Pecanje skobalja

Započeo JokerKM, 08 Jun 2010, 12:02:58

dinobeg

Hvala Cardinale na brzom odgovoru i na spremnosti da pomogneš.
Za početak par pitanja:
1. Ako bi mogao da malo pojasniš rečenicu "mislim da trebaš razdvojiti štap za pecanje sa klizačem od onog sa klasičnim bolo sistemom". Ako sam ovo dobro razumio, klasični bolo sistem je pecanje sa fiksnim plovkom, a pecanje sa klizačem je valjda pecanje sa klizajućim plovkom. Kao što sam napisao, već sam nabavio štap i mašinicu: Štap: bolonjez Shimano Super Ultegra 5m, 185gr, akcija 5-20; Mašinica: Shimano Stella xg fi 3000 (prenos 6.4:1), pa tu nema više biranja.
2. Da li bi bilo dobro za Šipovik nabaviti takmičarac i, ako bi, koje dužine. Pecao bih uglavnom skobalja i bodorku.
3. Volio bih da znam tvoje utiske sa pecanja u Šipoviku jer će mi to biti glavna destinacija. Znači, kako pecaš, koji štap, koje dužine, fiksni ili klizeći plovak, ili možda takmičarac, na koji najlon i podvez, koja dužina podveza, koja gramaža plovka, ako je klizni jeli sa dva provodnika ili sa jednim (kao vegler) i sa kojim je bolje pecati na jezeru, sa čim i kako hraniš, koji je mamac, na kojoj dubini pecaš i drugo što smatraš da mi može biti korisno jer se izgleda način pecanja puno promenio od kad sam ja bio aktivan.
4. Tek se pripremam za pecanje, još nisam ni montirao pribor, trenutno vežem podveze. Tvoje iskustvo za motanje najlona na veću špulnu, da li staviti ispod neki stari najlon ili neku traku, neko je pomenuo i da savije najlon kesu u širini špulne pa namota i zalepi trakom, ili nekako drugačije.
Napominjem da će mi na prvom mestu biti zadovoljstvo, rekreacija, pa tek onda ulov. Ali ja sam takav da kad se nečim bavim moram to da savladam u detalje.
Znači tvoje iskustvo pecanja u šipoviku bi mi mnogo pomoglo da se uspešnije vratim pecanju.

He he baš je lepo kad se čovek vraća ribolovu . . . a dobro nam došao i ovde  :clap2: :thumbup:
Sve ostalo ne znam ali po tački 4. ti savetujem da uzmeš lepo rezervnu špulnu pa na nju namotaš taj osnovni koji si kupio i ostatak špulne dopuniš nekim starim ili debljim najlonom do pune špulne. E onda lepo staviš glavnu špulnu i na nju premotaš sa rezervne i dobijaš filigrandski tačno punu špulnu da pecaš sa zadovoljstvom  :takoje:

Citat: Milan berkut poslato 13 Jul 2016, 10:42:49

Sve ostalo ne znam....

Jel moguce?

c c c deco deco ala ste mi nestašni  :lol: :lol: . . .
Istina, pecao sam skobaljčiće negde na pola izmedju mosta i ušća u jezero . . . istina, preplovio sam celo jezero čamcem ali s varaličarcem u rukama pokušavajući da prevarim kakvo klenče . . . osetio sam kako hladnoća probija do kostiju kad sa avgustovskog popodnevnog sunca uplovismo u pećinu negde na pola jezera, dočekao isto takvu avgustovsku zoru sve sa svojih celih 9  :eek: stepeni a nakon par sati morao da se rashladjujem kupanjem na jezerskoj plaži, jezu po ledjima od surovosti tih vertikalnih stena duž kojih smo se čamcem ''šunjali'' u potrazi za klenom . . . upoznao nekoliko dobrih momaka koji su hteli i uspeli da učine da odatle odem punog srca za šta sam im zauvek ostao zahvalan . . .
A o sistemima i prihranama neka piše Cardinale naš dobri . . .

