Ribolov petljašima - takmičarcima

Započeo NikolaNS, 12 Decembar 2017, 16:27:35

Vidis skvl, ovako sam kacio od pocetka 90tih, kao ovaj momak s klipa, ali ima jednu manu, treba vremena dok zamenis sistem ko voli da mu je ceo sistem bez cvora. Onda sam poceo drugacije, napravis isto ovo kao lik s klipa od debljeg najlona, 0,3 recimo, i na vrhu stapa vezes omcicu. Za tu omcicu vezujes sistem i menjas po potrebi. Naravno, to menjas s vremena na vreme ali ti je puno lakse. Konektor i alkica, po imaju manu sto znaju da se iscupaju pri vecim naprezanjima. Od ove godine, i ja obavezno nosim jedan petljas sa mnom, dugo nisam.

skvrl

Zapravo - sistem se izuzetno lako i brzo menja, to me iznenadilo. Jedna ta silikonska cevčica je uvek montirana na štapu, ta prva ( doduše s vremena na vreme ću je zameniti zbog sunca i eventualnog slabljenja ). Druge dve silikonske cevčice su navučene na sistem koji je već na motalici. Malo više ( 20 sekundi meni laiku ) vremena treba nego za menjanje sa plastičnim konektorom ( čija prednost je jedino čini mi se brzina menjanja sistema ( u sekundama ) i činjenica da kada praviš sistem ne moraš da namakneš 2 silikonske cevčice na njega). Ali kod ove varijante znatno je duža linija kontakta najlona i štapa, ne visi celo opterećenje na jednom malom parčetu najlona ( vršnom delu omče ) koje je zakačeno za alkicu na plastičnom konektoru i trpi sve. Ovde sa štapom ima kontat bar 15 do 20 cm najlona  u zavisnosti koliko namotaja napraviš. Meni u teoriji jako dobro deluje, u praksi veoma lako sam to realizovao iako mi je prvi put a teren će pokazati stvarno stanje, mada nije ovo izmišljanje nečeg neoprobanog, verujem da neće biti problema. Probavao sam  da natežem do izvesne granice, nije mrdnulo.

Sasabosko - i to nije loša ideja, hvala. Ali čak i to ću gledati da izbegnem jer opet ima u delić milimetra mesto na kom mi se osnovni najlon kači na tu omču od debljeg najlona ( omča na omču ) i nosi sve na sebi i vremenom može da postane najslabija tačka sistema. Mada i to je bolje od konektora koji može da se otvori ili da veza između konektora i vrha štapa omane. I minut da zamenim sistem ( pošto se ne takmičim ) mi nije problem.

Cvor uvuces u taj komad buzira koji ti je na vrhu stapa. Vezujes jednom u par dana, pa zamenis. Sistem ti svakako ima mokri cvor na udici, i suvi na vrhu stapa. Isto kao kad vezujes za alku ili konektor, ovako moras imati navezane sisteme na motalicama, po meni je problem sto kad ih stalno nosis, najlon nije svez. Probao i jedno i drugo smiley033

Samo Stonfo kopca za vrh stapa, sve ostalo je smesno.
Pecao sam godinama petljasima.

Jel ovo preporučaju super ljepkom pričvršćivanje ?

Pošto sam ja hoteći da moju metalnu ( bespotrebno ) pojačam, pa oko ruba nanoseći super ljepak, nakon nekog vremena primjetih izjedeno i otanjeno, tu di je ljepljeno.

vladeta krstic

ukoliko je vrh karbonski suplji bolja je zica od tih konektora.Uzmete finiju zicu,na pr.zubarsku debljine da moze da udje u vrh i parce zice duzine 2,5 do 3 cm savijete kao obrnuto slovo U ali tako da je jedan kraj kraci za trecinu.Duzi kraj zalepite dvokomponentnim lepkom u supljinu vrha ali ostavite 1 mm kraceg dela iznad vrha.Zaomcite strunu,nataknete kroz kraci deo i navucete silikonski buzir koji je vec ranije stavljen na vrh.

igorsimo

Ja sam na maverove takmicarce (vrhove) lepio stonfo kopce super lepkom i nikada nisam imao ni najmanji problem.Nedavno sam nabavio daiwa amorphous megatop whip 7m stap na kome je karaman top (virbla i peteljka) i opet je montirana stonfo kopca na peteljku umesto cvora i mogu reci da sam jako zadovoljan sistemom,a naravno testiran je pre neki dan sa babuskom od 1kg.

NikolaNS

+1 glas za Stonfo s tim da lepim Loctite gelom, cini mi se da je bolji nego onaj obican Loctite lepak. :smiley:
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

I ja imam stonfo na stapovima, kolegi opisah kako sam to nekad radio. Jednom davno videh na F.H kanalu kako lik namesta najlon na stonfo bez cvora, ali nikako ne mogu da se setim kako ide. E da, meni se desilo da mi je riba skinula stonfo kopcu, kao i iscupala akicu, opet mi se desilo i da mi je svukla bozure sa spinele, nisu bili mozda bas dobro navuceni. Secate me na mnogo lepih dana, kad sam pecao petljasima belu, uz zabacene dubince smiley033

Isa

Ja kupio stonfo kopče po preporuci Vlade, medjutim ne vidim uopšte razliku u odnosu na neke iz formaxa po 15 dinara, osim u ceni. Može li neko da slika te stonfo kopče u makro planu?
Inače sam kao klinac skidao instalaciju sa zica i to navlačio kao bužire na vrh štapa. Njima fiksirao najlon recimo 0,50 i na to kačio.

A lepio sam ovim.

igorsimo

Izvoli slike,uvek ih imam u rezervi,mislim kopce...

komša015

Stonfo je obično jača, lakša i svaka precizno izlivema.

Isa

Jasno, ja sam očekivao da drugačije izgleda. Tipa ima navoj. Nerviralo me na starom štapu, kad hoću da smanjim dubinu, pa povučem, kopča se otvori i ispadne sistem.
Nego pitanje jedno.
Pecam na stajaćim vodama babušku, naravno 2-3 stapa.
Postoje li sad neki moderniji držači od onih na rasklapanje,  žao mi da izgrebem štapove na metalne držače.
Drugo pitanje, koja je optimalna dužina meredova, tj drške, ako pecam štapovima 6m? Obzirom da nisam nikad koristio meredov kad pecam babušku, niti sam imao fine, tako da su trpeli svašta...

komša015

Bar 3 metra.. a pogledaj feeder opremu, ima držača sa evom kakvih hoćeš.