Prehrana - Bela Riba - Domaća radinost

Započeo debelastuka, 20 Jun 2011, 16:07:53

Citat: mihabg poslato 07 Februar 2015, 17:13:28
Saglasan sam sa kolegom "Dva vuka" donekle ,  ali cu ponoviti recept koji koristim i retko promasuje, ili skoro nikad u sezoni..
Ne znam sto mnogi koriste samo "hemiju" za prihranu bele ?

KEKS je kljuc u bazi i nesto sto obozava bela riba. Ne treba previse kolicinski  ,ali jako bitan sastojak i gurajte ga i u hranu , i u  primamu opusteno!
Evo sadrzaja nekog standardnog keksa, pa ce svima biti jasno zasto je krucijalan deo baze  :
secer, mleko, mleko u prahu, maslac, psenicno brasno ili drugi mlinski proizvodi , vanilin secer, jaja , soda bikarbona , voda itd.
Stavi u bazu oko koje se slažemo,šećer ,mleko u prahu,jaja i vanilinu aromu i opet ćeš dobiti efekat keksa,a da ne plaćaš tv reklamu za plazma keks.... :takoje:
Supruga mi je nutricionista i nabavi mi aromu vanile u prahu, koja se koristi u prehrambenoj industriji.Kafena kašičica toga , kad je umešaš u 10kg  baze, daje miris kao da si u pogonu Medele ili Baninija  :tongue:
Bdw Milan je , u par postova ranije ,savršeno objasnio šta ko može da očekuje od hrane u odnosu na sastav baze  :takoje:

NemanjaTodor

Kada sam bio klinac cale i ja smo od mame uzimali arome za torte i bile su odlicne, narocito za belu ribu. Bile su tecne, pakovane u malim bocicama, ne mogu da se setim proizvodjaca (verovatno ih je bilo vise). Stavljali smo ih u primamu i valjke od hleba ili kukuruznog  brasna.

Dva vuka:
Ja sam praktican ...citam sve,  i samo "overeno" kod mene na vodi podelim .
Prihvatam sugestije naravno....
Probacu, ali mi nije frka i da "keksiram" ...ima dzabalsku proizvoda ( nije sad Plazma pod mora) , a nije mi frka ni da izdvojim 100 din za izlazak na vodu. To je razlog verovatno...
Neko plati crvice mozda skuplje od mene, pa se kompenzujemo :)
Salim se, ali ako je espreso 120 din u kaficu u Bg , za Plazmu ili neki keks mi nije zao

Evo jednog prostog a jako dobrog recepta  za prihranu većine vrsta "bele ribe":
- "perlovka" je pšenica belija
- "pšeno" je proso
- "jčam" je ječmena prekrupa
- "kukuruza" je kukuruzna prekrupa sitnija
- vanilin šećer i
- suncokretovo jestivo ulje

a evo kako se ta "Salapinskaja kaša" u čistom vidu(bez dodavanja neke takmičarske hrane) ponaša pod vodom na jakom toku reke:

. . . jeftino, brzo i efikasno za topli deo godine posebno uz dodavanje gomile starog hleba sa keksom (Mihin recept) i praviti kugle  . . . za stajaću vodu treba obavezno dodati još prezle (1kg) i suve kukuruzne (1kg) i ječmene prekrupe (300gr) i prihranu dovesti u više prosušeno stanje  :ok: . . . a u obe ako je još dodati dobru takmičarsku hranu (bar 250-300gr) + malo crva i ili glistica . . . ako u okolini ima uopšte kakvih mirnih riba . . . dolaze garant   smiley033

Saglasan  ... Samo jos konoplju molim te ne izostavljaj nikako! Jaka mala u vodi

Pa konoplju nigde ne spominjem jer je ona vrlo nezgodna  :lol: . . . ma vrlo lako se s njom pretera i eto ti zla . . . a i nekako sam stekao utisak da više skuplja sitnije ribice pa je odavno ne koristim uopšte . . . ma nisam dvosmislen bre  :lol:

bolenbgd

Koja je stocna hrana od ekstrudiranih zitarica,klasican koncentrat ili nesto drugo?