cardinale

Klizač-klizeći ili ti šetajući plovak, uglavnom sam sa njim pecao. Dubina oko 8m. Ribe ima sila, i sve je bolje i bolje. Za klizeći ne može klasični bolo štap, jer graničnik teško prolazi kroz uske provodnike, a sobzirom da si ultegru već uzeo, onda juri neki jeftiniji štap-ima ih dosta, za pecanje na klizeći plovak, koji će naravno imati malo veći prečnik provodnika i omogućavati lakši prolaz graničnika. Hranjenje kako kada. Leti može hrane razne sa zemljom uz dodatak crvića, a može i hleb pa klasika kugle. Ako nije mnogo strmo mesto uvek preferiram prvo takmičarac od 7m. Inače zna da se javi i krupnija riba, ima tu i Plotice lepe i Šarana, a već babuška, bodorka i skobalj to je kao dobar dan. Kraj je prelep i boravak tamo po meni je nešto najbolje što može da priušti sebi svaki ribolovac. Divljina, a opet ima civilizacije. Ima tu i prenoćište da se nađe ima i kamp kućica, može tu da se napravi gušt samo takav. Kako god samo napred, tu smo svi, čujemo se, bistro!

dinobeg

Hvala na korisnim savetima.
Naročito me iznenadilo da si pecao na 8 m, u Šipoviku sad uglavnom pecaju na dubini 3 do maksimalno 6 metara.
Za 8 m ti verovatno treba plovak od 3 grama.
Da li si pecao na plovak sa dva ili sa jednim provodnikom i koje gramaže.
Ništa mi nisi napisao na kakvu si opremu pecao. Ako je tajna ni to nije problem.
Osnovni najlon mi je 0.13 pa kad stavim konac za graničnik i ostavim malo duže krajeve da ne zapinje, kako je već pisano u ovom postu, ne verujem da ću imati problema.

Spojene poruke: 13 Jul 2016, 14:40:44

Zahvaljujem se Milanu Berkutu na odličnom savetu za popunjvanje špulne tačno dokle treba.
Doduše, uz ovu mašinicu nemam rezervnu špulnu ali mogu to uraditi i naosnovnoj pa onda premotati na neku drugu i vratiti prvo stari najlon pa osnovni.
Skroz logično ali se treba setiti. Svaka čast.

cardinale

Ja više pecam iza Šipovika u Žvalama, ali ti je ista priča i tamo i tamo. Ista je riba, sve je isto. Plovak sa dve omče koristim na recimo 6gr. Oprema najčešće štap mi je bio Falcon Amika 5m ili takmičarac 7m. Najlon klasika 0,14/0,10 ili 0,12 predvez ako uđe krupnija riba. To menjaš u zavisnosti od situacije. Mamac crv i francuz. Eto to je to.
U Šipoviku možeš ići na klasični sistem sa što lakšim plovkom gde nije strmo mnogo. Ja preferiram takmičarac.

Veliki pozdrav

Dino dobrodosao...
Za pocetak cu ti reci da si kupiuo strasan komplet za plovkarenje i kao neko ko obozava tekucu vodu nadam se da ces se zainteresovati za pecanje skobalja na Limu, Ibru i slicnim rekama. Jezera su lepa, ta koja si nabrojao su predivna ali reka je reka.
Iskreno mislim da neces imati nekih problema sa pecanjem Ultegrom na klizeci sistem, koncani stoper, iznad plovka klizeca perlica koja ce zapeti za koncani stoper i malo duzi krajevi od konca i prolazice bez nekog veceg zapinjanja.
Nisi rekao koja je Ultegra, TE 5 ili TE 6 ili neka druga?

cardinale

Evo kolega Radojičić bolje poznaje štap, ako on kaže da neće biti problema sa prolaskom končanog graničnika kroz vođice onda ok. Onda ti možda odvojen štap za pecanje na klizeći plovak i ne treba. Pa kasnije možda možeš uzeti. Za sve koji žele da vide kako izgleda taj kraj evo jednog mog snimka od prošle godine

