Plovkaroške montaže

Započeo mives, 30 Mart 2010, 23:14:58

Sto se mrsenja tice to najvise zavisi od samog ribolovca..Ista se u vecini slucajeva desavaju prilikom zabacivanja i pada sistema na vodu,a narocito ako ima bocnog vetra a zabacuje se na vece daljine.Ako imamo dobru tehniku i osecaj,a pritom i dodatno obracamo paznju na taj segment, mrsenja ce biti veoma retka i bez vrtilice..Sto se kidanja tice glavni ce pre puci samo ako je negde ostecen ili ako nisu glavni i predvez od istog proizvodjaca.,predvez puca skoro uvek kod udice..
Kada je na udici crv,a u vecini slucajeva jeste,onda kako si i rekao predvez bez virble ce se pre ufrckati,ali kada se to desi zamenim ga.. :smiley:

Ja pecam povremeno na jednom plitkom zatravljenom kanalu gde je dubian maksimalno 1.5m. Napravim rupu mackom u travi i tu hranim i pecam sa jednim ili 2 stapa. Posto nemam mogucnost da zamaram ribu(babuška uglavnom), moram staviti bar 0.25 za osnovni najlon jer moram da čupam ribu napolje da ne ode u travu, a i zamaranje tu nema svrhe jer bi poplašio sve ostale. Znači, montaža i pribor zavisi i od terena gde se peca.

Misur

Virblu nema potrebe stavljati na predvez pogotovo ako pecas takmicarcem,moze,ali nema potrebe... to, da ce crv da umrsi sistem, to je mala verovatnoca, sistemi se mrse zbog nepravilnog rasporeda olova na sistemu,pogotovo na takmicarcima kada se koristi vise olovnih sacmi,ili kod pecanja stek stapom kada se sistem spusta vertikalno u vodu,tada mozes imati 10 virbli na sistemu,ako nije olovo pravilno rasporedjeno,mrsenja su neizbezna...

Carp

Sad ste me malo zbunili ne znam da li da je koristim ili ne  :cheesy: , nema ni veze probacu sa i bez vrtilice pa cu videti sta mi vise odgovara , e sad da se vratimo najlonu koji bi ste preporucili 0.16 (osnovni) i 0.14(predvez) da zajedno izadje do 400 din. otprilike.

stragi88

Ja eskiviram da pecam sa virblom jer mislim da to samnjuje osetljivost sistema pogotovo zimi i na prolece kada riba mrljavo uzima. Virblu koristim samo leti kada duva vetar pa samim tim mi se i sistem omera pa u tom slucaju virbla ima smisla posto tad ti se vrti mamac onako ko lud i tad ga riba bolje uzima. Drugo sto se tice plovaka generalno preferiram iglicaste plovke (pecanje na jezeru i kanalu) a gramaza zavisi od dubine vode, aktivnosti i vrste ribe ali neko moje misljenje je da stavljam 0,3-0.6g po metru vode. sto se tice najlona trabulco xp mi je ok za sad.

Carp

Sad mi je dosta toga jasnije , ali oko najlona se jos dvoumim stragi88 spomenuli ste trabuko xp e sad ima par vrsta na koji mislite allround,super breme ili neki drugi , vidim da su poprilicno jeftini , ako je neki duplo skuplji od tog (300din) bolji od xp-a onda bih uzeo taj bolji. Formaks mi je dostupniji moze i preporuka za neki iz formaksa kvalitetan. Evo odma da pitam i za udice velicine 12-14-16 ili neku drugu ,koje su vam se dobro pokazale ,ukratko, da neodemo  smiley064   :tongue:

Spojene poruke: 17 Januar 2015, 16:51:39

Ili je mozda bolje da to pitanje postavim u temu za udice,  evo plovci koje sam koristio do sad da li neki moze da se koristi za bare,jezera ili su to samo za reke oblici.. Preporuka za neke jeftinije solidne iglicaste plovke?  i jos nesto ... da li broj na plovku npr. 3g oznacava da je plovak tezak toliko ili da nosi toliko grama ..  :tongue:

stragi88

Pa ovako sto se tice strune manje vise bilo koji trabulco xp mada ja koristim all round i to sad stvar licnog ukusa, sto vise vremena budes provodio na vodi to ces vise da obacas paznju na finese. Preporucio bi ti da uzmes 0.16 i 0.14 od 150m i da uzmes 0.18 i 0.12 u duzinama od 25m to je trabulco winter ice mnogo dobar i mek najlon. pa a time da kombinujes da imas uves premljeno 10-ak montaza (gledaj da ti uvek osnovni najlon bude za 0.02 ili 0.04 deblji od predveza). Od plovaka pf to je sad cela filozofija koja mislim da ne moze recima da se opise vec vise delom i pokazivanjem. plovak na kome pise 3g bi trebao da nosi 3g olova ali to nije uvek slucaj tako da ti je najbolje kada vezujes sistem da taj isti sistem ispobas u dubokoj kanti da bi video dal ti je opterecenje dobro. Uvek gledaj da ti viri samo antena iz vode iako to nije uvek lako postici. Oblik udice zavise od ribe koju pecas, ali je nepisano pravilo da za babusku se koriste udice sa kratkim vratom (oblika kako saranske) u velicinama od 8max do 16. Licno ja koristim skoro pa iskljucivo gamakatsu i owner ali opet to je neki moj izbor koji ne mora biti ispravan  :cheesy:

Carp

Bolje da nastavimo u temi za udice da neodemo off topic posto imam jos par pitanja , ne mogu nesto sliku da ubacim plovaka koje imam probacu kasnije, koje plovke koristite ( proizvodjac) i koje preporucujete do 50 din komad moze i jeftinije.

stragi88

Kad pecam na jezeru proizvodjac nema neki presudan znacaj, ja bih ti postavio sliku mojih plovaka ali nisam kuci niti cu biti u narednom periodu tako da ti je polje ti postavi slike pa cu ti dati misljenje o istim ali u temi plovci da ne odemo off.

knezevic76

Kad pecaš na stajaćici takmičarcem ne bi trebao da imaš plovak teži od 3gr.Ja npr ne pamtim kad sam stavio teži od 2gr na takmičarac, kad su neki normalni uslovi bez vetra itd.Isto tako mi zavisi i dal je dubina velika i da li želim da mi mamac brže potone.Znači plovci su mi od 0.5-2gr uglavnom za pecanje na stajaćici.
Počeo sam sa najlonima kao što su ti kolege već navele ali sam kasnije prešao na predveze 0.08-0.10.  (malo veća nosivost samog najlona) za babuške do 1kg. Ali ako je travuljina onda mora deblji.
Naravno vrlo je bitno obratiti pažnju na nosivost najlona jer sam jednom prilikom imao predvez veće nosivosti od glavnog najlona :-)
Što se tiče virbli, počeo sam da ih koristim kad sam našao one koje mi trebaju, mikro virble nosivosti 0.5-1-2 kg.I dešavalo mi se da mi sistem pukne upravo na virbli kad naleti veća riba od očekivane, ili kad mi se zakači sistem.
Na laganim i tankim sistemima ne koristim virblu uopšte.
I obavezno što mekše olovo.
"Neki bi voleli da voze sporije,ali,na žalost,više ne mogu"-Duško Radović

skvrl

Tek sam počeo da pecam bolonjezom na Dunavu, preporučeno mi je da stavim predvez oko pola metra dužine. Na ovoj temi sam na prvoj ili drugoj strani pronašao šematske prilkaze sistema za bolonjez, montirao plovak od 4 gr, udica, pola metra predvez 0.12, vrtilica, malo olovo 0.15gr, 30 cm iznad - olovo 0.25gr, 20 cm iznad osnovno opterećenje i još 20 cm iznad osnovnog opterećenja još jednu sačmicu 0.15 gr kako je šemom i preporučeno ( pretpostavljam da to ima veze sa sprečavanjem mršenja prilikom zabacivanja ), no, danas sam otišao da pecam na Dunavu i katastrofa, u početku dok sam pecao na ružu hleba još i nekako ali kasnije kada sam prešao na crviće posle gotovo svakog zabačaja sam vadio zamršen sistem i morao da otpetljavam ( pazio sam prilikom zabacivanja i nisam "švićkao" nekontrolisano, vodio sam računa da najlon bude zategnut u svim fazama koliko je moguće ). Meni se čini da je glavni problem taj predvez od pola metra i to što se udica prebaci preko osnovnog najlona, zakači za neko od olovaca i uvrće se dok izvlačim te se zamrsi.

Dolazim u iskušenje da jednostavno montiram jednu suzu od 100 % opterećenja do predveza a to je nešto što pecajući direktašima ( odatle dolazi svo moje plovkaroško iskuštvo ) nikad nisam radio zbog otpora koji takav sistem pruža ribi pri uzimanju mamca pa vas molim da mi preporučite neku montažu koja se manje mrsi od ove date na šemi za bolonjez na prvoj ili drugoj strani ove teme.

jednu sacmicu iznad vrtiice i sve ostalo opterecenje neka ide u jednu grupu i to je to...

koleq3

stavis jednu suzu od 4gr i to je to ispod stoper i vrtilica... nema potreba za komplikacijama...

Najednostavniji sitem je najbolji, praksa je pokazala. Po meni, npr. plovak 4gr - klizna olovna suza od 4gr, malo parce buzira da stiti cvor od suze, vrtilica i na kraju predvez. Moze biti i metar i nece se mrsiti.
Naravno suza mora biti teska koliko plovak nosi, nekad to nije isto kao ono sto pise na plovku, ja tada obicno deljam tezu suzu skalpelom.
Sisteme sa sacmicama koristim nekad kada hocu da tone laganije ali za leto ne jer zelim da sto pre prodje mamac do dna da bih izbegao sicu.

joca93

pozdrav ljudi nov sam u pecanju i interesuje me jedna stvar vezana za olovca koju jos nikako da ukapiram (za lov skobalja).Kako rasporediti olovca na plovku do recimo 1 grama? Dali vise sitnijih ili manje krupnijih i dali trebaju biti spojena jedna za druga ili treba praviti razmak izmedju njih i ako treba koliki treba biti razmak izmedju njih,i koja idi gore a koja dole sitnija ili krupnija.Mozda glupo pitanje ali nikako da shvatim.Hvala unapred