Mislim da malo grešiš...Šaka konoplje na 1kg hrane uvek je zahvalna... Mlevena za belu (prolece/ leto)  , a kuvana za krupniju belu,  mrenu , šarana i babusku  (leto/jesen/zima)!!!!
Bez nje retko igram u hrani za hranilicu , a  recimo ne znam da li znaš da je u raznim VDE konoplja standardna komponenta ( mlevena ili komadici) .
U pravu si za preteranu količinu, ali rekoh šaka je meni  ko zlato , pogotovo u kombinaciji sa šecercem u hrani

jedan iskusan takmicar i moj drug mi je posavetovao i rekao ovo "konoplja dovlaci ribu na hraniliste a secerac je zadrzava"

i ja volim da je stavljam u hranu ali je bolje da je dodajete direkt u hranilicu.

Ne koncentrat vec zitarice koje su prosle kroz ekstruder (proces,cedjenja,pecenja ili neceg drugog...nemam ni ja pojma sta je ali je dobro)

Probaćemo . . . ne sporim da je dobar njen rezak aromat za hladniju vodu . . . belgijance sam gledao kako na njeno kuvano zrno love bodorkice zimi a prihranjuju sa po mikro porcijama tog istog zrna i objasniše mi da je jedino tako mogu upecati i da neće ništa drugo . . . lovili su plovkom na petljaše.

Samo nekako mi ipak zvuči mnogo ono Mihino "šaka" na kilo hrane .  .  .
A i takmičari su "čudna sorta" - njima su samo grami i sekunde u glavi i takmičarska riba je bre sitna  . . . tako sam davno pravio eksperimente i sa golubjim sušenim govancima, pa hranom za kavezne ptičice pa i tom istom konopljom . . . i navukao milijarde siće koja mi nije dala ma bar jednu poštenu babaju da zveknem . . . svaka njima čast ali ja nekako baš ne uživam u tome   :grin:.
Možda sam ja debelo izgrešio u proporcijama sa svim tim zaHebancijama pa mi i takvo iskustvo bilo . . .

E jedino što su me naterali da probam i što zaista nema premca u odnosu na sve ostale mamce je - verdevaz!
Ali sam brzo i odustao . . . još mi samo u životu nedostajalo da gacam po kanalićima i "cedim vodu" da dodjem do tog maleckog ali djavolski efikasnog čuda . . . e ne mogu brate pasve da zlatne ribice hvata  :lol:

tonac

Te ... " ozbiljne hrane" .... samo na momenat oduzmite reklamu radnike pdv struju vodu prevoz carinu  i zaradu proizvodjaca...

I shvaticete da je ono sto kupite u poljoprivrednoj apoteci SKUPLJE od toga sto je u toj kesi OZBILJNE hrane... cisto da pobedite tu psihologiju kupovine skupog. Skupo NE MORA DA ZNACI dobro. A u ovom slucaju DOBRO NE MORA DA ZNACI ZA NASE VODE DOBRO.

Razlike u pivu se u velikoj meri osecaju samo zbog razlike u vodi... isto tako, nesto sto je dobro za Tamis NIJE dobro za Dunav... ici cu toliko daleko da tvrdim da na Dunavu u 5 km je razlika DRASTICNA i u nacinu pecanja i u hrani.

Ja na Dunavu jos ne nadjoh hranu koja peca bolje od prekrupe konoplje mirodjije ... a podvlacim jos jednom MANIJAKALNO SAM PROBAO SVE.

ekstrudiranje je termički proces obrade  žitarica, pri kome se oslobađaju esencijalne amino-kiseline holin ,lizin ,triptofan....i ujedno se vrši sterilizacija od mikroorganizama, što je manje bitno za našu temu... :smiley:

Spojene poruke: 08 Februar 2015, 22:26:11

@ mihabg
Sve u redu brate....meni je samo veliki deo ove teme i struka kojom se bavim. :smiley: A višak para uvek možemo sprcati na stelle i daiwe  :cheesy:
Izbegavaj expresso i kapucino , jer se i oni prave od sporednih proizvoda(otpadaka) industrije kafe.  :takoje: Ako ti treba kofein, naruči ..jaku,grku,mrku  :tongue:

ide do 10% u hranu konoplje. a da takmicari pecaju sitnu to nije istina, nikako. osim plovkarosa koji su pecali kedere ali se keder vise ne boduje, tako da i to pada u vodu