Herabuna - renje

Započeo Milan berkut, 01 Maj 2016, 21:55:50

smiley194 he he he . . . il' štobi mi Laale kazali - babuškareenje . . .
Dobri moji, a jel' se sećate Vi oni' godina kad su nas invazivno počeli naseljavati svi oni koje mi zovemo ''kinezi'', i kad su 'sobom doneli gomilu robe koju naš narod poljubio na prvu paru  smiley190 smiley038 . . . eeeeee tugo moja, ondak sam i prvi put vid'o te nji'ove plovke od po' metera . . . a tanane . . . a šarene . . . i nisam nikakoo mog'o da odgonetnem - za koji andrak im baš taki valjaju  :no:
Tako sam i Jaa o'ma kupio i montir'o te nji'ove lepe iz tubice plovke . . . i . . . iiijjuuu kako god da sam i' montir'o i kačio sa jednim, pa dva, pa tri budžira . . . nikad se nešto ribe s' njima navat'o nisam - lomili se te antenice picanske na drugu kontru  :huh: :grin: . . . pa sam, nakraju i odust'o . . . guska je bila zakon tj šesto sedmo i osmo pero iz levog krila  :wink: :takoje:

I mnogo godina kasnije, nošen i zanošen vetrom života  :lol:, konačno doživim da vidim uživo, negde u dalekoj Rusiji, kako ''Lola voza nova kola'' . . . kako se koriste ti plovci, i još celu jednu kultnu tehniku pecanja uz to  :takoje: . . . i svidelo mi se . . . opasno mi se svidelo! i nemojte da sumnjate u to da se odmah moralo nabavljati i lično nasladjivati svim lepotama pecanja Herabuna tehnikom  :takoje:

Mnogo više se može pogledati i pročitati listajući internetom nego što ću ja ovde da napišem, ali se nadam da će Vam bar biti interesantno dok budete čitali ovo moje iskustvo. . . i hvala Vam unapred  :cool:

Herabuna - u prevodu znači Srebrni karaš, tako ga u njegovoj postojbini Kini i Japanu nazivaju, i tamo je vrlo cenjen kao riba a i kao konzumni objekt zbog svog slatkog mesa, a eto, kao znak najvišeg poštovanja prema toj ribi - izrasla je jedna kultna (na tim prostorima) tehnika pecanja plovkom i štapom bez karika (to je tako tradicionalno mada postoje i bolonjezi takvih performansi kao herabuna pecaljke).
Herabuna se figurativno tumači i kao Vladar Luka/parabole/, i to je ono što se izdaleka vidi a to je pecaljka koja je totalni parabolik i izuzetno je glindžava . . .

. . . a konstruisana je iz mnogo više malih segmenata nego sve na šta smo ''mi ovde'' navikli da gledamo, tako da . . .

. . .slika sve kaže . . .
Druga osobenost pecanja Herabuna tehnikom jesu mamci, koji su tradicionalno, testa raznih mikseva i ima ih okruglo deset različitih . . . tako se i pakuju po brojevima od 1-9 i neka od njih su namenjena šaranima, neka deverikama neka bodorkama a ono što je osobenost svih tih testa jeste - da se strogo mere odredjene količine suve smeše i zaliva sa strogo odredjenom količinom vode, dabi se dobila željena mehanika tog testa. Tako postoje smeše koje se mešaju vodom u odnosu 1 : 0.8 vode, pa 1 : 1 vode, pa 1 : 1.2 vode . . . i onda testo ima jedinstvenu mehaniku, postaje izuzetno vlaknasto i na udice se postavlja tako što se udice provlače kroz testo i same na sebe kače komadiće koji ne spadaju a otapaju se u vodi praveći izuzetan efekat kojem babaje a i sve druge ribe ne mogu da odole - sa takve ''kuglice'' na udici, otapa se boja i aroma i pravi oblačić a istovremeno se ''odvaljuju'' sitni komadići mamca koji lagano padaju ili lebde okolo praveći dodatni efekat  :thumbup: :ok:
Recepti kako i šta sadrže te smeše su strogo čuvana tajna i nikad do sad nisam uspeo da pronadjem ni jednu informaciju koja bi mi mogla biti od koristi . . . ja sam, tek od kako sam saznao za boltušku, u kojoj sam prepoznao deliće ''ponašanja'' kao kod testa za herabunu, na toj osnovi i pokušavao da ''dodjem'' i bar približno ''dobijem'' mehaniku testa . . . a sve one godine ''do boltuške'' sam herabun-ario služeći se klasičnim, nama svakodnevnim, mamcima - i to nije uopšte loše izgledalo  :cheesy:
. . . evo u par fotkica koliko sam uspeo . . .

. . . sveža na udici . . .

. . . nakon minut ipo . . .

. . . nakon dva ipo minuta . . . imam sve - al' nije to to! . . . nedostaje to što ne mogu da dobijem takvo testo koje će ostati na udici kad je provlačim kroz testo pa moram da otkidam kuglice i motiram ih stadardno kao svako drugo testo  :help: . . .

A ti lepi dugi plovci se montiraju da budu ''klizni'' i onda sve funcioniše perfektno . . .

. . . u nedostatku originalnok konektora u koji se ubada plovak, ja sam prisposobio sledeći način, i to odradjuje ''za deset'' . . .

U herabunarenju se montiraju dve udice sa razlikom po visini od deset cm, olovno otežanje iznad virble a izmedju dva gumena stopera i klizno pa se može pomerati da klizi ili da bude fiksirano (najpreciznije se niveliše plovak kad se otežanje montira od olovnog listića) . . . kao i konektor sa plovkom, izmedju gumenih stopera pa se tako reguliše dubina i slobodan hod plovka . . .
Osnovni najlon treba da je tonući a vrh štapa je uvek u vodi i to je veoma stabilno po bilo kom vetru (kao danas što je duvao npr) . . .

Tako pecati babaje, pa i svu drugu ribu, je zaista zadovoljstvo koje bih savetovao svakom . . .

A nije baš mnogo tog potrebno za herabunit' . . .

:bye: . . . i hvala na pažnji  :tongue:

. . . vrhunske su . . . hvala  :tongue: . . .

. . . duplikata danas na pretek bilo . . . i ni jedno spadanje  :takoje: . . .

Komsija...polako molim te sa tim novotarijama.Boltuska tek sto se primira po Kucurskim obalama ti odmah na herabunu....bojim se da te ne zamrzi narod  :lol:

Uhhh komšija, što bi voleo da probam taj štap  :takoje: mora da je fantastičan osećaj pri zamaranju  :tongue: Koja je dužina tog parabolika ? I ja ponekad hera"bunarim" plovak sa dugačkom cevčicom , kad pecam osmicom po sredini kanala, samo što su mi udice bliže na razmaku od 4-5 cm i na njima moj omiljeni mamac - glista  :cheesy:

Zoran

Nisam ni znao da sam pecao tom tehnikom  :lol: Naime, dopali su mi se ti plovci onomad pa sam kupio nekoliko. Montažu sličnu ovoj Milanovoj sam napravio nasumice, ne znajući kako to treba da bude, ali samo sa jednom udicom da dužem predvezu. Naravno, nisam imao ''namenski'' štap nego neki jeftini 4m bolonjez.  Mamac sam pravio od kvasca i brašna u malo mleka. I, mogu reći, da sam se jako lepo napecao babuški po kanalima DTD abogami i na Dunavu ako se domognem nekog limančića u kome voda miruje.
U svakom slučaju veliko hvala Milanu na detaljnom objašnjenju pa ću svoj ''model'' ove tehnike pecanja prilagoditi ovom prikazanom.

pkv-pecaroš

Takav štap sam vidio kod prijatelja samo nešto kraći,prijatelj ga kupio kod Kineza. Još smo mu se smijali jer se savijao bože sačuvaj,normalno evo do sad nisam ni znao da je pravljen za određenu namjenu,plovke tolike dužine iskreno nisam ni zagledao po radnjama a sa njima se vjerovatno ni ne može pecati na tekućoj vodi kad silk mora biti potopljen. A i ti Kinezi mi nisu jasni,ima ih preko milijardu i da ni od jednog ne može čovjek dobiti recept za mamce,sramota.

Osetljivost tih plovaka je prosto fantastična! To je jedini plovak kojim sam pecao do sada - A DA REAGUJE NA TEŽINU TESTA NA UDICI  :eek: - kad ga nivelišem obavezno to radim sa već stavljenim testom na udice, i ostavim da antena viri dva polja iz vode . . . i, kad otpadne jedno testo plovak se podigne za jedno polje  :takoje: a kad otpadne i drugo testo on se podigne za još jedno polje . . . tako znam tačno ima li šta na udicama dole  :takoje:

Evo i ja se priključujem da sam takav štap davno davno kupio i još mi je kod prijatelja,ostao je kod njega,pa sam mu i poklonio. Imao je na tom stapu jednu bas lepu ribu,zajedno smo pecali i bilo je nemoguće izvaditi. Moguće da je neiskustvo ali štap se savijao kao sumanut i riba je isla u samu obalu ali izvaditi je bilo nemoguće......... Moj je 5 metara a segmenti su od 40cm....

Zoran

Nisam neki ''izučeni'' plovkarpš, ali ovi Kineski plovci su mi se jako dopali jer i inače volim plovke sa dužim antenama, a pored toga su, što kaže Milan, izuzetno osetljivi. Ja sam ih kačio na mikro karabinjer na osnovnom najlonu, i baš se mora voditi računa o dodatnom otežanju jer reaguju baš na svako otežanje pa i na taj mikro karabunjer. Dubinu sam podešavao tako da klizno olovce bude tik iznad dna i u tom slučaju je bila odlična detekcija.
Kod mene ima tri velike Kineske radnje, obavezno ću da ih obiđem da vidim da li imaju i te/takve štapove u ponudi. Plovke su imali pre par godina, kada sam ih i uzeo, a za štapove ne znam, nisam ni znao da to postoji.

Splicmen

Zahvaljujuci kolegi Milanu imao sam tu privilegiju da probam ovu tehniku. Jedinstveno iskustvo...preporucujem :thumbup:

pexon

Ode naš Milan opet u plovkaroše!  :cheesy:

He he he Pexon moj dobri, to je samo ''iz nužde'' što bi se reklo . . . fideraška oprema nije za pešake (još uvek bez kola) . . .
A herabunariti je da sve što treba stane u džep jakne, sve skupa sa poslednje fotke gore + dva testa veličine jabuke . . . i to je dovoljno za lepo pecanje . . .
U stvari, relativno nedavno smo se ovde u nekoj od tema dotakli herabunarenja i od tad mi se ''mota'' po glavi . . . i kad sam još dobio ideju od kojih sastavljajušćih da napravim mikseve pa ih i napravio, e pa nije ostalo ništa drugo nego da se ode i isproba novotarija u vidu testa čudnog ukusa i mirisa a potrebne mehanike da bi se moglo lepo poherabunariti  :takoje:
A još kad kažem da nisam herabunario, tj pecao plovkom, barem tri godinice . . . iihhh baš mi bio merak  :cool: :thumbup:

Koja je stvarna duzina tog stapa sa pocetka teme? Pise na svim sajtovima da je oznaka 5.5M nije duzina vec oznaka modela, a da je stvarna duzina malo kraca od toga.