Mrena na plovak

Započeo Kićo, 23 Jun 2009, 00:48:54

MarkoMimic

Kolega koji je snimao morao je da prekine ida se prihvati meredova. Da nije bilo zabacenih dubinki to bi bila druga prica, ovako sam morao da pravim slalom i da idem na srecu, obaranje stapa u ovakvim situacijama je u 90% slucajeva gubljenje ribe. Prvo pravilo i savet koji dam kolegama koji pecaju mrenu pored mene posle kacenja je: "Drzi stap visoko". Sto je vrh stapa blize vodi to nailon trpi vece opterecenje, a dril na masinici otpusta nailon mnogo lakse dok stap uopste ne vrsi funkciju kojoj je prevashodno namenjen - da zamara ribu.

Previse otpusten dril takodje umanjuje sanse da ribu privucemo i zamorimo jer u brzoj Drini mrena od 4kg kada se docepa centralne matice je nezaustavljiva. I kada pocne da gubi snagu prosto ce da rasiri peraja i pusti da je matica nosi niz vodu a u akvim situacijama ako je dril otpusten moze izmotati i celu spunlu bez problema. Upravo zbog toga koristim deblje nailone nego sto je to uobicajeno i jako istegljive (najistegljivije koje mogu naci). Posle kacenja podizem stap i posle par sekundi odmeraanja snaga neko krece u napad, ako to mrena ne ucini u tom slucaju ja koristim maksimum iz pribora da je sto vise privucem prema obali gde je voda mnogo mirnija.

Zanimljivo je recimo da sam imao 5-6 kidanja i sva se skoro desavaju po obrascu, podcenim ribu. Najcesce kidanje imam u situaciji kada riba uzme i krene uz vodu prema meni...i ja koristim taj momenat i brzo namotavam da je to vise privucem i kao sto to obicno biva, umesto otpustanja kocnice u tom trenutku ja je malo pritegnem da bih maksimalno opteretio sistem i onemogucio da se vrati ka matici. U momentu kada mrena oseti plici i tisi deo reke i ako uoci neko kretanje na obali daje se u tako silovit beg da bi popustio i sistem namenjen somu.  :cheesy:

Jedno kidanje sam imao jer sam dosao sa bolonjezom na kom je bio osnovni najlon 0,18 i predvez 0,16 i kao sto to obicno biva, zakacio sam ubedljivo najvecu mrenu u zivotu. Skoro pola sata borbe i ogromna silueta je prisla na 5-6m od mene ali prosto nisam imao snage u stapu niti u nailonu da ribu od 7+kg navucem na kamenje a sam nisam mogao da je ubacim u meredov cija je rucka duga oko 2-2,5m. Nadao sam se da ce neko od kolea slucajno da naidje ali kako to Marfi zna da uredi nikoga zivog u blizini... i onda pokusaj privlacenja na kamenje i paf... predvez je popustio... a mama svih mrena je otisla da saceka neki novi susret.  :cheesy:

Marko,
Koje najlone koristiš kada pecaš mrenu i koju mašinicu koristiš, veličinu i proizvođača?

Ivan18

Sto ti kazes dril zategnut, tako se me i jednom desilo, pecao sam nocu u septembru samo deverika radila i to lepi komadi i bio mi dotegnut dril i zakacim osetih dobar otpor pomislih da sam za cak zakacio, ja reko lepa deverika sigurno dve kile ali osetih u trenutku da ide lako ja motaj sto brze i kako sam navukao 3 metra do obale tako je pljusnulo po vodi kao torpedo i odma u dubinu, video samo da je mrena nije bila velika oko 1,5 kg ali dovoljno da mi sve pokida tad mi je i plovak spao sve je svukla. Mogu misliti tek od 5kg i vise sta radi.

