Kako selektovati krupnu babušku?

Započeo Acika, 12 Avgust 2011, 08:02:25

Megalodon91

Hehe, nataložile se godine iskustva, iako mi je tek 25 ljeta  :lol: :rolleyes: Hvala na komplimentima, lakiša  :tongue: Što se tiče terena, to je, dakle, opština Kovin, selo Pločica. Ima dosta kanala za navodnjavanje u okolini, koji se ni po čemu ne izdvajaju od prosečnih vojvođanskih kanala, ni po konfiguraciji terena, ni po ribljoj fauni (doduše,nemamo basa), a nažalost, ni po brojnosti ribe (mreže, struja, bubnjevi i ostala govna osakatiše vode). To su kanali koji se ukrštaju pod uglom od 90 stepeni i ima ih dosta, trska je u priobalju, pa onda ide podvodna trava koja ide do površine i tek na sredini kanala je čistina, mada ima i dosta žabokrečine, pa onda se traže rupe, mada se može bacati i u samu žabokrečinu ( ovo je jako dobro leti po jakom suncu, na čistini preko dana nema ništa, riba se krije ispod slojeva žabokrečine). Dna su muljevita. Ova godina je bila najlošija koju pamtim, riba je jednostavno očajno radila, šta god pokušao... Izgleda da su kriminalci uspeli da doakaju čak i jednoj izrazito invazivnoj vrsti kao što je babuška... Mogu samo da se nadam da će naredna godina biti bolja...

Mads87

Aj da malo ozivimo temu. Ako sam pogresio mesto da ovo pitam izvinjavam se unapred.

Relativno sam nov u pecanju babuske jer ovde namojim terenima te ribe stvarno nema (Drina,Perucac). E sad ima barica jedna tu pored grada odprilike nekih 10 do 15 ari i niko ziv tu ne peca vec jedno 10 godina jer svima smeta trava.Bara je prepuna ribe a narocito klena i babuske.Bacao sam ljudi sve i svasta od prihrane ali samo reaguje na cist kukuruz i psenicu i to zasladjenu. Bara je mnogo ali bas mnogo obrasla travom i jednostavno na 80 % povrsine ne moze da se peca. Dajte neki savet kako da probam da je prihranim gde da pecam da li pored trske ili u rupama? Da li je rano sada babuski nuditi kukuruz i psenicu? Ajde ovi iskusni vukovi nek se jave jer toliko sam zaludjen sad tom krupnom babuskom da mi ne smeta sto moj drug skobalj trenutno odmara :)

Pa nemoj da je hraniš u opšte....ne čekaj je nego je traži. Štap sa mašinicom tipa meč ili bolo, klizni plovak radi lakšeg ubacivanja u rupe od trave, ruža od hleba na udicu i u potragu za njom. Često se sunča pod površinom u rupama od trave i veoma često uzima mamac na metar od površine....cela glista uz ružu hleba su joj poslastice i sigurno im neće odoleti. Samo budi tih i polako...po 15,20min po rupi pa polako dalje. Aj pa bistro...i javi kako si prošao  smiley033

peconi

Poucen visegodisnjim iskustvom pecanja sarana na stajacicama, krupne babe dolaze na isti sistem kao za sarana sa nijansu manjom udicom. Mamac dva zrna kukuruza na dlaci ( cukk vanilu sam izbegavao samo iz razloga sto iskljucivo babuske dolaze na njega), predvez 10-15cm upredenica, fiksna montaza (moze i klizeca radi bolje detekcije), prihrana partikli (psenica, konoplja, kukuruz), moze i sa dodatkom hrane za sarana krupnije granulacije.

Isto mi se pokazalo i na dunavu, a namenski sam ih selektovao feederom prosle godine na dubovcu, bas na taj sistem. Udaraju dosta redje, ali sve 1+ kg komadi. Cak sam imao i jednu od 2kg, mislim da ima slika u galeriji ulova od prosle godine.

Kada se peca fiderom na ovaj nacin pravo je uzivanje, ali kada uleti u hraniliste dok se peca saran, napast je isto kao i cverglan.

Nisi rekao,a vrlo je bitno,koliko ima sitne ribe? Siguran sam da je ima dosta pa stoga živi mamci kao što su crvi i gliste ne "dočekaju" krupnu ili krupniju  babušku..Prihranjivanje praškastom hranom zbog prisustva sitne ribe ne dolazi u obzir..Voda se već prilično ugrejala,mada je na toj bari sigurno nešto ispod proseka,jer je pitanju brdsko planinski kraj,ali nije rano za zrnastu hranu..Prihranjuj,a na to i pecaj,žitom i kukuruzom šećercem,a možeš da baciš i po neko zrno starog kukuruza..Probaj i na ružu hleba,ali i na koricu jer ona je možda i najbolji mamac za krupnu babušku..Sa zrnastom hranom ne bi trebalo da privučeš mnogo siće,pa bi i ruža trebala duže da stoji,pogotovo ako krupna baba legne na hranu..Probaj i na parče neke debele gliste..Nekad i negde samo na nju hoće..Najbitnije je da na hranilište ne privučeš sitnu ribu,a onda može i više kombinacija da se proba.Još je bitnije da provališ tajming,odnosno vreme kada je krupna baba aktivna.Svaka voda je priča za sebe,negde to može biti rano ujutru,a negde u podne..Probaj i različite dubine,pogotovo ako je na dnu mulj,jer neki put hoće da se javi više ili manje iznad dna ili u prolazu..
Trska ili trava pitanje je sad? Pecaj tamo gde je dublje,jer dolazi toplo vreme,a riba tada beži u dublje delove,pogotovo krupnija..

