Plovkaroške montaže

Započeo mives, 30 Mart 2010, 23:14:58

Ivan18

Tako i pecam mislim sa dzakom, mi zovemo to pecanje na ''kesu'' , ja sam sam pravio izlio sam olovo 3kg probusio rupu u sredini provukao armaturu na kraj armature navario navoj da mogu da stavim jednu mativu ispod olova jednu iznad da stegenem i na vrhu okce za najlon i samo armaturu provuvem kroz dzak i punim hranom, kada se napuni ima oko 10kg po nekad i vise pa ne malo problem zabaciti, pa ako neko peca u blizini sa camcem zamolim ga da mi spusti dzak malo dalje, a najlon koristim debljine 1mm, bolji od kanapa ne kaci se udica. Planirao sam da stavljam predvez i do 1m da mi olovo ne bi kacilo kamenje ima dosta ruba u kamenju.

Milan: postoji ta granica nekih 70m od tog mesta ali tu pocinje most a tu sta nema, tu su ostale armature, tu je haos.

Tako je Milane, kao i kod svake elektrane, termo ili hidro obala ili priobalje neposredno ispod se uredjuje vestacki. Kod hidro se zidaju takozvani razbijaci vodenog mlaza, najcesce u obliku krstova u koje voda koja se ispusta iz hidro elektrane udara i usporava nakon hjih. Inace bi tako drala da ne bi bilo zivog sveta tu. Kod termo koje rade na paru prozivedenu najcesce spaljivanjem uglja postioji potreba za hladjenjem turbina i one se uvek prave blizu nekih voda. U slucaju TENT-a idealna stvar je bila postojanje velike vode (Sava) i velike potrosnje (Beograd) relatvno blizu.
Posto je voda na ispustima veoma brza mora se usporavati necim a to je ucinjeno nabacivanjem ogromog kamenja, metar sa metar sto kaze nas kolega, mozda i veceg. Ta voda je toplija od Savske, zimi je to ribi idealno, ima dosta kiseonika ali je za pecanje veoma nepristupacna ali da krije kapitalce svih vrsta garantujem da krije.

Ivan18

Sto kazes vradojicic mozda je i vece kamenje,  cim se ona smiruje na nekig 40m znaci da udaru u nesto veliko.

Ivane druže, a uz pomoć kojih trikova izvlačiš takvu hranilicu na kraj pecanja kad je teren takav kako kažeš - kidaš li je?
Pecati bolo plovcima traži jedan nivo više tehnike i umeća da izbalansiraš montažu, jer, bolo ima smisao samo ako loviš tehnikom tzv "štopanja", tad se da voditi i tri puta sporije od standardnih plovaka i "drži" liniju plovka. Ali, moraš umeti odrediti koliko valja povećati dubinu na montaži u odnosu na realnu dubinu gde loviš, i, koliko ga pritom doopteretiti i kako rasporediti taj teret. Linija prolaza tzv "džada" je mnogo kraća jer si ograničen uslovom da najlon mora ići s vrha direktno na plovak, time, što duži bolonjez imaš možeš dalje od obale postaviti hranu/hranilicu i džada ti je duža. Ako želiš pravilno koristiti taj plovak da ti to da veću efektivnost tj da koristiš sve njegove prednosti budi spreman na takav izazov!
Surf, sve to i plus još na balansu i na pravilnom nalaženju pozicije gde ti treba da stojiš dabi ti plovak stajao na željenoj tački tj na hrani/kod hranilice.
To je "vrh" tehnike u plovkarenju bolonjezom - dalje nema!
Ili da pecaš štekom 13-14metara oj oj oj kuku kuku . . .

Ivan18

Ima da mi se smejete, iza mene je strma dolma jedno visine 7m, popenjem se na vrh dolme i vucem iz sve snage, da bi tegic sto pre odvojio od dna, kada bi bio ravno sa vodom tesko bi ga izvukao, desavalo mi se i da zakavic, onda jedino iz camca moze da se izvadi, dodje se iznad bove i samo se podigne sa dna. Ali vec sam se doata upraksovao sa dolmom ne treba mi camac, ali dok nisam to je bilo ludilo, dolazio sam u fazu nervnog sloma. Znam treba opasna tehnika, ali racunam da cu cele godine vezbati, pa sledece da bude zurka. :) narucio sam shimano speedmaster te7 gt 6m, po vradojicicevim preporukama. Nadam se da ce sluziti.

Ja za sebe mogu reći da sam samo položio "prijemni ispit" za tu Akademiju plovkarenja koju nikad nisam završio . . . na svu sreću, moj praktični duh i radoznalost me odvela u jedan mnogo drugačiji, univerzalniji, kreativniji svet ribolova zvani - fider!

Ivan18

Vidim Milane bas hoces da me odgovoris od plovkarenja ha haha :)

Isa

Ja na svim kliznim koristim perlice. Mislim da sam kupovao kod travara, bilo je davno ali cini mi se da je bilo razlicitih promera dwluju kao da su gumirane. Jedino im je cena nerealna, koliko se secam jeftinije su neke udice od njih. Imam i plasticnih perlica ali su ove bolje. Inace za sta ce ti klizni plovak od 15 gr? Ja imam duplo manje i njih koristi kad pecam bandara na kedera.

za govnaru kod novog mosta, znas kako se peca tamo i sa kojim plovcima a ti plovci me nerviraju. pa hocu da uzmem neke normalne

skvrl

Misliš na ono pecanje direktno iznad cevi kanalizacionog ispusta i stotinak metara nizvodno ? Koliko sam video tamo se koriste bukvalno pampuri za štuku do 20 g, po mojoj proceni, sa naglašenom antenicom. Ti plovci se čak i nekako ljuljaju i gegaju svo vreme dok plove. Treba imati "želudac" za takva mesta, nema ga svako, ja ga nemam, ni približno...

Uglavnom, da, ti plovci koji se koriste mi deluju adekvatno samo u pogledu potrebne nosivosti ali što se tiče detekcije trzaja, otpora koji pružaju, stabilnosti u toku... su potpuni promašaj.

ne iznad cevi, nego sa druge strane mosta, kod barze i dizalice.

nije tako strasno prljavo kao sto je bilo nekad, mozda jednom u pola sata treba da se ocisti olovo, mada i to je retko. ja sam imao tad 10tak dramljica, posto jos nisam uzeo suzu od 12 gr pa je dosta kupilo, sa suzom je vec manje.

Dubina je velika i mora veca gramaza, 15+ gr. ti plovci stucji plovci jedno sluze grabuljasima. 2 puta od 10 sam video ugriz na njima. jednom je veca deverika potopila plovak i krenula ka dubini, jednom se samo ustopovao. detekcija je ravna nuli. zato i hocu neke normalne plovke da nabavim.

skvrl

Eagle Eye Niš ima u ponudi plovke za lov ribe kederom ali nisu klasično pampuri.
Evo ih ovde na ovoj stranici:

Konkretno model SM-5. Dovoljne je nosivosti ( ima ih do 20 g ) a deluje mi da bi mogao da bude realtivno osetljiv ako se dovoljno potopi.
Video sam u Riboshopu ovde u Novom Sadu da imaju asortiman Eagle Eye Niš ali nisam obraćao pažnju konkretno na te velike plovke.

A možda još bolja varijanta u tim veličinama su Jordy plovci, nalazio sam ih u Vodomaru.

U njihovom katalogu koji imaš ovde:

možeš pogledati plovke model broj 1244 i 1249 koji se prave u nosivostima od 15 g a deluju zaista dobro. Od balze se prave. Ja isključivo njihove plovke koristim za direktaše i odlično su mi se pokazali. Tako velike nisam koristio. U krajnjem slučaju ako ne mogu da se nađu u Vodomaru mogu se poručiti iz Zrenjanina. Nisu skupi.

