Kako selektovati krupnu babušku?

Započeo Acika, 12 Avgust 2011, 08:02:25

Citat: laki22 poslato 25 Januar 2016, 17:56:56
pratio, pratio, citam ja sve  :cheesy:

ja zabacim kod mene ode 150m, i ne staje jos uvek  :lol:

Iskljuci bajt  :lol:
Stane kad dodje u odredjeni ugao,a kad stane ja ziv ne diram dok se nesto ne zakaci...dal" trava,trska ili riba  :lol:
Srdjanp pomenu mesni pelet...imao sam lepe komade na Carp Zoom Hallibut pelet,to je onaj sa dodatkom krvi...verovatno znate o kojem se radi.

@Dva Vuka u pravu si...sistem je polu fixi pa zato i dolazi do samozakacivanja.

PS: Zaboravih da napomenem da je ta prihrana Univerzal bez arome i mogu Vam reci da je od svih ovih jeftinijih varijanti daleko najbolja...cena joj je oko 140din.Babuska je voli bar kod nas na DTD kanalu.
Jedino pravilo kod babuske je da nema praila...

pexon

Ne vidim zašto hranilica odgovarajuće težine nebi mogla da stoji pod prekom obalom, ako je dno gde se plasira ravno. S druge strane, ako se kotrlja 15m pre nego što stane, ona više nije pod obalom ili trskom, već je svučena dobrano od nje.  :cheesy:

Dobri moj No names
Ja sam pažljivo pročitao tvoj post.... samim tim što si tvrdo umesio tu univerzal hranu da ne izlazi iz hranilice, ti si napravio sistem kulje,a to već nema veze sa fider pecanjem....bez obzira šta tebi pisalo na štapu  :cheesy: Napravio si od njega laku dubinku  :takoje: Zato sam i napisao pexon-u da svaki fider može biti laka dubinka...  :bye:

Isa

Moje neko iskustvo, mozda i najvece od svih vidova pecanja je upravo babuskarenje.  :lol: slicne metode i ja primenjujem. Koliko sam primetio babuska je uglavnom u trsci, odakle izlazi kad otpocne nekakvo desavanje tj zamuti se malo voda. Tako da je najizglednije mesto za pecanje pored onog uz trsku, svakako u trsci. Potsisana trska, fin sistem, takmicarac 4m , malo posolis, a moze i bez hranjenha i udri. Narocito je efikasno pred mrest, tamo negde u martu. Medjutim u poslednje vreme me sve vise privlaci feeder, samo zahteva rad tj pripremu mesta, na koje posle ne mozes doci na red. Pecao sam uglavnom kaveznom hranilicom, punjenom obicnom prezlom pomesanom sa prekrupom...  Naravno gadjam suprotnu obalu, tj pred trsku na metar dubine. Uglavnom sam gliste koristio a prijatno me iznenadio puz golac. Treba samo da je mlad odnosno nesto sitnij. Baba kad pokupi puza, stap momentalno u vodu leti. E sad imam jedno pravilo kog se drzim ko pijan plota. To je da kad pecam na feeder koristim iskljucivo mesne mamce, dok boltusku, psenicu, secerac, hleb uvek kad plovkarim. Nije stvar prezentacije vec zbog signalizacije tj. dosta energicnije uzima meso od zitarica po nekom mom iskustvu.

Spojene poruke: 25 Januar 2016, 19:19:53

Vidim da se ovde raspravlja o stegnutoj hrani, kod mene se otvara bukvalno pri udaru. Gde prekrupa i prezla prave maglu od povrsine do dna, a na dnu ostaje malo psenice, glista i po koji secerac. Inace najbolji period je negde od sredine avgusta i to u vecernjim, tacnije od 16h pa dokle izrzis. Uglavnom se koristi psenica, daje malo redje ribu ali budu krupne i ne dave karas i regan.

Citat: Dva vuka poslato 25 Januar 2016, 19:12:13
Dobri moj No names
Moze...ali zato laka dubinka nikad ne moze biti feeder! :takoje: Da si pazljivije procitao video bi da sam napisao kao na feeder jer to generalno i nije bilo takvo pecanje vec stap koji je bio viska zabacen cisto "reda radi" da cuti i ne smeta...nije ni ciljano pecanje babuske bilo u pitanju vec puka slucajnost.

@Isa otvara se i meni hrana po dolasku na dno kada pecam kaveznom hranilicom i kad ciljno lovim "belu" ribu,a u ovome slucaju to nisam radio kao sto vec i napisah malo iznad.Jednostavno nema pravila i treba stalno experimentisati.Smesno ce vam zvucati ali kod nas babusku svi pecaju na stiropor...necu da kazem da ni ja nisam probao i da se nisam prijatno iznenadio lovnoscu ovog mamca.Jednostavno kad nece nista drugo stavim kuglicu stiropora,skratim predvez na minimum i udri....kao na traci radi.A,hvataju se i krupne i sitne....

mrcko

Kad god bih razređivao otežanje po najlonu, postizao bih efekat da sistem sa mamcem sporije tone, a to je uvek imalo za rezultat kačenje brže i sitnije bele ribe. A to mi nije bio cilj. E sad, možda negde ovakva prezentacija ima smisla, ali po meni je besmislena. Osim ukoliko babuška toliko pipavo uzima, pa većinu otežanja grupišemo tik iznad dna, a predvez i eventualno vrtilicu sa jednom sačmicom na samom dnu. Ali ne znam ni to zašto bi se radilo, kad se može jednostavno staviti duži predvez.

Kakva su vaša iskustva kod lova na potpuno zatravljenim terenima (kakva je u uslovima blagih zima i intenzivnog spiranja đubriva s njiva, većina vojvođanskih kanala već s proleća). Da li spustiti mamac na travu, tik iznad ili možda, pokušati u gornjim slojevima? Ili je možda smislenije očistiti deo dna, pa pokušati na čistini na dnu?

srdjanp

Tako je no name, ide babuška na svašta, kao što si rekao ....kao na traci radi. A,hvataju se i krupne i sitne....a pitanje je kako selektovati krupnu, slažem se.

Isa

Ma ja sam spomenuo kako ja pecam i na sta imam rezultat. Taman posla da sad pisem kako bi ti ili bilo ko trebao da peca. Ima to tvoje logike, tako se i pecalo ranije, al ja to ne koristim na kanalu i jednostavno napisah svoj pristup.

Veliko Moravac

Не знам како је код вас али сам ја увек добијао крупнију(дужу од длана)тик поред грања,такоће и жутооку(што се тиче баре)ваљда се тамо налазе опрезније :cheesy:
али и често крупна ради на ружу хлеба :thumbup:
дошо сам до закључка да када сам хранио искључиво пшеницом добијао више бабушке него жутооке или цверглане :wink:

skvrl

Mrcko,

Upravo zbog tog se insistira na izbegavanju praškaste primame koja privlači jata sitnije ribe pa čak i raskuvanih zrna pšenice. Ako se mesto dobro pripremi pravilnim plasiranjem prihrane napade sitnijie bele ribe možemo dobrim delom neutralisati. Sve ovo sam naučio na teži način. Krupniji kukuruz šećerac ( neko ovde reče čak i kuvani ambarac ), pravilno skuvana pšenica i komadići nokle i nije da sitna uopšte ne dolazi ali značajno manje nego kada bi hranio praškastom primamom i raskuvanim žitom recimo. Pun pogodak je ako na mesto ideš relativno često i kontunuirano ga prihranjuješ na isti način. I da, ovde gde pecam ( DTD ) krupna babuška izuzetno pipavo uzima i progresivno opterećenje je mandatorno, jednostavno nemaš ulov ako skoncentrišeš gram olova do vrtilice i još jedan plus je što ovakav progresivan sistem može lakše da "pređe" preko podvodnog rastinja ukoliko na njega naiđe ( a nailazi ako pecaš uz trsku ), ne zaglavi se odmah jer je glavno otežanje oko 50 cm iznad predveza. Možda ako ti koristiš mesne mamce, kao što je i ISA primetio, babuška agresivnije uzima mamac ali ovde je gotovo nemoguće koristiti crviće ili gliste nažalost.

mrcko

Ja 80% svojih ribolova provedem na stajaćoj vodi, pa krene da mi se diže kosa na glavi kad pumpa pogura vodu. Ajd još od vetra se i branim tonućim najlonom i veglerom, al za vodu u pokretu nemam rešenje. Stoga smatram da je tvoja voda zahtevnija po pitanju balansiranosti sistema. Ali na tu temu je baš dosta napisano na forumu, pa se ne bih posebno oko toga osvrtao.
Onih 20% provedem loveći bolonjezom po tekućicama. Tu već sistem potseća na tvoj opisani. Trudim se da udica sa mamcem što pre zauzme lovan položaj na dnu (ovo je posebno bitno kad nemamo mnogo prostora ispred). A dužim predvezom, u nekim prilikama i preko pola metra, testiram riblji apetit tog dana. Međutim i tada mi je otežanje, u obliku klizne olovne suze koncentrisano u jednoj tački. I jedino iznad vrtilice imam olovce korektor-kao donji graničnik (a bolje je ako može i bez njega), kojim potpuno balansiram nosivost plovka sa ostatkom sistema.
Potpuno se slažem da upotreba zrnastih komponenti u prihrani ili primami može selektovati krupnu babušku. Jedino je problem ako lovimo na crviće i imamo sistem sa razređenim otežanjem. Onda nam može dosađivati sitna bela.
Ali da ponovim, ključna stvar po meni je izabrati vodu u kojoj zasigurno ima krupne babuške. Inače, one priče "gde ima sitne mora da ima i krupne", po meni ne piju vodu. Jednostavno postoje vode gde usled nekog ograničavajućeg faktora, nema krupnih riba.

Znam par takvih voda. Taj ogranicavajuci faktor je dostupnost hrane i kolicina mulja Ako nema hrane i ima puno mulja ribe ce ostati male i zakržljale. Populacije terpana takodje doprinosi smanjenju velicina drugih vrsta jer su izuzetno alavi i jedu sve što mogu.

egocentrik

Par puta sam prelistao  procitao celu temu pa reko ajde da ubacim koji red i ja .
Posto sam se zadnjih dve godine fokusirao u glavnom na lov babuske na kanalima(ugrinovacki,dec,zabran)u glavnom am najbolje ulove ostvariovao tamo posle druge polovine juna,pricam o periodu zadnje dve godine .Karakteristicno za ove kanale je da je glista mamac br 1,na na drugom mestu crvici ,hleb pa tek onda kukuruz .Po neko navici i iskustvu u glavnom lovim tako sto mi udica lezi na dnu ,i time pokusavam da izbegnem sitne komade,babuske ,kedera crvenperke.Sa crvima sam imao problem da ih obicna sitnarija ocerupa dok ne dodju do dna,taj problem sam resio malo tezim plovkom i grupisanim ovolom,tako da vrlo brzo stize do dna.Od hrane mi se najbolje pokazao Gicin miks za sarana i za deveriku uz dodatak frikomovog kukuruza .Obicno kad pecam sa takvim sistemom da mamac lezi na dnu,nemam problema sa stinom ,vecina je vlicine sake pa krupnije u proseku svaka 3-4 bude preko pola kile ,pored babe natrci i po koji saran i lepi primerci bandara ,pa cak i nekoliko komada preko pola kile sam imao .Sve u svemu na ovom terenu meni je glista br 1 ...boltusku jos uvek nisam testirao planiram sad za vikend pa cu javiti rezultate :)
Volem sunku rakiju i Srem ,i da gori nebo ja odavde ne idem

Megalodon91

Evo da prenesem i ja neka svoja iskustva sa višegodišnjeg babuškarenja plovkom na Južnobanatskim kanalima... Uglavnom pecam na kanalima za navodnjavanje, širine max 10 m, sa dosta trske, podvodne trave i žabokrečine... Što se tiče mamca, broj jedan je glista djubretarka, koju baba obožava, ali je problem s njom što je jednako obožava sunčanica, pa kada krene, nema joj kraja... Početak sezone od prve polovine marta pa sve tamo do kraja maja, idealan mamac su nekoliko crvića ili nekoliko raskuvanih zrna žita na udici 8, koja veličinom selektuje ribu, sitna bela i sitna baba nemaju šanse... U ovom periodu može se pecati tokom celog dana, ja lično preferiram tad srednje slojeve vode, mada jedan štap je uvek na dnu... Od juna pa do kraja septembra( opet zavisi i od godine) kreće udarna sezona, sa špicom u avgustu... Tada apsolutni primat preuzima djubretarka, na koju dolaze srednje i naleti krupna, dok na kukuruz ( ili kuvani ambarac ili šećerac, aroma poželjna) se čeka dugo, ali kad klepi, to je onda lopata od 700-800 do 1,5 kg... Mamac isključivo na dnu ili pri samom dnu... Prehranu obavezno kukuruz sa malo arome pomešan sa prekrupom i formiranje kompaktnim loptica, i kada se prehranjuje i i nekoliko dana uzastopce, to se može pretvoriti u pravi masakr sa preko 15kg  babuške u roku od nekoliko sati... Najlon obavezno ispod 0,20 ( ja koristim 014, sa predmetom 0,12), olovo progresivno, plovak što lakši sa debljim antenom i fluorescentnom bojom, blago nakrivljen pošto je pri dnu ili na dnu... Sitna babuška poveze plovak kao sunčanica, srednja (od 200g do 600g, orijentaciono) ga blago izdigne i zatim ga naglo polegne do same vode, dok najkrupniji primerci ili vrlo lagano potpuno polegnu plovak ili krenu da ga lagano, kontinuirano potapaju, mada sve ovo nije aksiom i svaka varijacija je moguća... Najveća baba mi je bila 1,7, upecana na kukuruz ambarac na samom dnu, na kanalu širine oko 5m i dubine oko 70 cm...

lepo i detaljno objasnjeno  :ok: vidi se da imas iskustva a i znanja. Jedino sto bi mogao da navedes i neke terene na kojima ih pecas :)