Prehrana - Bela Riba - Domaća radinost

Započeo debelastuka, 20 Jun 2011, 16:07:53

Boju prehrambenu za kolace a aromu koju mislis da treba i koliko mislis da treba. Msm da tu ne mozes preterati. Ovaj sirup imas za bar 100 razlicitih dipova pa i ako omanes to te kosta 150din.
Trpaj sve sto ti padne na pamet i pomalo sirupa jer je bas gust.
Nekad crvici ne mogu da potonu od gustine. :)

da014

Citat: specialized poslato 08 Maj 2015, 22:42:45
Jel mozeš da postaviš sliku ponovo jer ne mogu da je vidim, a iz opisa deluje veoma primamljivo. Hvala.

Mozda bolje link da vidit gde ima i posto je.

www.biospajz.rs/bombonski-glukozni-sirup-500-gr.html

specialized

Ako znaci nekome,bombonski sirup sam kupio kod starog merkatora na nbg,u prodavnici bio spajz,donji nivo pijace. Pravio sam po Djmishinom uputstvu i cini mi se da je ok ispalo. Sarko od 7kg takodje nije imao nista protiv  :ok:

Spojene poruke: 06 Decembar 2015, 19:00:52

Citat: Milan berkut poslato 16 Februar 2015, 22:53:15
Prvo moram da napravim aromu mirodjije, predzadnja bočica na donjoj slici (s leva udesno naravno  :cheesy:), naspem mirodjiju iz kesice u bočicu i zalijem 96% alkoholom iz apoteke i to mora da odstoji barem dve nedelje na sobnoj temp. dabi alkohol preuzeo i koncentrovao aromu u sebi. Bočica na slici je 1dl i kad posle dve nedelje procedim kroz žensku čarapu (pazim dobro da čarapa bude komšinicina - to je tajni deo recepta  :rolleyes:) i toj količini alkohola dodam 50ml glicerina (apoteka)+50ml vode prokuvane + 50ml melase + pola čajne kašičice  morske soli samlevene . . . pa sve to smućkam da se izmeša lepo . . . i tih dva deci dipa imam celu sezonu i za u hranilicu (fider) i za namakanje mamca (uglavnom biljnog porekla mamci) . . . :ok:
Da li bih mogao da naseckam djumbir i/ili koru od pomorandze pa da prelijem sa 1 dl alkohola i ostavim? Onda to posle dodam u dip. Ako moze sa mirodjijom,valjda moze i sa ovim  :smiley:

Hmm, mislim da bi koru od pomorandže a i djumbir valjalo pažljivo sasvim sasušiti u rerni ili na plotni, pa ih onda usitniti do stanja prekrupe i tek onda u alkohol da odstoji. A mogu se prosto narendati i tako usitnjeni sušiti dok se sasvim ne osuše pa onda u alkohol . . .
U svežem stanju bojim se da nebi bilo dobrog rezultata.

MarkoMimic

Kod nas na hladnim vodama posebno u zimskom periodu se izdvojila jedna primama, svinjska krv.  :rolleyes: Naravno...svinjska krv se stavi u tepsiju, malo se posoli i ispece u rerni kao kolac. Kada se ohladi samelje se na masinu za meso...prvo na krupnije a zatim na sitnije sito. Cuva se u papirnoj kesi i po dodaje se u stari hleb. Proverena zimska primama...

evo kako sam to ja radio, nekad i sad, kontinuirano hranjenje  :smiley:

na kanalima, isključivo kuvano žito, mlad kukuruz u sezoni i raskuvani kukuruz (saran, babuska)

na Savi, ako je veci vodostaj pa se peca u obali na plovak,  mladi kukuruz ako ima, ako nema onda raskuvani, u zemlji ili kacamaku,  poparena preprupa + mleveni saranski peleti+zito kuvano

Sava nizak vodostaj, baca se dalje, zemlja+raskuvani kukuruz,  kacamak+mleveni saranski peleti+keks mleveni+zemlja+malo kuvane konoplje+zito kuvano

Hrana za pecanje: poparena prekrupa+mleveni saranski peleti+prezle u boji+keks+konoplja mlevena przena+secerac. Ili "pismenija verzija, ali skuplja malo   ekstrudirani kukuruz+estrudirano-ekspandirana psenica+drobljeni peleti suncokreta i konoplje + keks+ zitarice u boji+mleveni peceni lan+aroma (beli luk, korijander, bosiljak, sir....)  Na ovu i slicnu sam par puta odlicno prosao, za reku je odlicna, ektrudirani kukuruz odlicno veze i tezak je, pa u zavisnosti od jacine toka mogu razmere da se menjaju, ja sam isao neku razmeru 3:1 eks. kukuruz u odnosu  na eks psenicu, ostale sastojke sam menjao udele, ali sam uvek dobro prosao, cak ponekada i vise nego odlicno. Bez aroma ima vrlo prijatan miris, ne mnogo napadan...  kvasio sam je uvek ranije i pustao kroz sito. Kada se dodaju jos crvi, secerac i peleti  :ok:

Dobri moji, pitao me jedan naš kolega za recept . . . a pošto topliji dani dolaze a riba već sad ''debelo'' aktivna . . .
Pa ako ćeš samo za babaje, njima puno praškaste hrane i ne treba, ali - bazu pravi ovakvu:
- 1 kg kukuruzne prekrupe (samleven suvi stari kukuruz u krupari)
- 300gr sojine sačme
- 300gr keksa mlevenog
- 150gr mlevenog prženog suncokreta
- 50gr mlev prž kikirikija
- 50gr mlev prž konoplje
- 50gr mlev prž uljane repice
- 1kg hlebnih prezli ili dve vekne starog hleba nakvašenog
Ovo ti je samo praškasta masa koja treba da odigra ulogu vezivnog materijala i obogati vodu mirisima sa kodom aminokiselina.
A nadji na internetu a mislim da sam i ovde u temi feeder hrane i primame postavio video kako se pravi ''Salapinskaya kaša'', ali ti pored prosa/pšenice (pola pola) skuvaj i uljanu repicu/konoplje (1/4 od opšte mase prosa/pšenice)!
Uzmeš jednu kesu po mogućnosti Frikomovog šećerca pa polovinu blenderom usitni do stanja kaše a drugo pola ostavi u zrnu.
E kad ti je ta poboljšana Salapinka gotova (konoplju i repicu natopi dan da nabubri pa onda kuvaj posebno od prosa i pšenice koju isto trebaš natopiti jedan dan pre kuvanja) iscedi sve zrnje a ocedjenu vodu sačuvaj jer ćeš nju dodavati da zamešaš praškastu prihranu . . .
u ocedjenu i ohladjenu salapinku sa konopljom i repicom zajedno, dodaješ sav blendirani šećerac pa dodaješ tek toliko praškaste prihrane da dobiješ efekat da se formira kugla kad stisneš ali se lako i raspadne, kao svaka feeder hrana kad je praviš, i dodaš šećerac u zrnu . . . i eto ti baze za fider hranilice, a ako želiš praviti kugle i bacati onda dodaj pola/pola salapinka/praškasta, a ako te kugle želiš da što duže rastvaraju i ne rasipaju do dna (ako je dubina velika) onda još više praškaste dodaj.
Arome traži sam, one se razlikuju od vode do vode, dodaj ih u masu ili kao ja, u hranilicu pa tražiš onu aromu koja poboljšava odziv ribe.
Tako nekako!

P.S. - samo sam zaboravio da napišem da je vrlo poželjno u ocedjenu salapinku ubaciti bar 1dl melase . . .

Spojene poruke: 01 Mart 2016, 22:07:08

P.S.S. Ako Vam se čini da je mnogo komplikovano sve to raditi za jedno pecanje . . . pa i ne radi se o jednom pecanju, praškastu prihranu koja preostane lako je čuvati u npr praznoj plastičnoj boci 5l od vode (sa širokim grlom) . . . a ocedjenu poboljšanu salapinku višak u friz. Ja tako kuvam a onda po potrebi vadim iz friza paketiće . . .  smiley033

StokaNenormalna

Auuu.... ja tek sad skapirao da kupovna prehrana i nije tako skupa  :tongue:
Ko za slavu jbt! Kad upecam nesto, mogu da ocekujem da me riba izljubi 3x i cestita :D

NikolaNS

Da se ukljucim...Jedan recept koji sam koristio na Dunavu, rezultati nisu izostali :smiley:

-Prekrupa 900 gr
-Sitan sir 100 gr
-Aroma jagode sto se koristi za kolace
-Malo zemlje iz krticnjaka zbog boje
Rekao je Dunav, a on dobro zna, Na prvom je mestu zemlja Srbija. A gradovi i prije i sad, Kako Dunav rece, to je Novi Sad.

Da se oglasim i ja.
Dok sam pecao na feeder kupovne primame su zaista imale udela u kolicini ulovljene ribe kao i u velicini jedinki. Verovatno zato sto sam na feeder uvek pecao samo na jezerima i sporotekucim vodama.
Posto sam feeder batalio i pecam samo na plovak a vode na kojima najcesce obitavam su Kolubara i Drina zaista nisam ostvario nikakav pomak na bolje hranjenjem kupovnim hranama, Catch zeleni, Cavedano crveni i zuti i jos neke tzv. bolje hrane.
Posto sam ove godine kroz vodu proturio u hranama sigurno oko 50 e i nisam imao bolje rezultate nego hranjenje cistim hlebom ili hlebom sa sarenim prezlama i dodatkom crva blizu sam odluke da vise ne bacam pare nego da samo hranim tvrdo umesenim kuglama od hleba.
Zimi mogu da dodajem arome krvi, leti arome sira i to je to. Ne vredi mi vise da bacam hrane kad sa hlebom postignem cak i bolje rezultate. Hlebom hranim, na obicnu hlebnu ruzu i pecam, kad hocu da pecam na crva dodavacu crve u kugle i to je to.

cuj, pa ja sam ove godine preko 150e kroz hranu proturio... pa opet mi nista nije jasno zasto nekad ovako a nekad onako  :cool:

Znam Laki, proturao sam i ja godinama ali nema se vise za bacati tek tako a rezultati isti.:)

Meni je oduvek glavni sastojak hrane beli hleb. :takoje:  Dodajem u većoj ili manjoj meri neku kupovnu hranu i eventualno žitarice(pšenica,kukuruz i konoplja),plus po potrebi zemlja a sve u zavisnosti gde pecam(stajaća ili tekuća voda) i koju ribu ciljam..Nebrojeno puta sam imao priliku da vidim i da se lično uverim koliko neki put  hleb zna da bude superioran u odnosu na čistu kupovnu hranu kada se peca na tekućim vodama skobalj,šljivar,plotica i druga bela riba..Nije ni čudo kada je hleb mamac No 1 za svu šaransku ribu.. :ok:
Mnogi misle kako je hleb "sirotinjska" prihrana i da se baca onda kada se nema za neku "dobru" kupovnu,ali nije baš tako.. :smiley:

Sve si napisao sto sam i sam uvideo i zakljucio. Neprikosnoven je za tekucu vodu i skobalja, nosaru,...