Isa

Na osnovu iskustva, pre ces babusku dobiti na dnu nego pri povrsini. Gledaj da ti udica nesmetano stigne do zemlje. Najbolje je ako takva mesta vec postoje, da ne moras da cistis vec ko sto rece no names da je nadjes odnosno da nadjes izgledna mesta gde ima smisla prihranjivati. Pretpostavljam da nije instant pecanje. Psenica je po meni najbolji izbor kad je prihrana u pitanju pa i mamac, mnogo manje privlaci regana za razliku od secerca. Saka dve psenice dva tri puta u desetak dana je dovoljno uglavnom posle pecanja. Bitno je da mesto ostane sto prirodnije, ne zbog toga sto ce ga neko zauzeti pa ti izvisiti vec dodju ljudi i bukvalno ga praskastom primamom i preteranom kolicinom hrane totalno upropaste na neko vreme.

U ovoj temi je ciljana riba krupna babuška,a to su ribe od 500g + ..Primera radi na Savskom jezeru su to ribe 1kg+ ,jer sitnije skoro i da nema,a u 80% slučajeva sam ih hvatao više ili manje iznad dna..
Različito se ponašaju one do 300g,pa one od 300-600,pa onda one od 600g-1kg,a one 1kg + su tek posebna priča..Svaka je voda drugačija i mora se provaliti kako diše,odnosno kako se riba ponaša a u zavisnosti od više faktora i elemenata..

Mads87

Momci hvala vam puno vec ste mi dosta pomogli a o eventualnim rezultatima javljam. Sto se tice tvog pitanja Orka ja tu ne znam za sitnu ribu. Jako je to cudna voda za nju znaju samo moju sugradjani ali posto je vecina njih skobaljasa oni na tu vodu gledaju sa nipodastavanjem.Tu je pecalo par penzionera sporadicno ali niko nije uporan. Nikad nisam video da je tu nesto sitno uhvaceno. Klenovi na povrsini imaju od 1 do 3 kg babuske te sto su hvatane su 800 g i preko a cverglana nikad veceg nisam video mada je to jedina voda kod mene gde ima cverglana.Preovladavaju klen i babuska ali ima bodorke i bandara isto.Kao sto rekoh bara je zapustena znaci na preko 80 % nje je zabokrecina a po ivicama trska zato sam se opredelio za takmicarac od 6 metara a ako nebudem mogao ici cu bolonjezom.Probacu da je malo trazim 3 4 dana a onda pocinjem sa prihranjivanjem kao sto ste rekli pa javljam rezultate (ako ih bude ) :)

Spojene poruke: 17 Maj 2018, 20:44:40

Evo kako izgleda barica a veceras je klen bio aktivan sacuvaj Boze, ja zabacim on ne trci na hleb,crva i to nego na plovak.

Spojene poruke: 23 Maj 2018, 12:48:54

Evo posle par dana opipavanja vode jutros sam imao solidne rezultate.Babuske od 300 do 500 grama su solidno uzimale tik uz trsku, na crvica, i samo kad plovak lezi horizontalno ili je nakosen.Samo u tom slucaju sam dobijao ribe.Pokusavao sam da bacim malo dalje od trske sa malo vecom dubinom i bilo je isto par trzaja (jedan nisam mogao da sadrzim i nisam mogao ribu da odlepim od dna a tako je nezno uzela).Dobijao sam i bodorke od krupnih do bas sitnih.Sve na crvica kao sto rekoh i cim je sunce jace ugrejalo prestali su grizovi. Mislim da na hleb mora da dodje bas trofejna ali kad pecam na hleb stalno sam u tripu da mi je spao i onda vadim.Isto tako mi se cini da riba u toj mojoj barici ima problem da nadje mamac jer je podvodna trava ogromna

Megalodon91

Situacija na kanalima u okolini Kovina se dobrano popravila po pitanju babuske. Juce 15-ak komada za 2 i po sata do mraka, u proseku 300, a dve su bile malo preko 500. Sve na kalifornijsku, sve ostalo je ignorisala. Sledece nedelje, kada odem do sela opet, pokusacu sa malo intenzivnijiom prehranom, pa javljam rezultate i kacim slike u slucaju velikih komada.  smiley033

Vlaja

Pa Megalodon, svaki dan očekujem rezultat od ove nedelje, kako si prošao!! Sećam se pre više godina bio sam tu u tvom kraju sa drugarom jednom, vodio me na Crnu baru, tada smo baš lepo prošli, bilo je i sitne a i krupne babuške 500, 600gr+ ali i dve osrednje štuke, na balerinu. Kakva je sad situacija na bari, pitam te, jer mi nije baš blizu, a rado bih je obišao

mrcko

Definitivno da neke stvari pale na nekoj vodi a na drugoj ne. Treba biti uporan i sve moguće isprobati. Problem je kada se sve isproba a nema rezultata. Ne znam da li je spomenuto do sada, na nekim vodama sam krupne komade leti dobijao isključivo noću.

nije spomenuto, nocni ribolov je zabranjen

Jos jedna besmislica u zakonu koja se ne postuje od strane ribocuvara dosledno jer im radno vreme nije 24h vec 8h i to dok je dan. Totalna glupost. Ja sam pre 2 godine dobijao babuske preko kilograma bas po mraku oko 21h preko puta marine u Apatinu i to na fider na 2 duzine stapa od obale na zrno cuka. Al cug je kratko trajao.

Panonski vuk

Ja pecam uglavnom nocu na dunavu u novom sadu i meni su nekoliko puta dolazili da iskontrolisu dozvolu.pridju lagano ni ne cujem ih dobro vece pogledaju dozvolu i laku noc dovidjenja.

Тekst Miroljuba T. Stojadinovića "Slučajni Partner", objavljen u Riboreviji broj 32, 1997. godina.