ja sam iz zr ali zivim u ns tako da mi odgovara i ta varijanta :D

Dobri moji plovkaroši, to jest, svi Vi koji pecate ribu "na vožnju" iliti bolonjez tehnikom, želim da Vas podsetim na jednu vrlo praktičnu montažu plovka i olova/suze. To sam već ranije pokazao ali računamda nije loše ponoviti baš sada kad svi imamo više vremena "za razmišljanje". Ujedno, želim da sebe dopunim time što ću Vam predstaviti jedan detalj pri montaži koji sam nazvao Pojačivač trzaja. Pošto nisam do sada nigde u meni dostupnim resursima informacija našao da se neko već bavio datom "problematikom", skupio sam hrabrosti da kažem da je to jedna od inovacija nastala kao plod mnogih godina sa bolonjezom u rukama.
Prikazana montaža dozvoljava zamenu svakog dela montaže "u sekundi" a da pri tom čak ne morate "pokvariti" ni dubinu na kojoj lovite, a kamoli da kvarite celu montažu. Kroz suzu se protakne žica (od starog plovka stabilizator, ili može i zubarska žica, koje ne rdjaju) pa se tako fiksira bužirima. Kod bolonjez tehnike glavno otežanje lebdi na montaži iznad dna i nikakvu ulogu nema to dali je ono "klizno" ili fiksirano.
Stabilizator plovka se, kao i uvek, fiksira bužirima a, umesto kroz telo plovka ili kroz alkicu ugradjenu u telo, gornji deo plovka se fiksira gumenom ringlicom koje skidam sa dizni od praznih upaljača (na svakoj dizni se nadje jedna većeg prečnika i jača, i jedna manjeg prečnika i slabija) tako što se prosto navuče preko antene do njenog korena kod tela plovka. Tako namontiran plovak ne rotira oko svoje ose pri zabačaju a pri izvlačenju sistema savršeno klizi po vodi, ne zaranja i ne beži u stranu. Ta ringlica je toliko žilava da odlično trpi sve moguće napore i ne proseca se kao kad bi umesto nje bio bužir (što može biti rezervna varijanta u nedostatku ringlica).
Takvu montažu plovka i primenu ringlice sa dizni upaljača meni je pokazao čovek pod čijim patronatom sam učio kako se na Drini lovi riba plovkom, davne '96g, Ratko Markočević iz Bratunca, a teoretske osnove i sve drinske virove sam saznao uz mog dobrog Ranka Travara, zahvaljujući kome sam i prvi put otišao da vidim i doživljavam sve lepote Drine. . . i ostao im bezmerno zahvalan!
E sad, fiksiranje glavnog otežanja/suze uz pomoć žice i bužira je stara takmičarska fora usmerena na to da se ono može lako pomerati duž osnovnog najlona i to se vrlo često sreće u literaturi o bolonjez tehnici. Isto tako, svo ono otežanje rasporedjeno ispod glavnog otežanja se odnosi isključivo na to kako želimo da se naš mamac plasira i ja ću ga ignorisati ovde jer iako postoji, ne utiče na rad Pojačivača trzaja.

Poenta je u tome da se dužina žice poveća tako da su joj krajevi, tačke A i B, po 4-5cm udaljeni od vrha i dna glavnog otežanja/suze. I bez obzira u kom smeru krene riba sa udicom u ustima PLOVAK SE POTAPA POD VODU sve dok žica ne zauzme horizontalni položaj a riba ne izidje iznad linije glavnog otežanja.

Pozicija 1 - otežanje/suza fiksirano na sredini žice, riba kasnije oseti otpor glavnog otežanja za nekih 1-1.5cm ali za to vreme je i plovak potonuo tačno za toliko, detekcija savršena, i u momentu kad riba oseti otpor glavnog otežanja mi smo već kontrirali . . .
Pozicija 2 - kad je riba izuzetno osetljiva ili smo prinudjeni da koristimo grublju montažu (plovak veće nosivosti od optimalnog) tad se glavno otežanje pomeri u gornju četvrtinu, kao posledica, riba još kasnije oseti otpor glavnog otežanja, nekih 2-2.5cm, a plovak istovremeno potone tih nekih 1cm, opet savršena detekcija, i riba nema vremena da ispljune mamac sa udicom . . .
Pozicija 3 - kad pecamo u matici i vodi koja previre i neujednačenog toka pa smo primorani da rasteretimo plovak toliko da mu cela antena viri iz vode, ako ne i koji mm tela dabi izbegli da ga voda potapa, glavno otežanje se spusti u donju trećinu dužine žice, riba brzo oseti otpor otežanja ali je i potapanje plovka momentalno što uveliko uvećava šansu da ne zakasnimo sa kontrom . . .
Pozicija 4 - prikazana je uobičajena montaža sa skoncentrisanim glavnim otežanjem/suzom da možete sa njom uporediti predhodne pozicije.

Namerno sam pisao pojam "glavno otežanje" jer osim suze na žicu se mogu postaviti i krupnije dramlije skoncentrisane u "tačku".

Eto Vam dobri moji, na sud i na razmišljanje. Hvala na strpljenju dok ste čitali.

Stvarno zanimljiv sistem.Probaćemo. :ok:
Nešto razmišljam može li recimo da posluži suza sa plastičnom ili silikonskom cevčicom u sebi kakve imaju da se kupe po radnjama,pa da se ista recimo fiksira sa stoperima od konca ili silikonskim graničnicima,mada verujem da je svakako najbolje ovako kako je Milan objasnio..Mislim da i na suzu sa plastičnom cevčicom u sebi mogu da se stave bužiri..