MarkoMimic

@cardinale  Mrenu sam prosle sezone pecao na Profiblinkerov najlon 0,228mm osnovni i 0,188mm predvez. Jako kvalitetan proizvod koji iz Njemacke nabavljam preko drugara, vec sam narucio po 1000m u oba dijametra za narednu sezonu. Sto se masnice tice posao vec tri sezone besprekorno obavlja Daiwa Harrier match 2553. Masinica cenovno jako pristupacna a sto se kvaliteta i robusnosti tice nemam zamerke, sta je sve izdrzala moze u penziju odmah.  :cheesy:

@ivan18 Sto se tice krupne mrene na Drini, to je ekstremno plovkarenje, ne moze se porediti sa pecanjem skobalja, plotice i bilo koje druge bele ribe. Imao sam par puta priliku da se borim i sa saranom na Zvornickom jezeru, mozda da je u onoj brzoj vodi mogao bi da posluzi kao parametar za poredjenje. Ovako nije ni blizu onoga sta radi krupna mrena. Pouzdan pribor, dosta strpljenja, i dosta plovkaroskog iskustva treba da bi se savladala mrena od 4 i vise kg. Da ne govorim o fizickom umoru, to niej fino peckanje skobalja ili plotice...vec fizicki posao.

Prosle godine su se recimo poklopile kockice da sam za jedan dan upecao 10 krupnih mrena za 3-4 sata ribolova, 2 su pokidale, 2-3 su se otkacile skoro pred obalom... to je 15-ak drilova i zamaranja po 10-ak minuta. Verujte na rec da grcevi pocnu da hvataju ruku. Ako jos dodamo tome da match stap kojim pecam nije ni malo lagan, naprotiv, da se skoro non-stop drzi visoko podignut da bi se sistem stopovao i neprekidno drzao zategnut...i sve se to nekako izdrzi jer adrenalin je cudo. Ali kada uvece dodjete kuci i kada misici pocnu da se opustaju... :cheesy: Ali uzivanje je vrhunsko... Naravno, da napomenem, mnogo ribe se pusti, sa vode nikada nisam odneo vise od 2-3 jedinke. One do 2kg po navici se odmah pustaju...

Ivan18

Mrena je opasna ribetina, bas zbog tako velikih primeraka, hocu malo vise da se posvetim mestu gde ima dosta kamenja i gde je brza voda. Nadam se da cu imati uspeha, cini mi se kao mesto koje mrena trazi. Kolika je dubina gde pecas..?

@Marko
Predlog za tebe je da probaš osnovni najlon Tubertini Tatanka(teško ga je naći) ili Tubertini Top Scorer(ima ga u prodaji). Neće ti trebati 0,228mm u to sam siguran. 0,18mm će biti saasvim dovoljno direktno (pošto su fluorocarbon oba nevidljivi su, ne treba ti predvez) ili uz neki predvez Top Scorer od 0,16mm recimo.
Ako po nekome zvučim optimistično navešću primer da je jedan moj Pazarac na Limu u Brodarevu kod mosta izvadio mrenu od 4kg sa 0,14mm osnovnim Top Scorer i 0,104mm Trabucco predvezom. Gledalo 20 ljudi i navijalo. Znači za mrenu treba samo vrh kvaliteta i naravno iskustva. Ja sam jesenas isto izvadio na Ibru 2kg mrenu na 0,104mm predvez.
Dalje cenim Daiwu, ali bez Stradika nema života. Mislim da je na drilu neprevaziđen, a jedan 4000GTM bi ti bio prava podrška po meni.
I ono najvažnije, probaj da nađeš, ima ih dosta tih većih gramaža, plovak Tubertini Serie pro 4 ili Serie pro 82. Moja, i ne samo moja iskustva sa njima su vrhunska. Žrtvuj jednu špulnu, probaj ovu montažu, pa ćeš me pominjat  :takoje:

Cardinale druze, znam coveka, probao je on sve i svasta i dosao do ovoga. I ja sam na Nisavi izvadio mrenu od 4.5kg na najlon 0.16/0.12mm ali to je jedan primerak a kada ti za dan udari 20 mrena od kojih nijedna nije ispod 2.5kg a pola ih je preko 3.5kg onda gledas da imas pribor dostojan tom borcu.
Znam mesto gde Marko peca mrenu, zato sto ja pecam skobalja sa suprotne obale i matica je blize njemu. Tu voda dere, peca se plovcima 9, 10gr po maloj Drini, a mrene su garant najvece na celoj Drini. Bolonjez nije dorastao a najlon 0.16mm ce da kida kao od sale. Inace ja sam za ove njegove situacije namneski kupio match stap prosle godine, i sto ti kazes necu ici na osnovni deblji od 0.18mm ali znam da to nece biti dovoljno.
Reci ce ljudi pa sto nece, a ni meni nece biti problem za izgubim koji komad ali razume Marka. Njemu mrena od 3kg dodje u tom periodu kada ciljano peca mrenu kao dobar dan a ostalom svetu kao kapitalka. Tu je razlika. On ne juri te od 2, 3kg vec juri one od 5+kg, pa mozda i tu mamaru od 7 i jace kg. E u zivotu nemas cesto priliku da upecas takvu ribu i zbog toga bi mi bilo zao izgubiti je.
Ja cu na svog Blue Arca 9200 namotati 200m Top Scorera 0.18mm a predveze cu ici 0.16m m pa cemo videti sta i kako.

Ivan18

Upravo gledam, taj najlon, da li si ga imao ranije kako ti se pokazao..?

@Ivan18
Stavi u zaglavlju na koga se odnosi pitanje. Npr. @vradojicic....ili @pexon.....itd.
Pozzz

sve zaboravim .. @vradojicic

MarkoMimic

Kolega vradojicic me malo preduhitrio... Nije da nisam probao...sve i svasta, od razlicitih oblika plovaka pa do debljina nailona, velicina udice i td... Ja recimo zadnjih 4-5 sezona mrenu na tom mestu pecam jako intenzivno, a vecina kolega dodje da se oproba. Bas proslog leta jedan drugar me zamoli da ide samnom na mrenu. Naravno, nikada nemam problem da pokazem sve sto znam bilo kome a ne drugarima. I mi u autu, ja ga pitam jel spremio pribor on odgovara: "Jesam, namotao sam nov 0,18 owner, podvez 0,16." Jbg...ja mu lepo rekao sta da uradi on po svom.

Najjace sto on dok smo isli na mesto samo sto ne peva..."al cemo je ubiti, al cemo je razbiti" :cheesy: :cheesy: Ok, svako ima svoje vidjenje ribolova...ja idem da uzivam i da se nadam...ne 10-ini mrena vec onoj jednoj...pravoj...mami svih mrena. Dubina je oko 1,2 do 1,4m na minimalnoj Drini...koristim Curetov plovak od 9gr sa trabucco supljom antenom (vazdug unutar antene drzi plovak iznad vode i kada suza kucka o kamenje na dnu i prevlaci ga bez tonjenja), i najlon non-stop drzim na prstu da bi sistem bio maksimalno naspanovan. Cesto prvo osetim udarac na najlonu a zatim plovak potone. Posto voda na tom mestu kuva i tece jako brzo treba "citati" vodu i plasirati plovak u odredjene "dzade" koje se otvaraju u tom previranju i vrtlozenju. Tako da covek koji se prvi put susrece sa ovim mestom i nacinom pecanja tesko da moze da ocekuje da ce da "razbije".

Rezultat naseg lova tog dana je bio ja 6 mrena izvukao i jedna se otkacila pod obalom a drugar dve zakacio i obe pokidale.  :cheesy: Jedan od najboljih ribolovaca na ovim prostorima Ratko Markocevic, covek ima svoju ribolovacku radnju i peca preko 50god., svestran ribolovac, prosle godine na Zaluzju koristi nailon 0,16...izvlaci jednu mrenu od 3,5kg i ima 6 kidanja. Iskreno, vise volim imati 5 uzimanja i izvuci 4 mrene pa ih pustiti nego od tih 5 izvuci jednu (ili ni jednu) a ostale pelcovati udicama i najlonom da se pate. Fotografisacu sutra...ako sada nemam preko 100 razlicitih kalema najlona, koje sam isprobao za pecanje u proteklih 2-3 godine, nemam ni jedan. Prosto, nasao sam neki optimum - 0,228mm njemackog Profiblinkera je u precniku tanji najlon od Trabucco t-force 0,20mm i mnogo istegljiviji sto mi je u principu najvaznije.

