije bio slucaj.

Drina ovih dana divlja, ovo je ogromna voda, kada oni nju puste na 360cm, pa to je 800-900 kubika... Ima smestaja dosta, ima vremena do tada. Inace ako ides idi krajem juna, jer sam pocetak zna da ne daje lepo ribu na terenima oko Ljubovije. Po meni su udarni meseci od kraja juna do kraja oktobra...

pexon

Hebem li ga, ja sam merio od trenutka početka porasta kod B. Bašte pa do istog trenutka na Mutu. Izmerio sam nešto između 1,5 i 2 sata, s tim što je porast bio jako brz, sa 50 na 250 za sat i po. Oni ažuriraju na svakih pola sata pa i tu može nastati greška od dvadeset i nešto minuta, ako porast krene recimo u 9 i 35, pošto ga oni registruju tek u 10 h.
Bitno je da do Ljubovije treba 8-9 sati, pa ako se nađem negde između da mogu da izračunam koliko otprilike treba talasu da dođe do tog mesta. Crnča je dosta interesantna, Marko je spominje, i druge kolege preporučuju srednji tok, a vidim na netu da ima i dosta smeštaja u tom selu. Biće valjda neki fideraj u Junu na tom terenu.  :cheesy:

MarkoMimic

Tereni ispod Ljubovije (Bratunca) su jako dobri, cak sta vise, mnogo raznovrsniji po pitanju ribljih vrsta nego uzvodno. Ima krupne plotice, mrene, skobalja, ima mladice, na pojedinim lokalitetima i lipljena a cest je i bucov. U letnjim mesecima izadje i som iz jezera tako da...za svakoga po nesto. Moje skromno misljenje je da bi feeder bio bolji u delu ispod Ljubovije nego uzvodno jer voda je cesto malo "sjeravija". To ce verovatno biti izrazenije ove godine kada pocnu radovi na mostu izmedju Ljubovije i Bratunca.

Sa druge strane, ako planirate ujutro pecanje na tim lokalitetima i pogledate vodostaj mozete planirati skoro ceo dan dok u gornjem kraju to nije slucaj. Uz sve to ima mngo vise "sitnog" skobalja koji rado uzima hleb, crvice pa pecanje moze biti jako zanimljivo. Crnca je jedno od boljih letnjih mesta za ribolov na tom delu. :ok:

tisma

Zahvaljujem na veoma korisnim informacijama , pa se možda i vidimo na vodi.

pexon

Hvala Marko na korisnim informacijama, i što Tišma kaže možda se i vidimo u Junu.  smiley033

MarkoMimic

Boze zdravlja samo... ja jun obicno preskacem kada je pecanje u Crnci rec. Ne zato sto nema ribe, naprotiv, moje misljenje je da je to jedno od najvecih mrestilista mrene a ona se na Drini mresti vecinom u junu. Neki zakon koji sam sam sebi nametnuo je da ribolov na mrenu pocinjem 01.07.

Sa druge strane Crnca pored toga sto je mrestiliste mrene u junu je zanimljiva jer riba iz jezera migrira uzvodno i rasporedjuje se na letnje pozicije. Takodje, riba koja je prosla kroz riblju stazu na HE Zvornik prolazi kroz Crncu. Ona mladj koja je izmrescena u Drinjaci i Jadru pa iz njih se spustila u Jezero gde je boravila 2-3 godine sada kao jata "porcijasa" nastupaju uz Drinu i prvi tereni (pored Japanskog cveta) su im Crnca i Panovica gaj gde se srecu sa "zivim tokom".

Kada sve ovo uzmemo u obzir da se zakljuciti da je u Crnci riblji svet sarenolik, kako po velicini tako i po broju prisutnih vrsta. Zavisi cesto i od toga u koji talas migracja zapadnemo ali sigurno je da u Crnci od maja do novembra uvek ima i krupne ribe. Mrene, skobalja, plotice, nosare, klena... od grabljivica je prisutan bucov i mladica, a i lipljen zna da zaposedne ulazne brzake.
Ja pretezno na tim terenima lovim mrenu, stari preferira skobalja a moze se loviti svim tehnikama.

Ako jos nekako mogu da pomognem tu sam...nadam se da ce neko od kolega da me "kune" kada mu na stapu zaigra nesto slicno:

pexon

Hvala Marko, meni je ovo i više nego dovoljno. Imaću u vidu ovo što si napisao za mrenu u junu ako me put nanese na te terene.  smiley033
Predivna mrena na slici i predivan teren iza tebe!  :tongue:

Kad mi ovo zaigra na stapu Mare, posle idemo na pecenje i na ladno pivo, ali preko puta, kod Ace (Mrkija) u Uzovnicu, na njegov ranc da uzivamo celu noc.:)

tisma

Za takvu mrenu, odma janje na ražnju.

Marko   Meni je zena iz Ljubovije, ima kucu 100m od Drine,  tvoj brat  Nemanja joj dodje brat od tetke. 100 puta sam bio tamo i svracao na puno razlicitih mesta na Drini, meni onako na oko izglednih, izmedju Loznice i Ljubovije, a nikada nisam udicu zabacio    :no:   Da budem iskren, nisam ni stap nosio, samo gledao vodu  u Uzovnici, Velikoj reci, Crnci, Lonjinskoj plazi, jezeru....  merkao vodu

Odavno planiram odmor tamo, ali mi se neda...  bice valjda nekada

pexon

Auuuuuu kolega, pa ti onda imaš zlo od tašte, kad nisi nikad u tazbini pecao (na Drini)!  :rolleyes:

da stvar bude gora, nije, nego ja ne nosim pribor

pexon

Uh, ja pribor uvek u kolima držim. Imam terenski majstorski posao, špartam po celoj Vojvodini, alat u kolima, a pored alata i pribor. Na žalost, retko kad uspem da ga upotrebim, pošto obično kasno sa poslom završim. Al juče ostade dva sata do mraka i ja pravac na DTD ispod mosta... ups, ovo je tema o Drini!  :cheesy: