Hlebni mamak

Započeo Sp1tF1re, 30 Mart 2010, 09:05:23

Alex_Nis

Razmisljao sam kako uopste da ofarbam hleb (da se ne nakvasi) ne ulazi mi u glavu, da li ima u ribolovackim radnjama da se kupi obojen hleb za pecanje? Hvala!

kviskons

Imaš ovde na forumu pretraži malo.
I nabavi prehrambene boje.  :smiley:

Svenko

Nasječeš angel na šnite...zamutiš zelenu boju za farbanje jaja koju imaš u svakom marketu...boja je malo tamnija nijansa zelene....i izgleda pretamna ali nije....umutiš u čaši..potopiš i za pet minuta iscjediš i to je čitava filozofija....nakon desetak zabačaja postane svjetlo zelena baš ona prava...kao mlada alga :ok:

Alex nisi valjda farbo četkicom

Alex_Nis

Ma kakva crna cetkica...jedino da sam poludeo, ja sam mislio i na obican hleb. Medjutim, skontao sam da to moze jedino sa francuskim. Nvm, hvala na odgovorima!  :wink:

Svenko

Nema na čemu alex-a......Tu smo da iznesemo svoja zapažanja i iskustva sa vode....Pokušaj pa javi..Kod nas je zadnje dve sedmice prolazio samo crvić....Bistro :bye:
Bistro

Jesen i zima su odlicni periodi za pecanje na hleb,kada je isti jako dobar mamac za svu belu ribu i sarana..
Jako je bitna postavka hlebne ruze na udicu..,ne sme se mnogo stisnuti,tj ne valja kada je pretvrda,a opet ne valja bas ni kada je premekana,jer lako spada,a i riba je lakse skine..kod usice treba malo stisnuti,kai i pozadi na "dupetu" udice..

OFF
Lepo izgleda ova ruza hleba, orka spremio si je za slikanje jeli? :)
Ja vecito muku mucim kada pecam s' obicnim hlebom, definitivno ne znam pravilno da postavim, svaki put spadne sa udice posle prvog zabacaja, to me izludjuje. Kako su krenuli zimski dani ne mili mi se da mi ruke mrznu.. :)

Tema
Pitanje za sve iskusnije. Sta je to (zumba ili kalibrator) za hlebni mamac? Negde sam to vid'o ali ne znam tacno cemu sluzi i kako on funkcionise. Ako iko zna nesto o tome, molio bih da napise...hvala!

Svenko

Druže Alex-a zumba je stari naziv za obućarski alat (mala čelična osovina koja ima sa jedne strane okruglu profilisanu oštricu i šuplja je, dok je sa druge strane osivinica puna) namenjen bušenju rupa raznih prečnika na koži pomoću čekića...E sad ribari su poslednjih godina to počeli koristiti za pravljenje mamaca koje kače na udice obično za pecanje bele, babe i ostalih vrsta..I tih alata sada ima u bolje opremljenim prodavnicama ribolova...mislim da se prave čak i od tvrde plastike..glavna prednost što se sa tim alatom vrlo lako i brzo prave jednaki krugovi koje je ručno teško napraviti..Zumbe se izrađuju u raznim prečnicima...od 2mm do 15mm.....bitno je samo imati komadić lima koji služi kao podmetač i za čas napraviti šaku okruglica od korice koje se stave u kutijicu sa vanilom ili nekom drugom aromom i mamac je spreman za upotrebu...Sa zumbom se seče korica hleba,sredina,kora od oblande i niz dr mamaca.
Evo i jedne slike :bye: Sada će ti biti mnogo jasnije...Samo nemoj da kradeš od obućara :lol:

Bistro

Evo zanimljive stvarčice za postavljanje hlebnog mamka na sistem "dlake".

Nemanja85

Ovo je interesantna stvarcica, moze da se napravi i u manjoj varijanti od zice. Za manje udice i manje mamce hleba.

Korica je varijanta za stajace vode,a taj sistem nije los.,mada zasto prosto kad moze komplikovano  :cheesy: ,bez problema se korica stavlja direktno na udicu,i nista tada nije manje efikasna u odnosu na ovu na dlaci,plus sto se i drugi mamci mogu kombinovati,za razliku od ovog sistema sa cevcicom.

Ja sam samo postavio kao opciju  :takoje: . Kao što sam ranije pisao .... ja zaheftam koricu na udicu ...i ne žalim se.... :wink:
Ova montaža mi se čini  :thumbup: za šarana.

Svenko

Mana standardnog stavljanja korice na udicu je taj da ako riba brzo (ubrzo nakon zabačaja) uzme koricu koja nije dovoljno omekanila, često riba uspije izbaciti koru a da je udica ne ubode...fulovi su češći..dok na dlaku nema fulanja jer je udica free :bye:
Bistro

Ne bih se slozio..,na koricu se ne lovi sitna riba.,lovi se krupna babuska,deverika,saran.,pa i amur..,a kada je riba krupna,nema promasaja ako se kontra udari na vreme.,korica odmah postaje mekana,bukvalno cim dodirne vodu,natopi se i nabubri.,a varijanta sa cevcicom ili ti dlakom je vise za neko feederisanje..

lkocis

Pre 5-6 godina kada sam pecao sa takmičarcima na jedan štap sam stavljao crve na drugi glistu a na treći kuglicu hleba i uvek sam više riba upecao na hleb u 100% slučajeva pa sam razmišljao da uzmem iznutricu hleba pokvasim vodom iscedim pospem nekom aromom od npr. Jagode vanile ofarbam nekom prehrambenom bojom i napravim pelete 1×1.5cm i pecam njima na dlaku i prihranjujem mesto molim vas napišite vaše mišljenje dal može da se upeca šaran ovim mamcem :help: