Prihranjivanje sa džakom u ribolovu bele ribe

Započeo Sp1tF1re, 13 Januar 2011, 09:56:35

Kako brate ne vredi, sada se na Savu ne ide bez toga, npr...
Npr., na Drini se izuzetno malo peca na hranilicu, samo tereni ispod Loznice, tj. donji tok, gore se peca na kugle i na travu.
Na Kolubari se takodje ne peca na to, nema svhe kad kugle zavrsavaju posao.
Ali za Savu i dunav, bez hranilice se ne ide.

Citat: pexon poslato 09 Januar 2015, 06:07:01
Ja sam nabavio neki najlon 0,7 nosivosti 30 kg čini mi se, za tu hranilicu sa džakom. Sad je pravo vreme da počne da se pravi, al mislim da je ne vredi koristiti do proleća. Sada je većina ribe u zimovnicima, a treba i izbegavati veliku količinu hrane, da se riba ne zasiti.  :cheesy:
Ipak potrazi najlon deblji od 1 mm.Ne samo zbog nosivosti vec zbog mrsenja i usecanja u prste pri vadjenju.

pkv-pecaroš

Ima najlona raznih debljina koje se koriste pri sušenju rublja. Cijena je simbolična a kako kaže Srđan neće ti se usijecati u ruke a opet je dovoljno tanak da ne pravi veliki otpor na vodi

Imre

Ima da se kupi jeftino i oni najloni ,(na metar ) koji se koriste za trimere za travu, dosta su debeli a i dovoljno jaki.
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

pkv-pecaroš

Tako je Imre. Ako čovjek stavi običan najlon za pecanje ima da isječe ruke, ima tu kila i još neka zapne može sjesti i plakati.

Imre

Mada, ja imam najlon 0,80 mm, nosi oko 65 kg, po meni nije baš ni potrebno preterano jak najlon,džak je težak kad se ubacuje, kad je pun, kad se vadi samo je teg u njemu.
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

Veliki89

Na dunavu sam probao vise puta dzak mi nije dalo zeljene rezultate. Cilj je bio da imam konstantno osipanje hrane iz hranilice. Posto dzakom to nisam uspeo da postignem presao sam na manju cuvarku u koju sam sve potrpao. Uspeo sam da natempitam osipanje da mi traje do 4h(max toliko mi traje plovkarenje po izlasku. Posto mi je cuvarka bila kabasta napravio sam od armature valjak koji sam presvukao onom zicom sto koriste za ogradjivanje pilica. Na jedan kraj valjka sam natopio olovo dok sam na drugi kraj napravio vratanca da mogu da ubacujem primamu(hleb). Sistem se pokazao i vise nego dobar posto voda moze da cirkulise kroz hranilicu. Napominjem, lovim na poziciji sa srednje brzom vodom. U slucaju da promenim poziciju menjam samo kolicinu primame(za brzu vodu punim hranulucu do vrha i nabijam hranu, dok za spore tokove ubacujem rastresitu hranu, ne nabijam i ne punim do vrha. Trenutno he hranilica kod kolege u camcu tako da cu sliku dostaviti cim je pokupim

pkv-pecaroš

Ja napunim onu metalnu čuvaricu koja ima sitna oka sa svim i svačim i ubacim kamen i spustim iz čamca na dno. Dođe bjela riba šta god da strpam u čuvaricu a skupo mi je uzimati par kila kupovne hrane da hranim bjelu ribu veličine dlana tako da nju trpam samo u hranilicu koju normalno bacam u blizini čuvarice

Veliki89

Ja koristim cist hleb koji posolim sa kukuruznim grizom, to mi je osnova. Redje ubacujem kuvani kukuruz koji prosejem kroz sito i konoplju. Za punjenje hranilice potrebna mi je kolicina pa ni ja ne koristim kupovnu hranu. Stvarno nema potrebe. Sto se kanapa tice koristim tanak kanap, najlon nikako posto bi mi isekao ruke.
Cesto mi na hranu legbe deverika koja kao da probira zrna kukuruznog griza. Cesto kad je uhvatim ona izbacuje taj griz a hleba nigde

pexon

Jbg, ja sam baš ovde negde pročitao da ljudi koriste najlon, zato sam ga i kupio. A kanap ne bih koristio, jer ako se zahebem pa proteram udicu ispred plovka mamca po najlonu je mogu privući obali i otkačiti, po kanapu nema šanse. Varijanta sa uzicom za veš i ono od trimera bi moglo da prođe, pošto ima glatku površinu. Pričam onako laički, pošto nisam nikad koristio mamac, odnosno jesam samo jednom.
Citat: vradojicic poslato 09 Januar 2015, 08:31:20
Kako brate ne vredi, sada se na Savu ne ide bez toga, npr...
Na Kolubari se takodje ne peca na to, nema svhe kad kugle zavrsavaju posao.
Ali za Savu i dunav, bez hranilice se ne ide.
Kolega, možeš li da mi pojasniš malo, na kojoj dubini pecaš belu ribu u ovom periodu na Savi? Ja sam bio ubeđen da je bela sada u zimovnicima, a to znači velika dubina, nedostižna za bolonjez i fiksne plovke.

Veliki89

Ok je to da ne zakacis udicu, ali ako ti budes vozao iza flase i privlacio na flasu nece ti zapeti. U krajnjem slucaju iskidas i udica ti ostane na kanapu.
Generalno sve treba da bude ukomponovano, kanap - da ne pravi prevelik stomak u vodi a da sa druge strane ne bude mnogo tanak kako ne bi seklo ruke pri izvlacenju, flasa - da bude dovoljno velika da mozes da je zategnes da stoji sto blize hranilici a da ne bude prevelika posto neces moci da je potopis(trebace veliko otezanje u hranilici da bi je potopio kako treba) a da opet ne bude mala posto ce mnogo da "laze", i na kraju otezanje hranilice da bude dovoljno za potapanje flase(malo otezanja u neces moci potopiti flasu, puno otezanja- neces moci izbaciti)
Sve ovo ces videti nakon sto se oprobas u ovakvom nacinu mamcenja :)

Najbolji je najlon od 1mm, prava mera. Ima da se kupi specijalno za to, namotano 100m, kosta 200, 300 dinara. Ja sam kupio u radnji Free Time. Uzeo sam 1.2mm i zajebao se jer zna da se uvrne, bolji je tanji a mislim da ce 0,70 da bude dobar i dovoljno izdrzljiv.

Sad za Pexona... Druze pa kolika mislis da je dubina u zimovnicima, nije 18m nego 5, 6 metara uglavnom a zimi cesto skobalja na Savi ima i na mestima sa dubinom 3.5-5nm.... Tu se baca hranilica i peca se iza plovka a koriste se bolonjezi 5, 6 i retko 7mm. Neko koristi i klizece plovke...

skyleef

Sto se tice onog plovka najbolje sluzi flasa od Kosili sampona, ona ima fino zaobljeno dno i samim tim ne pravi velike talase kad nas plovak prolazi pored tog od hranilice. Vidio sam da ljudi takodje stavljaju onu plasticnu kanticu od evrokrma(donji dio) na stiropor da se bolji vidi i zbog tih blagih valova.

pexon

Za kosili znam, imam i ćeru od 17 meseci pa bih ga mogao i pazariti pa presuti šampon u drugu flašu. Jedino moram ženu da ubedim da onaj Johnson Baby ništa ne valja, he, he... To sa evrokremom mi deluje malo nezgrapno. Ja sam jedini put kad sam pecao sa džakom koristio flašicu od kole od pola litre.
    Za kolegu Radojičića... hebem li ga, zimovnik na Gomolavi ima 18m, po ovakvom vodostaju i 20. Ne znam koliko ima onaj u Mačvanskoj Mitrovici ispod pešačkog mosta, ali i on ima 10 m najmanje. Javiće se valjda neko od Mitrovčana sa tačnim podatkom, a to su jedini zimovnici na Savi koje ja znam a da su mi relativno blizu. Inače, nisam mislio na skobalja konkretno, nisam nikad pecao ni upecao tu krasnu ribu. Na kakvim mestima je sada možemo hvatati na Savi?
p.s. Hvala za odgovor za najlon, ići će definitivno prvo on na džak, pa će vidimo kako se ponaša. Inače, nisam ga puno platio iako je Trilene, bio u Formax-u na akciji skoro.

Pa hvata se u zimovnivcima ali ne na mestima gde voda bas stoji, mora je imati solidan protok vode, tipa za plovak 4-7,8gr...
Na Savi se zimi hvata u Zabrezju, Provu, Toploj vodi, Zabranu, Umci, Ostruznici. na svim tim mestima, koliko ja znam i koliko sam ga ja pecao hvata se na dubini od 46,7 metara, dalje ga niko i ne trazi. Znam da neka od tih mesta imaju opasno velike dubine ali mislim da u njima skobaj ne boravi... Ili ga bar niko ne peca tu od nas plovkarosa.