Jos nesto, meni kalem od 100-150m nailona ne znaci nista...pokriva mi 3 pecanja u najboljem slucaju. Nije to pecanje skobalja ili pecanje riba do 1-1,5kg pa se zalomi slucajno po neka od 2-3kg...ovo je pecanje gde je mrena od 3kg prosecna riba  gde se vrlo cesto upeca riba od 4-4,5kg a izvlacio sam i one oko 6kg...medjutim...video sam da ima i vecih... i to je izazov... nadam se nekoj od 7+ pa i do celih 8kg... a takva riba i sa 0,20mm predvezom izlazi uz mnogo srece. Nailoni se pri ovakvom ribolovu jako brzo habaju i istezu. Nisam ja ljubitelj i pobornik teskog pribora i debelih najlona...naprotiv...

Evo jedan video gde mrenu pecam stapom petljasem od 5m i najlonom 0,16mm i plovkom od 1gr... i nije slucajnost, vec sam 4 izvadio sve preko 3kg ciljno na taj pribor...  :cheesy: :cheesy: U pitanju je reka Drinjaca...

Na Drini...to je nesto sasvim drugacije...

Hehe. Ovo nije reka vec potok naspram Dunava. Petljasem od 6 m zabacis pod drugu obalu :cheesy:

cardinale

Mesta na kojima ja pecam Mrenu takodje obiluju Mrenom i takodje ja imam desetak kačenja dnevno. Samo uz jednu razliku, ja nemam otkačinjanja ribe. Znači front sa Mrenom je otvoren. Toliki broj kačenja Mrene mi dozvoljava da mogu da zaključim neke stvari i da komentarišem neke stvari. Jedina razlika je u veličini prosečnog komada, koji je u slučaju Drine veći, mada ni na Ibru nisu mali komadi (od 1-3kg).
Ja mogu da uzmem i da stavim najlon 0,18mm i da nemam problema ni sa jednom ribom nikakav to problem nije, ali to bi po meni bilo isto kao da gađam čoveka iz tenka. Apsolutno nemam potrebu za time.
Ono što ja opet ponavljam kao jednu od kvalitetnih varijanti koja rešava problem sa jakim protivnikom kao što je mrena jeste TUBERTINI TATANKA BLUE
Ja koristim 0.148mm koji nosi 3.580kg i nisam imao problema ni sa jednom ribom na Limu i na Ibru. Nema kidanja. To da se pokida ne može (za iskusne ribolovce koji ostatak opreme imaju kvalitetan).
Ko je probao, zna o čemu govorim.
Može i TopScorer, ali je Tatanka još bolja.
E sada, ako ja koristim 0,148mm za Ibar i Lim gde su komadi do 3-4kg, i nemam problema, sa većim komadima 5+kg znači samo treba kalibar da se poveća (ono što sam rekao da se ide na recimo 0.18mm) i kraj priče.

Jel stvarno taj TopScorer toliko dobar? 9 e kosta kod nas.

MarkoMimic

Svako ima razlicita iskustva, o Ibru ne mogu da govorim jer nisam pecao na toj reci. Isto kada sam govorio da bolonjez nije za to pecanje bilo je kolega koje su komentarisale samo neka uzme pa cemo da vidimo.  :cheesy: Nesto sto se ne proba tesko je komentarisati. Evo jednog od tih kolega...

Nije ta mrena ni blizu onih koje se tu pecaju...jedna je od manjih, oko 2,5kg. Stap Falcon cosmos 5m, i ovo nije usamljen slucaj ovo je samo jedan od 6-7 bolonjeza koji su u mom prisustvu popustili bas na tom terenu. U ostalom, kolega vradojicic ce ove godine da se okusa sa kombinacijom za koju on misli da je prikladna.  :cheesy: JA cu mu u rezervi u svakom slucaju drzati komplet u rezervi.  :cheesy: