Bolonjeze kompleti...

Započeo vradojicic, 25 Oktobar 2011, 16:28:25

Forshlag04

Pretpostavljao sam takve odgovore od onih koji su udaljeniji od rijeke. Mještani obično dolaze sa jednim kompletom u ruci, znači bez torbe. Ja nosim jedan malo jači komplet sastavljen od štapa Daiwa Bolo x power, 5m, tb. 50g i mašinice Shimano Biomaster 2000S, i jedan za uživanje sa štapom Fiume xxt 180, 5m i mašinicom Daiwa Certate 2004 finesse custom. Komplet za mladicu nosim reda radi. Za bolonjez od 6 metara nemam potrebu.
Vlado, vidim da si obogatio arsenal sa možda najboljim štapom. Neka te dobro služi!

Spojene poruke: 31 Maj 2018, 11:08:33

Evo mojih kompleta. Svi štapovi su od 5 metara, samo je ovaj krajnje desno od 4 metra i on je telematch namijenjen za pastrmku. Odličan je na manjim rijekama tipa Krivaje. Ali. Ja sam sa njimvadio i škobalje iz Drine čisto da dokažem da se to može na ovoj rijeci odraditi i sa četvorkom. Ako me pitate koji mi je komplet najdraži, to bi bilo kao da me pitate za najdraže dijete

tubertini

Kada pecam na reci nosim dva bolonjeza od 6 metara i 2 takmičarca od 7 m,na jezera i kanale nosim 2 meč stapa, fider i takmičarce različitih dužina.Na Drini meč od 4,80 tb 30 gr i jači bolonjez,a na more nosim obavezno tri takmičarca od 5.6 i 7 m i to biram samo  letovališta koja imaju luku ili pristanište gde obožavam da pecam cipola (skobaljev morski brat) na šaju.

Forshlag04

Nisam mogao odoljeti i kupio sam Stradic CI4 1000 fb da bih ga upario sa Fiume xxt 180 od 5 metara. Štap je težak 160 grama i mašinica 160 grama. Dobio sam najlakši bolonjez komplet u životu. Ali, uživanje nije bilo baš kako sam očekivao ili sam previše očekivao. Neko bi rekao: Evo ga još jedan komplet. Štap je izvanredan, čak i kada se zakasni sa kontrom, a veoma je žilav. Nikakav problem nije škobalj od dva kilograma, a imam utisak da može i više. Što se tiče mašinice, moram priznati da mi djeluje kao igračka. Utegnuta je, ne znam hoće li takva i ostati. Evo da navedem i ono što mi se nije svidjelo. Polugica za isključivanje super stopera ipak nedostaje kad se namješta zabačaj, a i u nekim drugim situacijama. Ne znam da li je dobro da super stoper cijelo vrijeme bude uključen. Otvarao sam je i nije me impresionirao novi shimanov raspored dijelova unutra. Podloški ima dosta i tako se utegne mašinica, ali šta to znači? Mislim da se Shimano upustio u malu avanturu sa tim prebacivanjem beskrajnog vijka gore. Samo jedna šipka za stabilizaciju, umjesto dvije kao nekad. Imao sam nekad stradic 1000 FG, koristio 10 godina i onda poklonio. I sada radi bez problema. To je bila makina za klasu iznad ove, da sad ne objašnjavam zašto.
Kada sam nakon ovog kompleta uzeo komplet daiwa bolo X sa mašinicom Biomaster 11 2000S, kao da sam prešao u mercedes iz citroena. Ovdje  govorim o mašinicama. Biomaster se vrti tako lagano da se zupčanici uopšte ne čuju, ne čuje se ništa ni na suvom ni na vodi. U ručici nema lufta praktično nimalo, a vrti se kao ventilator. Šta da kažem na kraju: Shimano, Shimano...ne valja ti što radiš

StefanKv

Ja sam od skoro vlasnik takvog stradica samo u velicini 4000. Stavio sam ga na maver eroicu od 6m. Masina je perfektna, znaci po meni izmisljena za bolo i plovak. Neverovatno brza a pritom super utegnuta. Ja sam odusevljen.

Svenko

Probajte sa malo sirom spulom i daiwom.Moja preporuka Daiwa - Legalis LT 4000 D-C.....Jako brzo cudo i ima plitku metch spulu i jako lepo slaze....lagana masina i dosta jeftinija.....izbacaji su bas dobri i ne pravi makarone od najlona....kako bi to moj drug reko...imao sam Shimana 1000....sad vidim razliku :cheesy:

komša015

Svenko

Slago sam malo..3000 drug ispod 200 gr..190 ako me sjecanje sluzi...sa preciznim drilom

Imao Exage, Alivio i Stradica.... male spule i mali obim....

Veliki89

Ja na superpotenta 6m stavio daiwu theory 3000. Masinica je 260-270gr, valda ce biti ok.

Vec je bilo reci o balansu stapa koji je bitniji nego sama tezina kompleta. Ne treba se bojsti vecih,"tezih" masinica.

Ja sam se jednom zeznuo, na 6m bolo stavio rarenijuma 2500 i bilo je  :grin:

Svenko

E o tome pricam....a ako pogledas obim spule izbacaj i petljanje , balans..pogotovo 6 m a i sa peticom je udobnije ako ne vuce naprijed....
Nisi se zezno kolega.Ja sam bio obozavatelj shimana 1000 2000 al dobro sam zanio...hahaha
Shimano jedino 2500 i to odabrana ekipa

Forshlag04

Na Fiume xxt 180 od 5 metara nekako prirodno ide 1000 veličina po Shimanu. Nikada be bih stavio veličinu 4000 na štap od 6 metara i to zbog manipulacije. Meni je to "kabasto" bez obzira i ako je lagana mašinica. Volim da komplet bude kao produžena ruka, da ga mogu malo podići iznad glave kada namještam vezu sa plovkom i da ga pomjeram prema situaciji. Mislim da će me razumjeti oni koji vole lakše komplete.
Mašinica Stradic ci4 1000 fb je odlično "legla" na Fiume 5 metara i nisam rekao da je loša. Samo mi nekako u odnosu na Stradic 1000 FG koji sam imao i Biomaster 2000S koji imam i koristim, djeluje neuvjerljivo. Volio bih da se prevarim, ali vrijeme će pokazati da Shimano u zadnje vrijeme pravi nekvalitetnije, a skuplje mašinice! Da malo zavrtite i isprobate ovaj moj Stradic i Biomaster, znali bi o čemu govorim.

Spojene poruke: 18 Decembar 2018, 00:04:38

Samo da se ispravim. Volim kada je komplet lakši, a volim i kada je štap tanji (manjeg prečnika) i kada je mašinica manja. Znam da drugi vole nešto drugo, ali mi nakon tridesetak godina staža u bolo pecanju više nije prioritet broj škobalja nego uživanje. Malo nerviram druge ribare jer, kako kažu, dugo zamaram škobalja. To ustvari nije tačno nego mi je pribor takav.
I još da kažem da sam Stradic 1000 FG prije skoro dvadeset godina platio dosta manje nego ovog. Biomaster me koštao isto manje nego ovaj Stradic, a tvrdim da je kvalitetnija mašinica!

StefanKv

Ja shimana u velicini 1000 ne bih stavio na stap pa nzm sta da se desi. Motam kao lud da bi namotao "2m" najlona. Ovako brate okrenem 3 puta vec sav najlon pokupljen. smiley033

Forshlag04

Znam, u pravu si. Nikad nisam osporavao da su mašinice sa brzim prenosom i većom špulnom efikasnije. Samo, meni se više ne žuri. Ne traje namotavanje ni sa hiljadarkom predugo. Precizan zabačaj  i vodjenje plovka na škobaljovoj ruti je možda važnije od brzog namotavanja! Inače, ja nosim dva kompleta pa biram prema situaciji.

Ne znam, meni se taj Stradic CI4+ i ne svidja nesto. Dok.me je FK odusevio. Smatram da je cvrsci, jaci, utegnutiji od tog CI4+. Jedino bih mozda uzeo njega u velicini 4000 za bolonjez od 6m ali i tu bih pre uzeo Rarenium 4000 FB.
E sad. Obrazlozi sta mislis da nije dobro kod ovakvog sistema i pomerene osovine worma na drugu stranu, velikog polumeseca koli ih veze i stabilizacije preko jedne osovine.
To nije novo resenje, imaju ga Ultegre XSB u velicinama 5500 i 4500 a izasle su pre 10 i jace godina.
Ja smatram tog Stradica u velicini 1000 za igrackicu iako znam da nije ali Drini bas i nije primeren.

Ne poredi Biomaster i Stradic, Biomaster mozes da poredis sa Twinom FC jer su gotovo isti. Nije klasa sa Stradicom, bio je nov osetno skuplji i sad je i bolja je masina.
I Biomaster FB je strasna masina i nenormalno dobro radi.
Moj Stradic 2500 FK nema brat bratu 3 podloskice ukupno. 2 su na pogonskom.
Jesi video koliko Stelle toga imaju?
Inace, znam taj stap i odlican je ali takodje nije bas primeren gornjem toku Drine ali sve moze ako su ruke veste. I slazem se da njemu masina 1000 po Shimanu lezi dobro. Znam jer sam na Komsin stavljao svoj Stradic 1000 FK HG i savrsen su par po svemu ali za gornji tok Drine nisu izvorno namenjeni.

Forshlag04

Ovog Stradika sam kupio prije manje od mjesec dana pa više govorim po nekom instiktu. Dakle, beskrajni vijak je gore, nema poluge za isključenje super stopera i nema jedne šipke za stabilizaciju Uštedili su na polugi kocnice koje nema, ustedili su na toj šipki, a mašinica skuplja od prošlih modela. Pogonski zupčanik je iste veličine kao i na Stradicu 1000FG kojeg pominjem. Šta su dobili, koja je prednost novog dizajna?
Nema ovaj moj Stradic ci4 1000 problema ni sa jednim tokom Drine uz asistenciju štapa! Samo mislim da nije bolji od Stradica FG, Stradica FI i Stradica FJ, a eto ti kažeš da nije ni od Stradica FK. A najskuplji je! Dugo sam nekad koristio FG i evo 4 do pet godina koristim Biomaster. To su bolje mašinice. Ali, na kraju krajeva priznajem da je možda rano da ocjenjujem ovaj koji sam nedavno kupio.
Vlado, ovaj štap Fiume je izvanredan! Malo sam ga štedio u početku, sad vidim da može puno izdržati i dobro se saviti. Efikasan i kada se zakasni sa kontrom.Tako se zalomilo da sam tri puta izvukao sa njim škobalje preko dva kg i jednom ploticu od skoro 2.5 kg. Bez meredova svi lijepo završili na obali. Skupo sam ga platio, ali izgleda da me neće razočarati.

srda83

Smanji malo kolega te ribe :-)