Sve o pecanju Bolognese tehnikom

Započeo Imre, 31 Jul 2011, 23:31:25

skvrl

Evo mali izveštaj, da ne  bude  da ste džabe pisali.

Bio sam danas od 18 do 21 h, poneo sam džak od krompira stavio prvo kamenje pa zavezao u čvor, da bi kamenje bilo odvojeno od hrane, pa onda stavio prethodno nakvašeni i isceđeni hleb sa dodatkom one Formaksove najeftinije hrane, formirao kugle i ubacio sve to, zavezao još jedan čvor, zavezao onim braon kanapom i odmah vezao i jaču alku od ključa, kroz nju provukao kanap ( najnon nisam danas uspeo da nađem u prečniku 0.8 ili 1.0 ), vezao flašu od sprajta i sve to bacio najdalje što sam mogao , potom izvukao napolje nezadovoljan postignutom daljiom :), zagazio u Dunav do kolena pa još jednom bacio najdalje što sam mogao pa sam i pecao tako, iz vode do kolena. Par puta sam ukačio kanap pa sam sve vadio pa bacao ponovo, kasnije kad bih ukačio kanap jednostavno bih kidao, udice sam našao na kraju kad sam izvukao sve.

Bio je i čiča što svaki dan dolazi tamo, on ima neki profesionalni džak za hranjenje :), ja sam uhvatio 4 plotice, on dva komada, kaže da nije riba radila danas kako treba i da inače zna da bude i po 15 komada. Sve u svemu zadovoljan sam s obzirom da je prvi put i da sam dosta energije gubio na sam sistem i tehniku ovakvog ribolova.

Kupio sam i silikonske bužire u Formaksu, video sam da su moji ustvari plastični, i sada kada stavim 3 komada na stabilizator dubina se ne menja i to je značajno unapređenje, hvala na savetu.

Na kraju mi se džak raspao pa sam ga bacio u kantu za smeće u povratku kući, potražiću taj gotov sistem, ovaj sistem čičin mi se jako sviđa, on kaže da ga je kupio u Bijeljini i da nije video da ima takav ovde. Dosta je kompaktno i ne stane puno hrane u njega ali može daleko da se baci i odlično je uočljiv.

skvrl jel si bio na Kamenickoj plazi?

Koliko si uspeo da bacis anker, s' obzirom da je tamo dubina na 10m od obale 1m

skvrl

Napisah da isprva nisam bio zadovoljan pa sam zagazio u vodu pa ponovio. Bacio sam jedno 10 m, plus tih par metara što sam zagazio, recimo da sam pecao na petnaestak metara od obale. Dubina bliže 2 m.

Zato mi se sviđa anker tog čiče, manje hrane staje i kompaktniji je ali lakše se baci.

Dubinko

Da li sam ja dobro shvatio, da dosta bolonjezaša sprema gotove montaže sa plovkom, pa ih namota na motalice i ima gotove sisteme koje samo spoji virblom sa osnovnim najlonom. To i ja radim kad pecam takmičarcem, imam bar pet-šest spremnih montaža u dužini štapa, ali kad pecam na plovak i pri tom koristim mašinicu (npr bolonjez pecanje) ja plovak uvek montiram plovak direktno na osnovni najlon, bez virble(virblu koristim samo za predvez).
Ali se pitam kako montirati gotov sistem na osnovni najlon - to podrazumeva još jednu virblu pre plovka, a time se smanjuje komfornost podešavanje dubine i zabacivanja. Treba voditi računa da virbla ne prođe kroz vršni provodnik itd.
Možda sam malo zakomplikovao, pa evo primer:

• Pecam bolonjezom od 5 metara, dubina na kojoj pecam je 2 metra i ako mi je plovak direknto na osnovnom najlonu ja ću prilikom zabacivanja ostaviti dužinu od 3 metra, što će zabačaj činiti komfornim i preciznim (štap 5 m, dužina najlona od vrha štapa do udice 3 metra).
  • Ako sam pripremio gotove sisteme od 4,5 metra ja moram da postavim virblu na osnovni najlon i tako ako pecam na dubini od 2 metra ja prilikom zabacivanja moram da ostavim dužinu od 4,5 metra (toliko ima od vrha štapa do udice) da bi virbla bila jedno pet cm iza vršnog provodnika. Zabacivanje bolonjezom od 5 metara, sa dužinom najlona od 4,5 od vrha štapa do udice je manje komforno i manje precizno. (Ako pripremim kraće sisteme, smanjujem mogućnost podešavanje dubine, plovak može samo do virble)
Najžalije mi je što će moja žena, kada ja umrem, da prodaje pribor za pecanje po ceni kojliko sam joj rekao da sam platio!

matori

Ako sam dobro razumeo virbla bi bila iznad plovka, to ne isprobavaj kod bolonjeza,čak mislim da bi pecanje bilo skoro nemoguće, a mogućnost da se upropasti štap velika. U redu je da imaš vezane sisteme udica različitih veličina i dužina predveza, a plovak menjaj ako hoćeš lakši ili teži, tako što ćeš secnuti najlon iznad virblice. Znači iznad plovka mora biti čisto, sem ako nije klizni ali to je već druga tema.
Ja uvek nosim dva štapa, jedan sa težim a jedan sa lakšim plovkom i to mi uglavnom pokriva potrebe na mestima na kojima pecam (Drina).
Ne sjakti sve što je od zlata žarom, ni sve lutalice nisu izgubljene.

pex

Mogu spremni sistemi ali ne preporucujem. Naravno apsolutno bez virble nego se vezuju najlon na najlon najmanjim cvorom sto znas. Inace najbolje navezati na vodi ili ako mora dopremiti vec vezan na stapu.