Da ne zaboravim da dodam... Ceo taj kraj je izuzetno lovan negde od maja pa dok ne padne sneg, poznat je kao prirodno mrestilište ja kad sam poslednji put bio puca na sve strane baca se krupna riba puno sve....

dinobeg

Super Ultegra AX TE 5. Mislio sam da uzmem TE 4 ali mi je prodavac, ribolovac koji ima vikendicu na Potpećkom jezeru, rekao da je bolje da uzmem TE 5 i obrazložio pa sam ga poslušao.
Iz objašnjenja koja je dao Cardinale vidim da se baš i nije nešto promenio način pecanja skobalja osim što su štapovi duži lakši i tanji a najloni tanji i kvalitetniji. Nije imalo klizećih plovaka (mi smo to zvali šetajući) pa smo ih sami pravili ili kupovali kod nekog ko je pravio.
Posao mi oduzima dosta vremena pa nemam baš puno vremena za pecanje ali gledaću da češće idem kad budem koristio odmor. Sreća nema mnogo do penzije.
Za skobalja na jezeru je najvažnije dati kontru u pravom momentu. Znao sam po ponašanju plovka tačno kad je uzeo. Ako promašuješ optereti još malo plovak i uglavnom upali. Pecao sam par puta i na crviće ali sam odustao jer sam uvek bolje prolazio na ružicu. Mnogo je važno pravilno hraniti da se izbegne sitna riba. Kad su velike vrućine, pecao sam ga bez plovka na dubini oko 15 m otprilike ali o tome drugi put.

Hlebna ruza, ne vestacki hleb tj. saja nego prava hlebna ruza je najbolji mamac za skobalja, decenijama a cist hleb je najbolja primama.
Odlican izbor je to sto si kupio TE 5, to je univerzalniji stap mada je TE 4 odlican izbor za jezero i za reke gde ne trebaju plovci veci od 5, 6gr...
Ma princip je isti, lepo si rekao, oprema je napredovala, ribe je manje (generalno u Srbiji) pa se covek dovija kao lisica da je uhvati.:) A Skobalj sa druge strane je jedna od najlukavijih riba, zato i jeste gust pecati bas njega.
Pisi, vidi se da imas iskustva... Svako dobro.

dinobeg

Ok, uglavnom sam saznao sve što me interesovalo. Javiću se kad krenem da se pohvalim ili požalim.
Bistro!!!

Da dodam za stap koji si kupio:
izgleda zaista dobro i po katalogu ima odlicne kakrakteristike.

Shimano Super Ultegra AX TE 5-500 GT
Materijal blanka: HPC 200& Biofibre
Oprema: Fuji Alconite provodnici + Shimano halter (provodnici su odlicni, imam ih na nekoliko stapova)
5 sekcija, 8 provodnika
Tezina bacanja: 2.5-15gr (novost za mene - godinama je Shimano TE 5 oznacavao kao 4-20gr).
Stvarna duzina: 4.9m
Deklarisana masa: 179gr

Sta li je razlog promene oznacavanja tezine bacanja zaista ne znam ali moguce da se Shimano sada poceo realno da oznacava svoje stapove, posto iskreno i mislim da je ovaj stap neki 15.o gramac.
Licno znam da Shimano Speedmaster AX TE 5-500GT koji je deklarisan kao 4-20gr moze da baca plovke od 10,11gr da baca na Drini i da se bori sa najkrupnijim ribama zato sto moj pajtos iz BB ima godinama, uhvatio je silu skobalja, plotica od 2kg, nekoliko mrena po 3, 4kg i nekoliko mladica i pastrmki iz klase 3-5kg.

Santjago

pozz Vlado..evo i ja da ti cestitam na nedavno osvojenom trofeju :tongue:..sa malim zakasnjenjem..Shimano Speedmaster AX TE5-500 GT..je jedini stap u mojoj kolekciji koji nikada ne bih prodao a imam prilicnu kolekciju bolonjeza..htedoh da kazem da si potpuno u pravu sto se tice jacine imam par 20-gramaca i nijedan nije jak i ostar kao Speedmaster...