Pozdrav
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Dubinko

Jasno, nije mi se ni svidela ideja. I ja uvek najviše volim na vodi da vežem. I feeder i bolonjez. Koji bi inače bio najmanji čvor za pouzdano vezivanje dva najlona, kad npr. hoćete da popunite špulnu nekim starim najlonom pa zavežete novi?

Mlinka

... a zašto ne sastavite sisteme i vežete virblu između olova i plovka, recimo pedalj-dva ili čak do metar iznad torpile, sistem bez predveza je tada dugačak metar do metar i pol i sa svake strane završava virblom, ovisno o rasporedu malih olova, i dubini na kojoj pretežno lovite, dok dođete na vodu, stavite plovak po želji i samo zavežete gotov sistem ispod njega, na motalici od sistema napišete za koji vam je plovak ili ako odgovara za više njih (npr... Drina 5, Nasci 5, Faps mrkva 5)...na vodi samo dodate ili skinete koje olovce za fino balansiranje, ako je potrebno, prednost je da u roku 2-3 minute izmjenite sistem, što je u odnosu na slaganje novog sistema sa desetak olovca i torpilom ogromna razlika, a i ne ograničava dubinu na kojoj lovite...  a bi sistem bio trajniji, svežite ga na najlon deblji za 0,02 - 0,04 mm (0,18 -0,20 mm ) od osnovnog najlona koji je na mašinici (0,16 mm)...još pripremite komad stiropora sa desetak predveza,... bistro! :bye:

Spojene poruke: 23 Septembar 2017, 02:28:04

fascinantna tehnika ribolova bolonjezom :huh::
" ...Ala je divan taj podravski kraj; ko u njemu živi, svakome je raj; vino se pije, dobra rakija,
           u svakoj kući bije tambura..."

Aca023

Kolege, početnik sam u ovoj tehnici u svakom mogućem smislu, dobro sam isčitao temu svaka čast na savetima bili su vise nego korisni  :tongue:

Prosle godine na Sajmu u Novom Sadu kupio sam Trabucco Revention Master Bolo 5005 i dosad sam pecao sa sa nekom levom masinicom, napokon sam odlucio da ulozim u bolju pa mi treba neka preporuka, drug mi je rekao da gledam Ryobi masinice a nisam upoznat sa markom, budžet mi je oko 40-50€.

Takođe ako bi neko mogao detaljnije da mi opise to kontrolisanje plovka i njegovo zaustavljanje bio bi veoma zahvalan.

Pozdrav   smiley033

Veliki89

Danas gledao neke klipove o Drini i nabasam na sledeci klip:

Na nekim slikama sa pocetka, a kasnije i u video zapisu(oko 4tog minuta) zapadne mi za oko pozicija haltera na bolonjezu. Halter na nekih 15-20cm od kraja stapa.

Od njih nekoliko, samo jedan ima tako montiranu mašinicu. Kao kod mušičarskog štapa. A drži štap na pola metra od kraja. Nije potrebno naglašavati šta to znači sa stanovišta balansa. Čini mi se čak, ako sam dobro zapazio, da ovaj ribolovac u potpunosti primenjuje mušičarsku tehniku zabacivanja i vađenja ribe. Rukom izvlači i povlači strunu.

Interesantno! Međutim da je ta tehnika superiorna, u odnosu na normalnu bolonjez tehniku, verovatno bi i ostali ribolovci, bar iz te grupe, prešli na nju. Ali onda bi morali i dobro da savladaju mušičarsku tehniku, što verujem da i nije baš jednostavno.
Biće posredi da je ovaj što je primenjuje izvorno i mušičar, pa je već izvežban a ima verovatno i naviku da tako rukuje štapom. A bolonjez mnogo duži od mušičarskih štapova pa ovakav balans blagotvorno deluje na rasterećenje ruke i leđa.

Germina

Tako smo montirali mašinice pre 4 decenije kada su teleskopi za plovkarenje skobalja bili dugački oko 3m, teški i debalansirani. S jedne strane se dobijalo na radnoj dužini a sa druge se manje zamarala ruka jer je bilo neophodno da se štap drži visoko iznad glave zbog boljeg vodjenja i pravovremene kontre. I dan danas srećem stare majstore na vodi koji tako montiraju mašinu samo što su prešli na teleskope 4-4.2m  smiley033

akoko

Pozdravi svim ribolovcima,od skora pecam bolonjez tehnikom i zelim da naucim sto vise.Znam da je tehnika kompleksna i zato sam hteo da pitam clanove foruma,da li postoji neka litetatura za bolonjez tehniku,ili video tutorijali.Bistro!